@Rosao, Mijn zoontje krijgt waarschijnlijk (dan zou er al een wonder moeten gebeuren) ook geen neefjes en nichtjes. Ik vind dit ook wel moeilijk. Ik heb veel neefjes en nichtje waar ik ook veel mee gespeeld heb. Maar ja, het is nou eenmaal zo en dat is voor mij geen reden om nog een kind te nemen. En zelf ken ik op dit moment ook maar 1 iemand die een klein kindje heeft. Maar hier in de buurt wonen wel veel kinderen die allemaal in dezelfde tijd als mijn zoontje geboren zijn, dus in de toekomst zal hij daar wel mee gaan spelen.
Hallo, mag ik af en toe ook meekletsen? Hier niet heel bewust een mamma met 1 kindje. Wilde vroeger heel jong moeder worden van veel kindjes, maar ja, dat is niet zo gelopen. Inmiddels ben ik alweer halverwege de 30, dus ook niet meer de jongste. En zoals al vele schreven: we voelen ons compleet. We hebben een prachtige, vrolijke meid, beide drukke banen en dit voelt goed. Ik wil niet zeggen dat er geen tweede komt, maar vooralsnog voelt dit goed. Word wel gillend gek van mensen die zeggen dat we nu toch echt wel op moeten schieten en of ik niet iets te vertellen heb etc. Dus ook hier iedere keer verantwoorden.
Waarschijnlijk zal ook ons kleintje geen neefje of nichtje erbij krijgen. Ons kleintje zal ook voor onze eigen ouders waarschijnlijk de enigste kleinkind blijven. Maar ik denk dat er in de omgeving genoeg kinderen zullen zijn waar het mee kan spelen en mee kan opgroeien. Alleen met verjaardagen bij de grootouders zal het zich misschien moeilijk kunnen vermaken omdat het dan het enigste kind is. Maar misschien dat het met buitenspelen daar ook wel vriendjes en/of vriendinnen op kan doen.
Hier ook een ge zin met maar 1 kindje, en wat ons betreft blijft dat ook zo. (en anders pas over een paar jaar, maar ik denk het eigenlijk helemaal niet). Wij krijgen ook wel eens de vraag wanneer nummer 2 gaat komen, tja eh.. niet haha. Ben ook al bezig met allerlei babyspullen die we niet meer te gebruiken te verkopen of weg te geven. En eigenlijk hebben we al een 2e kindje, de kat haha.
Ik doe ook alles al weg, heb alleen wat kleertjes bewaard waar ik aan gehecht ben. Misschien voor als Thijmen een kind krijgt...haha... Ik ken trouwens ook weinig mensen met kleine kinderen, maar Thijmen kan op de creche wel met andere kinderen spelen natuurlijk. En straks op school genoeg kinderen om vriendjes mee te worden. Gelukkig kan hij zichzelf heel goed vermaken.
Ja ik heb haar eerste pakjes bewaard, de rest van de kleding doneer ik aan de overbuurvrouw (haar dochter is een paar maanden terug bevallen, alleenstaande moeder en heeft bijna niks). Ik ken ook geen mensen met kleine kindjes. Hier in de buurt is ze een van de jongste (wonen een straat verder geloof ik nog wel 2 kleintjes), de rest is allemaal 3 of ouder. Haar neefjes zijn allebei 4(maar zien we niet heel vaak), vrienden van ons hebben allemaal nog geen kinderen, ja 1 stel maar dat meisje is al 8 (kan over een paar jaar mooi oppassen haha heel handig want ze woont 2 deuren verder). Maar hier in de buurt spelen kinderen van alle leeftijden met elkaar, dus dat is wel leuk.
Ik heb tot nu toe nog alle kleertjes bewaard. Ik kan ze gewoon nog niet wegdoen. Alleen lelijke kleertjes die ik van bezoek heb gekregen zijn in de kledingcontainer beland.
@NatalieH: uit je nieuwe onderschrift begrijp ik dat jullie kleintje is geboren, proficiat!!!! Ik hoop dat alles goed gaat met jou en de kleine
ook vanuit hier van harte gefeliciteerd! hier morgen weer een fm. ben heel benieuwd. blijft spannend!
andere kant, helemaal het randje. Koolhoven. Trouwlaan is dat waar de action zit? (ben nl niet echt thuis in tilburg, lang leve navigatie haha) Aha zat al in die richting te zoeken maar hier kwam ik niet uit. Succes iig!
Ik heb voor het eerst vorige week gedacht dat we het toch niet bij 1 kindje moeten houden. Mijn opa is overleden en ik zag dat mijn moeder heel veel steun had aan haar broers en zus. Ook ik vond het fijn om bij mijn nichtjes te zijn. Maar nu die dagen weer voorbij zijn, is ook dat gevoel weer weg. Ik wil het toch lekker bij 1 kindje houden. Ik ben trouwens ook bang voor de bevalling. Op zich vond ik de bevalling heel erg meevallen en zou ik het ook zo over doen, maar ik had een heel groot kind (4,8kilo) en dat paste echt maar net. Over het algemeen is een tweede kind ook nog eens groter en dan zou ik toch wel bang zijn voor een keizersnede of de vacuümpomp.
@roodkapje, de action zit inderdaad bij de trouwlaan. daar wonen wij dus niet ver vandaan en inderdaad ik ben ook niet zo bekend met straten en/of wijken in tilburg. woon hier nu bijna 3 jaar en weet hoe ik nar bekende dingen moet rijden, maar verder niet. hoe lang woon jij in tilburg? @misa misa, nog gecondoleerd met je opa. snap je reactie wel dat het wel prettig is dat je steun kunt zoeken bij je familie, maar die steun kun je ook zoeken bij vrienden, dus denk niet dat dat een rede moet zijn voor een 2e kindje. maar snap het wel! groetjes marjolein
Misamisa gecondoleerd en sterkte! Ik woon ook nog geen 3 jaar! In januari 3 jaar. Kom oorspronkelijk uit Vlissingen. Mn man is een Tilburger. Ik moet hier ook alles met navigatie doen hoor
Hier hebben wij ook bewust voor 1 kindje gekozen onze dochter is nu bijna 2,5 jaar en het voelt prima zo ik zou 2 kindjes denk ik niet echt aan kunnen nu ben ik al 2,5 jaar huismoeder en geniet totaal van haar ! Wel soms vervelend dat mensen het raar vinden dat we het bij 1 kind houden alsof dat niet mag ! voel me soms daardoor niet begrepen! maar we doen wat ons hart ingeeft en wij zo 100 procent gelukkig zo!
Dit is een beetje mijn verhaal,al hebben wij een zoon van 5 maanden.Het voelt compleet,al weet ik niet of er evt.een tweede bij komt.Ik heb mijn leeftjd ook tegen(ben nu 38),en behalve dat hebben we in deze woning geen plek meer voor nog een kleine.Maar goed,je weet het maar nooit! Gelukkig hebben wij weinig mensen in de omgeving die zeuren wanneer de tweede komt.