Hoi Meiden, eindelijk ben ik er weer, eerst heel druk gehad, daarna een gecrashte laptop... Eerst morgen eens even alles bijlezen en dan zal ik ook weer eens een update van hier geven. Gr. Bessy
bedankt voor de felicitaties dames ik heb nog wat feedback van jullie nodig, vandaag stond ik op mijn dochter te wachten bij het mkd. ik was een minuutje te vroeg en daar doen ze moeilijk over dus ik denk ik laat me nog even niet zien tot ze klaar zijn. hoor ik daar een leidster boos worden op mijn dochter, ze pakte iets wat niet mocht, "afblijven" was de reactie en ze pakte het weer, toen met luide stem "AFBLIJVEN!" "ja daar schrok je van he? ik zal jou eens even opvoeden!!" ligt het nou aan mijn hormonen of ging die opmerking te ver? ik heb er niks van gezegd maar overweeg wel om het te doen omdat ze niet weet dat ik het gehoord heb, ik stond uit zicht in een gang op haar te wachten maar de deur was open dus ik hoorde wel alles.
nou dana dat ligt echt niet aan jou hormonen hoorwat erg zeg ik zou er echt wel wat van zeggen als ik jou was. denk dat ik heel anders gereageerd zou hebben ik had het echt niet gepikt maar kan me voorstellen dat als je daar zou staat dat effe met een bek vol tanden staat om het effe zo te zeggen,maar dit kan echt niet hoor. groetjes
dank je! nou voel ik me iets zekerder en ga ik er wat van zeggen maandag, ik breng haar nu helemaal niet meer met een fijn gevoel weg want dit hoor ik dan toevallig maar heb er nu geen goed gevoel meer bij wat er gebeurt als ik er niet bij ben. (ze dachten nu ook dat ik er niet bij was natuurlijk).
dat vind ik niet kunnen! Je geeft je kind in goed vertrouwen mee naar school...en dan zo behandelen mag je best wat van zeggen hoor! Ik zou het wel even voorzichtig brengen, eerst de desbetreffende juf apart nemen en vragen of je dochter soms vervelend was of er iets is gebeurd...en dan inbrengen dat je iets eerder was en toevallig gehoord hebt dat ze dat tegen je dochter zei....eens kijken wat ze terug zegt. En als je niet correct word toegesproken gewoon naar je persoonlijke begeleidster gaan van je dochter! (die heb jij toch ook? Wij wel in ieders geval) Succes...en kan me indenken dat je ff geschrokken bent hoor! Heeft je dochter het erover gehad? Of kan ze nog niet zo goed vertellen?
nee mijn dochter kan het helaas niet goed vertellen, als je haar iets vraagt herhaald ze de vraag alleen.... goede tip van je om de leidster apart te nemen
ze is ook nog jong he je meisje...heb je verder iets aan haar gemerkt toen je binnen kwam? Leek ze verdrietig of bangig van die leidster? Vind het zelf ook zo eng je vertrouwd je kind aan iemand anders toe....en dan hoor je zoveel enge dingen tegenwoordig....zou er in ieders geval even goed over praten met die leidster. Misschien had ze een hele slechte dag (mag ze niet op kindjes reageren) maar als het niets word kan je er altijd nog verder melding van maken. Desnoods vraag je of je met de leidster zelf en haar supervisor erbij even kunt spreken. (niet zeggen dat het daar over gaat, maar gewoon dat je even wat wilt vragen over deze dag ofzo) Succes meis!
O wat erg schrik hiervan hoor. Ik had op het MKD met Sam d'r mentor absoluut geen klik. Ik was daardoor ook bang dat ze dat op Sam af zou reageren. Maar ze was echt super lief voor Sam(heb het aan andere moeders gevraagd die toevallig langs liepen enz) Ook met de ambulante hulp overlegd dat zou ik als ik jou was ook doen hoor. Die hebben samen ook vaak overleg. Succes Hier gaat het ook ff wat minder, Sam poept weer in haar broek. Geen idee waarom ze kan het niet uitleggen zegt ze dan. Vanmorgen gingen de medicijnen ook weer moeilijk. Ze gooide het in de gootsteen. Ze ook best weer benauwd dus misschien heeft ze daar zo'n last van dat de rest ff moeilijk is. We puffen haar nu om de 3 uur 4 pufjes ook s'nachts en dan gaat het redelijk.
arme sam...zo bezig met benauwd zijn idd dat er voor andere dingen geen plaats is ff. Zou er geen aandacht verder aan besteden hoor, enkel de meds...wel belangrijk toch.... (in de gootsteen denk ik dat ze het weer uitspuugd of niet?) Je kan dan nogmaals geven of niet? Sterkte lieve sam met de benauwdheid, en voor je mama ook he!
sam sterkte, dat is zo vermoeiend die benauwdheid hopelijk gaat het snel iets beter. antares, nee ze leek niet van slag of bang, dat is het met mijn dochtertje ook vaak, je merkt niks aan haar of ze kan het niet direct een plek geven (ik denk dat laatste) en dan thuis krijgt ze om niks een woede-aanval, gewoon omdat het er wel uit moet. dit heeft ze wel vaker na een ochtend mkd trouwens, die woede-aanvallen en dat heeft ze thuis echt bijna nooit tenzij ze doodop is en wij haar proberen te laten eten of zo. ze is 2.5 dus erg jong inderdaad. ik ga er wel werk van maken in ieder geval, ook voor de andere kindjes, die zijn meestal zo gehandicapt dat ze het ook niet kunnen vertellen. mijn dochtertje is eigenlijk qua niveau nog het beste van de groep en dat bedoel ik niet neerbuigend maar zij is niet zo gehandicapt als de meeste kindjes daar. ik vraag me dan ook regelmatig af of ze daar wel goed zit en dan dit.........
Ze had het niet uitgespuugd, maar met beker en al in de gootsteen gegooid. En dan gewoon met een stalen gezicht zeggen dat ze het op had. Maar ze zei toen ze uit school kwam morgen wel medicijnen! Dus we zien wel. Ze was ook doodmoe lag al om kwart voor 6 te slapen op de bank,dat doet ook wel de benauwdheid denk ik. @Dana zitten daar zoveel "gehandicapte" kindjes? Bij Sam zaten er helemaal geen totaal zaten er 25 kindjes op het hele mkd! Er zaten vooral kinderen met A.s.s! Hebben jullie vanuit het mkd ook een abmulante hulp? Ik zou het anders met haar eens goed bespreken wat en hoe jullie er over denken.
ja er zitten voornamelijk kindjes met down syndroom en kindjes met lichamelijke handicaps, zoals beugels om de benen en een blind kindje. ik kon er niet van slapen en hoe meer ik erover dacht hoe bozer ik werd eigenlijk op die leidster, wie denkt ze wel niet dat ze is?
Idd snap dat je er een rot gevoel over hebt. Het kan echt niet hoor. Je moet een veilig gevoel hebben bij een school. Dan is het daar wel heel anders dan hier op een mkd. Sam zit nu op een school voor langdurig zieke kinderen. En zelfs daar zit er een meisje die in een rolstoel zit en een sonde in heeft in haar klas. Verder zie je niks aan de kinderen die er zitten. Ga je nog met deze juf praten?
Medicijnen zijn trouwens goed gegaan de andere 2 dagen. Gedrag is wel weer ff moeizaam ze kan zo bepalend zijn. En ik weet dat we niet haar zin moeten geven. Maar ik heb ook geen zin in een hele dag om de minuut gedram en gekrijs. Dus dan doe ik het toch maar. En dan voel ik me weer heel slecht pffff Al iets wijzer geworden op het mkd?
oh herkenbaar dat toegeven, zeker als je al moe bent! ik doe het ook soms als ik me niet goed voel en dat weet zij meteen natuurlijk! fijn dat het goed gaat met de medicijnen! de juf "herkende zich er niet in" dus ik was gauw uitgepraat, haar woord tegen het mijne. ik hou het goed in de gaten!
Hallo, Eindelijk eens even een update van mijn kant; we zijn gestart met de thuishulp en inmiddels is deze vrouw een aantal keer bij ons geweest, maar het is nu vooral nog info verzamelen. Toch vind ik het wel pittig hoor, ik heb niets te verbergen, maar je moet toch wel je hele leven over tafel gooien. Hoe hebben jullie dat ervaren? We staan nu als eerste op de wachtlijst voor het MOC, dus ik hoop dat dat niet te lang meer duurt, al vind ik dat ook wel weer spannend, want het zal voor mijn zoontje(en ook voor ons) wel een enorme overgang zijn. Tot snel weer, Groetjes
@Dana, pfff wat een rare juf dan zeg idd dan ben je zo uitgepraat. Ik zou het toch nog echt eens met de ambulant bespreken! Hier ging die af en toe in de klas kijken hoe ze het deed enz. Gister weer eens een lange ochtend in het ziekenhuis gezeten pfff daar word je altijd zo gaar van he. De kinderarts heeft Sam nieuwe medicijnen gegeven. Maar vind het echt dood eng om ze te geven. Die zorgen ervoor dat haar boze buien en dat vluchtige gedrag wat minder worden. Maar het zijn echt serieuze medicijnen. We moeten er in het weekend mee beginnen want dan kunnen we zelf zien hoe ze hierop reageerd. Van die bijsluiter word je ook niet echt vrolijk. Mijn vriend en ik hebben het er gister al heel uitgebreid over gehad. We vinden het echt moeilijk! Maar we hebben toch besloten om het zaterdag en zondag ff aan te kijken. Zaterdag ben ik er de hele dag niet, eerst werken en daarna(wel lekker) met een vriendin naar de Sauna. Maar vind het dan echt moeilijk want dan heb ik zelf niet gezien hoe ze er op reageerd. @Bessy kan me voorstellen dat je het lastig vind om het zo allemaal ff open te gooien. Wij hebben dat niet zo ervaren, maar dat komt misschien ook dat het wat geleidelijker is gegaan. En dat we al heel sam haar leventje bezig zijn met ziekenhuizen enz. Was er een wachtlijst? Onze ambulante hulp stopt helaas, haar baas zei dat de hulpvraag niet meer zwaar genoeg is en dat ze echt moet gaan afsluiten. Grrr baalde echt, we hebben zo'n klik met haar. We kunnen dan wel weer verder met iemand van MEE, maar dan moet je alles weer van voren af aan uit gaan leggen pfff.
hallo ook even een update van jairo.dinsdag zijn we voor het eerst gestart met de prt (pivotal response treatment)training bij centrum van autisme in voorburg. thuis gelijk met hem aan de slag gegaan en ja hoor jairo heeft een woordje geleerd haahha. hij speelt graag met kaartjes dus ben daarmee aan de slag gegaan en hij zegt nu dus het woordje kaart dus ben trots op me kleine ventje. morgen moeten we weer is 2 keer in de week het is erg leuk dus heb er zin in. @sam kan me wel voorstellen dat het moeilijk voor je is hoor met die medicijnen ik zou het er ook moeilijk mee hebben. @dana vervelend met die juf het is dan inderdaad jouw woord tegen die van haar,maar ik zou er ook nog even iemand anders op aanspreken die inderdaad een oogje in het zeil kan houden.ook voor jezelf anders zit je ook maar met een rotgevoel thuis met de gedachten van wat er daar allemaal afspeelt.
bessy, ik heb dat niet als erg heftig ervaren, wel heb ik mijn grenzen met wat ik ze vertel miss mimi, dat klinkt goed zeg, de prt, fijn dat dat goed voelt. maandag wordt mijn dochtertje opnieuw getest bij het Audiologisch Centrum, nav die uitslag kunnen we de hulpvraag verder uitzetten, of niet. spannend dus. sam balen dat de ambulante hulp stopt zeg! moet je idd weer helemaal opnieuw wennen!