pracetamol hoelang?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sim, 24 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

sim Niet meer actief

mijn zoontje heeft oorontsteking, dat is afgelopen vrijdag geconstateerd.
    nu heb ik antibiotica gekregen en dat geeft ik drie keer per dag,

maar ik kreeg er ook paracetamol bij (120 mg) en dat moest ik drie keer per dag geven.

nu heb ik de dokter geprobeerd te bellen, maar niet gekregen en ik vraag me nu af hoelang ik daar mee door moet gaan.

de assistente zei dat ik daar nog gewoon mee door moest gaan, maar omdat ik het zo veel vond heb ik dat niet alle dagen gebruikt. zo heb ik ook een paar keer 60mg gegeven omdat de koorts immers weg was.

nu lees ik in de beschrijving dat je met een kind onder de 2 jaar niet langer dan 2 dagen opéénvolgend mag gebruiken.

dat heb ik dus wel gedaan :(

is iemand hier bekend mee? ik kan mijn huisarts pas morgenochtend weer bereiken..

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Dat advies van niet langer dan 2 dagen achtereenvolgend is voor als je zelf aan het "dokteren" bent. Als kinderen het langer nodig hebben, moeten ze onderzocht worden door een arts om dingen uit te sluiten

Jij hebt het advies van de dokter gekregen, dus het lijkt mij dat het wel goed is hoor.

En paracetamol is een relatief veilig medicijn. Daar kan je niet heel snel de mist mee in gaan.

3. sim

sim Niet meer actief

oke dank je! *opgelucht* :)

4. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    indd en bij oorontsteking raden ze het altijd aan zodat ze de pijn veel minder voelen

5. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Precies, bij pijn gewoon geven. Zoon nummer 2, zit al 8 jaar te klooien met zijn oren, heeft al 6x buisjes gehad, ook zijn neus en keel amandelen zijn verwijderd. Dus als je vragen hebt.....

6. sim

sim Niet meer actief

nou eigenlijk heb ik wel een vraag, hij is sinds vrijdag dus aan de antibiotica, amoxicilline sandoz, 3 keer per dag 4 ml. ik heb er nog ong voor 2 keer inzitten, maar nog heb ik het idee dat hij naar zijn oortjes grijpt...

ik bel morgen voor de zekerheid nog even op, dat moest ook, maar ik vraag me dus af of dat spul wel helpt.

hij heeft geen koorts meer, maar is zooooooo aanhankelijk :(

Deel Deze Pagina