Dacht van de week dat de weeen gingen beginnen: vals alarm Maar het eerste wat ik wilde gaan doen was nog als een gek de keuken opruimen en dweilen omdat alles nog helemaal schoon moest zijn. Bij de vorige hebben we nog een film gekeken met af en toe wat puffen ertussen. En bij de eerste ben ik nog proberen te gaan slapen tot ik echt om de 10 minuten wakker werd van de regelmaat van de weeen. Wat hebben jullie nog gedaan tot het ECHT losging?
Ik ben nog snel even een cake gaan bakken maar hing meer over het aanrecht dus heeft mn man de cake maar afgemaakt
Beetje op zp rondhangen Het ging vrij snel bij mij dus veel heb ik niet gedaan. Verder het ontbijtnieuws 5x gezien (maar er is niks blijven hangen) en geprobeerd een tijdschriftje te lezen (niet gelukt).
Maken jullie dan ook gelijk je man/vriend wakker ('s nachts) of laat je hem nog even slapen tot het echt flink begint?
Bij de eerste duurde het erg lang maar was wel meteen erg heftig. Begon om 8 uur in de ochtend en heb thuis half meegekeken met een achterlijke film en s'middags mijn man van alles aan willen doen omdat hij bolognesechips ging eten. Verder beetje gelegen op de bank, op het bed, op de grond.. maar niks nuttigs. Bij de tweede begon het om 12 uur 's avonds. Mijn man heeft tot 6 uur kunnen slapen met zo nu en dan een knijp in z'n hand van mij. Rond half 8 naar het zkh vertrokken en half 12 is ons zoontje geboren.
bij de eerste bevalling ben ik gaan msn-en met n vriendin die ook wakker was haha (was snachts 0 om 5:30 heb ik vriendlief wakker gemaakt en zijn we naar t zkh gegaan omdat de vk met n bevalling bezig was dus ff daarheen om te kijken of er al wat gebeurd was . Bij de tweede zaten we op t stadskantoor om de baby te laten erkennen haha hadden we n afspraak voor gemaakt maar sen besloot eerder te komen :S toen zijn we bij mijn schoonouders gebleven omdat die dichter bij het ziekenhuis woonden als wij scheelde weer n 15min en bij de 3e keer was ik net naar huis gestuurd door de vk in het ziekenhuis , had mijn vriend aan de telefoon en zei tegen hem dat ik weer gestript was en de weeen wel s avonds konden beginnen en voor ik die zin af had begonnen de weeen dus heb ik de VK gebeld die toch nog boven in het ziekenhuis zat en toen ben ik weer naar boven gegaan gelijk de verloskamer in en 3 uur later was mn meisje er gelukkig stonden mn spullen al in de auto haha
Bij de eerste niet veel meer gedaan, werd 's ochtends wakker met gelijk flinke weeën die al elke 5 minuten kwamen. Heb nog net m'n contactlezen tussen 2 weeën door in kunnen doen en was daarna gelijk volop met de bevalling bezig. Duurde vanaf die eerste wee ook nog maar 4,5 uur. Bij de tweede was het een verhaal apart, haha. Werd met 40+1 gestript door de vk en bleek toen al 5 cm ontsluiting te hebben Dus werd toen door de vk naar huis gestuurd met de mededeling dat het wel snel door zou zetten en ik dan gelijk het spoednummer moest bellen. Vriend gebeld, die is gelijk vanaf z'n werk naar huis gekomen. Samen toen met een kop thee en de radio aan rustig zitten kletsen en wachten tot de eerste duidelijke wee zich aandiende. Bij de eerste wee gelijk de vk gebeld, we zaten nog met onze thee aan tafel toen ze binnen kwam en 3 kwartier na de eerste wee was ons tweede kindje geboren
Timen Ik stond bekend als snelle ontsluiter, de weeën begonnen om 19.30 uur en om 22.30 uur was ik onderweg naar het ziekenhuis
Een cake bakken, keuken opruimen, msnnen, HAHAHA geniaal! Kom maar op met die leuke en mooie verhalen!
Haha ik was een zeer langzame ontsluiter. Heb eerst nog een tijdje op internet gezeten, daarna tv proberen te kijken, daarna gaan douchen en daarna wouden we lekker in bed een film gaan kijken (en misschien een uurtje slapen) maar dat ging natuurlijk voor geen meter meer haha.
Nou, dan was ik een narrige ontsluiter . Heb mijn man terug gestuurd naar waar ie vandaan kwam, zijn bed. Heb toen een beetje hier rondgehangen... Later moest hij toch opstaan en kwam ie kijken terwijl ik tussen de weeën door mij op stond te maken en mijn haar stond te doen. Heb 'm even onvriendelijk verzocht beneden koffie te gaan drinken ipv naar mij kijken terwijl ik pijn had. Verder heb ik veel heen en weer gelopen want had gelezen dat dat de ontsluiting bevorderde (en ja, het hielp) .
Als ik m'n moeder hoor hebben ze dat ik in haar buik zat eerst gewacht op hun bestelde pizza en daarna eerst opgegeten. Daarna was het tijd voor mij
Douchen.. 't ging wel supersnel toen. Vanaf de eerste wee tot aan de geboorte zaten maar 3 uur. Waren wel erg heftig.. dus iets anders dan op de bedrand hangen was er niet bij. Overigens wel zo kunnen blijven zitten tot ik mocht gaan persen!
Bij Eva ben ik toen mijn vliezen braken eerst nog in bed gaan liggen, maar kon de rust niet vinden en ben toen dus opgestaan, badkamer schoongemaakt, caviakooi schoongemaakt, geprobeerd wat te eten wat niet ging (zenuwen). Mijn vliezen braken om 5:45 en rond 9 uur kreeg ik de eerste weeen, die rond 11 uur serieus werden. Om 18:38 was Eva er. Bij Lisa kreeg ik om 3 uur 's nachts weeen, ik heb toen nog lekker geslapen tot 7 uur denk ik, werd wel om de ongeveer 7-10 minuten wakker van een wee, maar met een beetje zuchten ging die weer weg en viel ik weer in slaap. Telkens als ik dus wakker werd probeerde ik me te herinneren hoe laat het de vorige keer was dat ik wakker werd van een wee . Om 6:30 stond mijn man op om zich klaar te maken om te gaan werken, toen heb ik gezegd dat ik dacht weeen te hebben, maar dat het nog niets voorstelde. Toen ik om 7:30 ging douchen en mijn man bijna weg wilde gaan, heb ik hem gevraagd om toch maar thuis te blijven, want de weeen werden onder de douche opeens sterker. Toen ben ik als een gek Eva's spullen bij elkaar gaan pakken omdat ze naar oma zou gaan, rond 8:45 kwam oma haar halen en heb ik ze uitgezwaaid, de verloskundige was er om 9:15. Toen had ik wel duidelijk weeen, maar stelde nog steeds niet veel voor, als er een wee kwam zei: oh sorry even wachten, een wee en dan even puffen en verder praten . Bleek toen 5 cm te hebben en om 11 uur was Lisa er al. Heb een half uurtje wat heftigere weeen gehad (overgang ontsluitings- en persweeen)
Ik ben heel rustig een was gaan opvouwen, maar het schoot niet op, omdat ik steeds over een stoel moest gaan hangen. Wilde ook nog de rest van mijn vluchttas inpakken, maar dat heeft vriendlief moeten doen, want het ging zo snel dat ik het niet meer kon. Dit was ongeveer 16:30 en om 18:00 was ik al in het ziekenhuis, 21:45 bevallen
oh dat vind ik zo erg, die overgang van ontsluitingsweeen naar persweeen.. zo lastig om daar mee om te gaan.
Dat vond ik bij Lisa inderdaad ook best lastig, gelukkig was dat het enige lastige van de bevalling . Bij Eva had ik vanaf 5 cm persdrang en was ik zó blij dat ik met 10 cm eindelijk mee mocht persen.
Mijn vliezen braken om 23:00 uur, en 15 minuten later kreeg ik de eerste wee. Toen had ik door dat het echt ging beginnen en ben ik me maar weer op gaan maken Wilde wel goed op de foto's staan! haha Daarna hebben we een aflevering van Expeditie Robinson opgezocht via uitzending gemist. Maar daar heb ik niet heel veel van meegekregen, was veel te druk met weeën opvangen! Het ging rap, binnen 3.5 uur ben ik ontsloten en na een uurtje persen was onze kleine meis er!
Beneden de hond naar buiten gedaan, man teruggestuurd naar bed.. 'Schat, gaat het?' Hoe je smoel, ik heb pijn dus ga slapen.. je mag er pas uit komen als ik het zeg Na 1.5 uur zaten we in de auto op weg naar het zh dus heel veel heb ik niet kunnen doen..
Ach arme man. Ik kreeg ook gelijk de neiging mijn vriend van katoen te geven. En de kinderen snel hun bed in, die kon ik niet meer verdragen. Maar die hebben niet veel gemerkt. De volgende dag maar gelijk excuses aangeboden aan mijn vriend toen er helemaal niks van weeen echt was begonnen.