Hoi Kristel, Word vooral niet angstig! Kanker is een rotziekte, maar heel goed te behandelen met de juiste behandelingen. Wij zijn door een diep dal gegaan, maar ze is zo sterk eruit gekomen. Soms gebeuren er dingen in het leven, die niet te behapstukken zijn. Dingen die je eigenlijk helemaal niet mee wil maken, niet als 'hoofdpersoon' maar ook niet als bijrol. Maar dat soort dingen kunnen wij niet veranderen, we kunnen bij de pakken neer gaan zitten. Maar ook onze schouders eronder zetten, een steun voor mekaar zijn en er voor gaan. Ziek zijn is confronterend, niet leuk en soms is het proces erg zwaar en moeilijk. Maar wees niet bang, word niet angstig. Wees sterk, en vecht voor jezelf, je familie en je gezin. Geniet van alles wat je op dit moment hebt, en hoop op het beste. En jullie kunnen het zeker aan! Je bent tot hier gekomen, en doet er alles aan er voor iedereen te zijn. Denk ook aan jezelf en aan je gezin. En huil als je hier behoefte aan hebt, zoek je steun waar die je het beste geboden word. Je mag mij ook altijd pb'en mocht je gewoon je verhaal willen doen, als je dit liever bij andere wilt begrijp ik dit heel goed. Maar weet dat mocht het nodig zijn. Ook voor jouw moeder geld dit, mocht zij behoefte hebben aan iemand aan wie ze dingen kan vragen, haar verhaal kwijt willen aan iemand die hetzelfde meegemaakt heeft kan ik mijn moeders mail geven. Dit is geheel vrijblijvend, ik wil niets opdringen. Maar mochten jullie dit willen, is dit geen probleem. Bij mijn moeder beginnen de onderzoeken komende maandag weer, te beginnen met een echo, mammografie en eventueel een punctie mochten ze dat nodig vinden. We hopen op het beste, en gaan ervoor. Groetjes Beingmommy
Ik snap wat je doormaakt, ik heb in november zelf de diagnose borstkanker gekregen. Mijn hele borst is weggehaald, ik heb meteen een borstreconstructie gehad waarbij een prothese geplaatst is. Van januari t/m eind april heb ik zes chemokuren gehad en nu zit ik voor de komende vijf jaar aan de hormoontherapie. In oktober wordt mijn andere borst preventief weggehaald, dit wil ik zelf graag. Allemaal ontzettend heftig! In het begin ga je op de overlevingsstand, het besef komt later pas. Ik wil jullie heel erg veel sterkte wensen, hopelijk komt je moeder er weer helemaal bovenop!
Sterkte meis. Ook hier een moeder met borstkanker-verleden. Gelukkig bleef haar de chemo bespaard, maar de angst zit er goed in. Zorg goed voor jezelf.. alleen zo kun je een steun zijn voor je moeder. Lfs Leo