Mama honger of verwend?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lelie12, 14 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hai!!

Mijn dochter is 3,5 maand oud.
    Ze heeft vanaf de geboorte al haar wakkere periode in de avond en ze wil dan echt bij je zitten.
    We hebben al heel vaak geprobeerd haar op tijd in bed te leggen maar ze huilt dan alleen maar.
    In de acond lijkt het nu ook steeds moeilijker om haar zonder hulp in slaap te krijgen (dat ze zelf in slaap valt zonder onze hulp).
    Ze huilt dan alles bij elkaar!
    En nu heeft ze dus al een paar dagen dat ze voor haar middagdutje ook niet meer zonder problemen in bed te leggen is.
    Ze krijst dan alles bij elkaar. Als ze helemaal in paniek is, is ze zonder uit bed te halen ook niet meer te troosten.
    In mijn armen valt ze dan binnen 2min in slaap, maar als ik haar weg leg begint ze weer te huilen.

Is dit een normale "mamabehoefte" of verwen ik haar waardoor ze niet zelf gaat slapen.

Ervaringen en tips???

2. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Het klinkt als mama honger. Leg haar gewoon lekker bij je. Ze is nog zo klein, verwennen met aandacht is niet echt mogelijk (ten minste, niet op haar leeftijd) dit word vanzelf minder hoor. Je kan om een routine aan te leren haar toch even in bed leggen en even laten huilen. Als ze dan merkt dat je aandacht voor haar hebt en dat je niet helemaal verdwenen bent als ze je niet ziet zal het huilen vanzelf minder worden. Niet overstuur laten huilen natuurlijk, dan is ze sowieso niet meer in staat om haarzelf te troosten. :)

Toch wil ik er nog even bij zeggen: geniet er nog even van. Tegen de tijd dat ze niet meer de rust hebben om bij je te komen liggen ga je het waarschijnlijk nog missen ;)

3. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Het zal vast een fase zijn. Die van mij ligt nu in mijn armen te slapen. In bed is opeens geen optie meer lijkt wel. Op dit moment vind ik slapen belangrijker. Slapen in haar bedje komt wel weer.

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ik zou zeggen: geef er lekker aan toe, neem haar lekker bij je. Het komt vanzelf dat ze altijd in hun eigen bedje willen slapen. Je kunt ze inderdaad nu nog niet verwennen. Pas wel op voor oververmoeidheid van je kindje. Het is natuurlijk wel belangrijk dat ze slaapt. Ik had mijn zoontje vaak in de draagzak. Daar sliep hij heerlijk in.

5. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Dankjewel voor jullie reacties! Slapen doet ze wel. In de avond ook. Maar dan ook alleen in onze armen. Maar nu is het overdag ook!
    Maar misschien dat het bij de leeftijd hoort.
    Ik vind het wel lief dat ze graag bij me wil zijn maar ik was gewoon even bang dat ik haar daardoor leer dat ze straks helemaal niet meer alleen wil slapen.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heel normaal!

7. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Okee nou fijn om te horen. Ik lees zo vaak dat baby's netjes altijd in hen eigen bed slapen op de "juiste" tijden, dat ik me af ging vragen of dit gedrag wel normaal is. Maar aan de andere kant ook logisch.
    Maar het is wel fijn om te weten dat het erbij hoort en vanzelf over gaat..

Hoe deden jullie dat dan in de nacht? Ook bij je houden??
    En op welke leeftijd werd het minder?

Tot die tijd maar lekker genieten van haar in mijn armen haha

8. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ja, echt van genieten hoor! Ik mis het nu enorm! Hij kan geen minuut rustig stil zitten op mijn schoot... ;)

9. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Hoort echt bij de leeftijdsperiode. Ik kon op een gegeven moment mijn dochter in de box te slapen leggen (op mij vond ze niet zo prettig vanwege mijn hoge bloeddruk en hartslag), maar in bedje ging overdag echt niet.

In de nacht sliep ze prima in haar eigen bedje op onze kamer.

10. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Fijn dat ze in de box wel sliep dan..
    wanneer is die "mamahonger" een beetje minder geworden??

Het is in ieder geval fijn om te lezen dat het bij de leeftijd hoort en normaal is...
    Overdag gaat het meestal wel goed. Maar nu niet meer. Ze komt gewoon niet in slaap zonder dat ik bij haar ben. En nu wil ze alleen maar in mijn armen slapen.

Hoe doen jullie dit snachts (met kindjes die niet in eigen bed willen slapen)??

Deel Deze Pagina