Mama’s 1-31 juli 2023 ❤️

Discussie in 'De mama's' gestart door Krv, 21 aug 2023.

  1. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.481
    4.364
    113
    Vrouw
    Erg leuk om te lezen hoe het bij jullie allemaal gaat! Een jaar geleden zaten de mini’s nog in onze buik en nu gaan ze hun eerste kerst tegemoet, zo bijzonder.

    Helaas heeft hij wel veel last van z’n reflux, hij gilt het echt uit als er wat omhoog komt. De eerste werkweek is redelijk verlopen, het begin ging best goed maar woensdag is de oudste ziek geworden. De nachten waren erg pittig hier. @zegenwens wij gaan vanaf zaterdag de 7e week in dus wat mij betreft is het na vannacht klaar :thumup: maar ik stel me er maar op in dat het nog een tijdje kan duren haha.

    Qua bad: tot nu toe gaat hij nog in de tummy tub of mee onder de douche. Voor Sinterklaas heeft hij een badzitje gekregen waar hij rechtop in kan zitten maar dat is in principe pas vanaf 6 maanden. Vandaag even met kleertjes aan erin gezet en hij blijft dan heel goed zitten maar ik wil niks forceren. Wel fijn voor de reflux haha.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    KarlijnA91, JupitR en zegenwens vinden dit leuk.
  2. Roni7888

    Roni7888 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    3.120
    2.817
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Hey dames, lang niet geschreven. Dacht laat even wat van me horen.

    Hier gaat alles goed. Ben ook weer sinds 3 weken aan het reïntegreren en dat gaat goed. De mannen gaan naar de opvang. De oudste 3 dagen en jongste nu 1 dag. In januari beide 3 dagen.

    Hij begint sinds deze week langere nachten te maken. Tot vorige week kwam hij elke nacht nog tussen 3 en 6 voor een voeding. Sinds deze week is hij (zeer) actief aan het rollen naar zen buikje. Weg rust haha. Hij brabbelt erop los en is een hele vrolijke baby.

    Hij drinkt echt heel weinig tov nijn andere zoontje. Maar groeit goed. Zelf gewogen op 8 kilo en gemeten op 71 cm. 20 december cb voor prikjes en dan weet ik het exact. Maar tis een lange slanke jonge haha. Gisteren voor het eerst overdag in zen eigen kamertje geslapen en dat ging super goed.

    De oudste krijgt kiezen dus heb veel gebroken nachten gehad en beneden met hem gezeten. Maar er lijkt verbetering in te zitten.

    Nou dat waren 4 maanden in een notendop. Ben de medicatie voor reflux nu 6 dagen gestopt en dat lijkt ook goed te gaan. Oowja hapjes vind hij (nog) Niks maar fruit in zon tutter zuigt hij er goed uit. Haha
     
    Saby, Krv en JupitR vinden dit leuk.
  3. Wes88

    Wes88 Bekend lid

    1 nov 2022
    839
    1.228
    93
    Vrouw
    Hoi meiden, ook al even geleden dat ik iets van me heb laten horen, sorry!

    het gaat goed hier, al zit ik nu bij dochter op bed omdat ze net 1,5 uur geleden is begonnen met (ik denk) buikgriep :confused:

    R. Is gister bij het cb geweest voor z’n 2e vaccinatie ronde. Hij weegt nu 7,7 kilo en is 68 cm. 2 weken geleden hadden we al controle bij de cardioloog, alles goed, over een half jaar pas terug.

    R. Rolt al even van z’n rug naar z’n buik, begin november deed hij dat al, nog voor de 4 maanden. Sinds een week of 2 draait hij daarna ook weer door op z’n rug. Snelle Jelle.

    hapjes vind hij soms heel lekker en soms om te kokhalzen :roflmao: als z’n verhoging morgen weg is van de vaccinaties gaan we de fles van 22:30 langzaam afbouwen, zodat hij naar 4 flessen gaat. Was een tip van het cb om het langzaam af te bouwen ipv opeens niks meer geven. Ik vind alles prima, man geeft die fles altijd terwijl ik al slaap :p

    ik ben sinds 2 weken heel langzaam aan het opbouwen op het werk. Maar 1 dag in de week voorlopig. De eerste dag ging dat totaal niet, na 1,5 uur stond ik in tranen weer buiten en de rest van de dag kon ik niks meer, behalve slapen. Deze week ging het beter, 2,5 uur geweest en daarna zelfs nog wat energie over voor de rest van de dag.

    Ik heb nog wel vaak aan het eind van de dag dat ik totaal overprikkeld ben door al het geluid en de aanrakingen enzo. Dat vind ik stom, want dat had ik eerder nooit. Ik kan op zulke momenten geen geluid en aanrakingen meer verdragen en alleen slapen helpt dan eigenlijk.
     
    Saby, Krv en KarlijnA91 vinden dit leuk.
  4. KarlijnA91

    KarlijnA91 Bekend lid

    8 okt 2021
    849
    1.347
    93
    @Wes88, wat fijn dat het zo goed gaat en dat het alles goed is met z'n hartje! ❤️
    En inderdaad een snelle jongen.. nog even en je kunt hem achterna gaan hollen :roflmao:
    Bijzonder dat jij precies het tegenovergestelde advies kreeg van CB. Ik wilde beginnen met afbouwen maar ze zeiden tegen ons juist dat we gewoon coldturkey konden stoppen als hij z'n hapjes goed at, haha. Ging hier eigenlijk heel goed, hoe gaat het met afbouwen?
    Pfoe, dat klinkt als intense dagen, dat opbouwen op het werk. Kan me voorstellen dat alles wat je mee hebt gemaakt nog impact heeft op je dagelijkse leven. Wat voor werk deed je ook alweer? Hopelijk kun je met rustig opbouwen straks weer een beetje richting je 'oude ik'.

    @Roni7888, wat een grote kerel zeg! Zijn jullie zelf ook allebei lang of dat niet?
    Hoe gaat het met re-integreren? Je bent thuis geweest sinds je vorige zwangerschap toch? Is het heftig om weer te starten of valt het mee?
     
  5. KarlijnA91

    KarlijnA91 Bekend lid

    8 okt 2021
    849
    1.347
    93
    Oh wat een leuk ding! Weet je toevallig waar hij van is? :rolleyes:
     
  6. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.481
    4.364
    113
    Vrouw
    JupitR vindt dit leuk.
  7. Saby

    Saby Fanatiek lid

    27 sep 2014
    1.473
    1.216
    113
    @zegenwens
    Ik had niks Moeten zeggen want ze sliep gelijk niet meer door maar nu sinds twee weken heeft ze vannacht weer doorgeslapen. Soms drinkt ze zes flessen en soms 4.5. Haar wendagen gingen ook erg goed, heel chil en goed geslapen.
     
  8. Roni7888

    Roni7888 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    3.120
    2.817
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#

    Nee wij zij. 1.60 en 1,80 dus valt reuze mee. Haha

    Ja ik ben aan t reïntegreren en ik heb waarschijnlijk een andere baan gevonden wat nodig was want ik kon niet op mijn huidige afdeling blijven. Ik hoor morgen meer. Ja ik heb er 21 maanden uit gelegen maar het voelt onwijs fijn om weer onder de mensen te zijn en even niet te zorgen. Klinkt gek maar alleen alles doen is best pittig. Dus op t werk nu wat rust. Het starten zelf was wel heftig. Want ben nauwelijks buiten de deur geweest. Maar nu ben ik helemaal weer gewend. Ik vind het wel onwijs jammer dat ik weg moet want het is echt de plek waar ik thuis hoor en waar mijn hart ligt. Maargoed het is niet haalbaar met de 2 mannen.
     
    Krv vindt dit leuk.
  9. Roni7888

    Roni7888 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    3.120
    2.817
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Hier zit de kleine man al wel in de kinderstoel. Heb de newborn set er van de week afgehaald. Hij was continu zen buikspieren aan t trainen en vond liggen duidelijk niet fijn. Hij is helemaal gelukkig nu en zit er echt prima in. Bad zitje vorige week geprobeerd maar dat laat hem drijven dus dat is wat lastiger. Haha

    Gisteren prikjes gehad om 9 uur. Tegen 18 uur beetje aan t jengelen en 38 graden. Zetpil gegeven en heeft veel geslapen. Lijkt nu weer de oude gelukkig maar we zijn alledrie erg verkouden.

    Hij is 70 cm en 7,6 kilo dus een lange slanke. Maat 74 is dus een feit haha.
     
    Krv vindt dit leuk.
  10. Wes88

    Wes88 Bekend lid

    1 nov 2022
    839
    1.228
    93
    Vrouw
    Nou wat gek hè, die adviezen.. misschien hadden wij ook beter coldturkey kunnen doen :p hij kreeg 180, toen 150, 120, 90, en wilde hem vanavond voor het eerst niet meer wakker maken want hij keek na die fles van 90 echt zo van ‘naaaa dat ik hier voor wakker moet worden joh’ :roflmao:

    en raad eens: we staan op het punt om naar bed te gaan. Is die kerel klaarwakker :roflmao: dus toch maar een fles gegeven maar hij ligt nu nog te zingen in z’n bed, haha. Ach, wel gezellig hoor:p


    Het is echt zo’n lief jongetje.. lacht naar iedereen, je mag alles met hem doen, maakt hem ‘s morgens niks uit of je de fles nou gelijk geeft als hij wakker is of dat je hem nog een half uur laat liggen… zo relaxt dat hij was toen hij geboren werd, zo relaxt is hij nu nog steeds.
     
    Krv vindt dit leuk.
  11. Saby

    Saby Fanatiek lid

    27 sep 2014
    1.473
    1.216
    113
    Hoi Meiden,
    Hoe is het? Kleintjes zijn bijna of sommige al zes maanden Tijd vliegt.
    Hier inmiddels weer aan het werk. Bevalt goed.

    B is nu 69 cm en 8.7 kilo. Rolt maar nog niet terug en kan al aardig zitten, heel leuk! Helaas reageert ze dit keer op de vaccinaties dus heeft al vier dagen elk uur een dunne poepluiers. Haar billen zijn er kapot van zo sneu. Hoef pas met 11 maanden terug naar het cb, maar ga die vaccinaties dan wel verzetten want met Kapotte billen vd zomer op vakantie de weer erop is niks. Wie weet krijgt ze geen reactie maar ga het er niet op Gokken.
     
    zegenwens, KarlijnA91 en JupitR vinden dit leuk.
  12. zegenwens

    zegenwens Fanatiek lid

    28 sep 2021
    4.771
    4.763
    113
    Vrouw
    #192 zegenwens, 19 jan 2024
    Laatst bewerkt: 19 jan 2024
    Hallo allemaal!

    De tijd vliegt zeker. Een half jaar oud gewoon. Dichter bij de eerste verjaardag dan de geboortedag :( Elke dag verdwijnt er ook een stukje meer baby. M. is super druk bezig met pogingen tot kruipen/tijgeren/voortbewegen, soms heel creatief haha. Hij rolt ook met gemak zo de hele kamer door en ik ben al regelmatig bezig hem van bepaalde plekken weer weg te trekken. Dat zal alleen maar erger worden :p Hier is het eerste tandje net door en de tweede komt er gelijk achteraan! Hij lijkt er gelukkig geen last van te hebben. Fijn, want ik had alleen maar horrorverhalen gehoord. 2e vaccinaties ook gehad begin januari, ook geen last van gehad gelukkig. Hij is wel voor het eerst een beetje verkouden geweest met hoesten, maar dat viel heel erg mee vergeleken met mij en zijn vader :roflmao:

    We zijn ook met 6 maanden begonnen met Rapley. Hij vindt het erg leuk en lust eigenlijk alles tot nu toe. Sinaasappel is wel echt favoriet. Verder wordt er nog niet zoveel gekauwd of doorgeslikt, maar af en toe wel, want dat zie ik dan terug in zijn luier :thumup:

    Gister toevallig nog even bij cb geweest om te wegen toen ik daar toch langsliep met een vriendin. 7855 gram nu. Een vriendin van me is onlangs bevallen en we waren op kraambezoek. Zo mini vergeleken met M! Niet meer voor te stellen gewoon.

    Hij is super vrolijk en brabbelt er op los. En als hij dan aan de borst in slaap valt, of ik spiek 's nachts even naar hem als hij slaapt, dan denk ik: ach, je bent ook toch nog wel heel klein. ❤

    Leuk om af en toe van jullie nog te lezen hoe het bij jullie gaat. Zijn jullie inmiddels allemaal weer aan het werk? Zijn er nog meer die nog geen vervulde kinderwens hebben (of die nog twijfelen)? Wij willen misschien rond april er weer voor gaan..
     
    KarlijnA91 en JupitR vinden dit leuk.
  13. zegenwens

    zegenwens Fanatiek lid

    28 sep 2021
    4.771
    4.763
    113
    Vrouw
    #193 zegenwens, 19 jan 2024
    Laatst bewerkt: 19 jan 2024
    Oja, wanneer gaan jullie baby's de nacht in, en hoe laat worden ze wakker? En hoeveel slapen ze dan overdag nog? Hier gaat hij nog steeds pas rond 22u/23u slapen. Ik moet hem dan met moeite wekken om 8u. Probeer het zelfs nog te vervroegen naar 7.30u. Hij is dan bijna niet wakker te krijgen. Als hij eenmaal wakker is, is hij wel gewoon 'aan' en vrolijk. Slaapjes overdag verschilt heel erg. Soms alleen maar 30-45 minuten slaapjes met ongeveer 2 uur wakkertijd ertussen (alleen 's avonds langere wakkertijd). Maar af en toe slaapt hij ook langer, zoals vanochtend 1,5 uur.
     
  14. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.282
    6.818
    113
    Vrouw
    Leuk om te lezen!

    Je hebt een grote dame @Saby. Ik denk hier ook zoiets. We gaan eind deze maand weer naar het CB, dus dan zullen we het weten. Vervelend dat ze zo'n last had van de vaccinatie. Hopelijk is het nu weer wat rustiger!

    Leuk dat je zo'n beweeglijk ventje hebt @zegenwens! En spannend om er weer voor te gaan in april. Wie weet dus volgend jaar een kleine erbij! Heb je dus wel weer een cyclus, ondanks de borstvoeding?

    F. rolt nog niet terug en duwt zichzelf alleen nog achteruit, haha. Soms vind ik haar dus wel op een andere plek terug dan ik haar achtergelaten had. De hapjes gaan wel aardig en de fles gaat misschien ook nog eens lukken. Ondertussen werk ik het meeste thuis en geef de voedingen zelf. Super fijn dat dat kan. Het werken zelf bevalt me heel goed. Even met andere dingen bezig zijn.

    F. gaat de nacht in samen met mij. Ze slaapt op mijn schoot/aan de borst vanaf ongeveer 19:00 en meestal slaapt ze dan door tot 6:00/7:00. Met natuurlijk (vele) tussenpozen aan de borst, maar niet wakker-wakker. Zodra ik in de ochtend uit bed ga, is ze helaas ook meteen wakker ;)
    Overdag is ze nu een paar weken uit de wieg, maar het ledikant is nog minder een succes. Ze slaat nog wel met haar armen. En hier ook tanden onderweg. Ik hoop dat ze snel doorkomen. Ze kwijlt wat af, trekt haar onderlip naar binnen en steekt haar vingers in haar mond.

    Hier in principe geen kinderwens meer. M'n man in ieder geval zeker niet. Maar soms zou ik toch nog wel een keer willen :oops:
     
    KarlijnA91 en zegenwens vinden dit leuk.
  15. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.282
    6.818
    113
    Vrouw
    Aanvulling: tand is door, haha. En ze duwt nu haar billen in de lucht wanneer ze op d'r buik ligt. Leuke periode :D
     
    zegenwens vindt dit leuk.
  16. KarlijnA91

    KarlijnA91 Bekend lid

    8 okt 2021
    849
    1.347
    93
    Wat leuk om van jullie te horen!

    @Saby, ohh een flinke meid dus. Hollands welvaren noemen ze dat toch? ;)

    Wat een actieveling heb je @zegenwens! Het gaat zo snel allemaal hè... de clichés zijn gewoon waar :roflmao:
    M. is gewoon nu al een avondmens... zou dat kunnen? :p Ik snap wel dat het soms onhandig kan zijn met je dagplanning. J. sliep sinds een maand of twee van 19.00 - 07.00, heel fijn. Vaak gaan we om 18.30uur al vast de pyjama aandoen want dan is het echt op. De laatste anderhalve week is hij vanaf 04.00 uur een aantal keer wakker/ huilerig en dan wil hij uiterlijk om 06.30 eruit. Hij is best wel wat ziek geweest afgelopen twee weken. Hij slaapt nu overdag ook weer meer. Zo'n 1.5 uur in de ochtend, 2-3 uur tussen de middag en nog drie kwartier in de namiddag is geen uitzondering. Ik hoop dat hij z'n oude ritme weer oppikt als hij weer helemaal opgeknapt is. Ik heb overigens ook het vermoeden dat er een tandje dwars zit. We gaan het zien.

    Spannend dat jullie binnenkort alweer willen proberen voor een tweede! Van M. was je heel snel zwanger toch?
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap van J. gedacht: moeten we niet blij zijn dat we een gezond kindje hebben en het daar gewoon bij laten. Maar ik moet zeggen dat het onverwachts toch best wel weer kriebelt :D Wel op z'n vroegst pas na de zomer. Mijn cyclus is weer net zo van slag (korte LF) als toen we zwanger probeerden te worden van J. Dat is gekomen na de bevalling van ons sterrenkindje. Dat gaf best wel wat stress en ik wil daar nu niet op focussen.

    @JupitR fijn dat het werken zo goed bevalt. Herken dat wel, even wat voor jezelf kunnen doen. Wat leuk om te horen hoe creatief je kleine is om vooruit (ofja, achteruit :roflmao:) te komen. Ben heel benieuwd hoe dat hier gaat zijn! Sinds afgelopen weekend heeft J. uitgevonden dat hij meerdere rollen kan combineren en zo de woonkamer door kan. Ik schrok de eerste keer echt toen hij ineens niet meer op z'n kleed lag haha.
    Ook fijn dat de flesvoedingen beter gaan. Hopelijk heeft ze het helemaal onder de knie voordat het straks niet meer nodig is.. :o:

    Einde spreekbeurt. Ik ben soms echt lang van stof :p
     
    JupitR en zegenwens vinden dit leuk.
  17. KarlijnA91

    KarlijnA91 Bekend lid

    8 okt 2021
    849
    1.347
    93
    En dan nog iets vergeten :roflmao:. J. wordt steeds vaker wakker met een natte romper. Ik heb al grotere luiers gekocht, 4+ ipv 4. En pampers baby-dry ipv kruidvat, maar niks helpt. Hebben jullie de gouden tip? Ik denk namelijk dat dat ook één van de redenen is dat hij zo vroeg wakker wordt.
     
  18. Roni7888

    Roni7888 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    3.120
    2.817
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Luier achterstevoren hoor je ook vaak! Is t een buikslaper?
     
  19. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.481
    4.364
    113
    Vrouw
    Leuk om te lezen hoe het bij jullie allemaal gaat! Ik krijg weer eens geen meldingen en de dagen vliegen gewoon voorbij haha.

    Hier nog geen tandjes en hij rolt ook nog niet de kamer door, hij neemt z’n tijd haha. Z’n broer had ook pas met 9 maanden een eerste tand dus ik verwacht nog niks. Hij gaat nu van maat 68 naar maat 74, het zit allemaal wat krap aan z’n buikje maar qua lengte is 68 nog prima. Hij gaat meestal tussen 18 en 19 naar bed en wordt standaard om 21 uur wakker voor een flesje. Dan slaapt hij door tot 07:00/08:00 uur ongeveer, afhankelijk van wat we die dag ook allemaal moeten doen. Soms hele nacht in z’n eigen bed, vaker beland hij ergens in de nacht nog lekker bij ons. Overdag ook heel wisselend, soms 30 minuten, soms 2 uur. Hij doet meestal 2 slaapjes maar 3 zou beter zijn. Hij lust alles wel.

    Wat spannend @zegenwens om er misschien weer voor te gaan vanaf april! Wij denken eraan om het hierbij te laten. Nu is het gewoon heel fijn met z’n vieren. We kunnen allebei een kind onder onze hoede nemen als het nodig is. Hij is best vaak ziek geweest en dat lijkt me echt hel met meer dan 2 zieke kinderen tegelijk. Ik begin me ook eindelijk weer mezelf te voelen (schildklier gaat de goede kant op!), werken gaat lekker. Maar ik sluit niks definitief uit, misschien denken we er over een paar jaar anders over. Voor nu voelt het goed zo!
     
    Roni7888, JupitR en zegenwens vinden dit leuk.
  20. zegenwens

    zegenwens Fanatiek lid

    28 sep 2021
    4.771
    4.763
    113
    Vrouw
    Ik lees ook wel eens 2 luiers over elkaar
     

Deel Deze Pagina