Mama & manager

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MIss X, 1 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.398
    279
    83
    onderneemster
    Amsterdam
    Hoi allemaal

    Zijn hier meer moeders die leidinggevende of een aansturende coördinerende rol hebben en niet alleen thuis maar ook op het werk?
    Of moeders die onderstaand verhaal herkennen? :rolleyes:

    Ik werk 28 uur en stuur verschillende afdelingen en werkprocessen aan.
    Op mijn werk zeer georganiseerd, scherp en gestructureerd en goed in timemanagement maar thuis...
    Het is een chaos.. herkennen jullie dat ook?
    En soms denk ik dat ik te streng voor mezelf ben.
    Dan vergelijk ik ons huishouden of planning bijvoorbeeld met andere gezinnen en heb ik het best goed op orde.
    Maar gevoelsmatig voelt het niet als onder controle allemaal..:D
     
  2. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    2.904
    344
    83
    Herkenbaar, probeer het los te laten.. en anders.. delegeren maar :p
     
  3. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    727
    93
    Vrouw
    Enigszins herkenbaar. Ben ook manager, werk 32 uur per week.
    Maar ik besteed zoveel mogelijk uit. Hebben een schoonmaakster die wekelijks komt en de aupair zorgt voor de kinderen als wij aan het werk zijn.

    Thuis ben ik enorm van de structuur en de regels. Helaas is niet alles te plannen dus is het vaak zat ook mega chaotisch. Maar daar heb ik inmiddels vrede mee. Al kost dat soms nog wel wat moeite haha
     
  4. Salentein

    Salentein Actief lid

    7 apr 2019
    493
    358
    63
    Vrouw
    Ik sluit mij aan bij @Tuttebella ik werk ook 32 uur in een coördinerende rol. Zowel daar als thuis erg van de structuur en regels anders overzie ik het niet meer. Niet alles is te plannen dus af en toe schiet ik ook de chaos (en stress) stand in maar ik ben mij er bewust van en dat scheelt al heel wat. Uiteraard vraag ik me soms af of ik gek ben geworden dat ik op mijn vrije dag nog half werkmails aan het behandelen ben en op een werkdag soms dingen voor de kids aan het regelen. Maar ach, tropenjaren he!

    Overigens heb ik wel een schoonmaakster, komt er voor de tuin een tuinman, af en toe een glazenwasser en de ah bezorgd de boodschappen keurig thuis.
     
  5. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.398
    279
    83
    onderneemster
    Amsterdam
    @Salentein @Tuttebella jullie doen het goed met een schoonmaakster.
    Ik heb dat ook overwogen en er is weleens iemand langs geweest. Maar ik kreeg het idee dat ik veel betaalde en een dag later het huis weer het oude was.
    En ik deed heel veel voorwerk zodat het er enigszins nog ‘netjes’ uitzag. :roflmao:

    Wat laten jullie de schoonmaker doen en hoe vaak komen ze bij jullie?
    Ik zit me ook nu echt te oriënteren met boodschappen bezorgen.
    Ik heb het gevoel nu nog wel ruimte te hebben omdat ik een ‘halve’ dag thuis werk en dus zelf wel boodschappen kan doen. Vind het ook wel echt leuk.
    Maar straks met een kleintje erbij (nr4) moet het wat efficiënter :D

    @Salentein ik werk officieel 28 uur maar heb het gevoel dat ik soms 6 dagen aan het werk ben door de mails.
    Het lukt me ook niet om ze niet te bekijken op vrije dagen of uren. En inderdaad soms is het gewoon ff heeeerlijk om kinderdingen te plannen op kantoor..

    Hebben jullie veel flexibiliteit verder op het werk?
    Kind ziek, theatervoorstellingen etc? Is het een gedoe om vrij te nemen of tussenuit te knijpen?
     
  6. Salentein

    Salentein Actief lid

    7 apr 2019
    493
    358
    63
    Vrouw
    Het scheelt bij ons dat mijn man 36 uur in 4 dagen werkt en ook zijn “aandeel” in het huishouden heeft. Wij hebben beide gelukkig veel flexibiliteit op werk: we werken beide standaard een dag thuis (kids wel op opvang maar dan kan je in elk geval ff een wasje aanzetten oid) Daarnaast gaat het bij mij om dat ik mijn projecten draai. Dus als ik eens help op school is dat geen probleem: ik log ook vaak even savonds in als het nodig is of op mijn vrije dag als de jongste slaapt. Kind ziek kijken wij alrijd wie het best kan in zijn agenda (al komt dat gelukkig niet vaak voor) en anders hebben we een goede achtervang. Vrij nemen kan als mijn agenda dat toelaat. Ik zit nu in een drukke periode dus dan slaat de balans wel door naar werk ben ik eerlijk in. Maar ik zit ook wel eens in rustigere periodes en dan zorg ik ervoor dat ik meer thuis ben.

    Ik heb AH bezorgen afgekocht en elke zaterdag komt het netjes binnen, heerlijk. Tussendoor haal ik op mijn vrije dag nog wat bij eventueel (kom je toch in die supermarkt haha)

    Schoonmaakster doet badkamer, wc, stofzuigen dweilen stoffen spiegels en buitenkant keuken en elke keer nog wat extras zoals ramen binnen zemen, deuren afnemen, wat keukenkastjes..duurde wel even voordat ik een goede had hoor!
     
  7. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    727
    93
    Vrouw
    Wij laten ook de boodschappen bezorgen, elke zaterdag komen ze. Scheelt heel veel werk.

    De schoonmaakster doet alle kamers stofzuigen en dweilen. De badkamers uitgebreid en de wc beneden. Bedden opmaken (ik haal ze zelf af) en alles afstoffen.

    Ik ruim zelf elke dag alles op, kan niet tegen rommel, dus eind van de dag is het huis netjes.

    Ik heb wel flexibiliteit op werk. Maar wel voor de echt belangrijke dingen. Zieke kinderen worden gewoon door de aupair opgevangen. Maar toen onze jongste elke keer in het ziekenhuis lag kon ik makkelijk vrij nemen. Ik help verder niet op school, geen tijd voor en geen zin in haha.

    Voordeel van de aupair is wel dat ze een was kan draaien en opruimen natuurlijk. Maar in principe doe ik dat ook vooral zelf. Ik heb een strak huishoud schema en dat werkt prima! :)
     
    MIss X en Salentein vinden dit leuk.
  8. Oona

    Oona Actief lid

    2 jul 2018
    436
    518
    93
    Ik laat het allemaal een beetje los. Ik heb thuis geen hulp en vind activiteiten met de kinderen en sporten heel belangrijk als ik niet werk. Ons huis is schoon en redelijk opgeruimd. Maar het is gewoon niet haalbaar om gezien onze werksituaties altijd alles perfect te hebben thuis. Kan me er ook niet druk om maken. Er zijn belangrijkere dingen denk ik dan maar :)
     
    MIss X vindt dit leuk.
  9. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    21.450
    473
    83
    Ik ben dit (school)jaar meer gaan werken en heb toen meteen een schoonmaaksters gezocht en we laten de boodschappen bezorgen. Heerlijk en geeft mij echt het gevoel dat ik nu meer tijd heb voor man, kinderen en mezelf, dan toen ik nog minder werkte en dus vaker thuis was.

    Helpen op de scholen van de kinderen doe ik niet, of het moet iets zijn, dat in de avond kan en thuis.
     
  10. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.398
    279
    83
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik heb vorige week ook maar een schoonmaker gebeld en ik was zooo gelukkig!
    Helaas na 7 dagen is het huis weer als vanouds. Maar die 45 euro was het me die dag en mijn vreugde zeker waard :D

    Hier is vorige week al iemand op het werk op ‘bezoek’ geweest voor eventueel te kijken of zij mij kan overnemen tijdens mijn verlof whgaaaa.

    Hoe gaan jullie daarmee om?

    Misschien is ze wel een leuker en beter leidinggevende voor mijn team dan ik:eek:
    Of misschien in mijn verlof heb ik helemaal geen zin meer om terug te komen.
    :roflmao:
     

Deel Deze Pagina