Slapen op eigen kamer of bij de ouders?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Amigo1985, May 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    3,300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Hallo meiden,

Ik vraag me wat af.. Wij hebben het kamertje nu helemaal af, en ik hoor en lees steeds vaker dat de kleintjes in het begin bij de ouders op de kamer slapen.. Ik vraag me nu af of het beter is of wat precies de reden is dat het kleintje bij de ouders slaapt en of het noodzakelijk is?

Mag ik om jullie ervaringen hierin vragen?

2. Heel76

Heel76 Actief lid

Jul 15, 2006
    266
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi,

Ik denk dat het er helemaal aan ligt wat je zelf het prettigst vindt.

Wij hebben onze zoon nooit bij ons op de kamer gehad, en ook niet in een wiegje. Dit kindje gaat in principe ook gewoon gelijk op haar eigen kamer in haar eigen ledikant. Ik heb en ga weer flesvoeding geven. Mijn redenering is dat er toch iemand uit moet en naar beneden moet voor de fles, het niet uitmaakt waar het kindje ligt. Plus ik ben een vrij lichte slaper en zou van elk kuchje en zuchtje wakker worden;)

Ik kan me voorstellen dat wanneer je borstvoeding gaat geven het makkelijker is dat je kindje bij je op de kamer ligt en je lekker in je eigen bed kan voeden.

Hopelijk heb je hier wat aan

Gr Heel

3. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    3,300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Bedankt voor je reactie.. Ik ben ook van plan om flesvoeding te gaan geven, dus uit bed moeten we toch..

Dacht misschien dat het voor het kindje fijn is als het dichtbij papa en mama ligt.. Dat het niet gelijk alleen op een grote nieuwe kamer ligt, maar toch een beetje vertrouwd bij mama in de buurt..

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Rooming in wordt aangeraden, het schijnt dat dit onder meer de kans op wiegendood verkleint omdat je dan onbewust eerder wakker wordt als er iets niet goed is met je kindje.

En wij vonden het persoonlijk ook heel lastig zo´n pasgeboren kleintje meteen op een eigen kamertje alleen te leggen. Dus nu slaapt ze naast ons in de kinderwagenbak. Ik geef wel borstvoeding maar daarvoor doe ik het niet, want ik moet haar toch eerst verschonen op haar eigen kamer.

5. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    hier slaapt dochter al bijna een jaar bij ons op de kamer. IN het begin moest ik er aan wennen omdat ik ook heel licht slaap.. maar nu ik gewend ben vind ik het wel gezellig :)

heb der bij ons op de kamer genomen omdat ik ook nog 2 tieners heb en ik niet wil dat zij wakker worden als kleine meid snachts huilt.. nu kan ik haar veel sneller troosten.

over paar maanden verhuizen wij, en dan krijgt ze wel een eigen kamer.. als in oktober onze volgende spruit komt, dan komt die ook weer bij ons op de kamer tot de nachten doorgeslapen worden
    ik geef trouwens flesvoeding :)

6. claire1978

claire1978 Actief lid

Jan 5, 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Het advies om de baby in het begin op de ouderkamer te hebben komt omdat dat de borstvoeding stimuleerd.
    Je hoort hoe de baby wakker gaat worden en je kunt zo de kleine
    aan de borst leggen voordat hij/zij overstuur raakt.
    Het gaat in principe om een paar weken.
    Ik ga het zeker bij deze kleine ook weer doen.

Groetjes Claire

7. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

hoi
    het wordt vaak aangeraden, omdat je dan in het begin op elk geluid van de kleine direct kan reageren...en ook meteen merkt dat die honger heeft en dan kunt gaan voeden...

zelf heb ik het niet gedaan, iedereen maakt zijn eigen keuzes...

liefs mij

8. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    3,300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Bedankt voor jullie reacties! Fijn om zo de ervaringen van iedereen te lezen, dit is zeker nog iets waar ik over na ga denken!

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ayla slaapt wel bij ons op de kamer. Ik vond/vind haar nog veel te klein om 's nachts al op haar eigen kamer te slapen. Ze heeft 9 maanden veilig bij mij gezeten dan wordt ze ineens geboren, alles is nieuw en dan ook nog alleen op een kamertje....nee, dat wilde ik niet voor haar. Dus vandaar lekker veilig en gezellig bij ons op de kamer in een wiegje.

10. fafje

fafje Niet meer actief

Bij ons gaat ie ook op de slaapkamer...zeker in het begin..en idd omdat ik bv ga geven...ivm het voor zijn van het huilen etc...wil dit max 4-6 mnd doen...uiteraard slaapt de baby overdag wel in zn kamertje...dus het gaat alleen om de nachtvoedingen
    Vind het ook een prettiger idee...aangezien er vaak wordt gesproken over de kans op wiegendood die dit zou verkleinen!

succes

11. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    Wij hebben het ledikantje aan ons voeteinde. Niet alleen omdat ik borstvoeding wil geven, maar ook vanwege chronisch ruimtegebrek. We wonen in een 2 slaapkamer apartement en de kinderkamer is al voor onze 2 pleegkindjes. Beetje drukjes, maar zolang we geen andere woning hebben komt het kindje gezellig bij ons.

Liefs,

Sam

12. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Wij hebben er voor gekozen om onze 2de spruit net als Vera meteen op zijn/haar nieuwe kamer in een ledikant te laten slapen. Ik heb bij vera bv gegeven (9,5 maand) en dat ga ik nu weer doen. Bij vera was het meteen goed gegaan en sliep al door met 2 weken (en dat met volledige bv), dus nu maar hopen dat het dadelijk precies hetzelfde gaat.
    Maar het is maar net waar je je het prettigst bij voelt.

13. greeneyedgirl

greeneyedgirl Actief lid

Nov 18, 2008
    183
    0
    0
    Wij hebben ons meisje ook meteen in haar eigen kamer in haar eigen bedje laten slapen. Ging prima, wel de eerste tijd de deuren open. Dan hoor je ook alles.

We hebben daar denk ik wel vruchten van geplukt, want ze is bijna 2 en heeft nog nooit bij ons in bed geslapen. Haar bed is haar slaapplek en zo ziet ze dat ook. Heel fijn.

Maar jij moet doen waar je je prettig bij voelt. Probeer gewoon uit wat je fijn vindt. Succes!

14. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Wij gaan de kleine 's nachts bij ons op de kamer leggen, dit omdat je niet weet hoe de bevalling loopt en hoe mobiel ik ben. Wij slapen onder en de kinderkamer is boven daarom onze keuze.
    Het is wel de bedoeling dat de kleine overdag wel in haar eigen kamertje slaapt.

15. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Ons kleine meisje slaapt nog bij ons op de kamer ze gaat binnen kort naar haar eigen kamertje. het is bewezen dat het wiegendood verkleint en je sneller kan reageren als de kleine honger heeft,mijn meisje huilde namelijk niet als ze honger had ze begon dan driftig op haar handje te sabbelen en als zei toen op haar eigen kamertje had gelegen had ik dit niet geweten.

Maar het is ieder voor zich natuurlijk,

groetjes rosa

16. cherryl

cherryl Fanatiek lid

Jan 27, 2009
    2,923
    0
    0
    hier gaat de kleine gelijk de eigen kamer in en in het eigen bedje, ondanks dat ik borstvoeding wil gaan geven..
    met onze dochter hebben we dit niet gedaan en het heeft ons later heeel veeel moeite gekost om haar in haar eigen kamer, in haar eigen bedje te laten slapen!
    succes!

17. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    2,517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    mijn dochter heeft van begin af aan in eiegn bedje geslapen en ik had op haar kamer fijne stoel waarin ik ging voeden (borst) tijdens kraamtijd ging man haar uit bed halen verschonen en gaf haar dan aan mij in bed.

met spruit nr 2 denk ik dat die bij ons op de kamer komt, omdat ik snoetekind niet wakker wil maken snachts (en het risico loop dat zij (dan 2,5 jr) niet meer naar bed wil. ik heb een wiegje te leen. asl blijkt dat het een rsutige baby is en snoetekind gewoon doorslaapt dan gaat spruit naar eigen kamer

succes met je keuze

18. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Hier gaat de baby eerst 's nachts bij ons op de kamer in de wieg. Vindt het ook fijner voor haar na 9 maanden bij mij opeens alleen in een kamertje vind ik niks. Schijnt ook dat baby's beter slapen als ze hun moeder ruiken. Wil ook bv gaan geven. Ik vind ook een ledikantje erg groot voor een pasgeboren baby denk ik.

19. Anta

Anta Actief lid

Aug 10, 2009
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Onze zoon slaapt nog steeds naast ons en ik vind het heerlijk. Je zult wel merken als je baby er is wat je zelf prettig vindt.
    In het begin vond ik het ook gewoon makkelijk.

20. Shyness

Shyness Bekend lid

Aug 17, 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Hier gaat Beebje ook lekker bij ons op de kamer. Ik ben ook een lichte slaper en zal dus in het begin ook van alles wakker worden. Maar ik geloof wel dat ik vaster zal slapen als ik weet dat ik Beebje zeker zal horen omdat ie net naast me ligt, ik zal meer liggen luisteren moest ie verweg liggen en denken dat ik het mss niet zou horen. En natuurlijk ook voor de borstvoeding en risico op wiegedood te verkleinen is het gemakkelijk.

liefs

Share This Page