Langer slapen avond

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mary12, 14 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik hoop dat jullie met mij willen meedenken wat betreft ritme.

Onze dochter is vijf weken bijna 6. Ze krijgt 6 fles voedingen, bij de 5e voeding zo rond 6/7 uur gaat ze naar bed, overdag ligt ze bij mij in de wandelbak.

Ik maak haar de laatste dagen wakker rond 22.30 voor haar 6e fles maar dan wordt ze vaak rond 1 a 2 twee uur wakker. Als ik haar niet wakker maak slaap ze in de avond van 6 tot ?? geen idee maar wel langer dan drie uur. Als we haar fles om 2 geven slaap ze ook zo'n 5 a vier uur. Wat kan ik het beste doen haar zelf laten komen voor haar 6e fles of wakker maken. Want nu slaap ze juist niet door lijkt wel:(
    Of is dat niet handig dat ze lang slaapt in de avond ivm dat ze straks de nacht niet slaapt. Wat is handig.

2. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Waarom zou je haar wakker maken voor de fles? Laat lekker slapen zou ik zeggen, als ze honger heeft meldt ze zich vanzelf wel. Als dit dan bijvoorbeeld rond 23.30u is, dan slaapt ze misschien ook wel door tot de volgende ochtend vroeg?
    Mijn zoon is nu bijna 13 weken en heeft ook nog geen vast ritme. Het verschuift elke dag wel een uurtje. Ik probeer de laatste fles voor 0.00u gegeven te hebben. Soms wordt hij dan rond 4u wakker maar soms ook pas rond 6u.

3. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je maakt hem zelf wel wakker voor de fles?

4. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    820
    439
    63
    Hoi Mary,

Ik heb een zoontje van ruim 6 weken, en ik herken je probleem gedeeltelijk.
    Mijn zoon krijgt flesvoeding volledig op verzoek en weegt 4,5 kilo.
    Hij heeft inmiddels zelf het ritme dat hij rond 8 uur een fles krijgt,
    en daarna, na een uurtje heerlijk wakker zijn, als een blok in slaapt valt. Als ik hem niet wakker maak komt hij rond 2 uur, als ik hem rond 23.00 uur nog een fles geeft, die hij soms helemaal en soms gedeeltelijk opdrinkt, komt hij pas rond 6 uur. De ochtendfles komt dan meestal uit op 7/8 uur. Deze beide ritmes kan ik met hem afwisselen, zoals het mij het beste uitkomt (oftewel hoe laat ik naar bed ga of op moet staan), en lijkt hem niet uit te maken. Hij weet als hij boven in z'n bed ligt dat het slaaptijd is.

Wat ik je wil adviseren, om in de avond meer op verzoek te voeden,
    laat je dochter maar is een avondje doorslapen en kijk maar hoe laat ze wakker wordt voor een fles. Dit heb ik ook meerdere keren gedaan, en als het jou niet bevalt of je dochter word er onrustig van kan je haar altijd de volgende avond wel wakker maken.

Het CB adviseerde mij al bij 2 weken om hem lekker te laten slapen, hij komt vanzelf wel als hij honger heeft was hun advies. Hierdoor let ik niet echt meer op de tijd die er tussen zit, alleen of hij per 24 uur genoeg en niet teveel drinkt.

Succces! Liefs lisa

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Rond 6 weken kunnen ze licht en donker onderscheiden. Wellicht is het geen goed idee om haar dan al de nacht in te laten gaan. Moet ook eerlijk bekennen dat ik niet weet hoe je dat kan veranderen, heb er hier nl geen problemen mee gehad.

Deel Deze Pagina