Mama is op

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tanja, 15 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Hier gaan we om de beurt eruit als Yara wakker is. Niet wakker worden is geen excuus hoor! Zet dan maar die plantenspuit naast je bed neer of een bak met water voor mijn part.

Alleen het gevoel al dat je er niet alleen voor staat 's nachts geeft je meer rust.

Succes!

2. emmyg

emmyg Actief lid

16 sep 2007
    172
    0
    0
    Denk dat er een veel snellere manier is om manlief wakker te krijgen.
    Ik weet 110 procent zeker dat hij gelijk wakker is ;)
    Maar vermoed dat hij niet echt vrolijk zal zijn.

Je hebt je nachtrust verdiend en manlief moet gewoon helpen.
    Jullie hebben samen kinderen genomen niet alleen jij.

3. Tanja

Tanja Lid

19 nov 2006
    58
    0
    0
    Fielwork Executive
    Noordwijk
    Hier ben ik weer,

Vananacht er maar 2 keer uitgehoeven, ik snap het gewoon niet, nu ging het redelijk. Hij was snel weer in slaap, aai over de bol en klaar.
    dus moeder ook heel eventjes bijgetankt.

Gelukkig gaan manlief en ik volgende week een weekendje weg, ik porbeer het ook steeds ana te kaarten bij hem dat ik echt zo moe ben, maar het schijnt niet echt door te dringen.

Ik weet dat ik heel erg klarigerig klink nu, maar zit gewoon ffies stuk.

denkl trouwens niet dat zoonlief zich alleen voelt opd ekamer, als ik het echt niet meer weet dan neem ik hem bij ons in bed, maar dara gtahij ned zo hard door. En van het huilen van de kleine man word ikhelemaal radeloos, omdat hij dan echt overstuur is dat ik denk dathijstikt.

Ik weet dat sommigen er baat bij hebben gehad om 2 weken de kleine te laten huilen, maar het breekt mijn hart gewoon.Ik vind een half uur al vreselijk ( ja ik weet ben een zacht eitje). Maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen. Hij is dan echt zo over zijn toeren.

den kd at ik het Cb toch maar eens moet inlichten, alhoewel ik ook niet helemaal over het Cb te spreken ben, maar das weer en heel ander onderwerp.

Nogmaals dank voor jullie reactie, echt super. dat doet me goed!

4. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Pff.. meid, ik kan je een handje geven!
    Ik ben KAPOT ! Heb al van alles geprobeerd...
    Ben zelf echt een slaapkop , maar kan me rust gewoon niet krijgen, overdag kan ik ook niet slapen, die kleine is heel veel wakker dan en hij heeft hazeslaapjes !
    Mijn vriend word ook niet echt wakker en als hij eruit gaat dan moet ik bijv. alsnog de fles maken of hem verschonen, dus tsja, dan kan ik het beter zelf doen hè !
    MOEDELOOS word je er van.. Maar hij is verder zoooooo lief :) Als ik naar hem kijk dan smelt ik, maar heb ook dagen gehad dat ik zoooo moe was dat ik niks kon hebben, echt werkelijk niks!

Ik ben ook nog steeds niet ongesteld geworden, misschien ook wel ivm. oververmoeidheid !
    Heb al getest, en gelukkig niet zwanger... ;) Nu niet zo verstandig...

-xxx- SUCCES! En als je de oplossing gevonden hebt hoor ik het wel ...

5. Tanja

Tanja Lid

19 nov 2006
    58
    0
    0
    Fielwork Executive
    Noordwijk
    ja aan slapen kom ik overdag ook niet toe, werk 3 dagen in de week en de andere 2 dagen huishouden etc. En meneer slaapt overdag ook nauwelijks, dus kan ik ook niet even gaan liggen...

Nog een kleine extra frustratie op dit moment, manlief is verkouden en doet net of de wereld instort, is ondertussen al in bad geweest, afstandsbediening afgepakt en is zeer zielig ( ik negeer hem fies totaal!) `ik ben ook moe, de klein ligt net in bed, ik wil ook douchen, heb gekookt en de hele tijd met de kleine gespeeld. Begrijpt me niet verkeerd hoor, ik heb een schat van een vriend, maar op zulke momenten ( hormonen) kan ik hem echt wel wat aandoen. Waarom zijn mannen toch altijd ineens zo zielig als ze "ziek" zijn. Waarschijnlijk ook een reden waarom mannen niet zwanger kunnen worden. aaarrrggghhh, sorry maar moest het even van me afschrijven. Ik ga ook maar eens douchen en dan rchting bed, hij zoekt het maar ff uit.
    ppfffttt

6. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Tanja, ik kan je een handje geven, heb ook een huishouden te runnen, wat al moeilijk is met een kindje die niet veel slaapt en wel vrolijk is maar toch ook de aandacht vraagt !
    En mijn vriend doet weinig tot niks in het huishouden! 's Middags kom ik erachter dat ik nog niet gegeten en gedronken heb, snapt mijn vriend niet, je kan toch wel een broodje maken !

(whaha, hij is een keer met hem alleen geweest een uur of 4, hij belde me zwaar geirriteerd op, ik weet niet meer wat hij wil hoor, wanneer ben je thuis?! En dan doet hij niet eens het huishouden!)

MANNEN... Je kan niet mét ze en niet zónder ze!

-xxx-

7. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    En als je je kindje 's nachts een flesje thee in de handen geeft en weer weg gaat? Esmee slaapt dan zo verder als ze het op heeft , het flesje gooit ze dan uit haar bedje, ze heeft dan denk ik gewoon dorst.

8. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Hebben jullie een babyfoon op de kamer of in huis. Ik heb wel eens gelezen dat kinderen daar erg onrustig van kunnen worden. Het schijnt dat draadloze apparaten zoals draadloze telefoons, babyfoons, internet straling afgeven waar sommige mensen gevoelig voor zijn. Een kennis van mij heeft 3 kinderen. Op een dag kocht ze zo'n draadloze dect telefoon. Niemand in het gezin had er last van behalve 1 van haar dochters. Die droomde enge en onrustig, werd ineens veel wakker, etc. Toen de telefoon de deur uit was, was het slaapprobleem ook voorbij. Misschien heb je hier iets aan.
    Heel veel sterkte iig!

9. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hmm, ga die maar eens weghalen dan!

xxx-jes

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

ik ken het gevoel van doodop zijn

wat bij hielp was 3x per week hardlopen
    klinkt niet alsof je er minder moe van word
    maar ik krijg een redelijke berg energie er van gek geneog
    en 3x per week even een uurtje voor jezelf is heavenly

gewoon even geen verantwoordelijkheden en niets moeten
    behalve dan.. doorstappen :)

hoop voor jou dat het snel beter gaat

hier ook drong het nooit zo door dat ik bekaf was
    dan moest ik maar gaan slapen
    maar als ik om 8 uur in bed kroop.. dan was dat weer niet gezellig... (je kent het vast wel)
    of ik moest maar overdag slapen.. ja dat werkt dus niet echt omdat anne gewoon maar korte slaapjes doet
    tegen de tijd ik dan in bed lig.. kan ik er 3 kwartier later weer uit...
    en het huishouden.. dat was maar 10 minuten werk dus hij snapte niet zo waarom dat in de soep liep

nu is manlief oververmoeid.. en ten eerste vertikt hij het om gewoon eens iets NIET te doen...
    inmiddels is er al vanalles gedaan in huis (ok.. daar hoor je me in zekere zin niet over klagen.. maar het is de bedoeling dat hij uitrust.. en dat doe je niet met een boormachine in je handen)
    het huishouden loopt nog steeds in de soep (gelukkig snapt vrouwlief het wel.. en klaagt niet maar gaat op dr vrije donderdag dus maar druk in de keuken in de weer :) )

en het uitstapje elke dag dat hij me min of meer verplichte
    (elke dag minstens een half uur wandelen) kan hij zichzelf echt niet toe zetten

behalve dus vandaag.. mijn vrije dag
    want dan ga ik.. en gaat ie gewoon mee

al met al.. soms is het best stressy hier
    en soms "begrijp" ik het beter dan andere keren.
    maar je moet er toch doorheen saampjes

dus ben bang dat ik wel beetje snap hoe je je voelt
    maar... of ie het gaat snappen? daar durf ik weinig over te zeggen :)

11. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    zo te lezen moeten er een aantal mannen heropgevoed worden.... de mijne klaagt nooit als er was huishouden is blijven liggen, die heeft af en toe een papadag, en dan komt ie ook nergens aan toe, en wij vinden het belangrijker om lekker met lars naar buiten te gaan voor een frisse neus als dat de was in keurige stapels in de kast ligt...
    wat de nachten betreft, als ie niet horen wil dan maar voelen, ik zou een nacht in de week bij mijn ouders gaan logeren en hem thuis laten met de kleine... want als je hem wakker moet maken is het voor jou al te laat, want dan ben je het zelf ook . klinkt misschien hard, maar je heb samen voor een kindje gekozen dus moet je er samen voor zorgen.

12. Tanja

Tanja Lid

19 nov 2006
    58
    0
    0
    Fielwork Executive
    Noordwijk
    ik zal ook eens de babyfoon weghalen....kijken of dat helpt....

13. Saskia78

iedereen roept wel heel hard "nou ik zou hem zn bed uit schoppen" maar misschien stom hoor.. maar ik heb niet het idee dat hij moedwillig er doorheen slaapt

kennelijk is het gewoon een knop die moeilijk om te zetten is...

als ie het hoort staat ie wel op
    alleen tja.. de keren dat ie het hoort zijn op 1 hand te tellen ongeveer :(

14. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    zoals ik al zei, hem er uit schoppen als je toch al wakker bent lijkt me een beetje zinloos, maar als hij er een nachtje alleen voor staat snapt ie misschien hoe slopend het is en dat jij echt op bent.

15. Saskia78

@fioontje: daar zit wel wat in ja

gelukkig is het hier redelijk voorbij en slaapt anne gewoon lekker door :)

enige waar we nu weleens "mot" over hebben is als hij graag weg wil.. met jas aan staat te wachten
    en dan klaagt dat ik nog niet klaar ben
    terwijl ik sta te goochelen met luiertassen, baby aangekleed en gevoed krijgen.. en mezelf natuurlijk nog :)

maar inmiddels... begint ook dat een beetje door te dringen geloof ik ;)

16. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    haha zie het helemaal voor me.... maar hier pakte papa lars in en kon ik mezelf nog even inpakken, strikkie der om, rommeltjes in de tas je kent t wel... maarja, als ik hier af en toe de verhalen lees denk ik, ik heb een modelvent.... :-D

17. Saskia78

ach ik heb ook geen klagen verder hoor

alleen soms.. dan lijkt het wel alsof ie oogkleppies heeft

meestal als ik bijna klaar ben krijgt ie gewoon anne in zn handjes gedrukt zodat ie dr in de maxicosi/kinderwagen kan zetten.. of de vraag of hij niet alvast wat dingen in de auto kan zetten
    en dan zijn we alsnog in no time weg

en soms is het "ben je nou nog niet klaar?"
    en dan krijgt ie meestal wel een reactie in de trant van "tja.. ik moet niet enkel voor mezelf zorgen... maar ook dat we voor anne alles mee hebben en dat ze aangekleed is enzo"

en tja.. anne aankleden, voeden, spullen pakken.. duurt helaas nog steeds ruimschoots langer dan wanneer ik dat enkel voor mezelf moet doen :)

18. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    haha ja dat ken ik, als ik eigenlijk een beetje haast heb gaat lars er steevast van tussen als ik zijn jas pak, nou is ons huis niet zo heel groot, maar hij kruipt er als een haas vandoor en als ik hem dan gevangen heb gaat ie lekker tegensputteren.... of hij poept nog ff gauw zijn broek vol..... maja, tegenwoordig tel ik gewoon een half uur op bij de tijd die ik normaalgesproken nodig had en dan red ik t allemaal wel.... heb ook her en der wat reservespullen liggen (luiers ed, bij opa en oma, bij de oppas, in de auto...) maargoed genoeg gekletst want we gaan vreselijk off topic.... SORRY

Deel Deze Pagina