hi meiden.. Heb een vraagje....mijn dochter is 3 weken oud en verkouden. Wat kan ik zelf doen? Mijn zoontje is 2 en ook verkouden, en daar zet ik een ui op zijn kamer. Zou ik dit bij haar ook kunnen doen, en mag ik al neus spray gebruiken? Alle tips kan ik gebruiken... Alvast bedankt
ik heb hier luuf gebruikt dat is vanaf 0 weken en een ui maar toen was ze 2 maanden, neusspray zou ik nog ff mee wachten is ook vanaf 3 maanden dacht ik.
Zoutoplossing ZONDER CONSERVERINGSMIDDEL van Weleda bijv. Luuf zou ik echt niet doen, veel te scherp.
Ik had ook Luuf gekocht, en nu hoorde ik van mijn zusje(werkt bij een apotheek) dat Luuf erg slecht is voor baby's omdat er kamfer inzit en daar kunnen baby's benauwd van worden. Ik heb neusspray (zoutoplossing) gebruikt. Je hebt ook nog homeopatische neusspray van Vsm die mag je ook altijd gebruiken. Succes!
Bedje omhoog en met een peertje de snottebellen vlak voor het slapen (en indien nodig vaker) verwijderen. Verder is er een dingetje op de markt waardoor je de snot er uit kan zuigen. Het klinkt heel vies maar dat is het niet. Vraag er eens naar bij de apotheek of etos of zo. (ik woon in het buitenland en hoorde laatst dat het in Ned ook te koop is maar ben de naam vergeten!)
een neuballonetje? waar je in knijpt dan in de neus doet en dan los laten en dan zuigt het de snot er uit.. of bedoel je dat met peertje?
Ik heb hier luuf gesmeerd (geen fan van neusspray bij zo'n kleintje), en een neuspeertje van de hema. bij het slapen een handdoek onder het hoofdeind dat het hoofdje een klein beetje omhoog ligt, maar heel minimaal anders rolt ze het bed door.
1. Ui op de kamer 2. Geen melk (maakt veel slijm aan) 3. Geen mandarijn of sinaassappel (bij keelpijn niet goed) 4. Snot uitzuigen (bij drogist te koop) 5. Lekker in bad of douche 6. Bij keelpijn zacht eten geven (gepureerd banaantje, zacht bolletje etc.) 7. Flesje drinken in bed leggen (dochter kon dan 's nachts even wat drinken en ik hoef mijn bed niet uit) Eigenlijk hetzelfde als wat ik zou doen bij verkoudheid. Ik ben zelf niet zo van de sprays...
Haha ik dacht ook al...een kleine van 3 weken geen melk geven... Maar de ui, zoutoplossing (helpt hier goed), de badkamer vol stoom laten en dan even gaan zitten of even douchen kan natuurlijk ook.
Oh, sorri niet goed gelezen Voor de mama's met wat oudere kinderen; ik bedoel melkproducten (koeienmelk, yoghurt, of yoghurtdranken)