Goedkope buikdrager

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Vdvl95, 21 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Ik ben niet van plan veel gebruik te gaan maken van een drager maar het lijkt me wel handig er eentje te hebben om de baby bijvoorbeeld snel en met vrije handen mee te kunnen nemen als ik de hond (enorme spring-in-'t-veld) een aantal keren per dag moet uitlaten, of als ik even langs de supermarkt wil. Ik blijf fulltime thuis en mijn vriend werkt fulltime, dus ik zal veel moeten multitasken :D De hele tijd de kinderwagen mee lijkt me dan nogal een gedoe voor zulke korte tripjes.

Nu zag ik deze drager: Chicco Buikdrager Go Beige | Buikdragers | Baby-Dump

Mooi is anders, maar is het wat? (of misschien andere suggesties) Ik heb niet veel te besteden dus zoek echt een zo goedkoop mogelijke. Zelf heb ik er totaal geen verstand van dus ik dacht laat ik het maar even vragen ;)

2. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Dragen is echt fijn en leuk.
    Ik zou zelf persoonlijk geen geld uitgeven aan een Chicco.
    Een draagsysteem, die zowel ergonomisch is voor jou als de baby, heeft een zacht rugpand, zodat de natuurlijke bolling van je kindje niet in gevaar komt en daarnaast een breed zitvlak, zodat je kindje mooi in M-Houding kan zitten.

Een ergonomisch systeem hoeft helemaal niet duur te zijn.
    Je hebt draagzakken, die je vaak nog weer heel erg goed kunt doorverkopen, maar je hebt ook Mei Tai's, met een voorgevormd lijfje en knoopbare banden.
    Die zijn er al van af ongeveer 40 euro.
    Je zou ook nog met een (rekbare) doek of een ringsling kunnen gaan dragen, er zijn mogelijkheden genoeg.

Misschien kun je eens een mamacafé bij jou in de buurt opzoeken, daar komen vaak ouders die regelmatig dragen en kun je ook eens kijken of er iets tussen zit, dat jou plezierig lijkt!

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Een mucibi is erg makkelijk en goedkoop.

Marsupi is nog makkelijker en heb je ook al voor 40 tweedehands alleen deze gaat niet zo lang mee als mucibi.

Chicco is zowel voor jou als je kindje niet ergonomisch dus niet zo goed. Draagpraatgroep op facebook is interessant om eens te kijken

4. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik heb de chicco en vond hem persoonlijk niet heel fijn. Mijn kindje zat er prima in volgens mij, maar ik vond het niet fijn zitten. (mocht je hem 2e hands willen, voor een prikkie mag je hem overnemen), heb een zwarte.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    niet doen. is niet ergonomisch dus niet goed voor jouw en zeker niet voor je kleine. zeker niet goed voor de heupjes en rug. ze hangen er echt als een aardappelzak in. voor 20 euro erbij heb je bijvoorbeeld een 2ehands beco op marktplaats.
    echt, je merkt het verschil. ik heb ook ooit eens een goedkopere gehad voor het uitlaten van de hond. nou, je voelde het echt in je nek en rug hoor. en ze was toen nog geen 4 maanden oud. toen een tweedehands beco butterfly gekocht en dat was echt zo'n verschil. ik voelde nauwelijks dat ik een kleine bij me droeg. zelfs niet toen ze een kg of 12 woog.

maar, met een drukke of sterke hond heb ik persoonlijk liever mn kindje in de wagen liggen dan op mn buik in een draagzak. mijn hond heeft me al eens omver getrokken en dat had ik niet zo grappig gevonden met een kleine op mn buik.

en waarom lijkt een wagen je zoveel gedoe? kindje erin onder de deken en wegrijden. tenzij je in een flat woont en alles een paar keer per dag naar beneden moet tillen, dan is het een ander verhaal. maar in een "gewone woning" laat je de wandelwagen gewoon startklaar in de gang of kamer staan. tenminste, dat doen volgens mij de meeste.

6. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Tja wil je iets wat goedkoop is of iets wat niet schadelijk is voor de lichamelijke ontwikkeling van je kindje!?

Een niet ergonomische dager kan vervelende gevolgen hebben voor je kindje en voor jouw rug/nek. Zou toch iets meer investeren in een goede ergonomische drager

7. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Je hebt ook "goedkope" ergonomische dragers hoor ;).

Kijk eens naar de Mucubi, deze zijn vaak maar 40/50 euro en direct te gebruiken door middel van een insert.

Mocht je voor een doek willen gaan zou ik persoonlijk direct voor een geweven gaan, deze heb je ook al voor rond de 50 euro van bijv. Little Frog.

Het fijne van de ergonomische draagzakken en doeken is dat je ze ook weer voor een mooie prijs kan verkopen.

8. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Bedankt voor de reacties allemaal, ik ga er naar kijken! :D Nee natuurlijk wil ik geen goedkoop flutding dat slecht is voor de baby, alleen vanwege de prijs, vandaar ook mijn topic. Maar aangezien duurder niet altijd per se beter betekent, heb ik er toch graag eentje in mijn eigen prijsklasse (want sommige zijn ECHT duur).

Ik vind het toch raar dat dragers die blijkbaar niet goed zijn voor de ontwikkeling gewoon verkocht worden, zeker bij winkels als Prenatal?!

9. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Het is niet zozeer dat de dragers niet goed zijn voor de ontwikkeling. Als jij een gezond kindje hebt zonder aanleg voor heupproblemen zal je echt niet meteen een kindje met heupproblemen krijgen.

Er zijn gewoon betere dragers welke fijner zitten voor zowel de drager als degene die gedragen wordt en qua prijs zijn ze niet eens zoveel duurder als de niet ergonomische dragers :).
    Wat je wel ziet is dat de niet ergonomische dragers tweedehands behoorlijk goedkoop verkocht worden en de ergonomische dragers zijn vrij waardevast.

10. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Kijk voor een keer kunnen ze wellicht geen kwaad maar er zijn kindjes die elke dag wel uren in een doek zitten.... Daar gaat het met name om

Maar zoek es goed op mp of lokale fb groepen ....
    Een bykay heb je al snel voor luk prijs of de mobywrap

11. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
  12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Kijk eens naar een tweedehands Manduca. Die staan er veel op en voor een paar tientjes ga je daar veel plezier van hebben! Kunnen ook lang mee, vanaf de geboorte tot zeker een jaar of 2.

Deel Deze Pagina