Pfff, ligt al een uur in bed te mopperen, haal hem er maar weer uit. Dat wordt een leuke middag met mijn normaal zon slaapkopje...
Nee denk niet dat ze ergens last van heeft want dit gaat al 2 weken zo. Afgelopen weekend werd het nog even erger.. ze is wel verkouden maar ja dat is ze wel vaker..
ik herken de driftbuien heel goed . gisteren liepen we even naar de bakker bijvoorbeeld. en hij wilde niet meer lopen en ging boos op de grond zitten. ook als hij na zijn middagdutje wakker wordt is hij niet te genieten. dan wordt hij al huilend wakker, dan steek ik m'n armen naar hem uit, maar hij wil dan niet opgepakt worden en laat zich terug in bed vallen. dan zeg ik: dan gaat mama wel weer weg. en ik doe het licht uit en deur dicht. hij gilt dan en als ik terug kom wil hij ineens wel opgepakt worden hihi. ook als hij iets niet mag laat hij zich op de grond vallen, ik waarschuw hem dan meestal en als hij door blijft gaan zet ik hem op de gang om af te koelen helpt meestal wel.
Het is allemaal wat. Ik heb der dus zonder boterham om 12 uur op bed gelegd en ze slaapt dus nog.. nou zolang slaapt ze normaal niet hoor!!! wel lief dat jullie reageren.. ik zat er zo door heen he.. ik wist me gewoon geen raad. Ik wist niet dat het zo lastig was een kind opvoeden.. als baby vond ik soms al lastig en ik dacht eigenlijk dat een dreumes iets makkelijker was.. maar ja nu loop ik weer tegen hele andere dingen aan. Ik wil graag regels hebben want ik wil niet zo'n kind waarbij een moeder geen baas erover kan.. maar ja soms luistert ze gewoon niet. en dan geef ik snel toe.. In de gang zetten is fijn, helaas kan dat hier niet hopelijk is ons nieuwe huisje wel.. Alle andere tips zijn nog welkom, wie weet heb ik er nog iets aan! Der Boterham lig nog op der te wachten, maar ja ben benieuwd of ze het wilt.. we zullen het zien
je bent niet de enige aardbei, met jou kampen zo nog heel wat meer mamas, en kindjes maar daar luistert jou kindje niet beter door... tis een fase, maar wel een gruwelijke pittige en zware fase! hier ook zo nu en dan hoor... gelukkig nog niet zo heel erg en komt hij na 1 minuutje mij een knuffel en een kus geven... en idd wij willen ook een kind dat luistert naar ons en regels heeft... en anders pech voor hem... maar ik ben er ook we achter dat t soms pech voor mama is hoor... en ander idd maar zonder boterham naar bed, jammer die schade halen ze echt wel weer in hoor! ik sta ook nog overeind en heb in mn kinderjaren ook vaker op de gang gezeten dan aan tafel maar tis wel frusterend en niet gezellig, je bent soms liever aan het werken dan met je kleine thuis.... hier kan ie ook niet op de gang omdat ie dan de trap op gaat, maar wij hebben wel een hoekje tussen de kast en de muur, daar kan ie ook goed zitten, met uitzicht op de muur, en als hij zelf boos genoeg is blijft ie nog zitten ook rustig blijven en succes ermee! hopen dat deze fase snel voorbij gaat!
Wij vinden het ook niet altijd leuk hier hoor. Afgelopen zondag was ik het om een uur of 11 's ochtends hartstikke zat. En dan moet je nog de hele dag. Ze irriteerde me met het constante gejengel, d'r driftbuien en het huilen. Maar toen was ze maandag ineens weer superlief en is dat nu nog steeds. Heel apart. Ik probeer wel kalm te blijven want als ik laat merken dat ik geirriteerd ben, dan denk ik dat het alleen maar erger wordt.
Vanaf het moment van mijn post dat ik hem maar weer eruit ging halen is ie eigenlijk stil... Die van mij luistert eigenlijk heel goed. Laatst was er een ander dreumesje op bezoek die eigenlijk helemaal nergens naar luisterde, moest alles uit handbereik halen en plekken waar hij niet mocht komen moesten worden gebarricadeerd. Er werd toen gezegd; tja, hij is zo lekker ondernemend... Om niet-luisteren nou te vertalen in ondernemend zijn gaat misschien wat ver, maar ik denk dus dat het ergens wel in het karakter zit. Die van mij laat toch wel veel en snel over zich heen lopen. Als iets niet mag zie je hem denken: ok, dan niet... Ook speelgoed laat ie allemaal van zich afpakken zonder gemopper, hij is misschien een beetje suf, maar ook heel lief, kindje Als ik echt boos ben zet ik hem met gezicht naar de muur in de kinderstoel, is dat bij jullie wel een optie? Eten jullie kinderen al volledig mee met alles? Mijn man eet vanavond niet thuis dus kunnen we met zijn tweetjes gaan genieten van spruitjes en garnalen. Daarentegen lust hij geen pannenkoeken en van danoontjes gaat ie kolkhalzen. Hij eet ook liever bloemkool dan friet!!! Hoe eten jullie kindjes? Niet zozeer hoeveel of zo, maar meer wat allemaal. Ik vind het zo leuk om te zien dat ie ook daar een eigen smaak aan het ontwikkelen is, waar pannenkoeken dus niet bij horen
Hier eet ze op zich bijna alles (als er geen tandjes doorkomen ofzo) maar friet houdt ze ook niet zo van. Frikandelletjes daarentegen vindt ze heeeerlijk
Onze dreumes kan soms ook heel vervelend zijn hoor! De ene dag is ie super lief, maar de dag erna kan ie de hele dag jammeren en huilen en boos zijn. En toch...als ie 's avonds naar bed gaat en hij geeft me een dikke knuffel dan smelt ik gewoon en is het de liefste dreumes van de wereld....maar daar zal iedereen wel 'last' van hebben haha. Ik merk aan mezelf dat ik vaak 'nee' zeg, maar ik las net 'dat is van papa/mama', en ga nu proberen om het op deze manier aan te pakken. Grappig is eigenlijk wel dat ik mijn schoonouders tuk had omdat onze zoon van ons aan de kerststal mag komen omdat die van little people is. Bij hun is dat dus niet zo en is de stal van grote emotionele waarde (van opa en oma geweest en zo )...gisteren tijdens het oppassen ging onze bengel dus de hele tijd met Jozef aan de haal...haha. En hoe vertel je hem nou dat ie nu niet aan de kerststal mag zitten :-S Eten is hier af en toe ook een drama. Als ie denkt iets niet lekker te vinden kun je allerlei trucs uit de kast halen...no way dat ie dat op gaat eten. Na veel proberen zet ik hem gewoon zijn bord voor zijn neus en dan moet ie maar eten wat ie wil. Het heeft geen zin om te blijven proberen, levert alleen maar meer stress op. Vaak heb ik ook het idee dat ie het liever zelf wil doen en daarom niet wil eten...maar daar is ie toch echt nog te klein voor vind ik. Inderdaad heeft elke leeftijd weer zijn eigen 'probleempjes'...eigenlijk wel heel erg mooi om te zien hoe snel die ontwikkeling gaat. Ik ben blij met deze club...vandaag weer goede tips gelezen hoe om te gaan met een driftige dreumes...thanks ladies!
@Aardbei heb je het over mijn dochter? Die heeft vanmiddag alleen de kipfilet van brood afgeplukt en het brood laten liggen. dus ook zonder brood naar bed gegaan. Ik zeg de hele dag nee die bal is van de kerstboom hier is jouw bal... maar het helpt niet echt... alhoewel ze weet dat het niet mag want probeert ook soms ook de ballen terug te hangen. Hier komt er of een tandje of kiesje door, ik mag niet voelen ze gaat gelijk bijten maar op alles moet gekauwd worden sinds vandaag. Mijn meisje eet bijna alles, stamppot zuurkool is haar favoriet. Van frietjes houdt ze ook niet echt maar wat ze echt vreselijk vindt zijn potjes! Ze slaapt van 19.15 uur tot 08.00 uur en van 12.30 tot 14.30
Potjes is er bij ons ook nooit ingegaan. Een keertje geprobeerd en hij keek me aan!! behalve het fruit dan... De "nee, die is niet van jou..." werkt hier vrij aardig. Ik moet wel in het geval van de afstandsbediening vervolgens zijn eigen aan hem geven, anders is de verleiding echt te groot. Hij heeft dus een eigen van een oude tv, vindt ie prachtig. Kerstboom heeft ie hier nog niet aan gezeten, maar deze is tegelijk met al zijn sinterklaas cadeautjes in de kamer gekomen, dus ik denk dat het een kwestie was van dat het speelgoed toch leuker is. Ik probeer zoveel mogelijk hem ook te prijzen als hij iets goed doet. Dus als ik zeg: leg eens terug, en hij doet dat dan zeg ik iets als: goed zo! Weet niet of dat goed is, maar voor mijn gevoel is het dan niet de hele dag "nee".
wij hebben een goeie eter, tot nu toe alleen rode kool niet en rest graag met grote hoeveelheden tegeijk meneer had straks zn bordje netjes leeg, en we hadden nog wat wortels over dus nog in zijn bordje gedaan en daar gingen nog een stuk of 15 wortels naar binnen... zodra ik ook maar richting de keuken durft te gaan meent ie al dat ie eten krijgt... hier ook vort eentje die graag zelf op de bank klimt en dan met de afstandsbediening of laptop of onze telefoon gaat spelen, en dan heel lief lachen naar ons kerstboom hebben we niet dus dat scheelt weer...
Aardbei, wat vervelend dat je je zo voelt. Hier ook af en toe een driftbuitje maar ik kan hem er tot nu toe redelijk uitkrijgen door gek met hem te gaan doen. Straffen vind ik hem nog te jong voor, ik leidt hem af als hij iets blijft doen wat niet mag. Ik laat wel vrij veel toe. Wat eten op brood betreft is hij niet heel makkelijk. Daarom doe ik de eerste boterham met iets wat hij heel lekker vind en de tweede met wat anders. Als hij trek heeft, eet hij het gerust op. Avond eten eet hij nagenoeg alles mee.. Vooral vlees vind hij erg lekker!
Over dat slapen met kerst... Het word helaas níet altijd begrepen als we hem liever thuis laten slapen... Ik probeer er boven te staan maar het blijft natuurlijk niet leuk als mensen je t gevoel geven dat je keuzes maakt die niet normaal zouden zijn.. Maar ik heb nog even om er over na te denken Hoe doen jullie t met lekkere dingen eten op visite? M begint hier altijd hieper te worden als er bijv. Taart komt.. En blijft bedelen tot alles bij iedereen op is..... Wij hebben vandaag daarom een eigen bordje gegeven met een klein stukje. Voor hij t op had.. Had bijna iedereen zijn/haar stuk ook op.. Alleen opa niet dus die gaf weer een hap. Hebben we wat van gezegd want zo gaat hij het nooit leren... Maar opa s en oma s zijn hardleers daarin
ohhh marvb, hier zijn opas en omas erger dan mn kind zelf hoor! hun blijven iedere keer toastjes en taart geven terwijl mn zoon er niet om vraagt!:x hier mag ie bij ons wat komen eten, stukje taart, taostje of wat er staat wat hij lust en mag. maar niet bij anderen gaan vragen en slijmen. en als wij zeggen klaar, is t ook klaar! voor mn kind en zeker voor opa en oma arm kind heeft hier strenge ouders maar een eigen bordje geven is ook een goed idee, op is op en dan ist klaar. en tsja wat slapen betreft, doe wat jij fijn vind voor je kind en wat hij aankan, hij heeft tenslotte ook kerst, en jullie ook! lekker voor jezelf kiezen en niet voor je familie... gezellig justme
Wat een dag vandaag! denk toch dat ze niet helemaal der zelf was. met het avond eten gewoon geen 1 hap op. en nog geen eens proeven... toetje wilde ze wel en der flesje ook. Boterham na der slaapjes wilde ze ook niet trouwens, ze gooide zo haar bord op de grond (toen ging ik al bijna weer koken maar heb me kunnen inhouden) toen dus alleen flesje melk op. en toen we bij oma waren heeft ze nog een krentenbol op, heeft ze toch nog iets binnen gehad. Wij hadden een goede eter, laatste tijd is het altijd een verrassing eet ze wel of eet ze niet, vooral met het avond eten. Mijn dochter is dol op frietjes en pannenkoeken Boterham eet ze wel zolang er maar iets "lekkers" voor der op zit... Met de kinderstoel in de hoek heb ik al geprobeerd, alleen toen probeerde ze eruit te klimmen dus nu heb ik de riempjes eraan gemaakt (zo irritant zijn die van de stokke stoel vind ik) dat wil ik de volgende keer nog wel proberen idd. Ze was vandaag echt wel ondeugend, bij me moeder zat ze echt overal aan. zelfs aan dingen die op tafel staan waar ze echt al lange tijd niet meer aan zat. Zie wel dat er kiezen door komen maar ik merk daar verder niets van, of zou dat ondeugende daar door komen? Morgen weer een dagje werken, ze gaat morgen naar het kdv, ze is alleen zo verkouden dus ben een beetje bang dat ze gaan bellen..
Qua eten hebben we hier een kleine kliko. Ze eet alles en er is niks wat ze niet lust. Gelukkig maar. Ze eet ook potjes op zijn tijd. Ze eet altijd mee, behalve als wij friet of pizz eten, dan krijgt ze vooraf een potje. Fieke snottert al weken, de go zei dat het haar neusamandelen kunnen zijn. Kan dat? En wat moet je eraan doen?
oh geen idee lionne, daar ben ik niet zo in thuis... hmm aardbei, gaat t kdv al bellen als ze verkouden is, dat ze dan niet mag komen?? das wel heel snel ofniet? wij hebben ook de stokke stoel, en hij kan er (tot nu toe) niet uitklimmen, hij krijgt zn been/knie niet omhoog. gelukkig hahaha ik vind t wel een fijne stoel, behalve om schoon te maken, en dat moet hier nog al eens... hopen dat ze morgen gezellig der bed uit stapt, jij in ieder geval een dagje rust haha wij geven vaak ook een potje of eten uit de vriezer vooraf als wij friet of pizza eten, en dan mag ie van ons nog een paar frietjes mee eten... kunnen jullie kindjes al stukjes afbijten? hier kan ie heel netjes een koekje of soepstengel eten, maar friet enzo moet er in 1 x in in plaats van ff in 2en bijten... vanavond bij het avond eten stopt ie ook een grote wortel in zn mond.... waarom bij een koekje wel en bij avond eten niet??
afbijten gaat hier prima, maar friet wordt alleen gebruikt om mayo te eten . verder meestal een goede eter, lust ook bijna alles. vlees is echt favo...... daarna komt appelmoes. manneke is nu beetje ziek, verkouden enzo. denk ook dat er weer hoektandje op doorbreken staat. slapen gaat gelukkig goed, dat scheelt weer.