mama-met-dreumes clubje!

Discussie in 'De mama's' gestart door kwebbel86, 3 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    dan ben ik een oudje met mijn 38 jaartjes jong.....

2. poehbeertje

poehbeertje Actief lid

12 jun 2012
    187
    0
    0
    Mijn zoontje word 8 feb 1 jaar mag ik alvast mee praten ? Groetjes larissa

3. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Poehbeertje, tuurlijk mag je mee praten, welkom!

Jarvi heeft ook doorgeslapen van half 9 tot half 9.

Vandaag ga ik ook alle Kerstspullen opruimen.

Ik ben 28 jaar oud.

Zaterdag pas weer werken. Ik werk in de gehandicaptenzorg.

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik ga dit topic even verhuizen naar de clubs.

5. poehbeertje

poehbeertje Actief lid

12 jun 2012
    187
    0
    0
    Hoi ik ben 21 jaar ben alleenstaand moeder van mijn zoontje tommy! Ik vroeg me af wanneer en hoe jullie kindje straffen? Want hij is best ondeugend...... en over het lopen .hij kan sinds maandje goed aan 2 handjes lopen maar nu gaat gaat die vaak zelf loslaten en aan 1 handje. dat gaat paar stapjes goed dan valt die .aan me meubels loopt die met 2 handjes heel snel en klein stukje tussen bank en tafel gaat ook goed ( super trots, dat gevoel kennen jullie denk wel ) zijn er leuke speel oefeningen voor het lopen te complimenteren zeg maar??? En ben erg benieuwd wanneer jullie kindjes los liepen ? Groetjes

6. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moest even zoeken.. Ik ben ook 27

Hier loopt hij ook aan de meubels en graag aan de hand. Hij loopt zo af en toe achter zijn loopauto maar gerust ook achter een stoel of muziektafel. Hij vind kikkerverstoppertje erg leuk om als spel te doen, kruipen maar ook lopend aan de hand.

Zijn er meer moeders die in de buurt van Gouda wonen?

7. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat betreft straffen doe ik (nog) niet echt. Ik haal hem uit de situatie... Zet hem ergens anders te spelen en word hij bijv boos tijdens t eten zet ik zijn bordje even op zij om vervolgens opnieuw te proberen. Maar echt straffen met strafplekje of iets doen we niet.

8. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo, de eerste werkdag gehad, gevoel was goed! Ik ben eigenlijk best blij:)

Welkom poehbeertje!
    Qua straffen leggen wij eerst altijd uit waarom iets niet mag, bijvoorbeeld; nee, die is van mama... Meestal is dat genoeg. Daarna een strenge "nee". En als dat ook niet helpt haal ik hem uit de situatie. Laatst hebben we hem wel 2 maal met de kinderstoel op de gang gezet omdat hij eten uit spuugde. Dat doet ie nu niet meer.

Wij zijn ook heel druk met hem leren lopen. Qua ontwikkeling laat ik in principe alles op zijn beloop behalve het lopen. Ik ben lichamelijk niet zo goed en kan hem nauwelijks nog dragen dus hij MOET gewoon gaan lopen. Met zijn rug tegen de muur aan zetten, dan moeten ze wel stapjes zetten. Verder loopwagen, met een stoel, aan de hand etc. tis niet ideaal voor hem dat we hem zo pushen, maar het kan gewoon niet anders.

Ik ben trouwens 31 :D

9. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.620
    1.158
    113
    zie je wel smurfjes mama! had je je misschien toch iets te druk gemaakt?? hihi
    jeetje t hele baby en dreumes forum afgezocht, snapte er al niks van waar hij was hahaha

pff wat een dag, meneer alleen maar gemopperd, niks was goed. boterham redelijk gegeten. avond eten wou hij niet, jaa de vleesjes wel!;) 3 kwartier aan tafel gezeten en bjina een half bordje op en een half uur eerder naar bed als normaal haha

op de gang zetten met kinderstoel hebben we niet gedaan, zal em onthouden...

verder straffen doen we niet echt, als ie t heel bond maakt krijgt ie een tik op zn vingers maar dat gebeurt echt zelden.
    meestal is uit de situatie halen of afleiden al genoeg gelukkig.

qua lopen, tsja wij zijn op een gegeven moment overgegaan van 2 handen naar aan 1 hand lopen. hij kon het prima en was voor hem puur gemak om 2 handen te hebben. en van 1 hand naar helemaal los haha

je kan hem een beetje uitdagen door een meter van de tafel ofzo gaan zitten zodat hij naar je toe komt lopen, paar stapjes om mee te beginnen.

waar heb je last van smurfjes mama?

10. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    straffen doen we hier nog niet echt, hij is tot nu toe 2 keer op de gang geweest voor echt heel even toen hij echt niet wilde stoppen met wat niet mocht. verder nee zeggen en hem mij aan laten kijken als ik zeg dat iets niet mag. maar moet zeggen dat hij best braaf is..... maar daar komt vast nog wel verandering in. hij gaat in de winkel wel aan de wandel, manlief had het al een keer dat de kleine man al bij de kassa was! maar ja, dat kun je niet bestraffen..... dus goed in de gaten houden en als hij wegloopt terug halen.

lopen ging hier met 14 maanden, van aan de hand ineens helemaal los!

11. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.620
    1.158
    113
    haha just me, dat had ik vanmiddag.
    kleren gekocht voor hem in de uitverkoop dus even broekje gepast. ik wou gaan betalen en hij stond naast mij (dacht ik) hoor ik hem ineens op zn aller ondeugends lachen, tsja toen moest ik snel zijn, hij stond bijna buiten haha hij had grote lol en ik ook eigenlijk. hij verraad zich altijd door zn lachje :D
    wel een mooie spijkerbroek gescoord voor 9 euro en een dikke vest voor 13 euro voor straks in het voorjaar

12. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoest gegaan?

13. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.620
    1.158
    113
    jaa lionne, ben eik ook wel benieuwd...

ff nog een paar vraagjes,
    bouwen jullie kindjes al met iets van duplo ofzo?
    ik heb van die 1e blokken liggen om te bouwen maar hij vind ze leuker om te gooien of om door de bak te roeren ipv te bouwen. en als ik een toren maak gooit hij hem om, maar de blokjes halen ho maar!! haha :D

vandaag krijtjes gekocht, kleuren boeit em ook niet zo veel, wel een half uur zoet geweest met krijtjes in en uit het bakje doen;)

gebruiken jullie nog de wandelwagen of al een buggy? ik nog de wandelwagen, quinny buzz maar tis soms zo'n gesleep in de auto en wil geen 2 dingen in huis hebben zeg maar...

14. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Fijn smurfjesmama dat t goed ging.

lionne ben ook benieuwd

nicole hier bouwd ze hoge torens met duplo maar nog geen "gebouwen"
    Ook houten blokjes, die bouwt ze wel naast elkaar. Hier ook kinderwagen komt geen buggy.

ik raad je trouwens wel aan als je t nog niet hebt houten blokjes te kopen. Met 18 mnd moet ze stapelen bij cb. En hier kon ze wel bouwen maar ze deed eerst alsof t duplo was :p

Uhh nieuwe (ff naam kwijt sorry) welkom.
    Straffen doe ik soms, ik leg t uit voor ze in de hoek gaat en daarna nog een keer ben wel "pas" bij 17 mnd begonnen.

andere nieuwe dame ook welkom wat heb jij t moeilijk gehad zeg. Heb je t een plekje kunnen geven ?

15. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Heej lionne, hoe was t gegaan?
    Ik ben 33 en een brabo :)
    Hier loopt onze muppet sinds 10 december toen was hij 19 mnd (gecorrigeerd 17.5 mnd)
    We hebben een heel fysio traject achter de rug van tijgeren, naar kruipen naar lopen (prematuur) fysio zijn dat met 18 mnd lopen gemiddeld was.
    Om hem te trainen moesten we hem meters laten kruipen en laten lopen achter een (verzwaard) loopwagentje. Als je hem aan de hand laat lopen dan zorgen dat de handjes niet boven zijn hoofd zijn maar laag ivm evenwicht bewaren.
    Hier liep hij aan de hand en tafel al vanaf 15/16 mnd maar dat los lopen no way.. Tot 10dec toen kwam hij ineens zijn schoentjes brengen..

Wat betreft buggy die hebben we gekregen dus gebruik ik voor het makkelijke. Verder gebruik ik de kinderwagen nog veel. Zit hij toch wat fijner in. Straffen.. Ik denk dat hij denkt dat hij onderhand nee heet haha maar echt straffen nee wel weghalen
    Dublo bouwen uhm nee niet echt gooien en in en uit de bak halen ja dat wel
    Het leukste vind hij ergens iets in doen. Toet toet auto's begint hij nu mee te rijden (en dan weer gooien) maar hij kan zich langzaamaan beter vermaken
    Zo nu wie is de mol kijken

16. poehbeertje

poehbeertje Actief lid

12 jun 2012
    187
    0
    0
    hoi en hoe is je kindje

17. poehbeertje

poehbeertje Actief lid

12 jun 2012
    187
    0
    0
    met straffen bedoelde ik idd ook weg halen ofzo.
    Ik zet hem op ze billen en zeg nee dat mag niet want ,.......
    Zo ongeduldje heftig hoor pffff
    Maar heb je dat loop karretje zelf zwaarder gemaakt ? die van me zoontje valt gewoon om vind ik echt slecht

18. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Smurfjes mama...fijn dat je 1e werkdag goed is gegaan:)

Lionne..ik ben ook benieuwd hoe het bij de kno arts is gegaan

Nieuwe mama's welkom!

Hier is straffen nog niet echt nodig. Als hij iets doet wat niet mag nee zeggen en als dat niet helpt weghalen en afleiden met leuk speelgoed.

Denk wel als hij gaat optrekken dat het een ander verhaal wordt, maar tot nu toe komt hij nog niet verder dan zijn knieën

19. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.620
    1.158
    113
    wij hadden een loopkar van vtech, aan de voorkant speel ding erop. vond ie super leuk.

hmm toch maar meer speelgoed voor de dag halen dan, ik heb houten blokjes. gekregen met zn vejraardag maar die stopte hij helemaal in zn mond dus vond ik eng, morgen poging 2 dan.

wij hoeven pas met 2e verjaardag weer naar t bureau, omdat hij t allemaal goed deed hoefde de controle van 18 maanden niet...;)
    kon evt een keer komen wegen als ik wou...

hmm idd pittig ongeduldje, maar je zult raar gekeken hebben toen hij ineens aan kwam lopen!

wij hebben deze Loopauto Racer - Zilver - Basic - Woonwebwinkel LiL.nl loopauto gekregen voor zn geboorte van mn broer. nu kan ie er eindelijk op vooruit. hij is helemaal trots iedere keer. nou nog leren sturen dan komt t helemaal goed haha:D leuk om te zien!

20. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.250
    684
    113
    Zo jeetje ik heb even goed moeten bij lezen! even een dagje werken en opeens zoveel berichten hhaa!
    en pff ik zat me te zoeken in baby en dreumes, ik denk kijk ik er nu zo vaak overeen hhaa! is het weer verplaatst hoor;)

Ik heb net een artikel gelezen over nachtangsten en het komt idd overeen! gek hoor. Alleen wij maken haar wel echt wakker. alleen aaien over de wang gaat niet, want ze staat dan in bed en is helemaal overstuur! ik vind het wel erg eng eruit zien, ze is dan ook eerst niet helemaal wakker.
    Verder is het afgelopen nacht goed gegaan! hopen echt dat het niet meer zo erg wordt!

Oh ja ik ben 26 trouwens:)

En veel nieuwe mensen zie ik! Leuk! Welkom!!!

Deel Deze Pagina