slecht slapen kind van 2

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mejon, 26 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    hoi,

ons dochtertje van 2 slaapt erg slecht.
    ze wordt steeds meer wakker 's nachts en ik ben echt gebroken.
    onze jongste slaapt (op een enkele keer na) de nachten door en nu zitten we met de oudste te kijken 's nachts.
    moet zeggen dat ze 7 weken aan het sukkelen is geweest...steeds ziek.
    nu gaat het echt al beter met haar alleen is ze verkouden.
    maar daar wordt ze volgens mij niet zo vaak wakker van.

het maakt ook niet uit of we haar om 7, 8 of 9 uur op bed leggen....ze wordt toch elke keer wakker.
    iemand zei: sla haar middagdutje over....maar dat blijft toch hetzelfde als dat ze later naar bed gaat?
    of zie ik dat zo verkeerd?

2. Monique76

Monique76 Niet meer actief

hoi,

Wij hebben ook twee maanden 's nachts met onze dochter problemen gehad, elke nacht werd ze wakker, vaak hysterisch. Op een gegeven moment hebben we haar laten liggen, het doet heel veel pijn om je dochter mama kom mij halen horen te zeggen, maar op een gegeven moment hadden we het ook helemaal gehad.

Zij is toen ook 7 weken lang achter elkaar ziek is geweest. Het ene na het andere diende zich aan. Op aanraden van de dokter omdat zij heel veel afgevallen was, moest ik een aantal maanden extra vitaminen geven, daar is zij heel erg goed van opgeknapt, en is tot heden nog niet ziek geweest. Voor het onrustig slapen heb ik bij de drogist kindival gehaald, en na een aantal dagen sliep ze gelukkig weer rustig de nacht door. Het is een homeopatisch middeltje, baat het niet dan schaadt het niet. Nu slaapt ze zelf weer goed, en krijgt ze het niet meer. Daarnaast slaapt onze meid 's middags ook nog 2,5 tot 3 uur.

Als ze dat nodig heeft, moet je haar gewoon lekker naar bed doen, en verschuiven van de tijd helpt niet, dat weet ik uit ervaring. Misschien negeren of net als ik Kindival gaan halen, het helpt echt.

Veel succes.

Groetjes Monique76

3. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    bedankt voor de tip.
    ga dan ook dat spul halen.

had ze vanmiddag opgehouden maar net viel ze echt om van de slaap.
    nu ligt ze op de bank te slapen.
    laat ze niet te lang slapen, want dan is ze vanavond niet moe genoeg.

ze heeft haar middagdutje dus echt nog nodig, dat is dus geen optie, overslaan.

we geven marly ook vitaminen.

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame mag van mij niet meesr smiddags slapen dan bedoel ik niet later dan 1 uur want dan weet ik zeker dat ik der voor 1.00 schachts er niet in krijg
    we hebben van alles geprobeerd stickersysteem
    100x terug leggen zonder wat te zeggen bij der blijven zitten
    nu laat ik der gewoon rond lopen tot ze omvalt en slaapt dan leg ik der in der eigen bed

5. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    marly gaat normaal ook rond half 12/12 uur al naar bed omdat ze er dan ook weer vroeg in de middag uit is.
    anders gaat ze 's avonds haar bed niet in.
    dus het is niet dat de tijd tussen haar middagdutje en avond te kort is.

Deel Deze Pagina