@French; Oh haha hier dus niet! Allemaal grote gezinnen! @Luna Dus jullie gaan verhuizen? Klinkt wel erg leuk, klein boerderijtje
Ik ken ook niet veel gezinnen met maar 1 kindje. Wel wat ouderen, die kinderen hebben van 15 of zo. Maar mensen van mijn leeftijd nemen er allemaal 2. @luna Leuk zeg een boerderijtje!
@Gezinnen met enige kinderen: ik ben er zelf één. Mijn collega heeft er 1tje maar niet bewust. Ze kan geen tweede krijgen. Mijn oom en tante ook bewust 1. Verder eigenlijk iedereen in de omgeving 2 kids of meer.... @Huis, thx we hebben er zin in. Eerst even kijken of we genoeg hebben voor de verbouwing.
3 slaapkamers zou voor ons eigenlijk al bijna te weinig zijn. We hebben hier in dit huis 4 slaapkamers; 1 voor ons, 1 voor Nathan, 1 voor de hobby van mijn man(gitaar) en tevens studiekamer en de andere kamer, daar is de aansluiting voor de wasmachine. Dat is wel de grootste slaapkamer, dus het is eigenlijk zonde dat die als 'waskamer' wordt gebruikt. We denken er wel over om ooit het bad weg te doen, daar een douchecabine van te maken en dan daar de wasmachine en droger te zetten.
Hallo allemaal! Ik heb dus ook heel sterk het gevoel dat ik geen tweede kindje wil. Ik voel me gewoon heel erg compleet met onze dochter. Mijn man wil wel graag een tweede, maar we hebben er heel open over gepraat en als ik echt geen tweede wil straks, heeft hij daar alle begrip voor. Ik vind wel dat mensen heel onbeleefd er naar informeren of je geen tweede wil, bijna alsof dat een zonde is!! Belachelijk! En bovendien hebben ze daar niets mee te maken!
oohhh er zit gewoon 4 weken tussen laatste berichtje en berichtje ervoor! Welkom justmama! Maar goed hier erg druk met klanten en heb ook nog in het ziekenhuis gelegen met een klaplong, maar gaat weer goed nu! Gelukkig hebben we er al 1 kerstdag opzitten nu nog 1 En daarna lekker een paar dagen weg met ons gezinnetje! Fijne dagen nog allemaal
Wat een rust hier inderdaad zeg! Bij baby en dreumes had wel ook iemand een topic geopend over bewust 1 kindje. Ik heb haar hier naartoe verwezen. Dus misschien binnenkort weer wat nieuwe leden! Fijne jaarwisseling iedereen!
hier ook een mama met maar 1 kindje. Hij is welliswaar pas 6maandjes maar ik wil geen 2de. Zit soms wel te twijfelen want die babytijd vind ik echt super. Maar de wil voor 1 kindje is tóch sterker Manlief wilt wel 2de (vandaar de enige twijfel voor nog een kindje) Maar die respecteerd het dat ik er maar 1 wil en heeft t er dan ook nooit meer over. Die heeft zich erbij neergelegd. De bevalling was ook 1 grote hell!!! dus dat is ook hele belangrijke reden waarom niet nog een keer
Hier nog iemand die ook maar voor 1 kindje gaat. Tenzij de natuur natuurlijk anders beslist en ik een tweeling krijg. Maar vooralsnog ga ik ervan uit dat het er eentje is en daar willen we het ook dan graag bij houden. Jammer dat er soms mensen op reageren (althans in onze omgeving) dat dat egoistisch is. Hebben jullie daar ook die ervaring mee?
Hallo allemaal!! Hier een mama die nog erg op twee benen hinkt: laten we het er maar op houden dat we het voorlopig bij een kindje houden! Ik heb een dochter van 1,5 en het is een ontzettend lief, makkelijk en mooi meisje. Waardoor ik denk: bij een tweede kan het alleen maar minder worden.....Daarnaast zie ik vriendinnen "zeulen"' met twee of drie kinderen kort op elkaar, en inderdaad scheidsrechtertje spelen, en dit lijkt me toch best pittig! Kortom: als we kiezen voor een tweede wordt het dan niet alleen maar minder dan nu?? Mijn man wil het graag bij een houden, komt zelf uit een groot gezin ( 7 kinderen) en dit heeft hij niet als prettig ervaren. Heeft nu ook niet heel hecht contact met de meesten. Ik heb twee oudere broers, waar ik dus juist wel weer heel goed mee kan, en waar ik ook veel aan heb. Dat zou ik dus echt niet willen missen, en als ik kies voor geen kindje erbij ontneem ik dit dus mijn dochter. Bovendien denk ik ook: ik hou zoveel van mijn dochter, dat zou ik eigenlijk ook wel bij een tweede kindje willen! Ook nog een zwangerschap en zelfs nog een bevalling en kraamtijd meemaken lijkt me wel wat. Kortom: moelijk, moeilijk, moeilijk....Het is me ook nogal een beslissing! Ik denk stiekem dat er misschien wel een brusje komt als mijn dochter bijna naar school gaat, dan zou ik het eigenlijk wel zien zitten. Zucht.....!
Welkom Jannanas! Zijn hier ook al dames die ervaring hebben met sterillisatie van de man en/of vrouw? Wij zitten er nl over na te denken, maar twijfelen wie het gaat laten doen..... Ik ben nu iig gestopt met de pil want ik krijg steeds vaker last van de zogenoemde "moodswings" dus zijn nu over op condooms maar dit willen we niet jaren blijven gebruiken!
manlief laat zichzelf over paar jaar pas 'helpen' Ik wil geen 2de maar STÉL dat ik tóch eventueel voor 2de wil gaan óóit, dan hebben we daar nog paar jaartjes de tijd voor om over na te denken. Denk op zn 30ste dat 'de' operatie plaats zal vinden. weet dat mijn pa ook dit heeft laten doen op zn 33ste. vlak na dat ik geboren werd. stiefpa van mn man ook zelfde operatie. en volgens mij mn eigen stiefpa ook én mn schoonvader phoe bijna iedereen lijkt wel
hallo meiden, hier nog iemand die als het ooit mag lukken het graag bij een kindje wil houden. mijn man is het hier helemaal mee eens! ik zie mijzelf niet met meer kinderen, heb wel 2 honden die ik nu zie als mijn kinderen....dan zou ik er 3 hebben, is meer dan genoeg! hahahaha hoop dat ik mij bij jullie mag voegen? gr laura
Hoi! Ik had al een topic geopend over dit onderwerp bij baby en dreumes (wist niet dat jullie hier zaten totdat ik erop werdt gewezen) Hier dus ook 1 kindje en daar wil ik het ook echt bij laten. Mijn man wil het graag nog een kindje, is hier dus ook redelijk vaak onderwerp van gesprek. Hij denkt dat ik nog wel bijdraai...
Welkom Laura en Natas(vergeet ik nou nog iemand?) Gelukkig Nieuwjaar allemaal nog! Ik snap nooit zo goed waarom mensen zo raar doen als je maar 1 kind wilt. Ik herinner me nog goed toen mijn tante belde om een afspraak te maken voor kraambezoek. 1 van de eerste vragen was: en straks nog een tweede he? Ik zo: ik denk het niet, ik vind het leuk zo met z'n 3en. <-----zo zat ze volgens mij aan de telefoon. 'Waarom niet? Dat is toch leuk??', zelf heeft ze helemaal geen kinderen omdat ze altijd een andere vriend had, daar zeg ik toch ook niets over?! Toen ze op bezoek kwam, begon ze weer. pfffff, ik heb maar gezegd dat we het nog niet wisten, toen hield ze tenminste op. En weet je, soms denk ik ook wel eens dat het wel leuk zou zijn, nog zo'n klein hummeltje. (En vervolgens wilt Nathan weer de hele dag niet slapen en dan denk ik; nee dank je grapje he!) Ik kan me ook gewoon niet voorstellen dat ik ooit nog eens zo veel van iemand kan houden...maar dat gaat waarschijnlijk gewoon vanzelf.
Dank je! Jij (en de rest natuurlijk) ook een gelukkig nieuwjaar gewenst. Wat bij mij ook meespeelt is dat ik niet zo'n goede babymoeder ben. Ik vondt de eerste maanden echt slopend. Nu vindt ik het veel leuker en gezelliger. Het lijkt ook wel dat mijn band met mijn meisje steeds sterker wordt. Dat komt ook omdat ik zo moest wennen toen ze net was geboren. Nu is het enig! Maar weer de babyperiode....
Hoi Allemaal! Zoals het er nu voor staat houden wij het bij 1 kindje. Ik had de wens voor een 2e maar die heb ik wegens gezondheidsredenen heel ver in de ijskast gezet. Roodkapje, hier geen ervaring met sterilisatie maar wel met de Mirena spiraal maar dat wist je al!
He Truus! Idd jouw ervaringen ken ik En zie een spiraal helemaal niet zitten! We doen het nu met condooms en hou de vruchtbare dagen goed in de gaten, dan slapen we apart