Mama’s 1-31 juli 2023 ❤️

Discussie in 'De mama's' gestart door Krv, 21 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    Ohh wat heerlijk zeg! Ook voor jezelf! Snap wel dat je je dan een ander mens voelt :p
    Hier is de kleine ook deze week naar z’n eigen kamer gegaan, misschien heeft het daar ook wel mee te maken? Dat je elkaar niet wakker houdt? We maken hem wel wakker om 23.00 uur voor de laatste fles. Als dit vaker goed gaat dan gaan we proberen om die fles van 23.00 beetje bij beetje te vervroegen naar z’n bedtijd. Maarja, voor hetzelfde geld is het vannacht weer feest :roflmao::|

2. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Haha zo herkenbaar allemaal! Hij liet gisteren 80 staan van z’n flesje om 21:30 en dronk z’n volgende fles pas weer om 07:30. Hij wordt meestal zelf wakker en anders maak ik hem ook wakker. Helemaal zonder lukt nog niet want dan is het rond 02:00 weer een voeding, dus inderdaad liever nog die late avondfles. Laten we hopen dat ze het begrijpen haha. Wat toevallig dat hij bij jullie deze week ook naar z’n eigen kamer is gegaan! Ik vind het emotioneel wel weer even slikken, zo’n klein ventje helemaal alleen in een groot ledikant. Maar wel echt beter voor ieders nachtrust.

3. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    @Krv, het gaat wel goed hier. F. slaapt, lacht, drinkt en groeit. Ze wordt al aardig sterk. Ik heb net als @zegenwens een borstontsteking gehad en had ongeveer tegelijkertijd een mentale meltdown vanwege de angst voor herhaling van m'n zoontje. Ben toen dus toch maar koemelkvrij gaan eten. Dinsdag toch weer wat koemelkproduct gegeten en zojuist weer drama aan de borst, dus ik ga maar weer een tijdje koemelkvrij. Het is beter voor m'n mentale toestand :o:

Fijn dat je je nachtrust wat terug hebt. In de nacht een fles klaarmaken en geven lijkt me ook wel pittig; je moet er echt even voor wakker worden en blijven. Ik slaap direct naast F. Wanneer ze wakker wordt schuif ik zo de borst erin, drinkt ze 5-10 minuten en slaapt ze weer verder. Daar heb ik geen last van.

4. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Oh wat pittig @JupitR, heel verstandig om op een koemelkvrij dieet te gaan en logisch dat je bang was voor een herhaling. Ik hoop dat je hierdoor weer wat rust hebt. Heel vervelend om het weer mee te maken maar je weet nu wel wat je kunt doen. Fijn dat het zo goed gaat met F. ❤️

Ik mag sowieso niet klagen over nachtvoedingen want die deed m’n man vrijwel altijd (en alle benodigdheden staan boven dus een flesje is zo gemaakt). Alleen werd ik vaak wakker van alle geluidjes. Nu merk ik dat hij gewoon zo slaapt. Ik kan nu gewoon doorslapen in plaats van continu aanstaan omdat ik denk dat er iets nodig is. Als hij echt graag z’n speen wil dan word ik daar wel wakker van maar dat blijkt dus mee te vallen. Klinkt ideaal die nachtvoedingen bij jou! Maakt F. niet veel geluidjes in haar slaap?

JupitR vindt dit leuk.
  5. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    @Krv, heel herkenbaar hoor! Het zijn nog zo’n mini’s! Ik heb de eerste nachten met het schermpje van de babyfoon onder m’n kussen geslapen :roflmao: Als ik wat hoorde, dan snel even aanzetten en spieken haha.

@JupitR, wat vervelend dat je weer in hetzelfde schuitje zit. Gelukkig weet je nu wat te doen. Wel fijn dat die nachtvoedingen zo goed gaan, klinkt heel relaxed! Hopelijk krabbel je mentaal ook weer een beetje op als je weer koemelkvrij bent.

Krv vindt dit leuk.
  6. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    @KarlijnA91 jaaa en stiekem zelf wakker worden in de nacht en er even heenlopen haha. Weer een goede nacht gehad? Hier weer netjes tot 06:30!

KarlijnA91 vindt dit leuk.
  7. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    Hahaha we zijn allemaal hetzelfde :roflmao: Oh netjes zeg, dat gaat goed :D

Voeding hier ook weer om 06.30, dus ik denk dat hij het doorheeft! Maar ik ben bang dat we richting een slaapregressie gaan. Hij was vannacht, gisteren overdag en vandaag heel onrustig en huilerig als hij naar bed moet/ slaapt, terwijl het eigenlijk een vrij rustige slaper is. Hij is overdag druk bezig met het oefenen van rollen, dus ik denk dat hij wat te verwerken heeft. Echt rustige nachten zijn het dus nog niet :roflmao:

Krv vindt dit leuk.
  8. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Wauw @KarlijnA91, nu al aan het oefenen met rollen! Dan is J. daar snel mee zeg :cool: Mijn tweede rolde met 3 maanden om en dat vond ik al snel.

Ik snap wel dat je dan beter slaapt @Krv. Als mijn man later thuis is slaap ik ook alerter, omdat ik dan evt naar nr 3 (of 1 of 2) moet als die wakker wordt en normaal gesproken doet hij dat. Al stuur ik hem vaak erheen bedenk ik me, dus ik hoor het sowieso, haha. Ik zou eerder m'n man weg sturen qua geluid dan dat ik last heb van m'n dochter :p Ze maakt eigenlijk helemaal geen geluid. De jongens hebben elk ook lang bij ons op de kamer geslapen, dat past wel bij ons. Eigenlijk slaap ik het beste in deze periode. Door de borstvoedingshormonen slaap ik snel (weer) in. Zonder borstvoeding lig ik vaak nog wat langer wakker. Al is het ook zo'n 8 jaar geleden dat ik niet of borstvoeding gaf of zwanger was, dus misschien weet ik niet meer hoe ik slaap zonder die dingen ;)

9. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    Hier heeft R. Gister z’n eerste vaccinaties gehad. Gister avond had hij 38.4 dus durfde z’n slaapzak niet aan te doen. In bed gelegd met alleen een lakentje en dun dekentje, met het idee dat het een zware nacht zou worden, maar ik lig wakker en hij slaapt gewoon :roflmao: net even wezen kijken en voelen maat hij slaapt heerlijk rustig en voelt nu gewoon lekker warm maar niet zo gloeiend als gister avond.

hij was nu met (donderdag) 3 maanden 62,5 cm en 6 kilo. Hij heeft de afgelopen 3 dagen doorgeslapen van ongeveer 23:00-7:00 (en slaapt vanaf ongeveer 20:00-22:30 in z’n nestje op de bank) en is dan om 7:00 rustig en vrolijk wakker en je hoort hem nog niet :roflmao:

Donna1993 en Krv vinden dit leuk.
  10. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Wat heerlijk @Wes88! Fijn dat hij er weinig last van heeft gehad. Ben jij elke nacht nog wakker of lukt het jou normaliter wel om door te slapen? Hoe gaat het nu mentaal met je? ❤️

Hier zou hij z’n vaccinaties krijgen afgelopen maandag maar hij had verhoging en verkouden dus dat ging niet door. Volgende week een nieuwe poging. Hij is nu 60 cm en 6.3 kilo. Vandaag 3 maanden. Wat gaat de tijd snel hè. De echo van z’n heupen was gelukkig goed.

11. Wes88

Wes88 Bekend lid

1 nov 2022
    842
    1.234
    93
    Vrouw
    de tijd gaat heeeeel snel. Lijkt als gister dat we allemaal zaten te wachten op de baby’s :D

de afgelopen nachten heb ik ook de hele nacht doorgeslapen en dan voel ik me de dag erna ook echt een ander mens, dan gaat het mentaal ook veel beter! Maar zodra ik snachts wel wakker ben dan is het een rommeltje in m’n hoofd :rolleyes:

ik ben vanmiddag weer wezen bloedprikken voor m’n hb, even kijken waar we nu staan, ben benieuwd! En vandaag voor de 3e keer wezen sporten :thumup: dat helpt mentaal ook wel een stukje moet ik zeggen. Is heel laagdrempelig en echt voor na de bevalling, en ik moet er een week van bijkomen qua vermoeidheid en spierpijn, maar ik flik het toch maar even!

ah flinke jongen ook hoor!

12. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    @Wes88 nou, echt hoor! Hoe kan de tijd toch zo voorbij vliegen.

Als ik het goed interpreteer dan is er een stukje rust bij je gekomen en dat vind ik zo ongelooflijk fijn voor je! Die nachten doen dan echt goed. Ik hoop dat je je steeds beter mag gaan voelen.

Ben benieuwd naar je HB! Dat zal ook schelen als het weer op peil is. Hier vliegt m’n schildklier echt volledig uit de bocht. Ik ben in een maand tijd van veel te snel naar veel te traag gegaan. De internist belt me maandag weer, hopelijk is dat ook snel weer in orde want dit is maar niks zo.

13. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    @JupitR, ja ik verbaasde me ook wel. Hij rolt af en toe van buik naar rug, maar nog niet van rug naar buik. Gelukkig, zou niet goed voor mijn nachtrust zijn denk ik :oops: Maar met drie maanden, dat is wel echt jong! J. is nu 16 weken en vond het al redelijk vroeg.

@Wes88 wat fijn dat de kleine het zo goed heeft gedaan met de vaccinatie! En fijn dat jij langzaamaan ook steeds meer slaap krijgt en aan het sporten bent. Kan me voorstellen dat dat wel fijne opkikkers zijn voor je mentale toestand :) Is er nog sprake van dat je EMDR gaat krijgen, of hangt dat af van je herstel?

@Krv, klinkt vervelend, dat van je schildklier. Heb je er veel last van als hij langzamer/sneller werkt dan normaal?

Hier deze week echt goede nachten gehad. Tussen 19.00-20.00 naar bed, om 23.00 wakker maken voor een fles en dan door tot 06.30. Maar vannacht.. ben er na 03.00 ongeveer iedere 20 minuten geweest :o:
    Volgende week begin ik weer met werken, dan zijn zulk soort fratsen wat heftiger te handelen overdag denk ik :p

14. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.009
    4.986
    113
    Vrouw
    Vervelend van je borstontsteking @JupitR. Ben je er erg ziek van geweest? Hoe gaat het nu met het dieet? Heb je nog steeds het idee dat F. daar beter op reageert?

@Wes88 Sneu dat hij last had van de prikjes! Gaat het inmiddels weer beter? Wat fijn dat jij wat beter slaapt de laatste tijd, en dat het sporten je goed doet!

@Krv Wat vervelend van je schildklier! Had je daar eerder al problemen mee? Ik weet het even niet meer.

Oef ja, dat zijn dan pittige nachten @KarlijnA91.. Hier krijgt M. meestal 1 kans van mij om weer goed in slaap te vallen, anders neem ik hem bij me in bed.. Dan slaapt ie sowieso wel. Ik daarentegen de laatste tijd niet meer zo goed, maar ja, als ik anders de hele tijd met hem bezig ben ook niet, dus dan maar zo. Gelukkig gaat hij meestal wel weer goed slapen na een voeding 's nachts. Wij hebben vorige week ook een week lang slechte nachten gehad. Soms werd hij wel elk uur wakker :confused: Maar hij is ook sinds 1,5 week aan het rollen, en ik las dat dat vaak gepaard gaat met slechter slapen. Nu slaapt hij gelukkig weer wat beter.

15. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Klinkt alsof de wereld er weer wat rooskleuriger uitziet voor je @Wes88. Goed om te lezen :)

@Krv, wat vervelend van je schildklier zeg. Heb je er ook klachten van? Hopelijk lukt het weer de waarden onder controle te krijgen! Fijn dat de echo van C. goed was. Wij moeten ook nog een keertje, maar ik maak me er geen zorgen om. Mooi ook dat C. zo lekker groeit :)

@zegenwens, ik heb 1 dag last gehad, maar het koelen en de ibuprofen hielpen heel goed. Intuïtief had ik 's nachts de pijnlijke plek weg willen kolven, maar moest dat dus juist niet doen. Ben jij er erg ziek van geweest?
    Het dieet doe ik eigenlijk niet zo strikt meer. Het was meer een manier om te gaan met de angst dat het weer zou gebeuren. Ik kan borstweigeren blijkbaar heel slecht handelen :o: Terwijl er natuurlijk verschillende redenen zijn om even niet te willen drinken. Ik blijf nu nog wel weg van zuivel, maar niet van producten waar een beetje melkeiwit in zit. Hoe gaat het met het spugen van M? Groeit hij (evengoed) nog mooi op zijn lijn?
    Wat rot om te lezen over jouw slechte nachten. Ik las eerder ook iets in het slapeloosheid topic bij algemeen, dat er privé veel speelt. Dat helpt vast niet mee. Of slaap je ook slechter met M. in bed?

@KarlijnA91, als je de gecorrigeerde leeftijd van J. neemt zit je dan op zo'n 11 weken? Dan is rollen toch evengoed vroeg hoor :) Van buik naar rug is denk wel makkelijker. Ze gooien dan mooi hun zware hoofd in de strijd ;)
    Wat een vermoeiende nacht heb je gehad! Ging het afgelopen nacht beter?
    En ben je er klaar voor om weer te gaan werken?

F. is in vergelijking met onze nummer 3 wel een makkelijke baby. Ze slaapt regelmatig in de wieg en niet alles in de doek. En nu de ergste krampjes voorbij lijken, huilt ze vooral/alleen als ze moe is. Ik baker haar dan in en dan slaapt ze in de ochtend vaak best lang. Ik ga wel een beetje los op Vinted :rolleyes: Vandaag heeft ze een nieuw pakje aan in maat 68 en het past best aardig. Ik vermoed dat ze zo'n 62 cm is nu.

16. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.009
    4.986
    113
    Vrouw
    Rustig hier :) Ik heb zelf ook vaak niet zoveel tijd om een uitgebreid bericht te plaatsen, maar heb nu maar weer eens mijn laptop erbij gepakt. Typt wat fijner dan telefoon. Wel lekker, we beginnen steeds meer 'onze' avond terug te krijgen. M. gaat al langere tijd om 19u naar bed, maar eerder bleef ik dan op bed chillen met hem op de arm en legde ik hem pas na de voeding van 22u/23u weg. Inmiddels kan ik hem vaak rond 20u wegleggen en slaapt hij lekker verder. :)

@JupitR Ik ben ook één dag ziek geweest van de borstontsteking. Gelukkig viel het bij ons beide mee! Ah, het dieet is dus vooral een stukje controle. Weigert ze nu nog wel eens de borst of gaat het nu beter? Ik heb echt zo'n smulpaapje, die zou het liefst de hele dag aan de borst liggen... Dus als hij ineens zou gaan weigeren zou ik ook denken dat er iets mis is :oops:
    Hij spuugt nog steeds, het is gewoon ons normaal inmiddels. Hij is verder gewoon lekker happy, dus prima. Dan wassen we maar wat meer :rolleyes: Nachten gaan hier inmiddels weer oké hoor. Meestal 2 voedingen per nacht, soms eentje, maar ik heb daar verder geen last van. Ik sliep de laatste tijd idd niet zo goed als hij naast me lag omdat hij wat onrustiger werd, veel trappelen (hij lag dan niet in een slaapzak), ik kon geen fijne houding vinden etc. Inmiddels lig ik door de temperatuur zelf weer onder een dekbed, dus ik leg M. nu aan het eind van de nacht in zijn slaapzak bovenop het dekbed. Zo slapen we weer prima.

Hoe gaat het hier met alle mama's en baby's?

Donna1993 en JupitR vinden dit leuk.
  17. KarlijnA91

KarlijnA91 Bekend lid

8 okt 2021
    996
    1.550
    93
    @zegenwens, fijn dat je weer een beetje meer nachtrust krijgt. En dat jullie je avonden terug hebben ;) Even een paar uurtjes alleen partners zijn ipv ouders is ook belangrijk. Al had jouw man ook al oudere kinderen toch?

@JupitR, ja dat is waar. Gecorrigeerd is hij er dan wel vroeg bij. Het gaat met vallen en opstaan (letterlijk :roflmao:). Ik was wel verbaasd dat ze bij het CB zeiden dat kindjes normaal eerst van rug naar buik rollen, want van buik naar rug is een lijkt me inderdaad een stuk makkelijker met zo'n zwaar hoofd, haha.
    Ah, op Vinted winkelen is nog wel te verantwoorden toch? :p. Lijkt me ook wel extra leuk om na drie jongens te kunnen shoppen voor een meid!

Ik ben deze week weer gestart met werken. Drie dagen voor nu, straks vier als in november het kdv beschikbaar is. Moet zeggen dat ik hem wel echt mis op de dagen dat hij bij de oma's is of ik op kantoor :rolleyes: Gelukkig heeft hij het super goed gedaan, dus dat geeft vertrouwen. En gelukkig staat mijn hele fotorol vol met foto's en filmpjes die me de dag door helpen, haha.
    De nachten gaan een beetje wisselend, maar overwegend goed. Meestal is hij één keer wakker tussen 23.00 en 06.30 en is dat met een aai over z'n bol of speentje wel opgelost, maar soms heeft hij er onrustigere nachten tussen zitten we er meerdere keren uit moeten. Dat zal de komende jaren nog wel blijven ;)
    Verder is hij nu ruim 7 kilo dus hij heeft zijn lichte startgewicht wel ingehaald. Hij is nu vier maanden dus binnenkort gaan we beginnen met wat oefenhapjes. Zo benieuwd hoe hij dat gaat vinden :D
    Ohja, afgelopen week voor het eerst eindelijk weer ongesteld geweest. Precies op dezelfde datum als vorig jaar mijn laatste menstruatie, zo toevallig! Had het absoluut niet gemist, maar toch fijn om te weten dat het weer werkt.

JupitR vindt dit leuk.
  18. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het met weer werken @KarlijnA91? Ik moet over een maand weer. Aan de ene kant wel lekker om even met iets anders dan slaapjes en voedingen bezig te kunnen zijn, maar ik vind het nog wel lastig haar uit handen te geven, vooral wetende dat er ook nog 3 jongens rondlopen die aandacht moeten krijgen van de oppasser ;)
    Zeven kilo is wel flink trouwens! J. groeit goed dus :cool: Naar aanleiding van jouw berichtje had ik F. ook gewogen, met de personenweegschaal thuis, en kwam uit op 6600 gram. Ze heeft wel aardige spekjes en ik moet nu sommige pakjes in maat 62 weer uit de kast halen omdat haar benen daar niet goed meer in passen :p

@zegenwens, F. heeft de borst niet meer geweigerd gelukkig! Ik heb toch nog wel een week of wat het dieet streng aangehouden, maar ben nu weer wat aan het uitproberen. Jij zult voor jouw smulpaap nu wel bijna de eerste vaccinaties hebben gehad? En oefent hij nog steeds met rollen? :)

Mijn F. is vandaag precies drie maanden trouwens. En ze mag nu ook mee in de Maxi Cosi in de bakfiets, dat is wel fijn. Vergroot toch je wereld weer wat (want ik ga niet graag met de auto en deed dus veel lopend). Ik zag ook op de beval-pagina dat er een topic is geopend met UD 1 tot 15 juli 2024. Ik vind dat wel bijzonder, dat we bijna in dezelfde periode zitten als dat wij vorig jaar zwanger raakten. De eerste dag van mijn laatste menstruatie was toen 1 november.

19. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.009
    4.986
    113
    Vrouw
    @JupitR Fijn dat F. nu gewoon weer goed drinkt! Ook lekker aan het groeien dus. Ik geloof dat M. nu ook zo rond de 6500/6600 gram zit. Dinsdag eerste prikjes. Dan is hij bijna 4 maanden, maar eerder kon blijkbaar niet. Heeft F. binnenkort haar prikjes ook? M. rolt nu beide kanten op, ook graag van rug naar buik naar rug naar buik etc. :p Schaterlachen doet hij ook nu, zó schattig ❤ Lekker dat je nu weer met de bakfiets kan. Kan me voorstellen dat dat wel heel makkelijk is. Passen alle vier de kinderen dan tegelijk in de bakfiets? Of fietst de oudste (oudste 2?) meestal zelf?

Een jaar geleden was ik al zwanger, maar wist ik het nog niet! Gek idee hè. Onze baby's zijn nu niet meer weg te denken.

Donna1993 vindt dit leuk.
  20. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    @zegenwens hoe is het gegaan vandaag? Heeft hij er veel last van? Wat een snelle jongen met het rollen en schaterlachen zeg, heerlijk!

Hier was het afgelopen weekend precies een jaar geleden dat ons 11e embryo werd teruggeplaatst. Zo bizar dat er nu een vrolijk mannetje bij ons is. Ik had er toen zo geen vertrouwen meer in en nu is hij er gewoon. Nog steeds zo dankbaar.

@KarlijnA91 hoe is het nu met werken? Al wat meer in een flow? En zijn jullie al begonnen met de eerste hapjes? Wat een lekker spekkie :D

@JupitR ook zo’n lekker spekkie! Hier ook al de eerste pakjes in maat 62 uit de kast gehaald haha, het gaat hard. Heerlijk dat je er weer met de bakfiets op uit kan zeg.

M’n laatste maand verlof is ook aangebroken. Ik heb echt totaal nog geen zin om aan het werk te gaan. Ik geniet nog zo van m’n lieve baby en het thuis zijn. Daarbij heb ik inderdaad veel last van m’n ontregelde schildklier, ik voel me sinds een paar dagen iets beter gelukkig.

Hier is er overdag nog weinig ritme, hij doet nog veel slaapjes en voedingen ook niet echt op een vast moment. Maar ik vind het helemaal prima en volg hem gewoon. Hij is heel vrolijk en makkelijk. Alleen zelf inslapen vindt hij af en toe wel lastig, soms moet ik hem vasthouden en soms valt hij zelf in slaap. Erg wisselend, net zoals de dagen. De nachten gaan gelukkig wel prima.

zegenwens en JupitR vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina