Peuter (bijna 2,5) wil niet alleen in slaap vallen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by 11oktober, Jan 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 11oktober

11oktober Actief lid

Jul 28, 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    De laatste weken wil mijn zoon niet alleen in slaap vallen. Papa of mama moet bij hem blijven liggen tot hij slaapt. Als we eerder weggaan komt hij huilend en in paniek uit bed en gaat hij bovenaan de trap staan schreeuwen ('papaaaaaaa!!', 'mamaaaaaa!!').
    We hebben geprobeerd om hem een kwartier te laten schreeuwen maar dat werkte ook niet. We hebben hem uitgelegd dat we in de buurt zijn en dat hij moet gaan slapen maar dat werkt ook niet..
    Zodra we bij hem liggen blijft hij rustig en slaapt hij in.

Als hij midden in de nacht of 's ochtends vroeg wakker wordt komt hij direct zijn bed uit en wil hij bij ons in bed komen liggen. Daar slaapt hij vervolgens weer verder. Dit vind ik opzich niet erg want ik vind het wel gezellig dat hij bij ons slaapt :)

Ik heb hier meer berichten gelezen dat er een fase rond deze leeftijd is waarin ze ineens niet meer goed slapen.. Wie herkent dit? Iemand nog tips?

2. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Was hier ook zo en uiteindelijk hebben we er een half jaartje even bij gelegen tot hij sliep, wat meestal snel was. Nu kunnen we na verhaaltje lezen gewoon weggaan met de mededeling dat ik een beetje ga opruimen maar dat ik straks zeker weer even kom kijken........ En dan slaapt ie eigenlijk altijd zonder gemor. De eerste paar keer trouwens wel even boven gerommeld zodat hij hoorde dat ik er nog was en nu ga ik direct weer naar beneden. Denk een fase dus.....maar wel lastig, zeker als je er zelf bij in slaap valt en nog veel wilde doen :x

3. All Mine

All Mine Bekend lid

Feb 22, 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Ik herken het wel een beetje. Zelf in slaap vallen is eigenlijk nooit een probleem geweest, maar sinds ze 2 jaar is werd ze snachts wakker en komt ze bij ons liggen. Iedere nacht rond hetzelfde tijdstip. Ze huilt niet, maar komt gewoon bij ons liggen.
    We brengen haar wel weer terug, en sinds 2 weken word ze snachts niet meer wakker.
    Volgens mij dus echt een fase.

Share This Page