Mama’s 1-31 juli 2023 ❤️

Discussie in 'De mama's' gestart door Krv, 21 aug 2023.

  1. Roni7888

    Roni7888 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    3.120
    2.817
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#

    Klinkt ook allemaal goed! Fijn.

    Hier maatje 74 en soms al wel 80. Heb een lange slanke man haha dat was bij zen broer wel anders. Die was echt wel een heel stuk dikker en kleiner.

    Hij zit graag op handen en knieën en gooit zen kontje vaak hoog in de lucht. Zijn mondje staat nooit stil. Hele verhalen komen eruit. Sinds deze week heeft hij een omslag in eten. Hij eet ineens erg goed en veel. Eet al een hele boterham!!! En snel ook.

    Hij is bezig met zen ritme nu. Al een aantal keer dat hij geen nacht fles had. Vaak komt hij nog tussen 4 en 5. Daarna is hij meestal standaard om 6 30 wakker. Hij slaapt snachts nog naast mij maar ga over 1 a 2 maanden hem op zen kamer laten wennen snachts. Overdag gaat dit prima.

    Een vast ritme hebben we niet. Ook geen vaste eet tijden of slaap tijden. Ik volg hem hierin. Na ongeveer 2 uur gaat hij weer slapen.

    Nou dat was t wel zo'n beetje.


    Hoe gaat het bij jullie? Had al wel de eerste zwangere weer verwacht eigenlijk haha
     
    KarlijnA91, JupitR en Krv vinden dit leuk.
  2. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.481
    4.364
    113
    Vrouw
    @Roni7888 hoe gaat het met werken en je bekken? Hopelijk ben je weer hersteld! En wat heerlijk dat hij z’n nachtfles nu laat vallen en hij zo goed eet. We zijn bij de kinderarts geweest en hij weegt nu 9 kilo en is 69 centimeter, een kleine bollie met lekkere spekjes haha. Z’n broer was met 4,5 maand al zo lang dus ook hier echt wel een verschil tussen de broers. Sinds een week hebben we geen avondfles meer, dat was bij z’n broer al bij 6 weken haha. En eindelijk rolt hij nu ook en probeert te kruipen. Hier inderdaad ook hele verhalen en hij gilt ook heel vaak (van plezier). Brood beginnen we pas mee met een jaar op advies van de kinderarts. De richtlijnen in België zijn anders dan in Nederland. Fruit en groente gaat er heel goed in. Deze week hebben we ook de kinderwagen omgebouwd. Voelt als heel wat stappen in zijn ontwikkeling de laatste weken.

    @zegenwens gaan jullie er weer voor in april of zijn jullie er nog niet uit?
     
    JupitR vindt dit leuk.
  3. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.270
    6.809
    113
    Vrouw
    Leuk om te lezen weer :) F was eind januari 68 centimeter en iets van 8,4 kg. Ze heeft helemaal geen last van de vaccinaties gehad toen. Heel fijn. En F. gaat ook vaker in kruiphouding zitten en weet veel te baah-daa-daaa vertellen. Maar alleen bij vlagen eigenlijk. Ze kan ook goed in stilte kijken ;) In de spiegel zichzelf zien vindt ze ook erg leuk. Brood hebben wij nog niet gegeven. Vooral fruit, groente en maisvingers.

    Ze had sinds starten met de vaste voeding vaak een 1-1,5 uur dat ze wakker was 's nachts, van het een of ander ongemak, maar dat is nu gelukkig niet zo vaak meer. Wel soms dat ze op een nachtelijk tijdstip gaat poepen. Vind ik maar irritant ;)

    Ze pakt de fles nu wel en dat is heel fijn met oog op werk en af en toe de deur uit kunnen zonder het idee binnen 3-4 uur weer terug te moeten zijn. En morgen gaan we kijken voor een 7-zits auto. Dat we er maar allemaal in mogen passen. En dan past een 5e kindje er ook wel bij :roflmao:

    Ik ben juist allerlei babyspullen aan het verkopen via marktplaats en Vinted. Ruimt lekker op. En mocht er toch een 5e komen, kopen we het wel weer ergens ;)
     
    KarlijnA91, Krv en zegenwens vinden dit leuk.
  4. KarlijnA91

    KarlijnA91 Bekend lid

    8 okt 2021
    849
    1.347
    93
    Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie kleintjes!
    Hier gaat het ook goed. Eten is echt de favoriete activiteit, zo heerlijk om hem te zien smullen.
    Alleen water wil hij absoluut niet. Hij gaat óf bellen blazen, of hij spuugt het uit. Dus ik denk dat ik gewoon langzaam de middagfles (die er toch af gaat) steeds slapper maak zodat hij er langzaam aan kan wennen.

    Qua ontwikkeling gaat hij langzaam maar gestaag :roflmao: Hij probeert sinds een paar dagen vooruit te tijgeren, maar meer dan een paar centimeter lukt nog niet, haha.
    Hij is nu precies 8 maanden en volgens mij zitten we weer in een of andere sprong/ontwikkeling... pfoe, hij kan dan echt veeleisend zijn. Zal hij wel van z'n vader hebben :o: Maar ik merk wel al weer verschillen, bijv. doordat hij zelf het voortouw neemt om kiekeboe te spelen, heel schattig.

    @Krv, heerlijk, zo'n klein spekkie :D De kinderwagen ombouwen voelt echt als afscheid van het kleine baby tijdperk he!
    @JupitR, en een 7-zits auto gevonden? Dan heb je inderdaad nog een plekje vrij :p
     
    Krv en zegenwens vinden dit leuk.
  5. Flora53

    Flora53 Lid

    13 jun 2022
    72
    106
    33
    Vrouw
    Hee meiden!

    Ik heb in het vorige topic in het begin met jullie meegeschreven. Heb destijds veel meegelezen maar was niet goed in het bijhouden van alles :oops:

    Ons zoontje R. Is geboren op 16 juli, de uitgerekende datum!

    Ben heel benieuwd of er al iemand bezig is met eventueel een broertje of zusje?
    Wij willen voorzichtig gaan voor ons 2e kindje!
     
    Saby vindt dit leuk.
  6. zegenwens

    zegenwens Fanatiek lid

    28 sep 2021
    4.771
    4.763
    113
    Vrouw
    Sorry, lang niets van mij laten horen! Er speelt al lange tijd privé een hoop bij ons, dus moet echt even de puf en focus vinden om lange berichten te typen :p Eind volgende maand gaan we verhuizen, dat gaat hopelijk voor een klein beetje meer rust zorgen. We hebben ook besloten om nog even te wachten met een tweede zwangerschap tot we in iets rustiger vaarwater zitten. Dat vind ik wel jammer, maar tegelijk is het ook oké. Hopelijk rond de zomer, wie weet.

    Ondertussen hebben wij eerder een dreumes dan een baby in huis. Hij gaat echt zó hard. In een krappe maand tijd heeft hij leren kruipen, stevig zelfstandig rechtop zitten, zich optrekken aan meubels, en vandaag heeft hij een halve meter langs de bank gelopen. Ik denk echt dat hij voor zijn eerste verjaardag wel los loopt :oops: 't Is een vreselijk lekker ding. Enorm actief en alert. Hij slaapt weinig overdag en doet het daar prima op. Van mij zou hij wel eens wat vaker iets langer mogen slapen, maar ja, ben al lang blij dat hij niet chagrijnig is overdag. Al denk ik dat we hier ook een beetje in een slaapregressie zitten, want de laatste tijd is het echt maar 2x 30 minuten, en eerder sliep hij wel wat meer. Inmiddels zijn we de meeste dagen over op 2 slaapjes ipv 3. En daarmee slaapt hij nu eindelijk gewoon vanaf een uur of 19u ipv laat in de avond. Het lukt hem nog niet om zelfstandig in slaap te vallen, en hij wordt daardoor meestal na elke slaapcyclus (die bij hem vaak maar 30 minuten zijn) wakker. We slapen 's nachts dus nog gezellig samen in bed, anders doe ik geen oog dicht. Naast mij slaapt hij wel goed.

    Hier zijn nu trouwens de 2 boventanden ook net een stukje door. Hij kwijlt heel wat af. :p

    @KarlijnA91 Spannend dat jullie toch nog een keer voor een kindje willen gaan. Ik snap de gedachte die je tijdens de zwangerschap van J. had helemaal hoor. Maar ook heel logisch denk ik dat er nu toch weer een nieuw verlangen komt. Jullie merken vanzelf wel wanneer jullie er echt weer klaar voor zijn! Hier was ik inderdaad meteen zwanger van M. Ben benieuwd of het een volgende keer weer zo vlot gaat, of langer duurt deze keer. Kan allemaal natuurlijk.

    @Krv Wat vervelend dat C. zo vaak ziek is (geweest) tot nu toe! Zo sneu! Snap wel dat dat pittig is, zeker als je nog een kind hebt (dat ook ziek kan worden :o:). Dat je je handen (dankbaar) vol hebt met twee kinderen is meer dan logisch, en als het voor jullie compleet voelt is het helemaal goed zo toch! ❤

    @JupitR Ik krijg steeds meer respect voor jou hoe je het met vier kinderen allemaal doet. Lijkt me een soort topsport! Maar je zult er vast inmiddels bedreven in zijn.

    Ben heel benieuwd hoe de band is tussen jullie oudere kinderen en de jongsten! Zeker nu er inmiddels heel veel interactie is natuurlijk!

    Nou, ik laat het hier even bij. Tijd voor nog een slaappoging :D
     
    Krv en JupitR vinden dit leuk.
  7. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.270
    6.809
    113
    Vrouw
    Vervelend van jullie privésituatie @zegenwens. Hopelijk gaat de verhuizing jullie inderdaad goed doen. Gaan jullie groter wonen? Of andere regio? Als je weer zo snel zwanger bent als van M, dan zit er straks nog geen twee jaar tussen, als je in de zomer begint met proberen. En anders rond de twee jaar. Is een mooi verschil hoor! Hier zit er 2j3m, 2j6m en 2j7m tussen. Door de borstvoeding en het daardoor ontbreken van een cyclus kon het ook niet veel sneller en in vind het leeftijdsverschil nu wel fijn.

    Wat gaat M hard zeg! Mijn oudste had die drie mijlpalen ook in een korte periode na elkaar te pakken, maar was toen een maand of twee ouder. Ze snappen het dan denk ik ineens :cool:
    F gaat vooral nog achteruit. Ze doet nu in kruiphouding wel haar arm omhoog. Met welke bedoeling precies weet ik nog niet :p Ik ben benieuwd of ze nog wel gaat tijgeren of meteen gaat kruipen.

    Gaat jouw mannetje inmiddels al vooruit @KarlijnA91? En is hij nog steeds zo veeleisend? ;)

    Hier zijn inmiddels ook vier tanden door. De twee bovenste nu net. Dat zal de mate van onrust van de afgelopen tijd wel hebben verklaard ;)

    En @zegenwens, je groeit mee in dat aantal kinderen natuurlijk. M'n oudste is bijna 8 en al behoorlijk zelfstandig. Die helpt dan nog wel eens mee met iets en dat kan dan ook weer handig zijn om erbij te hebben. Maar clubjes en speelafspraakjes en het halen en brengen dat daarmee gepaard gaat zijn soms wel een puzzel en dat wordt alleen maar meer.

    De oudste twee spelen trouwens vooral met elkaar. Nummer drie wil graag meedoen, maar is met zijn 3 jaar soms net wat te onbeholpen of snapt het spel niet. Dan wil hij wel met z'n zusje spelen, maar ook dat gaat wat grof. Nummer drie is wel echt dol op iedereen. Oudste vindt z'n zusje wel schattig, maar doet er eigenlijk niets mee. Nummer twee wil haar nog wel eens op schoot.

    We hebben inmiddels wel de 7-zits auto. Nu nog bedenken wat dan een handige indeling is ;)

    (En heb afgelopen week twee keer gehad dat mensen dachten dat ik een 5e kindje ging aankondigen :roflmao:) In principe komt er hier niets bij. Spannend om weer te gaan proberen @Flora53.
     
    Krv, Flora53 en zegenwens vinden dit leuk.
  8. KarlijnA91

    KarlijnA91 Bekend lid

    8 okt 2021
    849
    1.347
    93
    @JupitR, haha hoe dat dan?! Dat je je keel schraapt en mensen meteen denken dat je een nieuwe zwangerschap aan gaat kondigen? :roflmao: Fijn dat de nieuwe auto er is!

    De laatste weken zijn best wel pittig hier. J. Is nog altijd best veeleisend en temperamentvol :rolleyes: Tijgeren lukt nog niet waardoor de frustraties bij hem regelmatig oplopen. Alles is ongeveer vijf minuten leuk, dus het zijn intensieve dagen. Als hij op schoot zit wil hij alleen maar gaan staan en klimmen en dan is het goed haha. Hij is nu gecorrigeerd 7 maanden dus ik hoop dat hij ergens in de komende maand vooruit gaat komen en hij weer wat beter in z’n vel gaat zitten. Hij is ook nog altijd om stipt 06.00 wakker dus ik tel de dagen af totdat de klok verzet wordt :p
     
    Krv, JupitR en zegenwens vinden dit leuk.
  9. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.481
    4.364
    113
    Vrouw
    @KarlijnA91 het is inmiddels bijna tijd om de klok te verzetten! :D Hoe gaat het nu?

    @zegenwens zijn jullie inmiddels verhuisd? Hopelijk een iets minder warm huis nu! Hebben jullie een tuin in het nieuwe huis?

    Hoe is het met jullie allemaal? De laatste babymaanden zijn ingegaan, best een gek idee dat ze over een paar maanden alweer een jaar zijn hè. De tijd vliegt hier voorbij. Hebben jullie kindjes ook last (gehad) van een slaapregressie? Hier was het een week of 2 weer best pittig in de nachten en ook weer flink verkouden. Baby heeft nog 0 tanden, hoe is dat bij jullie? Verder gaat het hier allemaal goed. We hebben een ontzettend vrolijk ventje en hij kan nu los zitten. Tijgeren doet hij nog niet. Gisteren weer gewogen en gemeten op het consultatiebureau, hij is nu bijna 71 cm en ruim 9,5 kilo. Fijn lang paasweekend allemaal!
     
    Saby, JupitR en zegenwens vinden dit leuk.
  10. zegenwens

    zegenwens Fanatiek lid

    28 sep 2021
    4.771
    4.763
    113
    Vrouw
    @JupitR @Krv Volgende maand verhuizen we! We gaan van de stad naar een (wat groter) dorp verhuizen. Qua woonoppervlakte is het huis ongeveer even groot. Het is wel vrijstaand en dus met tuin! Wat heb je onze huidige woonsituatie goed onthouden @Krv :D

    Ja, we gaan hard richting een jaar! Ik ben al bezig met cadeaus bedenken voor de verjaardag :oops: Lekker veel spul voor in de tuin ook.

    Kruipt jouw F. inmiddels al @JupitR? Het klopt trouwens hoor, dat er nog steeds een klein leeftijdsverschil tussen zit als we in de zomer weer gaan proberen en het dan misschien wel weer heel snel raak is. Maar ik probeer ook weer niet de verwachting te hebben dat het direct weer lukt.

    Hier is M. nu zes mooie tanden rijk. Weinig drama van gehad, dus even afkloppen. Hij is nu 71/72 cm en zo'n 8,8 kilo. Hoe gaat het met vast voedsel eten bij jullie kindjes? Brood en fruit gaat er hier goed in. Avondeten wisselt. Soms een heleboel en soms maar een paar hapjes. Hij vindt wel bijna alles lekker. Slaapregressie weet ik niet helemaal zeker of we daar last van hebben (gehad) of niet. Wel de laatste tijd vaak gehad dat het eerste slaapje mislukt en hij na een kwartier gewoon weer wakker is. Ook wel onrustige avonden gehad, lijkt nu iets beter te zijn weer. Dus misschien was dat de slaapregressie :p

    @KarlijnA91 Lukt het J. inmiddels om te tijgeren? En yes, nog 2 nachtjes, dan gaat de klok vooruit :p
     
    Saby en Krv vinden dit leuk.
  11. KarlijnA91

    KarlijnA91 Bekend lid

    8 okt 2021
    849
    1.347
    93
    Nou, het duurde even maar ik heb sinds een paar dagen eindelijk mijn lieve jongetje weer terug, haha. Hij komt nu vooruit met tijgeren en brabbelt ineens veel meer. Los zitten lukt ook, maar zelf gaan zitten probeert hij nog niet. Hij is in ieder geval veel vrolijker en minder gefrustreerd/prikkelbaar, dus ik denk dat dit hem goed dwars zat afgelopen weken. Hij is meestal rond 06.00-06.30 wakker, maar soms ook 07.00 dus er zit verbetering in. Zul je altijd zien dat het beter gaat als het niet meer nodig is, zo net voor het verzetten van de klok :roflmao:

    @Krv je bent niet de enige met een tandeloze baby. Bij J. zijn de onderste twee goed zichtbaar aan de voorkant van zijn tandvlees, maar nog niet door. Ik vind het zo schattig. Nog even genieten van die tandeloze lach :D
    Die slaapregressies/ onrustige nachten herken ik wel. Laatst nog, maar toen kon hij de dag erna dus tijgeren en andere klanken maken :eek:. Het heeft dus blijkbaar wel een functie denk ik dan maar.

    @zegenwens, qua seizoen is het de ideale tijd om te verhuizen naar een huis met een tuin. Kan M. straks lekker naar buiten! Is jullie nieuwe woning dichtbij jullie oude stekkie, of gaan jullie verder weg wonen? Moeten jullie nog klussen of kunnen jullie er zo in?
    Eten is J.'s favoriete bezigheid. Altijd een pruillip en tranen als het op is.. gevoel voor drama heeft hij wel, haha. Laatst ben ik even gaan wegen bij het CB en toen was hij 9,1 kg en groeide op z'n eigen lijn, dus dat gaat goed!
     
    Saby, zegenwens en Krv vinden dit leuk.
  12. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.270
    6.809
    113
    Vrouw
    @KarlijnA91: Dat gaat zo: "Oh, ik ben wat vergeten te zeggen". Collega's: Ben je weer zwanger?! :p
    Klinkt verder wel lekker hoe het nu gaat met J.! Die pruillip klinkt heel schattig, haha. En ook leuk dat hij nu kan tijgeren! Hele nieuwe fase weer :)

    Onze nieuwe auto heeft inmiddels al schade, dankzij man. Het is toch niet te geloven. Hebben we eindelijk een auto waar we met z'n allen in kunnen, kunnen we er alsnog niet met z'n allen in, want hij moet naar de garage.

    @Krv, vervelend van die lastige nachten. Wel leuk dat hij los kan zitten nu! En tijgeren komt vanzelf :cool: Wel heel bijzonder hoe verschillen zich al zo jong kunnen uitten, als je ziet hoe verschillend onze baby's nu zijn. Ik vind het wel lekker hoor, dat ze ouder worden. Mijn oudste vindt zijn zusje nu ook duidelijk leuker, nu er wat meer interactie is.
    Slaapregressie herken ik niet. We slapen samen 's nachts, dus ze slaapt meestal wel weer als ze aan de borst gedronken heeft. Soms slaapt ze ook niet, maar dan moet ze poepen oid. Al die sprongen en regressies heb ik bij geen enkel kind gezien eigenlijk.
    Wat ik wel heb, is dat F. bij mij niet in bed wil slapen, maar ik koppel dat niet zo zeer aan -regressie, maar aan mij als persoon ;) Bij mij, m'n moeder en de opvang slaapt ze wel in bed. Dus bij mij in de wagen/bakfiets of draagzak. Het gaat nu maar om één dag in de week dat ik alleen ben, dus dan vind ik dat wel te doen.

    Hier wel tanden! Vier inmiddels. Ik denk dat de volgende ook al weer weer onderweg zijn. F. gaat ook zelf zitten, en steunt dan op één hand. Zelf helemaal los blijven zitten vindt ze dan weer lastiger, grappig genoeg. Kruipen gaat nog niet erg, maar ik denk wel dat ze tijgeren gaat over slaan. Het is nu vooral in kruiphouding zitten en naar voren vallen ;) En naar achteren 'tijgert' ze wel, maar dat is niet zo bewust.

    Ik heb geen idee van lengte en gewicht van F., maar ze zit in kledingmaat 74-80. Dus ook 68 verdwijnt nu naar Vinted. Brood en stukjes vindt ze nog moeilijk. Prakjes eet ze in principe prima. Natuurlijk wisselend, ze is ook maar een mens ;)

    @zegenwens, jouw M. gaat motorisch heel snel he? Trekt hij zich al op? Heerlijk dat jullie straks een tuin hebben! En grappig dat je al bezig bent met de verjaardagscadeaus ;) Welke dingen staan er nu op het lijstje?
     
    Saby en Krv vinden dit leuk.
  13. Saby

    Saby Fanatiek lid

    27 sep 2014
    1.473
    1.216
    113
    Leuk om die ontwikkelingen te lezen. Sommige nul tandjes, sommige al vier! Hier is haar vierde onderweg.

    Geven jullie ook tussendoortje buiten fruit, zo ja wat? B. Vind vrij weinig lekker buiten fruit maar ze heeft echt wel behoefte aan meer. Ze is nu 74 cm en 9.7 kilo, ongeveer, Hoef pas eind juni naar het cb.
    Geven ook nog een klein flesje rond 2230 anders slaapt ze niet door. Verder drie flesjes.
    Kan sinds kort zelfstandig gaan zitten, zo leuk om te zien
    Binnenkort ook eens proberen haar mee te nemen op de fiets.
     
    Krv, JupitR en zegenwens vinden dit leuk.
  14. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.270
    6.809
    113
    Vrouw
    Net als vorige keer met de tanden begon F. prompt te kruipen en stabiel zitten na m'n post. Zo leuk weer! Ben benieuwd wanneer ze zelf gaat staan.
     
    Krv, zegenwens en Saby vinden dit leuk.
  15. KarlijnA91

    KarlijnA91 Bekend lid

    8 okt 2021
    849
    1.347
    93
    Ik geef in de ochtend altijd fruit en in de middag fruit, groenten of iets van yoghurt (wel met fruit erdoor want anders trekt hij zure bekken en wil hij het niet, haha). Heb ook voor af en toe zelfgemaakte muffins (amandelmeel, banaan, ei, kaneel en bosbessen) en havermoutkoekjes in de diepvries. En heel soms een soepstengel, maar dat vind ik zelf zo droog :roflmao:
     
    Saby en JupitR vinden dit leuk.
  16. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.270
    6.809
    113
    Vrouw
    @Saby, ben je al met B. op de fiets geweest? F. gaat al een tijdje mee in de bak, maar dat is toch anders.

    Qua tussendoortjes geven wij naast fruit soms maisvingers of lange vinger of een biscuitje. Net hadden we een ijsje als toetje. Dat wilde zij volgens mij ook wel ;)

    F. trekt zichzelf nu ook op en klimt de verhoging op die wij in huis hebben tussen de woonkamer en keuken. Het doet haar wel goed om niet meer alleen maar te liggen, al is ze na de opvang net een aapje die zich aan mij vast klampt ;) Verschonen is ook een ramp geworden zeg. Ze draait continu van links naar rechts en zittend gooit ze zichzelf naar achteren.

    Hoe is het met jullie en kindjes allemaal? :)
     
    Krv vindt dit leuk.
  17. Saby

    Saby Fanatiek lid

    27 sep 2014
    1.473
    1.216
    113
    Jaa soms maar pak ook vaker de bakfiets hoor. Weer zit ook nog niet echt mee.
    Hier is b. Druk met kruipen. We moeten echt even een traphekje aanschaffen voor boven. Kan niet meer rustig de was vouwen haha!
    Spelen jullie kleintjes een beetje, kan me herrineren van de andere twee dat ze al bewust met met ringen of blokjes speelden maar b houdt het liever vast om het daarna weg te gooien
    Lekker hoor een toetje, hier heeft ze al likjes ijs op en kan zeggen dat smaakte naar meer. Ze pakte het ijsje met twee handen vast en deed het in haar mond
     
    Krv en JupitR vinden dit leuk.
  18. Saby

    Saby Fanatiek lid

    27 sep 2014
    1.473
    1.216
    113
    April is maand van mijlpalen. Kruipen en staan, benieuwd wat de komende Maanden gaan brengen!
     
    KarlijnA91 en JupitR vinden dit leuk.
  19. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.270
    6.809
    113
    Vrouw
    Ja, hier ook @Saby! Zitten, kruipen en staan in een paar weken. Ook stukjes eten gaan steeds beter. En ook de geluidjes die ze maakt gaan meer variëren. Ze doet in haar klaagzang een meemeeemee, dat je toch bijna als mama zou interpreteren, maar volgens mij kan dat zo vroeg niet.

    F. kan zich wel vermaken met een bal. Ergens heen duwen en dan weer er achteraan. Of een duplo poppetje, of de boel slopen van haar broers, haha. Blokjes oid ergens in doen vindt ze ook wel leuk. En zo'n kralending kan ze ook even zoet mee zijn. De woonkamer door en alles oppakken en aanraken wat ze ziet ook. Klinkt zo alsof ze heel veel zelf doet, maar ik sleep haar nog regelmatig van hot naar her op mijn heup, wanneer E er geen zin (meer) in heeft, haar broers te aanwezig zijn of ze gewoon moe is ;)
     
    KarlijnA91 en zegenwens vinden dit leuk.
  20. zegenwens

    zegenwens Fanatiek lid

    28 sep 2021
    4.771
    4.763
    113
    Vrouw
    Haha @JupitR, hier roept M. regelmatig dramatisch 'maaamaaaa' als ik hem in de grondbox zet en hij wil niet (gooit dan ook theatraal zijn hoofd in zijn nek). Als hij zich bezeerd heeft is het ook 'mamaaa :cry:'. Maar op willekeurige momenten tussendoor ook, als hij in zichzelf aan het babbelen is, dus ik weet niet of het echt al bewust is. Misschien gewoon zomaar zijn favoriete woordje. Schattig is het in ieder geval wel.

    Ik probeer snel uitgebreid te reageren. We zijn inmiddels verhuisd, en mijn laptop moet nog boven water komen :roflmao: Dat typt wat makkelijker.
     
    JupitR vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina