Wij houden nu op advies van het consultatiebureau de volgende tijdstippen van flesjes aan (kunstvoeding): 6.00 90ml 9.00 90ml 12.00 90ml 15.00 90ml 18.00 90ml 21.00 120ml Nu is ons meissie vannacht wel wakker geworden rond 3 uur, en hebben we haar alsnog een flesje met 90ml gegeven, anders is het wel een hele lange zit voor d'r. Misschien kunnen we die voeding over een aantal dagen achterwege laten. Nu is mijn vraag; wat doen we met babietje na de 18:00 uur voeding? Ze heeft dan ong. 5 uur te gaan tot de daaropvolgende voeding. Laten we haar beneden bij ons, in de box? Of alvast in dr wiegje boven (met babyfoon)? De reden dat ik twijfel is omdat we haar enerzijds structuur willen bieden, ze spookt nu vooral snachts en overdags slaapt ze heerlijk zoet. Aan de andere kant ben ik bang dat ze dan vooral tussen 18 en 23 lekker slaapt en dan zo uitgerust is dat ze tussen 23 en 6 exra gaat spoken. Wat is jullie ervaring en advies?
Voor een kindje van 2 weken oud is een nachtvoeding nog wel nodig en normaal hoor! Van 21 uur tot 6 zonder voeding is echt veel te lang! Mocht ze gaan doorslapen dan had ik haar toch wakker gemaakt voor een voeding.. Verder zou ik haar na de voeding van 18 uur en 21 uur nog gewoon lekker bij je houden (tenzij ze wel gewoon goed gaat slapen in haar bedje). Hier nam ik mijn dochter mee naar boven na de voeding van 23 uur. Daarvoor lag ze lekker bij ons beneden bij ons op schoot of op de bank er bij.
Ons schema was rond die tijd denk ik zo: 7.00 - 10.00 - 13.00 - 16.00 - 19.00 - 22.00/23.00 - 03.00 Allemaal 90 cc
Ik kan je niet helpen, geef bv. Onze man komt goed aan en mag doorslapen 's nachts, mits hij minimaal 6 voedingen per 24 uur heeft.