Dat dacht ik ook niet. En dan ook nog eens van 6 opa's en oma's het enige kleinkind. Ze heeft het nu al enorm druk om voor alle opa's en oma's tekeningen te maken. Ze heeft niet eens tijd voor een broertje of zusje. Bij de laatste controle op het CB vroeg de wijkverpleegkundige me wanneer de 2e kwam. Er zijn baby's tekort in het dorp waar ik woon en ze proberen om ouders met 1 kind over te halen er toch 2 te nemen. Ik heb haar vriendelijk verzocht dit niet meer te vragen. Straks komt de pastoor nog bij ons aan de deur. Het moet niet gekker worden.
@ Ivka: neeeeee, dat meen je toch niet serieus?? Schandalig! Knap dat je netjes gebleven bent. Volgens mij zou ik echt finaal uit mijn dak gaan bij zo'n vraag, zeker op het CB. Wie denken ze wel dat ze zijn, zeg. Tsssss!
Hallo, Hier ook een mama die het bij een kind wil houden. We hebben 3 jaar op de kleine moeten wachten dmv de medische molen. We zijn de wetenschap ontzettend dankbaar daarvoor. Maar de wetenschap dat ik weer de medische molen in moet voor een 2 kindje zie ik niet zitten. Plus het feit dat ik het goed vind zo met zijn 3en. Mijn man zou nog wel een 2e kindje willen maar heeft er vrede mee als het bij 1 blijft. Kunnen we alle aandacht aan ons prinsesje geven. Ik krijg ook veel vragen en opmerkingen en onbegrip als ik aangeef dat ik het bij 1 kindje wil houden. Maar ik heb zoiets van dat men zich daar niet mee heeft te bemoeien.
Ik stond ook met mijn oren te klapperen toen ik het hoorde. Nu heb ik sowieso al niet zoveel met die wijkverpleegkundige. Is iemand die precies volgens de regeltjes en de lijstjes je kind beoordeelt en daar hou ik niet zo van. En ja, volgens de regels moet je gemiddeld 1,7 kind hebben, afgerond naar 2. Of haar baan staat op losse schroeven, vanwege de weinig baby's.. Hallo Megan, welkom op dit forum. Ik vind het zo jammer dat we zo vaak moeten uitleggen en verantwoorden waarom we er 1 willen. Waar bemoeit iedereen zich toch mee? Je gaat toch niet aan iedereen vragen, waarom heb jij geen kind, waarom heb jij 1 kind, waarom heb jij 2, 3, 4 of nog meer kinderen? Er zijn veel onderzoeken geweest naar enig kinderen in vergelijking met kinderen met broer of zus. En wat blijkt: het hebben van broers of zussen is helemaal niet van invloed op de sociale vaardigheden, intelligentie, vriendschappen e.d. Het onderzoek staat op deze link: Ouders Online - Opvoeding en gedrag - Enig kinderen Dus ik denk dat het wel goed komt met onze kindjes!!
ook hier een hoop berichten kwijt zie ik.... Er waren een paar nieuwe mama's en een (hopelijk) bijna mama. Komen jullie weer mee kletsen? Ik had vandaag de 2 oppaskids van 3 jaar pff pittig hoor! En dan natuurlijk nog onze eigen dochter erbij. Oppaskids noemen me ook mama dus weet een beetje hoe het is om 3 kids te hebben haha (en bevalt me niet trouwens )
lol, lijkt mij ook niets en al helemaal niet als structurele oppasser van een aantal. Maar goed ieder zn eigen doe mij maar een kantoorbaan haha
haha nee kantoorbaan lijkt mij niks. Maar goed dit is 1x in de week dus is te doen haha. Maar ja mn andere "echte" baan(fotograaf) is ook regelmatig met kids maar dat is maar even en die noemen me geen mama
Hoi meiden, Was inderdaad onderwerp kwijt, en volgens mij zijn al mijn berichten weg??!! Maar.......gevonden!! Hier nogsteeds twijfels hahaha, wat dat betreft na een paar dagen niks veranderd, hebben nu besloten op 1 januari definitief een beslissing te nemen, al denk ik wel dat ik het al weet, en het lekker bij 1 kindje houden. Kwam vandaag uit m'n werk, en mijn man was die kleine meid ophalen, heb heerlijk en half uurtje op de bank gehangen en genoten van alle rust om me heen........heerlijk!!! Begrijp me niet verkeerd, als m'n moppie er weer is ben ik weer door het dolle heen hoor en kan ik niet stoppen haar te knuffelen. x dushi
Hoi, Wij hebben een zoontje van bijna 5 maanden waar ik heel gelukkig mee ben en waar ik ook echt niet meer zonder kan, maar ik vind 1 kind genoeg.. Ik heb ook nog een eigen leven en ik denk niet dat ik gelukkiger zou worden van nog een kindje.. Daarbij geloof ik ook niet dat ik een ander kindje ook zoveel liefde kan geven als dat ik nou aan mijn ventje geef.. Ik merk wel (net als velen hier) dat je daar hele rare reacties op krijgt.. Volgens hun komt t dan door de bevalling, (5x vaccuum, uiteindelijk keizersnede) dat ik daar bang voor ben, maar dat is helemaal niet zo! Wij zijn gelukkig en compleet! Wat ik bdw wel "jammer" vind is dat ik dan nooit meer zwanger ben.. Ik vond het hele zwanger-zijn zo ongelovelijk leuk en mooi.. Maar goed dat is geen reden voor een kindje Gelukkig denkt mijn man er precies hetzelfde over..
Hier ook een hellse bevalling gehad maar ook dit is niet de reden waarom ik geen 2de wil ookal denken velen van wel. Wat jij zei over het jammer vinden dat je nooit meer zwanger zult zijn, o meid dat ken ik maar al te goed! Ik mis het zo erg he, manlief grapt dan wel eens dat ik dan nog maar een keer zwanger moet worden Hij wilt heel graag een 2de maar heeft zich erbij neergelegd dat dit nooit zal gebeuren. Ben blij dat jij en je hubby er het zelfde over denken Welkom!
Was het topic idd al kwijt en zie dat mijn berichten ook weg zijn. Hier nog steeds ervan overtuigd dat het bij mijn zoontje blijft, al begint mijn vriend steeds meer opmerkingen te maken over de spullen van mijn zoontje...."we kunnen dit of dat toch wel verkopen want JIJ wil toch geen 2e meer" Op dit moment verkoop ik nog niks, ja merkkleding enzo maar de grote spullen nog even niet. Zodra mijn zoontje overgaat in een peuterkamer dan ga ik de Bugaboo, kamertje, MC en overige spullen te koop zetten maar op dit moment vind ik het nog niet nodig. Ik weet wel als ik die spullen te koop ga zetten dat het een definitief verhaal is, dan ben ik voor mezelf echt op het punt dat het erbij 1 blijft. Dus ik heb nog even de tijd om te kijken of mijn gevoelens echt zo blijven, want ja in de toekomst kijken kan ik nog steeds niet Iedereen roept maar wacht maar als hij dalijk op school zit nou dan gaat het wel kriebelen hoor, nou ik denk eerlijk gezegd juist niet want dan heb ik zoveel vrijheid terug. Kind op school en mama leuke dingen voor zichzelf doen. En dan na schooltijd leuke dingen met die kleine doen....nee ik kan daar dan echt geen baby bij hebben hoor. Mijn vrijheid is me heilig!! haha
Angela: Dat krijg ik hier ook altijd te horen: wacht maar tot hij naar school is. Nou inderdaad, wat een vrijheid dan opeens denk ik. Nee dat lever ik echt niet meer in dan. Zoals ik hier al eerder had gezegt: Buiten dat ik een mama ben, ben ik ook een vrouw en bovenal ben ik ook gewoon Wendy. En als je jezelf aan de kant zet en nooit meer aan jezelf denkt, dan kan je ook geen 100% geweldige moeder zijn naar mijn mening. En dan val ik de moeder met meerdere kinderen niet aan hoor, zeker niet. Maar dit is hoe ik er over denk
Roozjuh: Ik ben het helemaal met je eens, ik word echt geen leukere moeder met een paar rondrennende kinderen. Vind het er met 1 al af en toe druk genoeg. Ik ben zo gehecht aan mijn eigen ding, dat wil ik gewoon niet opgeven en met 2 kinderen heb ik het gevoel dat je zo geleefd wordt. Eten geven, luiers verschonen, aandacht geven, de 1 naar school de ander naar sporten en blabla!! Pas als de kinderen op bed liggen heb je rust en laten we het nog niet eens hebben over het op stap gaan met 2 kids. Eerder dat je in de auto zit ben je een uur verder! haha Nee ik ben idd een leukere mama nu ik mijn eigen ding kan doen, dus lekker uitgaan met vriendinnen (wat dus 2 keer per maand zeker gebeurd), uiteten met vriendinnen, shoppen met vriendinnen. En af en toe natuurlijk ook nog leuke dingen met vriendlief al gebeurd dat eigenlijk te weinig maar vind het stiekem gewoon heel leuk om met mijn vriendinnen op pad te gaan. haha! En verder de leuke dingen als gezin doen en op mijn vrije dagen lekker samen met mijn zoontje dingen doen. Ik vind het de perfecte combinatie zo met 1 kindje!
Hallo Allemaal, Zeker weten doe ik het nog niet maar ik "speel" regelmatig met de gedachte van maar 1 kindje. Mijn man zou graag nog een 2e willen. Voorlopig zit het er zowiezo niet in omdat we moeten wachten op ons grote mensen huis (hebben nu 2 slaapkamers en geen zolder) en dat word pas eind 2011 of later. Ik denk dan: mn mannetje is dan 2 1/2 en dan kan ik lekker overal met m naartoe, zwemmen, fietsen, wandelen enz enz. Maar dan de andere kant: nooit meer zwanger, mn kans op een natuurlijke bevalling en het geven van borstvoeding zal dus nooit gaan gebeuren ( ging beidde bij de eerste mis) Maar we hebben nu zo een leuk, makkelijk, lief en vrolijk mannetje dat dat straks alleen maar tegen kan vallen. Dat grap ik wel eens maar ik meen het ook stiekem wel. Behalve dat hij een broertje of zusje krijgt heb je dan ook weer dat je zo gebonden bent de eerste jaren en dat geregel. Tegen de 1 hou op met pesten tegen de ander doe je jas aan. weer tegen de 1 wat heb ik nou gezegd............ en ga zo maar door. Ik ben gewoon bang dat ik onder sneeuw en het niet trek om maar constant te bemiddelen, regelen en heen en weer vliegen voor je eindelijk eens weg bent. Ik kan er goed met mijn man over praten en hij begrijpt mij goed zeker gezien mijn verleden. Maar ja hij is geen vrouw/mama en jullie wel en begrijpen het misschien echt. Met mensen in mijn omgeving bespreek ik dit soort dingen eigenlijk niet. Zodat jullie nu de hele waterval over jullie heen krijgen hahahaha Lieve groetjes van een hele trotse mama
hey minime Ik begrijp je helemaal hoor. Hier ook geen 'normale' bevalling gehad, werd uiteindelijk een spiedkeizersnee. Zou me heerlijk lijken om weer zwanger te zijn, ook omdat je nu weet wat je kan verwachten. Bij je 1ste zwangerschap is het steeds maar afvragen of dit wel normaal is, en of dat normaal is. Hoort dit? waar kan ik mn vraag kwijt? En dan die spanning met de echo's, dat ga ik echt heel erg missen. Jongen? Meisje? ja heerlijke gevoelens. Maar zoals jij al zei, dat geregel en gedoe met 2 kids, 1 kind is gewoon veel makkelijker. Ik zie dat jouw Bartje ook van Juli '09 is. leuk! Damian is ook van Juli '09 (08Juli) Welkom! Je kan hier heerlijk je eitje kwijt, kan ik bij vriendinnen/familie ook niet zo goed. Manlief snapt het gelukkig wel maar ook hij wilt net als jouw man een 2de kindje. Ben je een thuis-mama of werk je? Edit: Krijg nou wat, jij bent ook 1 van de Juli Mama's Wist wel dat ik je ergens van kende haha