Erger vind ik nog dat men redeneert alsof je het zelf in de hand hebt. Dat terwijl de meeste mensen bij ons weten dat deze eerste ons 7 jaar ellende heeft gekost. Dat vergeten ze zomaar ineens lijkt wel
Roozjuh en Lexie helemaal eens alsof je met 1 kind niet gelukkig kan zijn en dat het kind dan zielig is. Ik denk dat we het tegendeel wel bewijzen dat kinderen die alleen opgroeien zeker niet zielig zijn en ongelukkig zijn. En als je er inderdaad een lange voorgeschiedenis hebt waarin het al moeilijk was een eerste te krijgen dan is het dubbel zo hard als ze het vragen of als ze er vanuit gaan. Juist om die geschiedenis geniet je toch eigenlijk meer van je wonder dat uit je is gekomen en ben je blij dat hij/zij er is. Moet wel zeggen dat ik respect voor je heb Lexie 7 jaar pfff dat moet een harde weg zijn geweest.
Dank je Ja, het is best zwaar geweest, maar het gekke is dat je dat toch best makkelijk "vergeet" als je eenmaal een kind hebt. Ik weet nog precies hoe het voelde en was hoor, daar niet van. Maar je bent er niet meer zoveel mee bezig. Behalve als je het hebt over "gaan voor een 2e ja of nee" dan weegt de geschiedenis wel zwaar mee in het besluit. Want ja als je wel voor een 2e gaat, stel je jezelf weer open voor een gelijksoortige weg, misschien weer eerst meerdere miskramen enz enz. Dus ja weg is het nooit.
Als mensen aan mij vragen en wanneer komt er een 2e dan zeg ik gelijk NIET!! Dan krijg ik ach wat maar af je bent nog jong (25) dus die kriebels komen nog wel. Of alleen is maar zo alleen is toch zielig! Pffffffffffffffff mensen denken het ook allemaal zo goed te weten. Een collega van mij had ook gezegd dat zijn gezin nu pas compleet is omdat hij 2 kinderen heeft. Nou mijn vrouwelijke collegaatjes die dus allebei 1 kind hebben en ik voelde ons gelijk aangevallen natuurlijk. Wat een gek joh! Net of je met 1 kind geen compleet gezin bent.
Lexie, kan me voorstellen dat je het meeneemt in je 2e kinderwens en dat je daardoor die stap niet zal nemen. Het is hoe dan ook een heftige periode geweest en je mag trots zijn op het resultaat. Angela, merk dat het eigenlijk wat je ook zegt en doet dat het nooit goed is. Als je 2 zoons hebt in het geval van mijn zus, beginnen ze gelijk nou jullie zullen wel voor een 3e gaan want je mist nog een meisje. Wil je er 1 is het zielig. Heb je er 3 dan heb je wel in een keer een erg groot gezin. Wil je geen kinderen dan mis je wat.Ach ik denk maar als we allemaal maar gelukkig zijn in onze keuzes moet een ander maar het zijne/hare denken. Mijn gezin is compleet voor MIJ en als een ander mijn mening daarin niet deelt dan is het hun zaak.
Kieke je hebt helemaal gelijk...het is nooit goed! Kan me er gelukkig ook niet druk over maken, voor mij voelt ons gezin nu compleet maar ik kan nooit in de toekomst kijken. Maar op dit moment durf ik zeker te zeggen mijn zoontje blijft alleen. En schijt aan wat andere mensen daarover zeggen.
Ik wist het al jaaaaren geleden Is gewoon een gevoel wat ik heb. En nu Faye er is, is dat gevoel alleen maar sterker geworden. Moet er niet aan denken om weer die babytijd mee te maken, 1x is leuk
idd dat heb ik ook. Ik zeg altijd wil nog wel een keer zwanger zijn, maar dan wel weer van dit kindje
Welkom nieuwe dames! En idd die vragen he, wanneer komt de 2e? Als ik zeg nooit, krijg ik meestal te horen; wacht maar tot ze naar school gaat als ze 4 is..... Ach ik ga er nu niet meer op in, gelukkig weten de meesten hier nu wel dat er echt niet nog 1 komt, behalve schoonmoeder :S Ik ga me ws laten "helpen" dus dan zal het wel duidelijk zijn voor dr Zal de folders van het ziekenhuis anders eens aan dr geven volgende keer
ik speel en heel klein beetje vals maar wil me toch melden hier. ik heb niet helemaal 1 kindje want ik heb al 2 pubers maar we hebben wel heel erg bewust gekozen dat er maar 1 kindje komt nu.( 13 jaar later dus ) ik heb met de andere 2 al meegemaakt hoe het is om 2 kleine kinderen achter elkaar te krijgen. ik zal daar niet verder op ingaan ) onze jongste blijft bewust alleen. dus als dat voor jou ook mee mag tellen?
Das ook een goeie idd Yinte welkom hoor! Is idd wat anders maar zit wel een flink verschil tussen zeg!
Bij deze meld ik mij ook aan!!! Wij hebben 1 geweldige dochter van wie wij zielsveel houden en ja ook hier regelmatig de vraag of wij nog niet een tweede willen. Pff en ook net als al eerder genoemd kun je wel zeggen van nooit maar sommige mensen hebben liever een stemmetje in hun hoofd die van onze nooit toch zegt ja die komt er wel....... Hhmm Nee wij hebben een tijdje getwijfeld of nou ja ik heb een tijdje getwijfeld maar vriend lief vond het altijd al wel goed zo. En ik heb dus nu ook duidelijk een goed gevoel bij WIJ ZIJN COMPLEET. We hebben dan ook al een tijdje geleden besloten dat mn viend zich laat "helpen". Hij heeft dan ook morgen een eerste gesprek met de chirurg. Maar goed naar deze ietwat lange intro wil ik me dus ook graag even bij jullie aanmelden. Groetjes Nicole
Welkom nieuwe mama's! Ik ben al een hele tijd niet meer hier geweest. Ik heb de laatste tijd nooit meer de vraag gekregen waar de 2e blijft. Maar ik ga daar wel gewoon heel duidelijk over zijn, want wij weten het nog steeds zeker!