Trekkend gevoel buik...

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Marloes86, 18 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marloes86

Marloes86 Niet meer actief

Hoi,

Wellicht is het voor iemand herkenbaar. Na de bevalling heb ik een trekkend gevoel in mijn buik overgehouden... Wat versterkt op het moment dat mijn blaas of darmen vol raken of ik als ongesteld wordt. Ben bij de huisarts geweest, maar deze kan er geen verklaring voor geven. Tis niet pijnlijk, maar voelt wel vaak vervelend. Willen aan een tweede gaan beginnen, maar vraag me af of ik het eerst verder moet laten onderzoeken? Misschien relevant, mijn zwangerschapsstreep is pas sinds enkele weken weggetrokken. Heeft 1 van jullie het ook gekregen na de bevalling...?

2. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Ja herkenbaar, ik heb het verder laten onderzoeken, en net blijkt met mijn bekkenbodemspieren te maken te hebben, ik ben onder behandeling geweest bij een bekkenbodemfysiotherapeut,en dat heeft me echt geholpen, dmv oefeningen, misschien een idee daar eens een keer heen te gaan??

3. Marloes86

Marloes86 Niet meer actief

Oké bedankt, ga ik een verwijzing vragen aan mijn huisarts.

4. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Wat vervelend zeg. Ik had niet zozeer een trekkend gevoel in mijn buik, lastig uit te leggen, maar wel een soort verzuringen in mijn buikspieren. Mee bij de HA geweest en die zei dat ik misschien wat kleine scheurtjes in de buikspieren heb door het oprekken. Mijn spieren stonden altijd al wat strak, door darmproblemen en buikaanspanning. Dit is vanzelf over gegaan.
    Maar klinkt inderdaad alsof je spierspanning hebt ofzo, wellicht door je bekkenbodem inderdaad.

Die zwangerschapsstreep is bij mij nog steeds niet weg eigenlijk. Wel vervaagd, maar dat begon pas na een poos.

5. unknowable

unknowable Niet meer actief

Hoi, hier af en toe ook een trekkend gevoel. Maar ik denk dat het komt als ik 'te' actief ben geweest. Verder was de zwangerschapsstreep al gauw verdwenen. Heeft ook met hormonen te maken toch?

Deel Deze Pagina