Mama gaat boodschappen doen; kind in de auto

Discussie in 'De lounge' gestart door Lena1982, 23 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dan mag je dus ook nooit een raam inslaan als je ziet dat er een kind of hond opgesloten zit in de auto tijdens wachten op politie? Want dan komt er dus nog meer warme lucht in de auto?
    :(
    Klopt volgens mij dus niet helemaal wat je zegt. Maar wellicht zou je dan twee ramen tegenover elkaar open moeten zetten op een kier?
    Anyway, nooit een kind of hond opgesloten in de auto laten bij hitte.

2. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Ik vind de reacties nogal overtrokken.
    Even snel een boodschapje halen en je kind laten zitten in de auto is mijns inziens niet persee vreselijk. Ik vind het wel anders als het erg heet is en de buitenlucht warm aanvoelt. Dan laat ik mijn kinderen zeker niet zitten.

Maar om me nou gillend te bemoeien met iemand anders die zijn kind in de auto laat zitten?! Dat vind ik wat ver gaan. Dat had, volgens mij, ook op een wat luchtigere manier gekund. (maar ieder zijn ding...)

3. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113

+1 :)

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.290
    16.694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Nee joh maar dat zou ik ook niet echt doen maar zou er wel toe in staat zijn als een dolle vrouw tegen me gaat lopen schelden.

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    #45 Strandbal, 23 jul 2016
    Laatst bewerkt: 23 jul 2016

Het was 10 uur sochtends en de auto stond in de parkeergarage pal naast de deur van de ingang. Daar heb je meteen een roltrap zonder treden en beneden is meteen voor je neus de etos en AH.
    Ik ga ze heus niet pal in de zon laten zitten met 30+ graden.
    En het is ook niet zo dat ik ze standaard even in de auto laat, dat is alleen als even niet anders kan en dat komt eigenlijk nooit voor.

6. Nummerzoveel

Nummerzoveel Actief lid

9 apr 2016
    289
    1
    18
    Begrijp ik nou goed dat mensen hun kinderen mee uit de auto nemen om binnen af te gaan rekenen na het tanken?? Sorry maar ik denk dat de kans groter is dat je kind aangereden wordt of ander risico loopt wanneer je hem of haar meeneemt, dan wanneer deze eventjes in de auto blijft wachten. Vind sommige reacties ook een beetje overtrokken..Voorzichtig en zuinig op onze kinderen zijn de meesten van ons denk ik echt wel, maar een beetje nuchter blijven hoor.

Als ik even snel de Etos in moet, kan ik alleen voor de winkel parkeren aan een drukke weg. Waar ik dan mijn kinderen een paar minuten in de auto laat, waar ik zicht op heb. Óf ze te laten uitstappen, aan die drukke weg, over een druk fietspad te laten oversteken om ze vervolgens mee de winkel in te nemen. Om twee minuten later weer hetzelfde te doen om de auto weer in te gaan. Dan kies ik toch echt voor het eerste, uiteraard allemaal bij redelijke temperaturen. Met dit weer vind ik het een ander verhaal.

Snap trouwens wel dat je geschrokken bent en begaan was met het kindje, maar denk niet dat je veel opgeschoten bent met je scheldpartij...

7. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Nee jij bent een lekker voorbeeld zo.
    Nou denk ik ook eerder dat het meer grootspraak van je is en dat je eerder weg zou lopen.

On topic :
    Ik had er wel wat van gezegd maar op een normale rustige manier.
    Daarbij weet je ook hoe lang de moeder in kwestie in de winkel is geweest?
    Had ze een volle boodschappen kar of was ze even de winkel in voor 1 boodschapje?

8. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Mijn kinderen blijven vrijwel nooit in de auto zitten. Zeker met de hitte niet. Ga ik even snel in de buurtsuper wat halen of tanken, lees 5 minuten of minder, dan blijven ze zitten en zorg ik dat ik zicht op ze heb. Kwestie van gezond verstand gebruiken. Als ik mijn auto parkeer en ik zie dat er een eindje verderop een kindje in een snikhete auto zit, bemoei ik mij er ook mee als er binnen 5 minuten niemand aan komt.

9. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Overtrokken?? Als omstander weet je toch niet hoelang de ouders weg zijn? En het wordt echt veel sneller benauwd in een auto dan je je kan voorstellen, zelfs als het raam op een kier staat. Gewoon niet doen met dit weer!

10. Ladybug85

Ladybug85 Niet meer actief

Ik heb mijn zoontje nog nooit in de auto laten zitten al denk ik dat ik het met tanken wel zou doen (maar ik tank altijd onbemand) of als ik ergens iets zou moeten afgeven met zicht op de auto. Maar goed dan zou het bijna een draaiende motoren geval moeten zijn haha.

Met dit weer zou ik het sowieso niet doen.

Oh trouwens wel een keer wat vergeten thuis en hem toen voor m'n huis laten zitten. Maar toen was het geen zomer.

11. Ladybug85

Ladybug85 Niet meer actief

Dit zeker! Ik zat van de week nog even in m'n stilstaande geparkeerde auto te bellen. Nou ik moest na 5 min echt die deur opengooien want ik bleef er zelf bijna in

12. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik laat mijn kinderen wel eens in de auto, normaal tank ik bij zo'n 24 uurs tank en sta ik dus gewoon bij de auto te betalen maar als ik toch bij de kassa moet pinnen haal ik geen vier kinderen uit de auto. Mijn derde is een wegloper en met de baby op de arm en de andere hand een pinpas om te betalen word het lastig, of ik moet de baby in de draagzak doen maar tegen de tijd dat ik alles wel en wee goed heb zitten had ik alweer lang en breed ( en betaald) bij de auto terug kunnen zijn.

En als ik alle kinderen eindelijk in maxi cosi autostoelen en gordels heb zitten en dan bedenk dat ik verdorie de fles nog op tafel heb staan die echt mee moet haal ik ze ook niet alle vier weer uit de auto om in 10 tellen de fles te pakken en dan weer terug in de auto te zetten.

Verder laat ik ze nooit alleen in de auto, als ik een supermarkt in ga heb ik geen zicht op de auto en dat vind ik niet fijn dus zelfs voor 1 dingetje gaan ze gewoon mee naar binnen.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.259
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    TS zegt dat ze zeker 10 minuten met het kind gepraat heeft. En moeder was dus al uit het zicht toen ze aankwam. Het was dus niet 'even'.

Voor de moeders die reageren dat het allemaal niet zo erg is en dat TS overtrokken reageert: het kind was overstuur. Nog los van de warmte, misschien viel dat wel mee dat weet ik niet. Maar het kind was overstuur omdat het zijn moeder 'kwijt' was. Dat is voor mij al reden genoeg om te zeggen dat zij haar kind toch mee had moeten nemen. Ik zou die van mij ook niet zo lang ergens alleen achter moeten laten. Die zou er ook vreselijk verdrietig van worden. Sneu voor het mannetje.

14. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ik vind je bemoeienis in deze zeker goed. Wellicht dat de manier hoe je het hebt gedaan anders had gekund, maar ik was er niet bij, dus kan ik daar niet over oordelen. Tijdens deze dagen vind ik het absurd en ongelofelijk dom dat je een levend wezen in een afgesloten auto laat zitten. Wanneer het op een koelere dag is en het kind in kwestie is zwaar over de rooie terwijl mams (of paps) doodleuk kind in auto achterlaat, vind ik het ook totaal niet kunnen.

Ik had trouwens het kenteken opgeschreven en doorgegeven aan de politie of de politie gebeld.

Overigens heb ik eens met mijn dochter getest hoe hoorbaar het is wanneer zij gilt in een afgesloten auto. Het was bijna niet te horen en daar schrok ik erg van.

15. Jessie25

Jessie25 Niet meer actief

Los van deze specifieke situatie (ik zou mijn kinderen noch mijn hond nu in de auto laten ivm de warmte) laat ik mijn kinderen wèl even in de auto om even snel iets te halen. Dan moet je denken aan brood bij de bakker of bij het tankstation. Ik vind sommige reacties in mijn ogen wel wat hysterisch overkomen.

Overigens ben ik het ermee eens dat deze vrouw niet slim was om haar kind achter te laten. Educatief gezien had je beter op een rustige toon met haar kunnen praten wat je hebt gemerkt en dat het zeer onverstandig is. Om uit je slof te schieten? Hmmm, dan denk ik dat iemand zich alleen maar aangevallen voelt en jouw (zeer belangrijke!) boodschap nieteens echt gehoord heeft.

16. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

Ho ho ho ik heb niet gescholden en ben haar tegemoet gelopen. Daar heeft dat kind niets maar dan ook niets van meegekregen. Ik heb op een zeer volwassen manier gezegd dat het niet goed is wat ze deed!!!

17. Lena1982

Toch bijzonder hoe iedereen suggereert dat ik als een dolle vrouw heb gescholden

18. Lena1982

#58 Lena1982, 23 jul 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jul 2016
    Wow ik heb even goed alles terug gelezen.. ik was heerlijk de hele middag varen maar ik schrik nogal hoe het onderwerp keert en er wordt gezegd dat ik haar verrot heb gescholden waar ook dat kind bij zou zijn geweest. Hoe komen jullie daar nou bij.. maakt me best verdrietig.
    Ik ben haar tegemoet gelopen en heb geen scheldwoord gebruikt.. ik heb haar gezegd dat wij 10 minuten op haar kind hebben gepast en dat ik het vreselijk vond dat ze hem had achtergelaten. Daarna was ik zo wijs genoeg om in de auto te stappen en er vandoor te gaan.

Slaap lekker allemaal

19. Lena1982

Ah ik zie het staan... "de volle laag"...
    Stom geschreven van mij.. geschreven toen ik nog opperwoest was..

20. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Wou het net schrijven.....;) Iemand kan dat interpreteren als dat je de vrouw de huid hebt volgescholden en vervolgens gaat iedereen er mee aan de haal. Is toch prima hoe jij het hebt gedaan, haar tegemoet lopen e.d.. Fijn dat jij bezorgd was om het kind, terwijl de moeder dat blijkbaar niet was. :)

Deel Deze Pagina