Ons meisje wordt in oktober 4 jaar en ben druk aan het verzinnen wat we kunnen geven. Ik vind namelijk dat ze ontzettend slecht speelt.... Ze heeft een Ikea keuken vol met spullen, veel puzzels en spelletjes, blokken, playmobiel, kinderwagen met poppen, veel knutselspullen..... Maar nergens speelt ze echt mee... Waar is jullie (bijna) 4 jarige blij mee? En spelen ze graag mee??
Verkleedspullen (hier politie- en brandweerhelm populair), mens erger je niet, maxi beads (strijkkralen)
Heeft ze beide al! Trampoline doet ze niks mee. Toch zeker niet als wij niet buiten zijn... Ze speelt zo slecht zelf! Daarom op zoek naar iets waar ze zelf goed mee zou kunnen spelen.
Dl heeft genoeg speelgoed, maar bouwt deze vakantie vooral hutten van onze meubels. En de tuintafel schoonmaken is schijnbaar heel leuk, of eindeloos de planten natsproeien.
Verkleedkleren Dansen/zingen (ze heeft een cdspeler op haar kamer en een k3-microfoon) Of anders geef je een daagje pretpark/bioscoop/abonnement op de dierentuin ofzo
Wij hebben onze dochter toen ze 3 werd sylvanian families starter huis gegeven. Was en is nog steeds een groot succes. Ook al wat uitgebreid met families inmiddels maar waarschijnlijk krijgt ze op haar verjaardag nog een huis erbij. Maar onze dochter heeft sowieso wel veel fantasie en speelt veel zelf. Dus het zal ook wat kindgebonden zijn denk ik.
Hier een zeer speelgrage kleuter. Springtouw, step, knutsel materiaal, poppenhuis, letterbak, tijdschriften, boekjes, hamertje tik, mini loco, autotests, treinbaan, overal wordt mee gespeeld Maar als ze vier wordt, kan ze zelf ook een verlanglijst maken?
Mijn dochter is net 4 geworden. - grootste hit momenteel is een skelter met een kar erachter (vanalles gaat mee) - skippybal op de trampoline - rolschaatsen - schrijfkaarten van rompompom (letters oefenen en weer wegvegen) - kinderlaptop met letters/cijfrers/liedjes etc - loco mini en andere zelfcorrigerende spellen (smartgames 3 biggetjes bijv) - bunny hop gezelschapsspel - waterverf - hot wheels auto schietbaan - stoepkrijt - heros constructor (maar ze houdt van boutjes/schroefjes draaien etc) - kindertrommel / gitaar - autootjes die van kleur veranderen in warm/koud water (colour shifters) Zoals je leest heb ik wel een beetje een jongetje hier Dingen voor de basisschool: - gymtas met naam - fruitbakje / lunchbox in favo thema etc Heb je een speelotheek in de buurt? Dat vindt dochter ook erg leuke elke 4 weken nieuw speelgoed lenen.
Mijn dochter kan zichzelf maar moeilijk vermaken, heeft er echt iemand anders voor nodig Kleuren vindt ze heel leuk dus we hebben veel kleurboeken, stiften en waterverf (verven is een hit). En ook kleien vindt ze leuk. Is jouw dochter meer een gevoelsmeisje? Dan zou ik vooral op zoek gaan naar sensorisch speelgoed Verkleedkleren Schmink Pop en toebehoren Blokken Puzzels Prentenboeken Mijn dochter wordt bijna 5. En nu ineens komt haar (fantasie)spel op gang. Het kan dus nog komen!
Hier exact hetzelfde probleem. Ik heb de helft van het speelgoed weggedaan. Paar dingen nog in het keukentje, de bak duplo staat nog en verder alleen de poppenspullen (wel veel) Knutselspullen, klei, stiften e.d. staan achter slot en grendel vanwege onze jongste en daar speelt ze alleen mee als de jongste slaapt. Sinds die grote opruiming speelt ze veel beter, echt heel fijn! Omdat we het speelgoed liever niet meer aan wilden vullen en ze verder alles al heeft hebben we haar een nachtje hotel cadeau gedaan (ze is dol op hotels) met aansluitend een dagje pretpark. Ze vond het fantastisch! Verder heeft ze van de familie een rugtas en beker en bakjes voor school gehad, een gitaar en een paar kleinere dingen. Prima te overzien.
Misschien een leuk dekbedovertrek En pyjama in hetzelfde thema Iets voor op der kamer, nachtlampje, kleedje, bijpassend kussentje. Oorbelletjes maar dit wil ook niet elk meisje. Mandje of poppenzitje voor op de fiets
Haha.... dat kan ze zeker Ze wil een Anna jurk (is onderweg van Ali), lipgloss, oorbellen, etc. Daar kan ze nog niet mee spelen. Hamertje tik, mini loco, trein, auto's.... ze heeft het allemaal maar kijkt er niet naar om....
Mijn dochter is ook van het kleuren, kleien en verven. Maar alles voor 5 minuten. Puzzels heeft ze veel, maar wil ze ook zelden alleen doen. Er is een anna jurk onderweg. Ze heeft al een Elsa jurk en spaanse jurk. Leesboeken heeft ze een la vol, ze heeft poppen, een kinderwagen, kinderstoel en bedje. Ik weet t niet meer
Hier heb ik ook bij staan te kijken toevallig. Ik twijfel... vond het er leuk uit zien, maar ook bang dat ze er amper mee speelt. En dan is het wel vrij prijzig.
Hier staan leuke dingen bij!! Omdat ons meisje allemaal neefjes heeft speelt ze ook graag met jongens speelgoed. Speel-o-theek is hier ja, maar nog nooit geweest. Ik zal eens opzoeken hoe dat hier werkt