Mama’s 1-31 juli 2023 ❤️

Discussie in 'De mama's' gestart door Krv, 21 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    Ik heb jullie hulp nodig :D De feestdagen komen eraan en ik zoek eigenlijk wat inspiratie voor cadeautjes. Ik ben eerder van een paar 'goede' cadeaus die langer meegaan dan allemaal kleine meuk. Maar ik vind het echt moeilijk in te schatten wat nu gepast is voor J. en zie door de bomen het bos niet meer. Dus mijn vraag aan jullie, waar spelen jullie kleintjes op dit moment het meest mee? Of wat weet je van je andere kinderen wat in het komende jaar leuk gaat worden?

Op dit moment speelt J. veel met houten blokken/auto's en duplo. Muziekkeyboard is ook favoriet. En veeeel boekjes. Dat hebben we dus allemaal genoeg!

2. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.009
    4.985
    113
    Vrouw
    @JupitR Klopt, er moet nog iets meer rust in de tent komen. We zijn op de goede weg, nog even geduld..

@KarlijnA91 Hoe is het met jou qua zwangerschap? Goede echo('s) gehad tot nu toe? Ik kan me in jouw geval goed voorstellen dat je ernaar uitkijkt om het hoofdstuk zwanger worden/zijn af te sluiten. Het zal vast wederom (gevoelsmatig) geen onbezorgde zwangerschap voor je zijn, maar hopelijk verloopt het allemaal weer ongecompliceerd. Heb je trouwens deze keer een verhoogde kans om weer wat te vroeg te bevallen, of is dat niet zo?

Wat betreft cadeaus, lastig hè. Ik vind dit ook echt zo'n leeftijd dat ze überhaupt maar weinig geïnteresseerd zijn in speelgoed, omdat alles speelgoed voor ze is. M. speelt net zo graag met een pollepel of de fietspomp. :rolleyes: Boekjes zijn hier inderdaad favoriet. Om te lezen, maar ook om op elkaar te stapelen en er dan steeds op te klimmen en vanaf te springen :p Ik hoor van veel mensen dat een keukentje een groot succes is. Wij hebben geen keukentje, maar wel losse keukenspulletjes (pannetjes, kopjes, etenswaar) en daar speelt hij wel graag mee. Er wordt me van alles gevoerd gedurende de dag ;) Duplo staat hier op de lijst voor december, en het Nijntje verstoppertje spel, en een boek. Verder weet ik ook niks, dus ik vermoed dat het hierbij blijft. In de ideale wereld zou ik iets van een Pikler of Wobbel of een leertoren aanschaffen, maar dat ligt even niet in het budget helaas.

@Roni7888 Hier ook zo'n snellerd. Qua taalontwikkeling gaat hij ook mega hard, vind ik wel heel erg handig eigenlijk :D Kan zich goed duidelijk maken en dat scheelt een hoop frustratie denk ik.

KarlijnA91 vindt dit leuk.
  3. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    @zegenwens, het gaat goed! Ik ben de afgelopen weken best wel misselijk en moe geweest. Ik merk dat deze zwangerschap er wat dat betreft toch iets heftiger in hakt. Maar het lijkt erop dat ik het ergste heb gehad. Ik heb tot nu toe alleen een vroege echo gehad en die was goed en op termijn, voor zover ze dat kunnen meten natuurlijk. Maandag is de termijnecho!

Ohh, keukentje of losse keukenspulletjes is wel een goede! Ik vind een keukentje te groot voor in de woonkamer maar ik vind J. nog te klein voor de speelkamer, dus dan is beginnen met keukenspulletjes wel een leuke tussenstap. Gaat op mijn lijstje!

Het Nijntje verstoppertje spel is leuk trouwens! Grappig om de leercurve van het 'zoeken' te zien, haha. Als je niet per se een "officiële" wobbel wilt dan moet je het foldertje van de Aldi eens in de gaten houden. Daar komt hij regelmatig voorbij voor €30. Kwaliteit is goed!

zegenwens vindt dit leuk.
  4. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.009
    4.985
    113
    Vrouw
    Hopelijk trekken de ergste kwaaltjes snel weg. Lijkt me echt pittig icm een dreumes! En dan op naar een goede termijnecho!

Ik ga de Aldi folder in de gaten houden. Thanks voor de tip!

5. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.591
    4.446
    113
    Vrouw
    @KarlijnA91 fijn dat alles er goed uitziet en je je weer wat beter begint te voelen!

Hier zo’n houten evenwichtsbalk gekocht van de Aldi (ik wilde eigenlijk de klimboog maar die was er niet). Verder heb ik badspeelgoed, stapelstenen en grote foamblokken (ook van de Aldi). Ik heb een klimmer dus ik denk dat het wel in de smaak zal vallen haha. Keukentje is hier al een tijdje echt een enorme hit! Hij krijgt rond de feestdagen ook nog een setje houten groente en fruit erbij. Verder speelt hij ook heel graag met de auto’s/monster trucks en connetix van z’n broer. Een theedoek is momenteel ook erg in trek, continu ‘spookje’ aan het spelen. Maar is wat minder leuk om te geven :roflmao:

Lalaboom en smart max wordt weinig naar omgekeken. Ik wissel elke paar weken het speelgoed zodat er niet teveel staat. Qua klein spul speelt hij nu graag met z’n houten ringen (die moet je dan van groot naar klein op een staaf plaatsen), regenboog van Grimm en de stapelblokken van Little Dutch. Het treintje van Little Dutch vindt hij ook leuk maar vind ik zelf een werkje om elke avond weer in elkaar te zetten haha. Toet toet auto’s vindt hij ook leuk trouwens. Loopfietsje vindt hij ook heel leuk maar hij is er eigenlijk nog net te klein voor. Sturen is nog lastig.

KarlijnA91 en zegenwens vinden dit leuk.
  6. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    Ook een keukentje dus. Ik denk dat dat het sowieso wordt! Hahaha een theedoek spookje, wat schattig. Dat smart max had ik ook gezien maar daar werd ik zelf ook niet echt enthousiast van. De toet toet auto's heb ik ook al vaker over gehoord, die ga ik op het lijstje zetten!

Met de loopfiets hebben wij hetzelfde. Vaart maken gaat als een speer, maar sturen... :roflmao:
    Ik heb maar geaccepteerd dat we over een jaar of vijf de muren nog maar een keertje schilderen haha.

zegenwens vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina