mama duif aan t broeden op mn balkon

Discussie in 'De lounge' gestart door Musty, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    wie heeft er verstand van?

afgelopen week zagen we al telkens een koppeltje duiven ons balkon inspecteren
    op een gegeve moment begonnen ze met takjes op en aan te vliegen en in t afvoerputje te leggen
    dat heb ik een aantal keren weggehaald met het idee dan zoeken ze een ander plekje
    1 middag had ik de balkon deur open laten taan toen ikzelf weg was om te luchten

eenmaal thuis lagen er takjes weer in t putje maar ook..... in mn huis onder t bureau van mn man

weer alles weggehaald balkon helemaal geschrobt en verandert
    met t idee schrikt ze af maar nee

gister de hele dag op pad geweest kwam savonds thuis, niets aan de hand kids gaan wassen en klaar maken voor bed, ik zit de kleine man te voeden en ik hoor de hele tijd roekoe
    en ik dacht nee heh

en ik ga kijken en jawel een vers ei in t putje
    gelukkig onbeschadigt ik durfde het eertst niet aan te raken omdat ze dan mssn niet terug zouden komen
    na beetje googlen t ei bekeken en volgens mij is het bevrucht ik heb een grote schaal gepakt en wat zaagsel en hooi in gedaan en dat op het putje gezet

toen zijn ze en aantal uren de hort op geweest
    mn meis schrok wakker vanacht en die is er helemaal vol van
    met de mededeling mama? dat is een leuke verrassing heh mama?

maar nu..... balkon is onze enige plek buiten zeg maar
    t is overdekt, ik doe er mn was de kids hebben hun zandbak ect daar

mama duif is inmiddels helemaal blij met dr schaal en heeft takjes erbij gelegt en papa duif hebben we ook gespot
    maar elke keer als we t balkon op willen vliegt mama duif weg..... wat nu?

hoeveel moet ze broeden op een dag :) klinkt beetje raar
    dan kan ik daar rekening mee houden
    want een andere oplossing is er niet, vind het sneu om t ei af te pakken oid

ik heb er niet veel verstand van

2. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ja! Heb ik gehad, pas geleden is de babyduif (inmiddels groot geworden) weggevlogen, nu zie ik mama en kind niet vaak meer. Maar gewoon laten zitten hoor, met rust laten is het beste. Ik strooide er zelf wel wat brood en pindas bij mamaduif neer. Wel lief hoor om het te zien en ook wel spannend haha. Deze duif had twee eitjes, alle twee de kuikentjes gezien maar uiteindelijk is er eentje doodgegaan (moeder had geen plek meer onder haar.. dus afgestoten denk ik).

Papa duif heb ik niet gezien.. (wat een klojo).

Het is alleen lastig als de baby duif wat groter is en flinkt begint te schijten rondom het nest. Maargoed, heb het maar gelaten en toen die kon vliegen en bijna nooit meer te zien was heb ik het balkon gewoon netjes geveegd en gescrobt.

Vind het zielig om ze weg te jagen dan, maar om te voorkomen dat ze terug komen broeden , ga ik een plastic zwarte raaf kopen en op mn balkon zetten, schijnt te helpen :)

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsjaaa sorry ik zou het ei weggooien...
    Die beesten maken een rotzooi daar zg je u tegenstraks heel je balkon oder de veertjes en vogelschijt

Het duurt wel even voor het ei uitgebroed is en san duurt het nog zoon 16 weken ongeveer voor ie wegvliegt..

Gewoon volhouden met elke keer alles weghalen

4. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
    :D

Wij hebben dit voorjaar wel pimpelmeesjes (of koolmeesjes?) in het vogelhuisje op balkon gehad. Die bleven af en aan vliegen... of ik er nou zat of niet.
    Heb ze al een paar dagen niet gezien en ook geen gerommel in het huisje gehoord, dus de kleine zal wel groot zijn geworden.

Duiven, hoe zielig ook, zou ik blijven weghalen.
    Alles komt onder de poep en je krijgt het best lastig schoon.
    En ze kunnen allerlei parasieten bij zich dragen.

5. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    we gaan proberen de kinderboerderij te bellen en kijken of de eieren dan bij hun onder de lamp kunnen

6. Wat een lieve oplossing! Ik zou het echt niet over m'n hart kunnen verkrijgen om zo'n ei gewoon maar weg te gooien..

7. Naati

Naati Actief lid

25 jul 2010
    141
    0
    0
    Vrachtwagenchauffeur
    Bergschenhoek
    Ik heb in m'n ouderlijk huis jaren geleden ook een duivennestje gehad op het kleine balkonnetje aan de voorkant van het huis. Mijn vader zover gekregen dat hij het niet zou weghalen, want ik vond het zielig. Er zaten 4 eieren in. Ze zijn uitgekomen. Alleen wat er allemaal in en rond het nest zaten was gewoon echt smerig!!!! 1 is in de nest overleden en 1 naar beneden gevallen. De andere 2 zijn wel weggevlogen. Dus toen moest mijn vader de rotzooi gaan opruimen. En wat er allemaal vandaan kwam! Maaien enzz. Was echt zo smerig weet ik nog wel. Dus voor mij geen duivennesten meer!
    Maar wel leuk voor je kindje als het uitkomt, ken ze het wel zien groeien!

8. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    bha kinderboerderij en dierenasiel doen er niets mee er is overschot aan duiven dus..... :(

na overleg hebben we alles in een ander bakje gedaan en is mn man mee naar beneden gegaan en de boom in geklommen direct naast/onder ons balkon en t daarin gezet bovenin maar wel zo dat er schaduw is

nu afwachten of ze het vinden ze zijn nu aan t zoeken en komen steeds dichterbij
    raster over t putje gezet

we hopen dat t zo nog goed kom, wil wel dat de kids gewoon t balkon op kunnen ect

9. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    ahh.. hoop dat ze hem vinden...

10. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Weet niet of het mogelijk is op jullie balkon, maar wat helpt is een stuk lint spannen als je een soort railing hebt. Hebben wij ook gedaan. Van muur tot muur, op die manier konden ze niet meer op de railing zitten en moesten ze dus gelijk op het balkon gaan zitten. Toen duif op het balkon wou komen, vloog ze tegen het lint aan en daar is ze zo van geschrokken, dat ze niet weer is gekomen. Dier vriendelijke manier dus om ze weg te houden.. Wij hadden namelijk ook telkens een koppeltje op ons balkon die een nestje wou bouwen onder de tafel. Dit jaar zijn ze wel terug komen, maar nu het lint er weer zit, heb ik ze niet weer gezien!

Deel Deze Pagina