Mama in 2011???

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door jo83, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jo83

jo83 Lid

2 mrt 2010
    27
    0
    0
    Hallo allemaal,

Mijn vriend (30 jr.), met wie ik (26 jr.) bijna 7 jaar samen ben, hadden September vorig jaar besloten dat we wel toe waren aan een kindje.
    Ik ben in Oktober gestopt met de pil, maar heb van mijn gyneacoloog nog geen groen licht gekregen om zwanger te worden.
    Dit komt omdat ik wegens klachten in September een uitstrijkje heb laten maken bij de huisarts. Gezien deze afwijkend was heb ik na de nodige onderzoeken 4 weken geleden een behandeling aan de baarmoedermond/baarmoederhals gehad.
    Begin Mei moet ik weer terug naar de gyneacoloog en zal er weer een onderzoek plaats vinden. Als deze uitkomst goed is, mogen we eindelijk gaan "proberen" zwanger te worden.
    Desondanks ben ik tijdens deze onderzoeken dus 5 maanden geleden gestopt met de pil, niet wetende dat dit allemaal zo lang zou duren, en met het idee om alvast te "ontpillen", na 9 jaar "pilgebruik".

Ik hoop zo dat we half Mei groen licht gaan krijgen. Vervelende is ook dat veel mensen wel weten van mijn onderzoeken en behandeling, maar bijna niemand weet wat dit alles extra vervelend maakt, namelijks onze kinderwens. Vandaar dat ik dit forum heb opgezocht om met andere mensen over een kinderwens te kunnen praten.

groetjes Jo

2. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Welkom! Hopelijk krijgen jullie in Mei groen licht!

3. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    welkom!:)

4. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Beste Jo,

Wat vervelend dat jullie nog geen groen licht hebben gekregen! Hoe gaat het met je cycles? Zijn die al wel regelmatig? Het is wel fijn om je lichaam zonder pil al een beetje te leren kennen.

Hier kun je lekker meelezen en van je afschrijven! Hopelijk kunnen jullie snel voor 't echie gaan!

Veel plezier hier!

Liefs,
    Loutjelou

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier nog eentje die hoopt in 2011 mama te worden! Moet wel heel raar lopen wil dit niet zo zijn...
    Wij zijn nu 16 maanden bezig en 2 mk en 1 bbz verder. Ook wij staan op dit moment voor het rode licht te wachten :( Maar dan ivm de bbz.
    Jo, het lijkt me heel moeilijk om zo lang te moeten wachten op groen licht... ik vind, in ons geval, 1 cyclus al lang...
    Maar het is wel goed om je lichaam te laten herstellen van de behandelingen en onderzoeken. En het ontpillen gaat nu gewoon door, toch? Geen ellende van uitblijvende menstruaties als je misschien al zwanger kunt zijn. Want ik lees hier her ender dat dat ook erg stressie kan zijn.

Ik hoop dat jullie in mei dus groen licht krijgen meis!

6. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    he wat rot dat je nog een aantal maanden moet wachten. ik hoop voor jullie dat je dan in mei groen licht krijgt. dat ontpillen is best goed hoor dan kun je je cyclus zonder pil leren kennen. en ikzelf kruiste altijd mijn eerste menstruatiedag aan op de kalender. das makkelijk als je zwanger blijkt te zijn met berekenen hoe lang. zomaar een tipje. welkom op zp

7. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    welkom!

8. jo83

jo83 Lid

2 mrt 2010
    27
    0
    0
    Dank allemaal voor de lieve reacties.
    Het is inderdaad goed om even te ontpillen. Ik had vrijwel direct een regelmatige cyclus, alleen wat korter als normaal, zo'n 25 dagen. Afgelopen keer voor het eerst 28 dagen, dus ben benieuwd wat deze week me gaat brengen. :)

9. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Welkom Jo!

Heel veel succes! Ik hoop dat jullie snel groen licht krijgen!!
    Het is niet niks als jullie zo graag willen en je mag dan nog niet :(

10. bapsie

bapsie Niet meer actief

Welkom en veel schrijfplezier hier!

Deel Deze Pagina