Mama gaat boodschappen doen; kind in de auto

Discussie in 'De lounge' gestart door Lena1982, 23 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Mijn haren gaan ervan rechtovereind staan! Ik had toch geen risico genomen en meteen de politie gebeld ook i.v.m de warmte, met een klein kiertje raam open wordt het al snik heet met zulke dagen. Wel fijn dat je bij het kindje bent gebleven.

2. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Ik heb mijn zoon ook weleens alleen in de auto gelaten als hij sliep en ik bv even een pakketje op het postkantoor moest afgeven of maar een ding uit de supermarkt nodig had. Uiteraard nooit als het warmer was dan rond de 17-18 graden en ook maar voor een paar minuten.
    In de zomer zou ik het uiteraard ook niet doen.

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hahahaha :)
    En je hebt het nog wel zo geduldig aangepakt!

4. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

Gelukkig was het kiertje zo groot dat onze polsen er door konden en zo konden we deuren van het slot halen en alle deuren open gezet dus gelukkig geen hitte hoor!

5. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Ik zou mn kind nooit alleen achter laten. Kan me niet schelen hoe koud of warm het is, zoeiets doe je gewoon niet! Er zijn genoeg gekken op de wereld. Ik neem geen enkel risico met niks.... Zelfs als de kans 0,000001% zou zijn dat er iets zou kunnen gebeuren.. Maar goed zo ben ik nou eenmaal & ook ik zou de moeder een volle laag hebben gegeven!

6. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Voor hetzelfde geldt, waren jullie een of andere gestoorde die de kind zo mee hadden genomen ;)

7. Lena1982

Dat was ook het eerste wat mijn vriend en ik tegen mekaar zeiden!

8. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Mijn hemel wat een oordelen.
    Hier blijven de kinderen ook zitten hoor als ik ga afrekenen met tanken. Of als het bijvoorbeeld regent en ik moet alleen een pakketje afleveren. Ben onderweg naar huis en heb alleen een pak melk nodig etc. etc.

Warm weer vind ik een ander verhaal.

Komt u maar met de oordelen wat een slechte K moeder.

Ts.. In plaats van direct uit je plaat gaan tegen iemand had je er ook voor kunnen kiezen om iemand op een "normale" manier aan te spreken. Maar goed ook hier zal ik wel een hoop commentaar krijgen. Steek nou eenmaal een beetje anders in elkaar.

9. Lena1982

Mijn voorstel is dat je eest eens nog meer uitleg van mij leest in dit topic voordat je met je oordelen, aannames en vooroordelen komt.

10. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ze kreeg toch de volle laag nadat je had gevraagd hoe ze heette?
    Kijk je hebt fantastisch gehandeld hoor.. lief dat je bij dat kindje bent gebleven en daarbij de moeder aanspreekt.. Ik had dit stukje alleen een beetje anders aangepakt. Denk dat het een stuk beter op iemand overkomt, die kennelijk geen weet heeft van het gevaar, als je niet uit je plaat gaat. Als iemand dan "raar" reageert zou ik ook wel boos worden.

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    oh de afgelopen dagen was het echt veel te warm om in de auto te laten zitten..
    ik laat ze ook wel eens heel soms in de auto zitten maar ook niet met temperaturen hoger dan 18 graden.
    vooral als de zon schijnt warmt de auto zo snel op!
    oudste vroeg het vorige week nog toen ik even snel de winkel in wilde voor een kleine boodschap of zij en zusje in de auto mochten blijven..
    uhm nee dan koken jullie binnen de kortste keren weg..
    ja maar je hoeft maar heel weinig zegt ze..
    nou dan nog meid jullie gaan mee.
    kwamen we 10 minuten later weer bij de auto en zoals verwacht was ie bloedje heet vanbinnen

12. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    "hoe ze heette" moet zijn of ze ... heette.

13. Lena1982

Jammer dat ik me moet verantwoorden maar het zij zo... ik heb dat van de volle laag reeds uitgelegd en ook beschreven in het topic wat ik precies heb gezegd dus nee IK GING NIET UIT MIJN PLAAT zoals jij dat direct suggereert.. lees het allemaal maar even terug!

14. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    oh sorry hoor.. Dan heb ik inderdaad verkeerd gelezen. Goed dat je zo kalm bent gebleven en deze moeder hebt kunnen helpen door uit te leggen dat dit niet verstandig is. Ze zal het de volgende keer wel laten en hier hopelijk van leren.

Jij kan trots zijn. Goede daad en weer een medemens een beetje wijzer gemaakt.

En het aller fijnste is nog dat het uiteindelijk goed is gegaan :).

15. Lena1982

Maar als ik haar ooit weer tegen kom en ze doet het weer.... dan ga ik zeker uit mijn plaat hahaha (geintje).. dan bel ik de politie!

16. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Hier net zo. Alleen een klein boodschapje of tanken, brief posten o.i.d.

17. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Oh gelukkig dan maar.

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Had dus ook iemand het kind kunnen meenemen...

19. oxbow

oxbow Niet meer actief

Dan ben ik vast een ontaarde moeder...

Ik laat mijn kids inderdaad ook weleens even alleen inde auto om een snelle boodschap te doen.
    De auto staat dan uiteraarde wel voor de deur van de winkel en er is zicht op. Op echt snikhete dagen doe ik dat alleen als de groters ook bij zijn zodat de ramen helemaal open kunnen.

3 keer per week moest ik mijn dochtertje ophalen van de behandelgroep en dan viel mijn jongste altijd in de auto in slaap. Dan haalde ik mijn meisje inderdaad wel van binnen op en liet hem in de auto slapen.
    Met dat hete weer was mijn oudste dochter mee omdat de kinderen al vakantie hadden en bleef zij bij de auto zodat de deuren open konden blijven.
    Maar als ik alleen met hem was en er kon niemand bij hem blijven en het was zo warm dan ging hij toch echt mee naar binnen.

Maar ik ben dus zo'n slechte moeder waarvoor men de politie zou moeten bellen ;) maar soms is het niet anders.

20. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.497
    2.948
    113
    Eerlijk gezegd schrik ik er best van hoeveel moeders hun kinderen toch in de auto laten. Maar aan de andere kant, hoe kan het ook anders. Anders zouden we niet elk jaar op het nieuws horen dat er weer een kind uit de auto gered moest worden of zelfs is overleden door de hitte :(

Deel Deze Pagina