Ik zou er zelf nooit voor kiezen, maar zou het niet heel raar vinden ofzo. Ik zou er dan zelf idd eerder Lise van maken. Ik vind zelf Elle erg leuk, maar heet zelf Ellen, daarom is hij voor mij meteen al afgevallen. en een beetje in dezelfde stijl misschien: Sara Sanne Tessa Lieke Lina Liva succes
Lize vind ik op zich nog wel kunnen. Ik zou er zelf niet voor kiezen als ik Elisa heet m'n derde dochter Lisa te noemen, omdat het op een vernoeming lijkt terwijl die andere twee dat niet hebben (lijkt mij). Ik zou het in elk geval wel gek vinden als je het zou doen, maar goed, als je bij geen andere naam zo'n gevoel hebt, moet je hier natuurlijk wel bij blijven. Al vind ik zelf Lisa helemaal geen mooie naam (sorry).. Mij lijkt dat er genoeg andere mooie namen te vinden zijn
Mijn moeder haar 2e naam is E.lisabeth, en mijn zusje haar 2e naam is E.lisa Maar ik vind het wel kunnen voor de 1e naam/roepnaam
Ik vind de naam wel mooi dan zal ik zeggen ja. Als je echt deze naam al heel lang in je hoofd hebt. Ze lijken wel op elkaar en weet niet of dat et verwarrend word. Lastig.....
Gewoon doen!!! De namen lijken inderdaad veel op elkaar, maar hoe vaak worden ze nu samen opgeschreven of uitgesproken? Als jullie het een super mooie naam vinden en hier steeds weer op uitkomen, is het toch zonde om jullie dochter deze mooie naam te ontnemen? Inspiratieloos vind ik het zeker niet, het is gewoon een gevoel wat je bij een naam moet hebben. En jullie dochter gaat met haar naam zelf door het leven, niet met de naam van haar moeder erbij. Ze zal heel veel dingen zonder haar moeder gaan doen. Het is misschien niet een 'perfecte' keuze, daarom zijn er ook veel mensen die tegen stemmen. Maar het kan prima! Denk aan je dochter, niet aan de reactie van anderen Succes!!!
Mijn moeder en ik hebben heel verschillende doopnamen, maar als roepnaam hadden we het zelfde. Dat was wel eens verwarrend, maar niemand vond het raar. Het is snel genoeg duidelijk of de grote of de kleine wordt bedoeld... Ik heb dus gestemd dat het wel kan, wat mij betreft.