kleding in voren kopen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door p1982, 22 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

me dochtertje is van 2 okt 2009 en draagt nu 74 en soms 80

welke maat zal ze volgend jaar voorjaar en zomer aanhebben?

overal is nu opruiming en dacht anders wat te kopen

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

moeilijk hoor, ik durf niet al te veel vooruit te kopen, als ik het doe is het iets universeels, zoals jurkjes en rokjes kunnen altijd.
    ik dacht dat mijn dochter afgelopen dec/jan al wel in 86 zou zitten, maar nu nog zit ze in maat 80. ik ga er vanuit dat ze aan komende winter wel in 86 komt (is nu 83cm groot) dus als ik nu iets zie durf ik het wel te kopen.

maar lange broeken enz truitjes vesten vind ik heel moeilijk

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Zover vooruit plannen zou ik niet aandurven.

Het verschilt zo per kind. Mijn jochie is door 74 heen gevlogen, echt een paar weken, vervolgens langer in 80 blijven hangen. En deze winter ook 98 zo overgeslagen. Misschien 4-6 weken, en opeens weer een paar cm langer.
    Daarbij was mijn jochie als baby redelijk groot (en breed), en een jaar later was hij iets minder groot (en breed), en nu heb ik een gemiddelde peuter (en bijna smal)

Maar je kunt sowieso wel basics kopen in verschillende maten. Een jurkje kun je in de winter aan met maillot, in de zomer zonder. Broekjes en longsleeve shirt kunnen ook beide seizoenen.

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik zou ook alleen universele zaken ver van te voren kopen. T-shirts kun je vaak ook nog lange tijd dragen met een romper met lange mouwen eronder, dus dat kan ook nog wel een tijd.

5. p1982

p1982 Niet meer actief

ja het gaat om de basis dingen dus shirts met korte mouw, shirtjes lange mouw, jurkjes, broekjes

zal ik voor 92 gaaN

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Een jaar vooruit plannen zou ik je niet aanraden. Nu groeit je dochter nog snel maar dit neemt strax af. Mijn zoon zit nu meestal een half jaar of langer in 1 maat en gaat dan langzaam aan naar een volgende maat. Onder anderhalf jaar ging dit veel sneller bij mijn zoon. Hij heeft nu maat 92/98 en ik ben nu bezig met kleren te kopen van maar 98/104 waar hij waarsch dit najaar in zit.

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik zou het niet weten, mijn dochter is 18 maanden en heel lang, heeft nu maat 92 aan. Misschien blijft ze nu wel een tijdje in deze maat, of ze schiet zo weer door naar 104, geen idee.

8. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Zou ik ook echt niet durven zeggen. Hier is ze nu ook 18 maanden en zit nu in 80/86. Maar echt al maaaanden. Ik denk dat ze van de winter 86 heeft en volgend jaar zomer wellicht ook nog wel. Ik merk dat ze nu ook meer groeit in de lengte dan in de breedte. Ze heeft hier dan ook nog wel eens broekjes aan in 68; die zijn nu zo schattig driekwart!

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onze meid heeft wel een halfjaar maat 86 gehad. Nu slaat ze maat 92 eigenlijk over en moeten we al maat 98-104 kopen. Het ene moment staat de groei stil en het andere moment schiet ze ineens weer de hoogte in. Zover van tevoren kopen zou ik echt niet doen.

10. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik koop meestal kleding op voorhand. bepaalde dingen hebben ze somige seizoenen ook niet eens. bijv ik geef graag een romper met lange mouwen in de zomermaanden aan in de slaapzak. maar die vind je in het voorjaar/ zomer niet.korte broeken en shirts zijn ook altijd al weg voordat het echt warm wordt. en een winterjas vind je ook nergens meer in de goede maat op het moment dat het bar koud buiten wordt. je kunt net geen luierpakjes vinden in de goede maat als ze te klein zijn en ga zo maar door. ik koop dus altijd op voorhand en vul dat dan laeter aan met seizoensdingen. dat heb ik bij de andere 2 ook zo gedaan en dat doe ik nu ook weer.

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.199
    113
    Brabant
    86/92. Broekjes 86 en shirtjes 92 denk ik.
    Ik koop ook graag vooruit, lekker in de sale!!!:) ga nog op zoek voor een zomerjasje en voor kleertjes voor wondertje2.
    Tja soms gok je mis, ach dan geef ik het cadeau of weg aan iemand die het kan gebruiken

Deel Deze Pagina