mama-met-dreumes clubje!

Discussie in 'De mama's' gestart door kwebbel86, 3 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mooi he, dat ze zo vrolijk kunnen blijven soms. Soms zit ie met een stralende glimlach te spelen in de kamer met 40 graden koorts... :D
    Nu hebben we van dat heerlijke groene snot :$. Ik las dat ze geen neusspray mogen. Gisternacht was ik echter ten einde raad en heb ik zoutoplossing gemaakt en met zo'n verstuiver in zijn neusje gespoten. Hij vind het heel vies, maar een beetje melk erachteraan maakte het goed. Hij is lekker gaan slapen. Weten jullie dat, mag dit?

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.620
    1.158
    113
    wij doen hier zwaaien naar alles wat mooi is maar hij niet aan mag komen haha werkt tot nu toe erg goed, en ziet er ook wel lief uit:D
    zwaaien naar de plant, zwaaien naar zo'n kerst huisje op het tv kastje:D

en idd lionne ik vind er ook niks aan hoor zo vroeg naar bed, zeker niet nu ik thuis zonder werk zit en iedere dag kan uitslapen....

mijn zoontje slaapt vanaf 7 uur tot s morgens uur of 8...
    en soms al wel half 7 in de avond als ie vervelend is;)

hmm helma vervelend.... toch nog niet helemaal diaree vrij:(

3. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Hier van 18.30 tot 08.00/08.30 slapen

4. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    vanmiddag toch ff bij dokter geweest. Zn ontlasting wordt opgestuurd naar labo. Verderkon hij niks vinden. Zn buikje was wel een beetje gevoelig en opgezet.

Toen k dezeavobd zn tanden ging poetsen, zag ik dat er ineens 6 kiezen bijgekomen waren. Zou dat misschien de boosdoener geweest kunnen zijn?

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    6 ???? Hij had al 4 toch?
    Hier wel 1 dag diarree bij dr hoektanden dus het kan best

6. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    heb ik 4 gezegd in een andere reactie?
    misschien moet k dan ff alle kiezen tellen. Sorry.

7. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Het koekje werkte goed! Bedankt voor de tip. Zo leer je nog eens wat :) Ze was vandaag toch een stuk gezelliger gelukkig.

En wow...6 kiezen erbij. Hier pas 6 tandjes in totaal.

8. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Hier wil ze momenteel liever zelf lopen..
    Resulteerde vanmiddag in;
    In 1 hand twee spuugdoekjes, in d'r mond een fles drinken.. En maar blijven praten waardoor die fles steeds op de grond kletterde.. Na vier keer was ik het zat... In de wagen dus.. Brullen alsof ze mishandeld werd :D Mja ze heeft pech met deze mama die er geen sjoege aan heeft :p

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Geen idee meer eigenlijk haha kan ook een ander zijn hoor. Nieuw topic, veel mama's veel tanden en kiezen :p

Kaden fijn dat het werkte!!

10. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    hahaha, dreumesdementie ipv zwangerschapsdementie

11. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.620
    1.158
    113
    ohh echt... nou ik voel eigenlijk nooit meer in zn mondje, doet zo'n pijn aan mn vingers:D
    maar was vanmorgen toch ff nieuwsgierig, welliswaar geen kiezen maar wel 3 boventanden erbij!
    moet er wel bij zeggen dat meneer er eigenlijk nooit last van heeft (ff afkloppen) behalve dat ie mega zevert! de slierten hangen er hier altijd uit en zie de druppels gewoon op mn vloer liggen:$
    maar das al van baby af aan eigenlijk.... zeverjong hier:D

duss helma ik hoop dat t de kiezen waren voor je! die heeft ie voorlopig wel genoeg, ben je daar weer ff vanaf;)

verder hebben wij een heel lief mannetje, wil altijd wel in de wandelwagen, als ie maar wat te zien heeft, en eigenlijk maar zelden dat ie een speeltje, koekje of drinken krijgt.... beetje blieken houd em zoet:D

alleen iets minder dat ie vort op de bank kan klimmen en nu dus zelf aan de afstandsbediening en mn telefoon gaat zitten, terwijl hij dat niet mag... en dat weet ie eigenijk heel goed;) hij kan er wel heel lief en ondeugend bij lachen en dan kan ik niet zo goed boos worden:)

12. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn weer terug van een heerlijk weekendje weg! we hebben genoten. Hij is zo vrij in t water, erg leuk om te zien! Doen jullie je kindje schoentjes aan met zwemmen?

Fijn zeg aardbei, dat jullie je huis hebben verkocht! Het trekt weer een beetje aan hè, wij zijn ook aan t verkopen maar is moeizaam.

Binnen welke termijn moeten jullie eruit?

Hier dit jaar een klein boompje op t dressoir, anders blijf ik bezig met zoonlief er bij vandaan houden!

Bij jullie ook altijd zo 'n gepuzzel waar je wanneer heen gaat en met slaapjes e.d?

13. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.620
    1.158
    113
    fijn om te lezen marvb, lekker genoten dus! ons mannetje was bijna 1 toen we voor t laatst zijn wezen zwemmen maar toen geen schoentjes aan gehad, lijkt me altijd zo zwaar aan zn voeten/benen... maar kunnen ze wel wat beter lopen waarschijnlijk...
    ons mannetje liep toen in zo'n gele zwemband door het ondiepe water, kon ie zelf rond en niet verzuipen;)

slaapt jullie mannetje nog 2 keer? pff ik vond t altijd ellende toen, als ie wakker was moest ie eigenlijk eten, ff spelen en dan weer slapen... en mama wou eigenlijk ook nog shoppen, boodschappen doen en weet ik wat nog meer!
    nu nog maar 1 x in de middag, heerlijk ochtendjes weg nu dus!

iedereen t huis te koop hier... hihi wij gelukkig niet, jullie al lang te koop? en ook al wat anders gekocht of op t oog?

14. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij slaapt nu meestal 1x maar af en toe 2. Bijvoorbeeld na een drukke dag ervoor. Met t weekendje steeds maar 1 slaapje en laat Nasr bed... Kwam ook gewoon door de drukte dat hij t allemaal lekker lang vol hield! Ik twijfel alleen met kerst of we pas na zijn slaap gaan of ervoor en daar naar bed en s avonds daar Nasr bed en er weer uit... Een heel makkelijke slaper is het namelijk ook weer niet dus zit daar van te voren wel over te denken:cool:

Wij hebben hem nu ruim half jaar te koop staan... Het lijkt trouwens veel langer. We wonen in een appartement en willen graag een eensgezinswoni g met tuintje. Lijkt me heerlijk en al dat speelgoed kunnen we ook bijna niet meer kwijt;) We kijken wel rond... Maar willen pas kopen als ons huis is verkocht.

Hier trouwens ook geen schoentjes maar zijn neefjes hadden t wel. Had er niet eens overgedacht van te voren... Hij was in de laatste 5 min wel behoorlijk gevallen:( gelukkig niks aan overgehouden maar hij viel hard tegen de rand en kopje onder.. Brrrr.. Was in een badje waar hij heerlijk kon kruipen en aan de randen zich optrok.. T hele weekend goed gegaan....

15. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Bij ons een redelijk vast schema als wij thuis zijn.
    Tussen 08.00 en z09.00 opstaan. Om 13.00 uur naar bed tot ongeveer 15.00 en dan om 18.30 er weer in. Wij gaan dus begin van de middag nergens heen. ;) best lastig, maar handiger dan met twee slaapjes. Ik ben ineens s ochtends een stuk actiever dankzij dochter. We doen nu s ochtends boodschappen en zo en dan s middags lekker in huis rommelen en slapen (dochter) en het huishouden (ik)

Heeft jullie dreumes ook van die zinloze driftbuien? Vandaag 3x. Languit op de grond en gillen en blèren. En waarom? Geen idee?Wat moet ik daar mee?

16. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.620
    1.158
    113
    hmm lastig altijd hier ook in de middag 1 slaapje dus in de ochtend vaak op pad, en met kerst dus ook afgesproken na zijn slaapje.
    wij leggen Guus dan daar s avonds weer daar op bed en dan eruit en met slaapzak en al in de auto en thuis verder slapen, gelukkig doet hij dit nog prima, maar als je al een slechte slaper hebt zou ik denk ik kiezen om hem thuis te laten slapen en dan s avonds ophouden en als hij moe word weer naar huis. neem aan dat dat wel gerespecteerd word door anderen toch?

nou hopelijk word jullie appartement snel verkocht marvb, wij hebben een vrij normaal huis, met 3 slaapkamers (geen zolder) en komen ook plek te kort hoor, volgens mij bewaart iedereen zn zooi naarmate dat er ruimte voor is (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
    hier een hoop baby spul al verkocht of terug gegeven dat we geleend haden.

tsja lionne, de peuterpubertijd noemen ze dat, kijken wie de langste adem heeft;) succes! haha

17. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.250
    684
    113
    Fijn dat jullie het ook leuk hebben gehad! :)

1 mei krijgt de nieuwe eigenaar zijn sleutel dus wij moeten al wel iets eerder in ons nieuwe huisje kunnen!

Mijn dochter slaapt meestal nog 2 keer op een dag. maar ik wou dat ze nog maar 1 slaapje deed. Het lukt haar gewoon niet om de ochtend te overbruggen. Ze was nu rond half 8 wakker maar ik gok dat ze om 11 uur alweer stik moe is. Eind van de middag leg ik haar ook nog wel op bed maar soms slaapt ze dan toch niet. Zal blij zijn als ze het gewoon tot 1 uur vol houdt. Maar ja nog even geduld...

18. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.250
    684
    113
    Misschien dat jullie mij kunnen helpen?

Ik kom er niet meer uit. ik weet het niet meer. Als ik heel eerlijk ben word ik gewoon gek van me dochter. ze doet heel de dag dingen die niet mogen en als ik nee zeg is soms heel de tijd overstuur en soms probeer ik het te voorkomen door net te doen alsof ik niet zie dat ze iets doet wat niet mag. als ze overstuur is loopt ze de hele tijd achter me aan en ze blijft dan wel een uur in die ongelukkige fase.. waardoor ik dus heel de tijd met haar moet leuren.. ik weet het gewoon niet meer.
    Ik werk parttime en ik vind het gewoon niet leuk om vrij te zijn.. me vriend is bang dat ik niet streng genoeg ben en ik weet nu al dat ik dat niet ben.. gewoon omdat ik niet weet hoe ik met haar om moet gaan.. ze luistert niet of is helemaal overstuur..
    hij is ook bang dat ik een "hekel" aan haar ga krijgen.. ik weet het niet.. maar ik vind het doodeng, wat nou als dat zo is?

Net gaf ik haar een boterham met snijworst.. en ze ging al gillen toen ze nog maar in de kinderstoel zat.. of te wel ze wilt dat niet op der brood. smeerkaas etc wilt ze ook niet meer.. het enige wat ze wilt is pasta, jam oid. ik heb der nu zonder boterham op bed gelegd. drinken wilde ze ook niet. ze was wel helemaal overstuur maar ja ik ook. ik was der zo beu:( maar ja moet ik dan maar een andere geven? ik weet het niet:(

zoals ik al zei leek het afgelopen weekend wel of dat ik een huilkind heb... ik schaam me er zelfs voor maar ja ik weet niet wat ik er aan kan doen.. haar negeren? dat doe ik soms al maar het gaat dan gewoon niet over..

Misschien kom ik wel heel hard over en ben ik een slechte moeder maar ik weet me gewoon geen raad meer.. het lijkt gewoon of dat ze de hele dag aan het huilen is..

19. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Als ze net pas driftbuien krijgen is het erg moeilijk. Ik raak nog steeds geergerd van haar huilbuien omdat ze iets niet mag.
    Op brood maakt het me eigenlijk niet uit wat ze er op eet. Soms laat ik haar zelf kiezen en vaak smeer ik er op wat ik wil, dan eet ze bijv alleen het kaas er tussen uit. Ik maak me er niet druk om. Ik probeer haar dan nog even te voeren en als dat niet helpt. Gaat het brood weg en klaar. Als ze honger hebben eten ze het wel.

Ook zou ik proberen zo min mogelijk nee te zeggen. Dingen die niet gevaarlijk zijn of snel stuk gaan gewoon laten gaan voor wat het is. Wel gevaarlijke dingen tijdelijk weg zetten. En vooral alternatief aanbieden, dus dat gene pakken wat ze niet mag zeggen lieverd dat is van mama/papa en geen speelgoed. Hier mag je wel mee spelen. En in het begin trooste ik haar wel in een driftbui en nu soms ook nog meestal als ze er lang in blijft is ze vermoeid en komt ze rustig bij mij zitten.

Het is zoeken en vermoeiend maar uit eindelijk word ook jij er handig in.

20. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ach joh, je bent niet hard en ook geen slechte moeder. Ik kan die van mij soms ook wel eens achter het behang plakken. Heeft ze niet iets onder de leden?
    2weken terug was ie super vervelend, jengelen, mopperend aan me hangen, mekkeren, ik had het echt helemaal gehad. Toen mijn man thuiskwam heb ik hem het kind gegeven en ben gewoon naar boven gegaan. Ik was gewoon echt pissig dat hij mijn vrije dag verpest had. 'Savonds voelde hij toch wel wat warm, thermometer erin en dus verhoging. Ik voelde me zon rot moeder, omdat ik me druk maakte om mijn vrije dag en hij was gewoon niet lekker.

Probeer even leuke dingen te doen zodat je niet hoeft te luisteren naar dat gezeur. Beetje wandelen of zo en doe ook gewoon even lekker jam op brood, dan heb je even pauze en kan het weer gezellig worden.

Succes!

Deel Deze Pagina