Veel harde buiken achter elkaar, afgewimpeld?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamiReg, 10 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamiReg

MamiReg Actief lid

25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 19+3 zwanger, en heb sinds een week of 3 af en toe een harde buik. Als het eens per dag is, is het veel.

Gister hele dag gewerkt, niet heel erg druk maar gewoon lekker doorgepakt, en vandaag helemaal niets. Lag in bed net, werd wakker van harde buik. Niet van de pijn, maar omdat het zo vervelend voelt. Na een poosje weer een harde buik, toen weer. Denk dat ik er wel 8 heb gehad in een uur tijd.

Ben op mijn zij gaan liggen, wel rustig gebleven want ze deden geen pijn ofzo. Toen lekker warm gedoucht (nu 30 min geleden) en sindsdien geen harde buik meer gehad. Toch nog even de HA ass. gebeld (vk was alleen op spoednr te bereiken) voor mijn eigen geruststelling. Die assistente zei dat het wel van de drukte gister zou komen, niks aan de hand, pas bij bloedverlies weer bellen.

Tja.... wat vinden jullie? Ik maak me niet echt zorgen nu, maar voor als het weer mocht gebeuren wil ik wel weten wanneer ik aan de bel moet trekken. En is 19 wk niet vrij vroeg voor zoveel harde buiken?

2. SteffieLove

15 jan 2012
    98
    0
    0
    noord holland
    als je het niet goed voelt kan je je vk toch op het spoednummer bellen? vaak proberen ze je telefonisch vast te helpen en als hun het nodig vinden komen ze bij je langs of mag jij langskomen..

succes, liefs

3. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

ik had er last van met 23 weken bij me laatste kindje. Terwijl ik altijd rustig was, geen werk niets. Ik moest meteen vanaf toen plat omdat me meisje anders eerder zou komen de bedoeling was. Als je het niet vertrouwd gewoon je vk op de spoed lijn bellen, zij kan dan misschien voelen of er wat aan de hand is of je tips geven! Succes!!

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Harde buiken kunnen niet zoveel kwaad zolang ze geen pijn doen en niet op weeën beginnen te lijken.

Mijn VK zegt altijd dat de baarmoeder ook gewoon een spier is en door drukte en lichamelijke inspanning kan deze aangespannen worden. Het is wel een duidelijk signaal van je lichaam dat je je rust moet nemen wanneer je kunt. Dus heb je een hele dag gewerkt? Ga 's avonds dan lekker op de bank hangen. Of neem tijdens werktijd even extra rustmomenten. Douchen of in bad helpt vaak wel.

Verder zul je nog wel vaker harde buiken krijgen, ook als je niet druk bent geweest. Maar als je twijfelt, moet je gewoon je VK bellen. En vraag dit sowieso even na bij je volgende controle.

5. babyproject

babyproject Niet meer actief

Huh? Was er niks anders aan de hand? Pijn? Of zat er een erge regelmaat in?

6. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier ook al erg vroeg vanharde buiken erg vervelend maar als ze geen pijn doen ist prima werd mij altijd verteld ik heb er veel last van omdat ik erg last van mijn darmen heb en die prikkelen de baarmoeder hierdoor vaak harde buiken met onze eerste zoon in zh geweest zij zagen lichtelijke weeën activiteieten ik had er geen last van toen nog een aantal uren aan apparatuur en moest maar rustig aan doen werden ze pijnlijk direct bellen

7. misa

misa Niet meer actief

Vervelend die harde buiken. Kan volgens mij echt met druk doen te maken hebben. Toch een beetje rustiger gaan doen dus.

Spoednummer klinkt altijd zo zwaar. Maar het is gewoon het nummer waar de dienstdoende vk op bereikbaar is. En pas weer bellen bij bloedverlies..? Wat denkt je ha wel niet?
    Als het gaat om je zwangerschap: altijd je vk bellen hoor. En niet wanneer zij vinden dat het kan of mag, maar wanneer jij denkt dat dat nodig is.

8. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik had elke dag wel een paar uur last van harde buiken. Waardoor ik al ontsluiting kreeg ik heb van 23 weken tot DE datum gelopen met 3cm door die harde buiken die later bleek weeen te zijn geworden vandaar die ontsluiting. Het begon als harde buiken die continu kwamen en vrij pijnlijk waren, en later dus echt overgegaan zijn in weeen. Ook al heb ik me rustig gehouden. Ze is gelukkig wel blijven zitten tot op de datum maar ze had net zo goed met 23 weken al geboren kunnen worden!

9. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Bij de pufcursus werd verteld dat als je opeens veel harde buiken hebt, dat het misschien ook kan duiden op blaasontsteking.

Het kan ook zijn dat je kindje een groeispurt maakt en dat dat de baarmoeder prikkelt.

Bij ongerustheid gewoon bellen hoor. Daar zijn ze voor. Liever 10x voor niks, dan 1x te laat.

10. MamiReg

MamiReg Actief lid

25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    Inmiddels toch de VK gebeld, en werd idd gewezen op mogelijk blaasontsteking. Ik was al te laat voor plasje inleveren bij HA dus maar afwachten nu...

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Na een drukke dag heb ik dit ook heelveel. Ik werk veel en moet ook nog een hoop neerzetten voor ik met verlof ga, dus het gebeurt best vaak :( Niet leuk, maar het schijnt echt niks anders te betekenen dan dat je het rustiger aan moet doen! Ik ga dan lekker in een snuggie op de bank liggen met een kopje thee en soms een hittepitje, en laat me verwennen door mijn man (heb zo'n schat die echt alles doet in huis).

12. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Als het morgen nog zo erg is, dan even de huisartsenpost bellen en vragen of je het daar langs kan brengen. Je vk heeft geen stickjes?

Deel Deze Pagina