Iemand tips voor tanden poetsen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama van milano, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van milano

Mama van milano Actief lid

31 mei 2011
    181
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn zoontje is nu 11maanden en heeft 2 tandjes onder, maar tanden poetsen is een drama!
    Zodra hij de tandenborstel ziet, doet hij zijn tong uit zijn mond en die blijft eruit tot de tandenborstel weg is.

Ik zeg altijd aaaaaa maar dat doet hij alleen als de tandenborstel weg is als hij dan aaaa zegt en ik snel de tanden borstel pak is zijn tong er al weer uit haha.
    Heb het ook al zelf voor gedaan maar dat helpt ook niet, en als ik de tandenborstel zelf geef gooit hij hem weg of gaat eraan zuigen tot de tandpasta er af is is dat goed?
    Ik heb zelf geprobeerd zijn mond open te houden(zonder hem pijn te doen natuurlijk) maar dan gaat hij gillen en huilen.

Iemand tips???

2. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    dat deed onze knul ook...wij hebben doorgezet met op de achtergrond wat kinderliedjes (hij reageerd goed op kinderstemmen en muziek) hij bleef nog even een week ofzo aanhouden en toen accepteerde hij het...nu geen problemen meer. Ohw ja, wij gaven hem zelf ook een borsteltje in handen en hij mocht onze tanden daar dan mee "poetsen"(wel voor eigen risico hoor..kan gebeuren dat zo'n borstel ineens in oog of neusgat terecht komt hihii)
    succes!

3. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook een fase gehad dat het haast kansloos was. wat dan nog het beste hielp is met zijn 2, hij op aankleedkussen, en 1 van de twee hem kietelen en gek doen zodat hij gaat lachen, en ander snel poetsen. De laatste dagen gaat het weer ieeeeeeeeeeeeets beter (gelukkig, was alleen thuis hele weekend!), meneer wil vnl zelluf doen.

4. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    oooo hier nog zo een!!
    toen ze haar 1ste twee tandjes kreeg was het geen probleem vond ze het leuk en vooral lekker smaken maar nu heeft ze haar bekkie:D al lekker vol nr11 en 12 zijn onderweg en zodra de tandenborstel in de buurt van haar mond komt begint ze al te krijsen.
    als ze hem zelf vast heeft idd geen probleem maar zodra ik wil gaan poetsen dan begint het drama
    hopen dat het een fase is want vind het zo zielig om voor het slapen gaan nog ff drama te gaan maken

5. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    wij zijn ook onlangs begonnen (het eerste tandje begint door te komen) maar wij gebruiken een vingertborsteltje (speciaal tandenborsteltje dat je om je wijsvinger doet) en hij kauwt er veel op nu. ik laat het gewoon zo gebeuren, kauwend poetsten we dus. wat heb je voor borstel? onze borstel is heel zacht...misschien een idee?

6. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier is het nog steeds een ramp ik houd hem gewoon in de houtgreep haha klinkt heftig maar is enige manier dit was ook zo bij zijn zus hebben echt alles geprobeer met afleiden en de duurste hulpmiddelen maar niks hielp allerlei verschillende soorten tandpasta en borstels. maar handigste is dus nog steeds op aankledkussen handen vast en poetsen das hier het beste.

het ging bij zijn zus ook over dus ga ervan uit bij hem ook wel. zijn zus is nu 5 en weet waarokm het moet ed dus geen problemen meer.

7. Barocky

Barocky Actief lid

27 apr 2009
    160
    0
    0
    Bij onze kleine werkt dit fantasisch : eerst mag ze zelf poetsen, maar dat is meer wat tandpasta soppen dan echt poetsen. Dan tandenborstel onder de kraan en mondje onder de kraan, dat hele ritueel vindt ze maar wát leuk want mama doet dat ook. Als ik daarna nog wil napoetsen is het echt een ramp. Dan moest ik haar echt in de houtgreep houden. Tegenwoordig poets ik in bed na. Dan ligt zij op haar rug en hoeft ze haar mondje maar een klein beetje open te doen en kan ik er al goed bij. Ik hoef haar dan ook helemaal niet vast te pakken want dat vind ze het rotste, dat ik haar in de houtgreep hou en dan lukt er niks meer. In bed heeft zij zelf de controle en omdat ik natuurlijk superenthousiast reageer, doet ze tegenwoordig haar mondje wagenwijd open en krijgt ze na afkoop de 'kusjesdood'. Sinds een paar weken kan ik haar hele gebit moeiteloos poetsen. Ik hoop dat het bij jullie ook werkt!

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    je hoort ook weleens dat je het zittend op de grond kan doen - kindje met de armen wijd en jouw benen over de armen. Van bovenaf kun je er dan goed als je kindje naar jouw omhoog kijkt....

Hier (nog) geen probleem - maar wij laten de oudste meehelpen.. we leggen haar op schoot en grote zus gaat boven haar hoofd 'staan' als het ware. Die maakt haar aan het lachen en dan kunnen wij prima even die 2 tandjes poetsen :p

Deel Deze Pagina