Zonder kleine wieltjes fietsen!' Dat zei mijn drie jarige wildebras zaterdag.. We zijn op vakantie op een camping en hij zag kinderen zonder zij wieltjes.. Uhm.. Ja, oké.. Dat mag, maar dan gaan we dinsdag eerst een helm kopen. Tot die tijd blijven ze er op zitten. Vanmorgen op pad geweest voor een helmpje.. God, wat keek ik tegen dit moment op! Zonder zij wieltjes.. Vallen.. Pijn.. Angst.. Maar goed, hij moest en zou en ik.. Ik had het beloofd. Hij heeft zelf een helm uitgezocht en eenmaal terug op de camping de zijwieltjes er af gehaald.. Hij fietst, ik hou hem vast met mijn hart in mijn keel. Loslaten.. Ik moet loslaten! En ik laat los.... En hij fietst! Hij fietst gewoon door!!! Wat was hij trots en ik nog meer volgens mij. Daarna het remmen geoefend (tja, tand door de lip. Maar na een ijsje weer terug op de fiets..) Toen de bochten, daarna het zelf opstappen en aanzet geoefend.. En twee uur laten fiets hij het hele veldje over en roept naar de buren 'Ik ben een motooooooor !!!' Ik, en met mij het hele straatje, zijn super trots! Een paar maanden geleden zijn zijn vader en ik gescheiden, is hij zindelijk geworden én nu fietsen zonder zij wieltjes. Ik vond dat we dit mochten vieren en we zijn ongegeneerd gaan 'borrelen' op het terras! Ik ben met recht TROTS!
LIKE Onze zoon durft niet zonder zijwieltjes te fietsen (zegt hij zelf elke keer als ik zeg dat hij het eens moet probere )
Wow knap van hem. Begrijp alleen niet waarom je er tegenop zag. Ik kijk altijd enorm uit naar dit soort nieuwe ontwikkelingen, heerlijk!!
Omdat iedereen zei dat hij flink zou vallen etc. En als er iets is wat je niet wilt, is het je kind pijn zien hebben.. Meneer is niet te stoppen met fietsen! Hij doet het echt zo goed!
Wat tof!!! Hier een zoontje dat sinds begin maart losfietst maar nog steeds niet zelf kan opstappen (doodvermoeiend en bijzonder irritant). Hij krijgt het gewoon niet voor elkaar. Iemand nog tips?
Ik heb hem geleerd dat hij eerst moet 'lopen' terwijl hij op de fiets zit en dan zijn voetjes op de trappers moet zetten..