@KarlijnA91 hoe was de bruiloft? Heel spannend en leuk! Ik woon op zo’n 10 minuten met de auto van het strand, lopen zou dus lang duren haha @JupitR. En ook hier wordt er gehuild en weet ik soms niet meer wat ik moet doen hoor haha, geen perfect gezin. Ik snap je zorgen en dat je uit voorzorg al op een preventief dieet zou willen overstappen. Als het voor jou goed te doen is dan zou je het natuurlijk kunnen proberen maar het is veel aanpassen hè. Hopelijk heeft het inderdaad te maken met je menstruatie. En wat rot zeg, de voorgaande keren was je maanden niet ongesteld toch? Gek hoe het elke keer dus weer anders kan zijn. @Donna1993 dat maakt toch helemaal niks uit! Heb je zin om weer te beginnen? Jij neemt dus geen extra ouderschapsverlof op? Fijn dat het zo goed gaat met Noah ❤️. Geniet maar lekker van jullie laatste weken fulltime samen! @Wes88 ook voor jou geldt hetzelfde. Ik vind het ook lastig om alles te onthouden en specifiek op iedereen te reageren, we doen ons best allemaal maar hebben het allemaal retedruk met die mini’s ❤️ herkenbaar van het wakker liggen na de nachtvoeding. Ik heb dat ook heel erg. Daardoor doet man hier vrijwel alle nachten. Heel dankbaar voor! Ik heb ook besloten om de borstvoeding af te bouwen. Het is helaas echt niet meer haalbaar met school en fulltime kolven. Ik heb nog veel voorraad in de vriezer dus ik verwacht nog wel ruim een maand bv te kunnen geven, gemengd met kv. Ik kolf nu nog 2 keer per dag. Ik heb geprobeerd hem terug aan de borst te krijgen maar hij drinkt dan 45 minuten voor 50 ml dus dat schiet al helemaal niet op. Het is goed zo!!
@Donna1993, goed om te horen dat het goed met jullie gaat! Wellicht maakt zijn hoofdje binnenkort weer een groeispurtje? @Wes88, heel begrijpelijk dat je niet alles bij kunt houden, je hebt genoeg aan je hoofd! Twee weken geleden ben ik ook gestart met een mama fit sportprogramma, zo fijn om weer op te bouwen met vrouwen die in hetzelfde schuitje zitten, haha! @Krv, de bruiloft was prachtig en J. heeft bijna de hele dag in de wagen geslapen. Normaal kan hij best een mopperkontje zijn, maar denk dat hij door het warme weer een beetje loom was Ik was een beetje bang voor een meltdown in de avond/nacht door alle prikkels en een ander bedje, maar hij heeft geslapen als een roosje. Begrijpelijk dat je gaat stoppen met kolven, snap heel goed dat dat niet zo goed te combineren is met school en de rest van het dagelijks leven. Hoe voel je je eronder?
@KarlijnA91 wat fijn dat het zo goed is gegaan! Hij heeft wel begrepen dat het een goed moment was om zich over te geven haha. Ik vind het soms heel moeilijk en jammer dat ik stop en het andere moment is het juist weer een opluchting. Dat gevoel herken je vast wel. Het geeft rust en meer tijd maar tegelijkertijd voel ik me soms ook schuldig omdat m’n productie prima was en ik dit van hem ‘afpak’.
Haha ja precies hetzelfde gevoel. Ik meng nu ook KV met BV zodat hij kan wennen… en ik ook Als de diepvries leeg is ben ik weer aan het werk denk ik, dan zou ik sowieso stoppen.
Ik hou het ook lastiger bij hier. Lees alles wel mee, maar kan niet altijd de ruimte in m'n hoofd vinden om te reageren. Het spugen is hier weer als vanouds de laatste dagen. Maar wie weet: vorige week drie goede dagen gehad, de week ervoor twee. Deze week vier?! M. heeft gisteravond/nacht ook voor het eerst 5 uur achter elkaar doorgeslapen. En ook afgelopen week 2x een hele nacht in de cosleeper ipv op den duur naast mij. Ik slaap dan toch wat beter, dus dat is fijn. Hoewel ik de laatste paar dagen steeds na de voeding rond 4/5 uur niet meer in slaap kom. Dat is dan weer een beetje jammer. @KarlijnA91 Wat fijn dat het goed ging op de bruiloft. Wij hadden 1,5 week geleden ook een bruiloft en M. heeft ook overal doorheen geslapen in de draagdoek! @Krv Begrijpelijke keuze. Snap je gemengde gevoelens ook! Maar als het niet meer te doen is, dan is dat wat het is. Ik hoop dat je vooral kan kijken naar wat je hem de afgelopen maanden wél hebt kunnen geven, en niet wat je hem nu 'afneemt' (voor jouw gevoel). @Donna1993 Leuk weer wat van je te horen en fijn dat het daar zo goed gaat! Hoe vind je het om straks weer aan het werk te gaan? Hebben jullie flexibele opvang kunnen regelen ivm jouw onregelmatige werk? Denk je dat partusassistentie doen nu anders voor je gaat zijn nu je zelf je eigen bevalling hebt ervaren? @Wes88 Hoe ging je therapie vandaag? Lekker dat je gaat beginnen met sporten. Hopelijk gaat dat een beetje icm je ijzertekort! Zal misschien ook wel lekker zijn voor je koppie om wat te bewegen. Geeft niks trouwens hoor, dat je wat meer afwezig bent. Heel begrijpelijk. Sorry als ik nu nog mensen vergeet!
Thanks voor de herkenning en het begrip meiden! therapie was weer zwaar gister. Ik ben steeds zó overstuur en aan het huilen, zelfs de therapeut vroeg aan het eind of ik nog wel veilig naar huis kon rijden Bepaalde beelden blijven maar op m’n netvlies staan, daar krijg ik de volgende x of die x erop emdr voor. Verder ben ik gewoon echt bang geweest om dood te gaan, op verschillende momenten van die avond/nacht, en ik moet steeds weer dat gevoel opzoeken. Het is echt heel zwaar, maar ik heb nog steeds de hoop dat het ooit beter gaat worden.
Klinkt zo heftig , ik hoor van vele dat emdr een hele goede therapie is en ik hoop dat het jou ook gaat helpen met het verwerken ervan. Huilen is goed laat die tranen maar gaan.
Hier wel veel Gelezen maar kan het allemaal niet zo goed onthouden. Sorry dames maar lees wel bijna alles. Hier is onze B geen knorrend varkentje meer maar nog steeds verkouden maar lijkt wel beter te gaan. Ik ga denk ik, afbouwen met borstvoeding want overdag is ze er vaak onrustig door. In de nacht en ochtend niet. Heb zeven ( nacht is 1) voedingen per dag en heb vijfde afgebouwd en straks denk ik, de derde en daarna even zoeken wat handig is.. Wel Heel dubbel want voeding genoeg blijkbaar en met de handkolf kolf ik in 1 minuut 50 ml maar weet gewoon dat kolven niet mijn ding is en moet er ooit toch aan geloven. Maar kan er ook geen afscheid van nemen
@Wes88 lieve vrouw toch. Het klinkt echt zo zwaar en heftig. Ik hoop dat EMDR je mag helpen en dat het echt beter gaat worden. @Saby herkenbaar hoor die gevoelens. Ik heb (weer ) corona en ben er flink ziek van. Nu ben ik wel blij dat ik nog kolf want zo kan ik de baby hopelijk antistoffen meegeven. Ik baal zo en twijfel weer of ik niet te egoïstisch ben om te stoppen met de borstvoeding.
@Wes88, zo heftig waar je doorheen moet. En zo knap dat je het allemaal aangaat!! @Saby, zo herkenbaar die dubbele gevoelens. Het is kiezen tussen twee "kwaden". Misschien helpt het om heel langzaam af te bouwen, zodat je zelf tijd hebt om te wennen aan het idee? Hopelijk heb je er straks berusting in. Je hebt de kleine toch maar mooi wekenlang gevoed! @zegenwens, wat jammer dat het spugen weer terug is. Maar idd, misschien deze week wel weer wat meer dagen dat het goed gaat?
Heftig @Wes88, maar zo dapper dat je dit nu aangaat. Hopelijk gaat de EMDR straks een deel van de lading van de herinneringen halen voor jou. Hoe is het nu inmiddels met je nu je weer wat hebt kunnen bijkomen van je laatste afspraak? @Saby Sneu dat B. nog steeds verkouden is.. En lastig besluit om te gaan stoppen, snap dat dat dubbel voelt. Weet je zelf waardoor ze onrustig wordt/werd? @JupitR Blijven wij dan nog over qua bv nu, of zie ik iemand over het hoofd? Hoe gaat het nu bij jou? Hier alles goed. M. was van de week alweer 5720 gram. Ik vind hem ook echt zwaar worden nu En hij heeft ook weer 2x 5 uur achter elkaar geslapen 's avonds/'s nachts! Ik ben helaas net weer voor het eerst ongesteld geworden Had gehoopt dat het langer weg zou blijven. Ben benieuwd hoe het verloopt. Vaak hoor je dat de eerste menstruatie na de bevalling heftiger is. Mijn menstruaties zijn altijd mild, dus we gaan het zien. Tot nu toe nog geen krampen of iets gelukkig.
Misschien zuigbehoefte? Ik heb geen idee maar ze is gewoon veel rustiger ook erna met de fles, voldaan. Bij borstvoeding ook snachts en in de ochtend. Ik geef 7 voedingen , derde en vijfde geef ik nu de fles en eind vd week wil ik een extra fles moment toevoegen. misschien ga ik de avond fles vervangen. Dan denk ik dat ze naar vast 6 flessen kan en er iets meer tijd tussen gaat zitten
@Krv, beterschap! Ziek zijn als moeder is echt onmogelijk. Hopelijk bleef de rest van het gezin (enigszins) oké? Jeetje @zegenwens, jij ook al ongesteld. Balen he! Die 5 uur slaap achtereen moet je iets voor over hebben dus Hier inderdaad nog borstvoeding, gaat allemaal goed gelukkig. Ik weet niet of @Vaianana nog borstvoeding gaf/geeft?
Ik ben momenteel al voor de 2e x ongesteld.. al twijfel ik of de vorige wel een echte menstruatie was, want deze is veel heftiger dan de ‘eerste’ gelijk weer een triggerrr, want Ojee: bloed en het ook echt weer voelen lopen… het is heel lastig. R. Is ook voor de 2e keer verkouden. Zo zielig! Hij heeft er ook echt last van, hopelijk blijft het hierbij.
Ohh zo’n geen zin om ook weer ongesteld te worden! Volgens mijn cyclustracker duurt deze ‘cyclus’ al 341 dagen, dus bijna een jaar niet ongesteld geweest Al merk ik aan mijn lijf dat hier ook wel weer wat op gang begint te komen qua hormonen.
Kreeg geen meldingen, maar ben bijgelezen! @Wes88 ik hoor dat emdr intens is, maar erg goed helpt. Hopelijk bij jou ook! @Saby hier is E. ook echt 3 weken verkouden geweest. Zo sneu. Hopelijk snel opgeknapt! @Krv beterschap! Hoe voel je je nu? E. spuugt ook hele dagen. Maakt niets uit hoe lang het na de voeding is. Hij laat het gewoon lopen. Soms (lijkt het) een hele fles wat eruit komt. Bizar veel.
Ik hoop dat het gaat helpen ja! hier ook een spuger, maakt ook niet uit wanneer, net na de voeding witte melk, langer na de voeding gewoon vocht. De Spuugdoekjes zijn niet aan te slepen de schone kleren ook niet hij heeft er verder geen last van, krijg altijd een big smile als ik vraag wat hij nu weer doet
Hier gaat het weer goed, de baby heeft uiteindelijk ook corona gekregen. Hij had er best wel last van, zelfs nog met koorts bij de huisartsenpost geweest in de avond. Gelukkig is hij inmiddels beter. Het kolven is hier nu helemaal klaar. We hadden een overlijden in de familie en met het ziek zijn en verdriet was mijn productie in no time afgelopen. Op naar rustigere tijden. Hoe gaat het met jullie? ❤️