Meerijdplankje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Appeltje22, 27 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appeltje22

    Appeltje22 Niet meer actief

    Wie weet hebben jullie de gouden tip :)

    Ik heb een super meerijdplankje gevonden op internet! Maar dang, dat ding is duur! En niet te verkrijgen in NL (dus als ik het terug zou willen sturen gaat dat denk ik niet).

    http://www.mee-go.co.uk/productsitnrides/

    Andere alternatieven zijn bugaboo tweeling wagen maar dat is best wel buiten ons budget HELAAS. Daarom vroeg ik me af of iemand zo'n soort plankje weet waar je je kindje op vast kan zetten maar dan uit NL of iets goedkoper?

    Ik hoor het graag :)
     
  2. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Ik heb geen gouden tip met betrekking tot het type meerijdplankje. Wel zou ik je willen adviseren om eens te testen of het plankje überhaupt wat voor je is. Zelf werd ik helemaal gek van dat plankje voor mijn voeten, waardoor ik of wijdbeens achter de wagen, heel ver voorover gebogen, of half naast de wagen moest lopen.

    Misschien had ik niet de goede... maar het is zo zonde als je, net als ik, veel geld investeert en vervolgens alleen maar baalt ;)
     
  3. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Inderdaad. Neem je kind mee naar een winkel waar ze jouw kinderwagen hebben en testen maar. Wij hebben dat gedaan en hebben voor onze Joolz nu een topplankje. Wordt superveel gebruikt. Onze oudste was bijna twee toen de jongste kwam en vindt staan op het plankje een feest.
     
  4. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.645
    1.286
    113
    #4 zeilbootje, 27 sep 2017
    Laatst bewerkt: 27 sep 2017
  5. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.054
    3.521
    113
    Vrouw
    Ik zou dit echt niet doen. Zelf een meerijdplankje voor de Joolz en daar ben ik heel blij mee geweest (wordt nu minder gebruikt). Wat ik een must vind is dat het plankje opklapbaar is, zodat als de oudste er niet op staat je niks van het plankje merkt. Hoewel er geen zitje op zit, heeft zoontje ook regelmatig gezeten op het plankje.
    Jouw voorbeeld steekt volgens mij enorm uit en het eerste wat ik dacht: zo kom je toch nooit meer bij de duwstang van de kinderwagen. Als je googled op het meerijdplankje zie je ook dat de kinderwagens een verlengstuk voor de duwstang gebruiken. Dat lijkt mij persoonlijk niet fijn rijden (extra gewicht met 2 kinderen maakt het duwen sowieso al zwaarder).
    Ik zou pas iets aanschaffen vlak voor de bevalling. Dan weet je ook wat de oudste op dat moment kan, bijv. meenemen op een loopfiets, blijft ze staan op een plankje, of bijv. de oudste in de wagen en de jongste dragen.
     
  6. LianneE

    LianneE Niet meer actief

    Ik heb een kidsit (op mn joolz). Vond tweelingwagen ook te duur en kon m niet kwijt. Ben er tevreden over. Gebruik m vooral als ik alleen met ze op pad ga. Ze kijken naar elkaar en vinden dat heel gezellig. Gister toevallig baby gedragen en peuter in buggy maar meestal kidsit. Oudste loopt wel meeste maar voor als ze moet wordt ideaal.

    Dat ding ziet er comfortabel uit haha maar zit denk ik ook enorm in de weg.
     
  7. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.505
    5.603
    113
    Vrouw
    Hoe kan je ooit nog normaal achter je kinderwagen lopen met zon ding?

    Ik voorzie een ramp...
     
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij hadden een gewoon sta-plankje achter onze bugaboo, en dat ging prima. Er kan ook een soort zadel-stoeltje op zelfs - twoo ofzo? Maar die heb ik nooit gemist. Ik was ook zo gewend aan lopen met een meerijdplankje, hoefde niet wijdbeens of raar te lopen.
     
  9. ennasus

    ennasus Actief lid

    16 mei 2015
    160
    87
    28
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook 't plankje van Joolz voor bij onze Joolz. Oudste is bijna 2 en staat er nu de baby er nog niet is, toch al regelmatig op en vind het reuze interessant. Ben benieuwd hoelang dat zo blijft, maar hier geen last van onhandig lopen of dat het in de weg zit. Ideaal ding wat mij betreft.
     
  10. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Niet denk ik , complete bureaustoel lijkt wel :)

    Een gewone meerijdplank ook niet echt, tenminste hier niet :D. Maar het ding in de OT , lijkt me helemaal niks.


    Ik loop ernaast (naast de meerijdplank) als ze er op zit. Ik kan er echt niet recht achter lopen.
    Aangezien ik lang ben , zit mijn duwstang naar boven dus ik loop dichter op de wagen

    Hier gebruik ik de meerijdplank als we de kruispunten over moeten. Even laten zakken, kind er op en na het oversteken , loopt ze weer naast de wagen en doe ik het zitje weer omhoog

    OT, hier ook de kidsit. Gekocht voor de helft vd prijs op MP
    Deze worden veel aangeboden
     
  11. jp87

    jp87 Actief lid

    26 okt 2011
    275
    22
    18
    Hoezo andere optie een bugaboo duowagen?
    Er zijn toch ook goedkopere modellen die ook leuk en handig zijn?

    Hier ervaring met het kidsit meerijdplankje.
    Voordeel dat ze kunnen zitten en wanneer ze dit niet willen haal je het uitgedeelde eraf. Plankje kan opgelapt maar is ook handig los of vast te maken.

    We zijn hier nu in het bezit van een toppi 2 kinderwagen van topmark.
    Ideaal ding handig in gebruik en op verschillende manieren. Met maxicosi kinderwagenbak of buggyzit. Voor een tweeling of baby en peuter onze dochter van 3 past nog prima in de buggyzit. Dus kunt er ook lang mee wandelen ;)
     

Deel Deze Pagina