kindgebonden budget

Discussie in 'De lounge' gestart door Oek oek, 6 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Hallo,

Even een vraagje, ik kan het niet via google vinden..
    Ik heb een zoontje van 2...
    En een dochter van een half jaar..
    Maar toen zij is geboren heb ik niks aangevraagd/gewijzigd bij de belastingdienst..
    Gaat het kindgebonden budget dan automatisch? Want kan me niet herinneren dat ik door moest geven dat ik nu 2 kindjes heb?

2. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Volgens mij gaat dat automatisch via de SVB ik had bij batuhan ook niks aangegeven. Maar omdat we dus kinderbijslag kregen krijgen we dat ook automatisch denk dat het bij je tweede ook zo had moeten gaan. Maar weet het niet zeker. Ow wacht je kindje is al een half jaartje hmm dan weet ik het niet

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

dat gaat indd automatische via de svb bank.

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja dat gaat automatisch allemaal, net zoals de kinderbijslag....

5. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    danku!:D kan ik weer rustig slapen!

6. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    het gaat indd automatisch ik vond het alleen raar dat toen ik 2 kinderen had was het bedrag 120 en nu de derde erbij is 125...

7. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik krijg niks haha dus ach ik vind het wel best haha

8. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik kreeg eerst voor 2 kindjes 112 en nu 68:(

9. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ik kreeg laatst een brief thuis, dat ze het voor 2010 stop hadden gezet, omdat we in 2010 te veel gingen verdienen :(
    Fijn dat zij dat al wel weten en wij nog niet :(
    Zal de brief aan mijn baas geven :D

10. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    :DWhahahahhahahhaa ja dat is wel een goeie idd

11. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Wanneer krijgt je dat dan eigelijk?

Ga er vanuit dat wij over 2009 niks krijgen maar 2010 ga ik niet meer werken en dan is 105 euro per maand toch mooi meegenomen!!

12. Yvonne23

Yvonne23 Nieuw lid

16 aug 2008
    2
    0
    0
    Kind Gebonden Budget is afhankelijk van het verzamelinkomen toch!
    Kijk eens op toeslagen.nl daar kan je heel gemakkelijk berekenen hoeveel je eventueel zal krijgen.

13. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Ik heb een vraagje..
    ik en me man hebben een eigen zaak sinds mei.
    Nu had ik in juli samen met me boekhouder wat dingen ingevuld op toeslagen.nl en ik kreeg zorg en huurtoeslag:(

Maar dat kan toch helemaal niet ?want we weten helemaal niet wat we gaan verdienen per jaar.
    de kinderbudget heb ik denk ik ook geen recht op althans ik kan wel wat dingen vullen maar ik weet toch niet wat ik ga verdienen..
    dalijk kan ik alles terugbetalen.

14. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wij gaan van 52 euro naar 18 euro ofzo.. Wist ook niet dat ik meer ben gaan verdienen.. Tenminste zie het niet terug op mijn loonstrookje!;)

15. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Ja hier ook meer dan de helft minder dat wat ik eerst kreeg.
    En mijn nog die van mijn man geeft meer loon aan op de loonstrook.
    Maar het zal vast wel goed zijn.

16. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    hahaha dat is een goede, bij ons precies zo.....zal mijn baas blij mee zijn hihihi:D

17. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Wij hebben ook een eigen zaak en onze boekhouder had mijn vriend voor het minimale salaris op de loonlijst gezet. Aangezien hij toen nog een eenmansbedrijf was was dit volgens de boekhouder het beste. Dus toen kregen wij ook gewoon huur en zorg toeslag en kindgebonden budget.

In februari is hij samen gegaan met nog een ander bedrijf en is hij op de loonlijst gekomen voor vele malen meer als wat hij zich zelf had toegekend. En toen hebben we meteen de belastingdienst ingelicht en ze zouden alles stop zetten.

Maar dat is nou net de pest bij hun, ze zeggen dat ze wat gaan doen maar ze doen niets. Krijg nog steeds elke maand alle toeslagen netjes rond de 20ste op me rekening gestort.
    Heb er over gebeld en dan krijg je ineens te horen "ja maar het kan niet zomaar op elk moment gestopt worden, per 1 januari gaan we stoppen" :$ Terwijl ik overal om me heen hoor dat t meteen gestopt kon worden zo.

Dus ik nu alles maar netjes op me spaarrekening zetten want die gaan natuurlijk eerdaags met een terugvordering komen. Ik heb die brief al gehad 3 weken na me telefoontje en toen wist ik het helemaal niet meer. Het kon toch niet direct op elk moment ?? Dus ik die maand teveel gekregen te hebben terug gestort en toen het weer de 20ste was stond alles weer op me rekening ... pffffffff ik ga echt niet elke maand heen en weer gooien met die toeslagen. Dus spaar nu echt alles op tot het echt gestopt is en dan stort ik tegen die tijd alles wel terug. Of het de goede manier is zal wel niet maar dit werkt voor mij toch wel t beste.

Voorlopig heb ik alweer de papieren binnen voor de toeslagen in 2010 dat ik ze gewoon weer ga krijgen :$:$:$ Uit gegaan van het toetsingsinkomen van het inkomen uit de tijd dat hij nog een eenmanszaak was. Is het nou gewoon 1 grote puinbende daar bij die belastingen ???

18. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Hier heb ik ook 2 kindjes en ik krijg ook 68 EURO

vorig jaar kreeg ik 85 EURO, maar dat bleek ook teveel te zijn, moest ik het weer terugbetalen.

19. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Op de aanslag voor het kindgebondenbudget staat ook (net als bij alle andere aanslagen),dat je de inkomensgegevens altijd moet controleren. Ik zet meestal alles stop en als ik dan aangifte inkomstenbelasting invul,dan word dit verrekend en krijg ik de gemiste toeslagen alsnog maar dan allemaal in 1 keer.Ik zie dat altijd als vakantiegeld,hier betalen we onze vakantie en het zakgeld van en de uitstapjes in de zomer.

20. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Beetje late reactie maar ga toch maar reageren.

Kindgebonden budget krijg je automatisch zodra de svb de melding doorgeeft aan de belastingdienst dat er een kindje is geboren én als je al een andere toeslag ontvangd. Ontvang je nog geen zorg en/of huurtoeslag dan zal je het kindgebonden budget ook niet automatisch gaan ontvangen. Mocht je het nog willen aanvragen voor 2009 dan kan dit nog tot april 2010 daarna kan het officieel niet meer worden aangevraagd met terug werkende kracht maar nog wel voor heel 2010. Zet je het stop dan word het niet automatisch verrekend als je aangifte doet voor de inkomstenbelasting, toeslagen en inkomstenbelasting staan los van elkaar. Het enige wat er gebeurd is dat de afdeling toeslagen de gegevens van de inkomstenbelasting doorkrijgt over 2009 bijv. om te controleren of het inkomen wat je bij aanvraag hebt ingevuld overeenkomt met het daadwerkelijk inkomen over dat jaar. Over het algemeen past de afdeling toeslagen je inkomen nav dit niet aan en moet je dat zelf doen. Als je in 2010 minder krijgt als over 2009 moet je de inkomens op de achterkant van de brief even controleren of dat wel klopt en goed nagaan of je niet nog een bedrag moet terug betalen over een eerder jaar. Als dat namelijk het geval is dan heb je kans dat ze dat zijn gaan verrekenen met je huidige toeslag omdat er geen betaling is binnen gekomen.

Hoop dat het zo allemaal wat duidelijker is en zo niet dan hoor ik het wel.

Deel Deze Pagina