Mama is boos! Op ikea

Discussie in 'De lounge' gestart door Eenkadootje, 12 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minerva

Minerva Niet meer actief

Kijk, dan kun je IKEA niet helemaaaal op de kop geven ;) Houd er altijd rekening mee dat een verwachte leverdatum kan uitlopen.... Dan vind ik het niet zo handig van je dat je er vanuit ging dat de bank de 13e geleverd zou worden. Maar goed, hier heb je nu natuurlijk niets meer aan. Heeft iemand niet even een matras dat je mag lenen of een tijdelijk bed lid?

Ik vind het overigens wel kwalijk dat de klantenservice zo slecht bereikbaar is. Van zo'n groot bedrijf als de IKEA mag je beter verwachten.

2. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Tijdens de bestelling komt er een verwachte leverdatum in beeld, deze kreeg ik ook bevestigd. De volgende dag kreeg ik een mailtje dat ivm grote belangstelling op de opgegeven leverdatum mogelijk gewijzigd kon worden. De dag daarna geven ze via mail de datum 13 dec op.

Je verwacht niet dat er 1dag vantevoren een algemeen mailtje binnenkomt, met een PDF waarop je moet uitvinden dat de datum is verplaatst naar de 24e. Zeker als het bed weer volop in de winkels verkrijgbaar is.

We hebben haar matras niet verkocht, het is voorlopig nog kRamperen.

Maar ik vind het gewoon belachelijk dat je zo laat pas verneemt dat het later wordt geleverd. Je vrije dag is al geregeld enz..

3. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Stomme vraag.. maar aanbeding? Wij willen het bed voor de jongste.. ik heb de aanbieding helaas gemist... mij had het ook niks uitgemaakt wanneer..
    Mocht je een ander bed willen.. dan neem ik hem graag over :(

Ik hoop voor jullie dat het niet te lang meer duurt.. snap je boosheid wel..

4. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ikea heeft zelf ook vermeld dat de bezorgdatum altijd kan wijzigen. De dag van tevoren moet je altijd nog checken, dan krijg je ook de verwachte tijd door.

Je had beter dat oude bed kunnen bewaren tot het nieuwe bezorgd was.

5. Imensa

Imensa Niet meer actief

Nooit je oude schoenen weg gooien voordat je je nieuwe in huis hebt ;)

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Sluit me aan bij alemea en imensa.
    Er staat niet voor niets verwachte besteldatum bij. Met dat ene woordje dekken ze zichzelf in voor dit soort omstandigheden.
    Ik bedoel als jij om middernacht gaat zitten wachten om te bestellen denk ik dat je niet de enige ben geweest.

Nu staat er weer verwacht bij en dat op de dag voor kerst? Uit Duitsland waar sneeuw ligt? Ik zou er persoonlijk dit jaar niet meer op rekenen of ben ik nu zn persimist?

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind wel dat ikea fout zit hier en zeker gezien het feit dat ts hetzelfde bed voor 90 euro meer wel gelijk volgende week kan krijgen. Als je meer betaalt wordt dus sneller geleverd..dat klopt echt niet hoor. Lijkt wel een vooropgezet idee..iets met een korting verkopen en dan kijken hoeveel mensen ze uiteindelijk zo gek krijgen om toch nog het volle pond te betalen.

8. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Ikea hield geen rekening mee dat zo groot succes zou worden.
    Ik had het binnen 4 min besteld en betaald. Ik zit vermoed,
    bij de 1e 200 bestellingen. Daar was Ikea al niet op voorbereidt.

We zijn al het kijken voor een andere optie.

Het oude bed, moest wel eerder weg. Het nl een steigerhouten hoogslaper met ruim bureau. Geweldig, maar groot.. Ik had de ruimte nodig om te kunnen klussen. Alles in haar kamer wilde ze veranderd hebben.. Alle roze eruit.. Het plafond is geschilderd, alles behangen, kozijnen geverfd. En het gaat niet zo snel met een baby in huis.
    Ml heeft een paar nachten op de bank geslapen, zodat dochter bij in bed kon slapen.

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Ach, zaterdag moet ik toch naar Ikea. Om spulletjes terug te brengen. Heel misschien, leg ik dan alle matrassen op de grond.. Immers als je een bed besteld en laat bezorgen heb je de kans dat je eerst een tijdje op de grond moet kamperen...😜

10. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik snap niet dat je hier Ikea de schuld van geeft. Een verwachtte leverdatum is toch nooit zeker? En inderdaad, nooit je oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt.
    Ik heb alleen maar goede ervaringen met Ikea...

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Het gaat hier om een bed wat volop in de winkel te verkrijgen is, dus logischerwijs verwacht je dan dat je het op tijd krijgt.

Slechte service van ikea.

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik snap het ook niet dat je ikea hier de schuld van geeft. Jij besluit je kind op de grond te laten kapen terwijl er al een late vermoedelijke datum was.

Ik heb alleen maar goede ervaringen met ikea. Klantenservice eigenlijk

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Nee hoor. In de winkel is het er idd maar het moet komen van uit het distributiecentrum in Dortmund. En waarschijnlijk is er aan de bedden iets veranderd waardoor de actie bedden 'oude' bedden zijn

14. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Er was eerst mogelijk sprake van een latere datum, maar ik had een mailtje gekregen dat de oorspronkelijk leverdatum bij mij van toepassing was.

Maar bij Ikea moet je in oplossing denken (reclame)
    Dat is deze order kosteloos annuleren en voor €90 meer hetzelfde bed opnieuw bestellen met de nw verwachte leverdatum van 2 tot 3 dagen.

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.567
    3.068
    113
    Het is toch geen ramp dat ze een tijdje op de grond moet slapen?
    En anders leg je haar bij jullie in bed
    Of heb je een logeerbed?

16. dekilene

dekilene Niet meer actief

Wat hier al eerder gezegt wordt nooit je oude schoenen weggooien voordat je nog geen nieuwe heb.
    Ik vind dat je ikea hier niet de schuld van kunt geven.
    Maar met de hoorn op de haak gooien van de klantenservice vind ik wel schandalig.

Of evt in de ikea zelf het bed ophalen met aanhanger evt?

17. carebear

carebear Niet meer actief

Ze ligt op een matras.
    Ziet er kaal uit maar is niet erg.
    Slechte service als ze dezelfde bed hebben en er 90 meer voor willen.
    Ze zijn slecht te werk gegaan door niet zoveel bestellingen te verwachten.
    Dus vind ik.
    Dat ze de consequenties voor eigen moeten nemen.
    Niet een klant de dupe laten worden.
    Zoals ik begrijp stond 13-12 vast bij jou.

18. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ok, dat is natuurlijk wel een iets ander verhaal.

TS: ben je daar ook op gewezen? Dat het om andere type bedden gaat?

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

He bah wat irritant, helemaal als je iets verwacht.
    Ik snap jou, maar ik snap ook wel dat het een verwachte levertijd was. Ik hoop voor je dochter dat ze zsm een bed heeft.

20. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Het is inderdaad geen grote ramp dat ze nog even moet kamperen. Alleen deze mama had erop gerekend dat haar kamer dit weekend klaar zou zijn. Papa had een vrije dag genomen, ik had deze dag vrij gehouden. Morgen nog 'gezellig' naar Ikea om de laatste spulletjes te halen. Dan kon ze weer met haar vriendinnen op d'r kamer vertoeven en heb ik mijn woonkamer weer terug.

Ja, ik weer een verwachte leverdatum. Maar het bed weer volop beschikbaar was deze week. Had ik dit niet verwacht.

En ja, ik verwacht niet dat ze nu de 24e kunnen leveren.
    Ook al liggen er honderden in het magazijn.

Deel Deze Pagina