Kindje valt weg...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Biancaaa, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    Hallo
    Ik heb een vraag aan jullie misschien dat jullie het kennen
    Onze kleine meid is nu bijna 1.5 jaar.
    Eind vorig jaar begin dit jaar is ze een keer gevallen en zo erg aan het huilen gegaan dat ze weg is gevallen, ze stopte met ademhalen werd slap ogen rolden naar achter en werd helemaal wit. Nu is dit afgelopen dinsdag weer gebeurd.
    Nu zijn we bij de eerste keer dat dit gebeurde naar de huisartsenpost geweest. Alles was gelukkig goed met haar.
    Nu hoor ik nog weleens van mensen dat dit breath holding syndrom is en ook heb ik eens gehoord van misschien epilepsie.
    Zijn er mensen die dit herkennen? En weten jullie wat dit nou is?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

dit zijn breath holding spell's het is heel erg eng maar niet ernstig.

het komt heel regelmatig voor vooral van 1 jaar tot 4 jaar. let wel op dat ze het niet gaat doen omdat ze haar zin niet krijgt (mijn nichtje doet dit dus)

3. koekie monster

koekie monster Niet meer actief

hoi hoi,

ik werk op een kdv en heb het al eens meegemaakt. sommige kinderen als die erg schrikken bijv na een val en dan idd gaan huilen en daar in blijven hangen. ja kan daar niet zo veel mee. rustig blijven en natuurlijk bij je kind blijven ze komen dan vanzelf weer bij. ik snap helemaal dat je daar van schrikt het is ook een akelig gezicht. van epelepsie heb ik niet gehoord dat dat samen gaat met het breath holding syndroom.
    ik hoop dat je er iets aan hebt
    groetjes

4. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    ziet er uit als breath holding syndroom. Is een vervelend gezicht maar komt vanzelf weer goed. Bij epilepsie rollen de ogen, soms schuimbekken, trekken van ledematen enz. Na zo,n aanval zijn ze ook heel erg moe.

5. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ja Breath holding spells. Ze zijn 'onschuldig' maar erg angstig.

Ik herken het niet, maar mijn dochtertje kan heel goed haar adem inhouden als ze overstuur is. Ik blaas haar dan in haar mondje zodat ze een reflex krijgt om adem te halen.

Ik heb hier al meerdere verhalen gelezen van mama's die hetzelfde als jou meemaakten. Misschien even de zoekfunctie gebruiken.

En even met de arts overleggen kan geen kwaad. Voor het zelfde geld is het iets anders.

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik blaas altijd in het gezicht van mijn kind als ze nijgt om haar adem in te houden en daar bij roep ik hard haar naam meestal komt ze dan wel snel weer tot haar positieve.

Ze heeft het niet zo erg als jou kindje maar dat is dus een beetje mijn tip.

Blazen in het gezicht en roepen naam.

7. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    dat werkt hier alleen als ze erg overstuur is en eventjes dr adem inhoud maar niet als ze al weg is

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    het enige wat je kan doen als ze al weg is, is haar eventueel in de stabiele zijligging leggen en als je het aan ziet komen, haar opvangen zodat ze zich niet pijn doet met vallen.. Dat deden wij met onze oudste ook. Alleen die was altijd maar 2 seconden weg ofzo.

9. Fransa

Fransa Niet meer actief

Onze oudste heeft ook veel breath holding spells gehad. Maar niet dusdanig dat hij er ook bij wegviel. Het langste dat hij z'n adem inhield was toch echt bijna een minuut. En natuurlijk toen m'n man voor z'n werk in het buitenland zat.
    De eerste keer dat het gebeurde lag hij nog in het zkh na de geboorte. Wij half in paniek, maar de verpleegster bleef er erg rustig onder. Daardoor hebben wij gelukkig wel geleerd dat ze wel gaan ademhalen. Maar schrikken is het wel.

Hij doet het nu af en toe nog steeds wel bij pijn of als hij heel boos is. Wij prikkelen hem door aan z'n ledematen te trekken. Vroeger hielp in het gezicht blazen ook nog wel eens. Of even meenemen naar een andere plek en daarmee de aandacht van het stoppen met ademen halen. Werkt hier ook wel.

10. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ja pnirmal, dat blazen doe ik ook.

Maar onze dochter is laatst gevallen en 'viel weg' vóór het huilen. Ik was er niet bij, mijn man paste op. Ze kroop over hem heen en viel (bleek later) met haar ooglid op het handje van een duplopopje :( Hij tilde haar heel normaal op en zag ineens dat ze 'weg' was.. Daarna begon ze heel hard te huilen en bleef wel een uur overstuur. De HA gebeld, we moesten haar wakker maken na twee uur, maar ze reageerde prima en had nergens meer last van.

Maar die naam, dat wist ik niet! Of was dat dit niet?

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het kunnen breath holding spells zijn, maar dat kunnen wij natuurlijk vanaf hier niet zien. Zelfs een arts kan dat via een forum niet met zekerheid zeggen, dus ik denk dat je voor medisch advies hier op de verkeerde plek bent.

Het enige advies dat ik je kan geven; laat goed uitzoeken wat dit is. Als het inderdaad breath holding spells zijn; prima, dat valt dan weer mee. Dat is namelijk vooral akelig om te zien, maar verder in de regel niet ernstig. Maar als het iets anders is, dan moet je daar toch achter zien te komen. Laat je dus ook net zomaar afschepen door een arts die na een gesprekje van een paar minuten besluit dat dit breath holding spells zijn. (Want dan is hij lekker makkelijk van die 'zeurmoeder. af.) Laat je zeker niet afschepen door een arts die je naar huis stuurt met een vaag antwoord wat er op neerkomt dat hij het ook niet weet. Laat je dan verwijzen naar iemand die wel echt onderzoek doet en met een duidelijk antwoord komt!

Deel Deze Pagina