Lastig na 19.00

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door allstar, 13 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    Hallo allemaal!

Ons zoontje is nu 4,5 maand en kan erg lastig in slaap vallen na de fles van 19.00

Boven lukt het sowieso niet, beneden na veel kinderwagen gewandel, eruit, erin eruit erin lukt het uiteindelijk wel...

Na de fles van 22.30 nooit een probleem ! Hoe kan dat toch?

Straks moet hij natuurlijk gewoon in z'n bedje slapen als hij wat ouder is .... Gaat dat veranderen? ;)

2. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Alles gaat met fases... Als hij nu niet in zijn bedje wilt slapen om 19.00 uur, wilt dat niet zeggen dat hij het straks ook niet wilt.

Misschien helpt het als je nog even met hem knuffelt of speelt en hem koetsjes later in zijn bedje legt.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Misschien wil hij gewoon even nog niet gaan slapen? Niet te druk in maken, die schema's gaan nog zo vaak veranderen...

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Allstar:
    Hier sinds week ook zo na flesje van 17.00 tot uurtje of 20.00 niet willen slapen. Als ze uiteindelijk klaar is slaapt ze tot 23.00. Dan gelijk flesje en slaap ze gelijk hele nacht.
    zo gaat het bij ons: In bed brullen, op handen lekker lachend rond kijken. Op borst niet willen slapen. We doen alles die tijd: box, dragen, praten, zitten, rond wandelen op de schouder, spiegel kijken. Speeltje geven- gooit ze weg en zo 100 keer. Met speentjr het zelfde haalt ze eruit en zwaart met speendoekje rond. In bed brullen huilen krijsen dekentje eruit schoppen. Soms met dichte ogen jengelen soms met open. Als ik kom speentje indoen ziet ze mij - gelijk lachen. Soms kom ik kijken omdat het stil is ligt ze met open ogen op de muur te staren.
    Ze haapt en erg moe is maar krijgt de slaap niet te pakken daardoor is ze van streek.
    Ik heb gelezen dat het te maken heeft dat ze hele dag druk zijn en nieuwe dingen steeds zien en leren en moeten het in de avond verwerken. Zo verwerken ze het dus ze kunnen gewoon niet in slaap vallen dan of slapen erg oppervlakkig waardoor enige beweging of verandering gelijk huilend wakker. Hiet wordt ze bijvoorbeeld even stil met vingertje in mondje maar als die eruit valt begint ze wakker huilen.
    Wat hier helpt in gewoon moe maken dus druk meespelen, meeschouwen, praten en aandacht steeds geven of in bed leggen en dan hou ik speentje vast zodat ze het niet uit trekt ook wiegen beetje, knuffeltje geven die ze vast kan pakken en strak instoppen.. Maar het is elke dag hetzelfde dat ze tussen 5 en 8 niet wil slapen.

Deel Deze Pagina