Zwemmen in buitenbad???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Debstertjuh, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Vroeg me af vanaf wanneer jullie met jullie kindje in het buitenbad zijn gaan zwemmen?

Over een maandje gaan we naar duitsland op vakantie en daar hebben ze een buitenbad. Ons mannetje is dan 5 maanden oud, wat denken jullie zou dat al kunnen?

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    als het buiten warm genoeg is en het water ook, waarom niet? je kan het allicht een keer proberen!

3. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ik vroeg t me ook al af...

ons meisje is tegen die tijd 4 maanden ongeveer.

4. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    ik heb hier een maand geleden al gezwommen met mijn mannetje (toen dus 3,5 maand) en er wordt ook regelmatig met mijn neefje van ca 1 half jaar ouder gezwommen. (het is een verwarmd buitenzwembad van mijn ouders)

een aantal tips: (misschien overbodig maar toch... ) rustig beginnen eerst met de tenen en zo steeds een stukje verder er direct inplonzen leid onherroepelijk tot een schreeuwpartij.

hou je kindje dicht tegen je aan dan pikt hij ook nog wat van jouw warmte op zodat hij het minder snel koud krijgt.

leg op de rand van het bad een handdoek of wikkel neer en laat het liefst 1 ouder langs de kant staan die hem of haar op zou kunnen vangen wanneer het te koud word. (dingen gaan nu eenmaal minder stroef als je zelf ook niet kletsnat bent.
    Let vooral op de ik heb het koud signalen en ga er het liefst daarvoor al uit.

en in het zonnetje smeren, smeren , smeren het water is extra gemeen omdat het weerspiegeld.

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Zolang het water niet ijskoud is, kan dat gewoon hoor. :) Lekker doen!
    Wij hebben ook op vakantie dagelijks gezwommen met onze dochter toen ze net 5 maanden oud was.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.846
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier is het buitenbad veel te koud voor ons meisje. Zelfs het binnenbad was voor onze oudste te koud tot een maandje of 9 . Alleen het aparte bad, waar ook de baby lessen waren, daarin hield ze het 30 minuutjes vol. (dat was 32 graden)

Het hangt dus ook veel van je kindje af. Kijk wat die er van vind. Onze jongste heeft het snel warm en daarvoor is het niet gauw te koud. Dus daarmee zou het misschien wel gaan, maar met onze oudste indertijd hadden we dat écht niet hoeven doen, die had zo ondertemperatuur gehad.

7. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    dit is afhankelijk van meerdere dingen:
    1) is het buitenbadje verwarmd
    2) is de buitentemperatuur goed
    3) hoelang kan je kindje het in de aanwezige temperatuur volhouden

Het zal dus een kwestie zijn van uitproberen, maar zorg wel dat je echt wat warms voor je kindje hebt om hem in te pakken.
    Hij is dan nog maar zo klein en het is voor die kleintjes moeilijk om op temperatuur te blijven/komen (dat kost zoveel energie die ze eigenlijk in het groeien moeten stoppen)

Deel Deze Pagina