Urine opvangen MvM

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Maria1983, 21 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Misschien even een rare vraag. Heb de vraag vergeten te stellen aan de consulente van MvM. Ik heb morgenavond een afspraak, na het werk, met de consulente van MvM. Ik moet morgenochtend urine opvangen, die ze dan morgenavond kan testen. Ben ik net op zoek naar een potje om de urine in op te vangen, kom ik niets tegen in huis :$ Ik kom alleen een bakje tegen van de fritessaus (bakje is netjes schoon). Ik heb morgenochtend geen tijd om een potje te halen bij de apotheek.
    Kan het kwaad als ik dat bakje van de fritessaus gebruik? Of staat dat raar :(

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Als die schoon is kun je het gewoon gebruiken!
    Ik gebruikte zelf een oud kopje die we niet meer gebruikte hihi

3. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het hoeft niet persé met ochtendurine toch? Misschien dat je dan wel tijd hebt om nog een urinecontainer te kopen?

4. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Dat kan denk ik wel hoor als het schoon is. Ik heb altijd plastic bekertjes in huis dus daar heb ik ook m'n urine in opgevangen.

5. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Het moet wel ochtendurine zijn!
    Zelf heb ik idd een oud kopje gebruikt...maar als dat bakje goed schoon is kan dat prima hoor!

6. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Ik hoefde geen ochtendurine te geven, ik pieste in een plastic bekertje vlak voor ze kwam..

Maar oke, als je echt ochtendurine moet gebruiken is zo'n bakje natuurlijk prima. Als t maar schoon is.

7. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Nee hoor ken geen kwaad ik had het in een oud voedingssupplement potje gedaan haha.
    het moet trouwens wel echt ochtend urine zijn

8. Femkeja

Femkeja Lid

30 okt 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    even een beetje kokend water door het bakje spoelen. Weet je zeker dat ie goed schoon is!

9. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Ik hoefde ook geen ochtend urine te gebruiken hoor en ik denk zeker als je 10 weken zwanger bent dat het dan zeker niet hoeft.

Iig succes met opvangen;)

10. Maria1983

Ik heb een oud theeglas gebruikt, ziet er toch iets fraaier uit dan een bakje van de fritessaus ;) bij mij werd wel gevraagd of ik de ochtendurine op wilde vangen, dus dat zal wel per consulente verschillen. Ik hoor vanavond vanzelf of ik geschikt ben voor het MvM programma

11. Vlindertje2013

Vlindertje2013 Actief lid

21 okt 2013
    120
    0
    0
    Maria1983 - Groente van vandaag in pannetje zetten in koelkast? Als je tenminste groente eet vandaag.. Ik zou zelf niet gaan voor een bakje majo, ik zou mezelf erg akward vinden haha :D

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier gewoon een glas gebruikt en in de koelkast gezet..

13. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik hoefde ook geen ochtendurine te gebruiken daarvoor. Ik had 's morgens in een bekertje geplast en op de wc gezet want moest de hele dag werken en wist niet of ik nog zou kunnen plassen voordat die mevrouw kwam maar toen ik thuis kwam heb ik een nieuw bekertje gevuld;)!

14. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Bij is MvM vandaag geweest. Ik heb ook geen ochtendurine afgegeven. Was vanmorgen al heel vroeg als een zombie naar het toilet gelopen, en vergeten in het potje te plassen. Heb pas later in een potje geplast & de test was daarna gewoon positief. Stelt niet veel voor hoor, je mag gewoon meedoen als je een streepje krijgt, ook als ie wat lichter is (zoals bij mij was).
    Ik heb een oud potje van de vitamine gebruikt, ff goed gewassen met wat azijn en heel goed nagespoeld.

Ik hoorde van de consulente dat ze een tekort hadden aan zwangere vrouwen... dus bij deze: Ben je net zwanger, meld je aan als je dat nog niet hebt gedaan.

15. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Hoeft helemaal geen ochtend urine te zijn. Ik had een uur van tevoren in een potje geplast en was ook prima.

16. Maria1983

Mevrouw van MvM is net weg. Theeglas was geen probleem, ze kwam gekkere dingen tegen ;)
    Begreep inderdaad ook dat er een 'tekort' is aan zwangere vrouwen. Ze werkt met een aantal verloskundigepraktijken samen en daar vandaan komen wel wat vrouwen die meedoen aan het programma, maar op het moment had ze niet veel aanmeldingen, terwijl ze een groot werkgebied heeft.

Ik kreeg als cadeau wel een heel mooi, zacht badcapeje. Erg leuk.

Dus alle aanstaande moeders die nog niet meedoen, geef je op. Vanaf zes weken mag je meedoen.

17. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Ik heb me vandaag aangemeld! Zal morgen wel gebeld worden

Deel Deze Pagina