Mama’s 1-31 juli 2023 ❤️

Discussie in 'De mama's' gestart door Krv, 21 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Ja, dat was niet fijn.

Ik ben gelukkig ook weer beter.

2. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Wat sneu zeg, je hoort het wel vaker weer spelen corona. Gelukkig zijn jullie weer beter.

3. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Hier nog steeds elke dag flinke dosis zoutspray en inmiddels hoest ze, droge hoest gelukkig.. We gaan het donderdag aan het cb vragen. De kleine heeft al meer zoutspray gebruikt dan mijn andere Kids bij elkaar. Misschien is ze gevoelig voor iets. Verder gaat flesvoeding heel goed, borsten hebben weinig last van afboueen dus denk dat ik wel wat sneller kan stoppen want ze doet 't nog maar kort op bv

4. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    @Krv, fijn dat jullie er weer bovenop zijn!

@Saby, dat klinkt inderdaad niet fijn. Hopelijk heeft het CB nuttig advies voor jullie!

Hier hebben we even een paar moeilijke dagen. J. Heeft gisteren zijn tweede vaccinatie gehad en hij heeft er deze keer best veel last van. 39 graden koorts, veel huilen en alleen op ons willen slapen, zo zielig :cry: Hopen dat het in de loop van de dag beter wordt.

Saby vindt dit leuk.
  5. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Aaah zo sneu hé, kinderen kunnen er hele verschillend op reageren. Lekker knuffelen. Vaak is het snel over.

6. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Hier ben ik bezig met ochtend fles tussen 7 en 7.30 te geven ivm school en werk run maar 1 ze laat zich niet wakker maken en 2 oké dan drinkt ik maar 50 ml :roflmao:

Zijn er al dames die binnenkort weer aan het werk moeten? Ik zou nog twee weken verlof hebben en dan alweer moeten werken. Gelukkig heb ik nog een maand of twee

zegenwens vindt dit leuk.
  7. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    @KarlijnA91 ah zo sneu! Hoe gaat het nu? Is hij er weer bovenop?

@Saby jeetje dat is inderdaad al heel lang. Heb je inmiddels al advies gekregen van het cb? Wat fijn dat het afbouwen zo goed gaat! En als ze niet wakker wil worden, dan eventueel pas voeden als je terug bent van school? Of trekt ze dat niet en wordt ze dan onderweg wel wakker? Hoe laat heeft ze haar laatste voeding?

Hier krijgt hij tussen 18 en 19 uur een fles en gaat dan naar bed. Daarna krijgt hij tussen 22 en 23 uur een fles. Hij valt dan direct weer in slaap en meldt zich rond 07:00 uur voor een fles. In de nacht heeft hij nog wel vaak een speentje nodig of even een handje vasthouden.

Ik zou officieel donderdag weer aan de slag moeten maar ik heb ook nog meer dan 2 maanden verlof. Gelukkig!

8. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    #128 Saby, 26 sep 2023
    Laatst bewerkt: 26 sep 2023
    We moeten donderdag dus ga dan even navragen wat handig is.
    Nou in de avond na 18 is ze altijd wakker en onrustig.
    Twee uur na de voeding ook. Dus gister dronk ze twee uur na de laatste bv ( allerlaatste) nog een 70 ml flesje en viel ze in slaap. Ze bleef onrustig en dat is teken dat ze nog honger heeft, dit was om 22. Toen werd ze wakker om 3 en dronk ze heel rustig een fles van 120 op.
    Dus ritme werkt niet echt voor haar meer beetje zou fijn zijn
    Jaaa op ma en dinsdagen wil ik 't ritme van een vroege fles erinhouden ook omdat dit mijn werkdagen zijn, ook al duurdt 't nog ff. En ind die andere flessen kan ik ook na school run doen. Over vier weken mag ze in de bakfiets en is mijn man weet naar kantoor drie dagen per week dus moet ze mee. En ze komt ook vaak tussen 14en 15 en dat is natuurlijk ook ophaaltijd dus zou eigenlijk eens moeten kijken of ik een goed schema te pakken krijg. Weet ook niet of kdv het erg vind als kleintjes nog gevoed moeten worden als ze gebracht worden.

Wat een heerlijke nacht van 23 tot 7, fijn dat speentje of even mama of papa voelen werkt!

9. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Dat klinkt best pittig, gelukkig is het met flesvoeding wat makkelijker om iets uit te sluiten dan met borstvoeding (als je zelf niet op een streng dieet gaat). Hopelijk vinden jullie snel wat werkt! En dus de allerlaatste keer bv, hoe vind je dat?

Ik snap zeker dat je de vroege fles erin wil houden maar mogelijk heeft ze over 2 maanden een ander ritme en lukt het dan wel. Mijn oudste moest om 09:00 altijd een flesje op het KDV en dat was prima. Ik zou het gewoon even overleggen. Hier was hij nogal strikt op de tijden (hij ging echt heel hard huilen als hij niet op ‘zijn’ tijd een fles kreeg), dus ze volgden hem daar volledig in. Nu zijn we verhuisd dus een nieuw KDV. Ik ben benieuwd hoe het hier zal gaan. Maar deze baby is ook wat geduldiger haha.

En we zijn inderdaad heel dankbaar voor deze nachten.

Saby vindt dit leuk.
  10. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Klopt en verder heb ik bij mijn andere twee ook hen gevolgt alleen toen zat er niemand op school. Dus misschien moet ik dat ind loslaten en mocht ze komen in de ochtend, in dat halfuurtje schooltuin, dan moet ze even geduld hebben.

Jaa we gaan het kdv nog mailen volgende maand even vragen hoe alles zat kwa voeding en eigen spullen die we moeten meenemen. Is voor ons ook een nieuwe kdv :)

11. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.009
    4.986
    113
    Vrouw
    Ik ga nog reageren op jullie hoor. Zit sinds vandaag met een borstontsteking met koorts helaas :cry: Dus strak regime van ibuprofen, koelen en M. goed laten drinken. Hopelijk gaat het snel beter!

12. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
  13. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Ohnee wat vervelend zeg!! Heb geen ervaring ermee maar lijkt me best pijnlijk. Beterschap!

Hier staan mijn borsten op springen maar blijf er zoveel mogelijk vanaf. Hopelijk Neemt het vanzelf af.

14. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    60 cm en 6.3 kilo, boven de curve uit.
    Benieuwd nu ze fles krijgt wat ze over vier weken weegt.
    Gaan proberen 6 x 120, te geven. Vaak drinkt ze maar 80 en dan komt ze volgende fles sneller, dus ik volg haar daarin. Verder vrolijke dame, rolt al van buik naar rug. Zo erg vind ze het om op haar buik te liggen :roflmao:

15. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.009
    4.986
    113
    Vrouw
    Zo, eindelijk tijd voor een berichtje. Borstontsteking viel uiteindelijk mee en heb maar één dag koorts gehad gelukkig. Het gaat hier verder wel goed. Nachten zijn wisselend. Soms heel goed en soms heel slecht :p Hij heeft van de week wel voor het eerst 7,5 uur achter elkaar geslapen! Ik wist niet wat ik meemaakte. De laatste twee nachten steeds weer om de 2-3 uur helaas. Ik slaap wel echt weinig de laatste tijd. Ook tijdens zijn goede nachten kom ik niet altijd goed in slaap aan het begin van de nacht of tussen de voedingen door. Ik merk wel dat ik vooral de nachten zelf daardoor zwaar vindt, maar overdag gaat het (als ik eenmaal goed wakker ben en heb gedoucht) best goed nog.

M. ontwikkelt zich zo hard, ik vind het zó leuk. Handjes volop ontdekt/aan het ontdekken. Hij beweegt zijn handen nu echt bewust naar waar zijn blik op gericht is/wat hij wil aanraken. Soms grijpt hij daarbij per ongeluk wat vast, maar dat doet hij nog niet bewust. Hij kraait enorm de laatste dagen. Ook is hij al erg sterk in zijn nek en rug en ligt hij nu juist graag op zijn buik. Sinds een paar dagen doet hij af en toe weer eens een wat langer slaapje overdag. Eergisteren zelfs bijna drie uur! De week daarvoor was het steeds een half uur per slaapje.

De menstruatie van laatst duurde trouwens maar 1 dag en was heel mild.. Dus ben benieuwd of mijn cyclus nu op gang komt of toch nog niet.

Hoe gaat het hier met alle baby's en mama's?

@Wes88 Hoe is het met jou? Ben je al begonnen met EMDR? Hoe zijn jouw nachten nu?

@Saby Volledig afgebouwd nu dus! Fijn dat dat zo soepel ging. Hoe is het nu met de verkoudheid van B?

@Krv Wat vervelend zeg van de corona.. Zielig en spannend met zo'n kleintje, maar gelukkig is hij er vanaf. Zijn jullie weer helemaal opgeknapt nu? Gecondoleerd met het overlijden.. Was het een naast familielid?

@KarlijnA91 Hoe is het met J? Is hij snel opgeknapt? M. mag 31 oktober, dan is hij al bijna 4 maanden, maar eerder kon blijkbaar niet. Vind ik niet zo erg :$

Krv en Saby vinden dit leuk.
  16. Saby

Saby Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.475
    1.219
    113
    Wat fijn dat er een goede nacht was. Heelijk is dat dan hé, en ook fijn van het langere slapen af en toe. Goed voor mama en voor de kleine hebben ze toch nodig. En het ontwikkelen gaat ze hé de komende maanden. Lachen, dingen grijpen, draaien en hardop lachen. Kan niet wachten op de eerste schaterlach.

Ik leg dus weer af en toe aan. Opeens voelde het niet goed ( hormonen, was er emotioneel van, moeilijk keuze maken erover)
    Voeding ziet er er goed uit zover ik kan zien en in ochtend kan ze nog drinken, in middag en avond fles erna en in nachts zowieso een fles.

17. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    Hier gaat het z’n gangetje. R. Slaapt sinds deze week af en toe iets langer, donderdag op vrijdag was het zelfs van 23:00-6:45! Maar vrijdag op zaterdag was hij er gewoon weer gezellig om 4:30 :roflmao: afgelopen nacht 23:00-6:15 dus we mogen niet klagen.

De nachten dat hij doorslaapt slaap ik ook goed, de nachten dat ik wakker word door hem, kom ik niet meer in slaap door de film die zich weer afspeelt in m’n hoofd. EMDR begint 23 oktober.

lichamelijk gaat het steeds beter, afgelopen week weer voor het eerst gesport, in een heus mommy fit clubje :roflmao:

R. heeft 23 november weer een check bij de cardioloog!

18. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    @zegenwens, wat naar van die borstontsteking. Gaat het al wat beter? J. Is twee volle dagen beroerd geweest. De derde dag ongeveer de hele dag slaap ingehaald en toen was hij beter. En ineens is hij ook een heel ander jongetje. Dus volgens mij zat hij tegelijkertijd in een regeldag. Hopelijk valt het bij M. een beetje mee. Ik moet zeggen dat J. van de eerste vaccinatie niet zoveel last heeft gehad!

19. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    Het duurde 15 weken, maar het is zover. J. heeft vannacht voor het eerst van 23.00 - 06.30 doorgeslapen! :o: Nu ik nog :roflmao:

20. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Dankjewel @zegenwens, een naast familielid inderdaad.

Ik ben benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat!

Wat lekker @KarlijnA91!! Ik heb de baby sinds 2 nachten op z’n eigen kamertje liggen. Ik had het idee dat ik telkens wakker van hem word maar dat het in zijn slaap is. En hij heeft afgelopen nacht inderdaad van 19:00 tot 21:30, daarna een fles en meteen weer erna doorgeslapen tot 06:30. Heeerlijk! Ik heb zoveel energie vandaag haha.

@JupitR hoe is het met jullie?

KarlijnA91 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina