mama-met-dreumes clubje!

Discussie in 'De mama's' gestart door kwebbel86, 3 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Zwemmen zijn we mee begonnen toen hij net 1 was. Op vakantie, vond ie geweldig! Bad vindt hij ook heerlijk.. Water in zijn gezicht dan weer niet. Nu gaan we af en toe eens zwemmen.misschien morgen weer.
    Kleuren begint nu iets te komen (nou ja kleuren, lijntjes op t papier zetten dan) af en toe met auto's rijden, blokjes ergens in doen en gooien, dat zijn wel zijn lievelingsdingen. Hij heet trouwens Bram.

Luisteren doet hij alleen nog niet echt.. Soms is hij echt oostindisch doof, andere keer doet hij wel weer wat je zegt. Praten ook nog niet. Hij probeert wel alles van tafel te pakken pff hoe leren jullie dat af (geen koekje, glas of kopje is veilig)

2. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij downloaden alles, dus er is altijd iets op tv :D

3. Ongeduldje31

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Nee idd daarom maar op zp :D

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.620
    1.158
    113
    euhnm ongeduldje, denk heel vaak blijven herhalen... hier heeft hij dat niet zo vaak gedaan gelukkig. wel moet hij altijd overal in kijken. dus ook in mijn gewone doorzichtige glas... haha standje moeilijk op zn tenen, nek helemaal uitgerekt en dan kan ie als ie geluk heeft net in het glas kijken:D

wij zitten op rtl 4 een film te kijken... maar ben niet zo van de films eigenlijk..

aardbei ik snap je niet zo goed, als je weggaat is t toch fijn als ie kort slaapt, kan je sneller weg...;) of begrijp ik je verkeerd?

nou smurfjesmama klinkt best pittig ja! jeetje! je zult ook wel een zware zwangerschap gehad hebben dan, want je zult veel medicatie niet gemogen hebben ofwel?
    en toch zwaar geweest voor je lichaam, nu nog meer last van dus?
    kan je hem wel in zn stoel tillen en in bed enzo? hier klimt ie al zelf de trap op en op de bank... dat scheelt al veel tillen...

ohh ongeduldje, bram stond ook op mijn namenlijstje...;)

5. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed zeg smurfjesmama, dat hij zo lekker eet!

Meerdal is inderdaad een leuk park! Hier ook vanaf 3 maanden zwemmen, toen heel vaak.. Nu zelde... Ook omdat ik t altijd zo n gedoe vind. Zonde want m.ees vindt het geweldig!

Wij hebben vanavond een loge.. Hij slaapt als t goed is door en M.ees ligt voor een nachtje bij ons.... Hij was net kort wakker en ik ga zo ook vast slapen want ben echt moe van de laatste weken en met 2 dreumesen in huis hou ik mijn hart vast vannacht;)

Fijne avond nog allemaal!

6. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Onze dochter heet Fieke. Het was de eerste naam waar we het beiden over eens waren.

We knutselen graag :) ik maak soms vingerverf en daarmee kliederen we of we kleuren met de krijtjes. We hebben van de week een kleurboekje gekocht, maar dat snapt ze niet. Ze heeft de kaft keurig gekleurd, maar een kleurplaat wil je ze niet kleuren.

Dit weekend rustig aan doen. Ik heb vandaag gestudeerd. Morgen weer wat studeren. Manlief morgen overdag ook wat studeren en morgenavond mag hij weer werken.

7. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    hier gisteren heerlijk Downton Abby gekeken, heerlijk vermaak! verder kijken we veel 'on demand' heb een hekel aan die reclames tussendoor.

vandaag rustig dagje, misschien nog even wat fietsen of lopen ofzo. morgen begint het 'echte' leven weer helaas....

8. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oef, gisteren een drama avond, hij sliep pas om half 1. Hij was gewoon helemaal over zijn toeren. Als we hem zijn kamer weer binnendroegen begon het meteen weer. Geen idee wat er was. Na 3 uur vanalles proberen heb ik ook nog eens mijn geduld verloren en werd ik boos, dat hielp natuurlijk al helemaal niet :(. Ik hoop dat het iets eenmaligs was.
    Vanaf de geboorte is hij altijd heel snel overprikkeld geweest. Als we ergens met hem aar toe gingen was hij daar super lief en rustig, maar de avond thuis was dan een groot huil feest. Gisteren hebben we dus gezwommen en smiddags op visite geweest. Zou hij er nog steeds last van hebben? Ook omdat de kerstdagen en oudjaar ook zulke grote successen waren....

9. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.250
    684
    113
    Nou ze heeft maar een uur geslapen waardoor ze dus veels te vroeg wakker was. en omdat we weg gingen en daar bleven eten lig ze toch later op bed. Normaal als ze zo kort slaap dan ligt ze er savonds al wel om half 7 in, omdat ze dan gewoon stik moe is.
    Eerder weg is wel fijn maar hoeft niet per se. ik had het fijner gevonden als ze gewoon goed had uitgeslapen, want ze kwam nu ook al chagarijnig uit bed. en na het eten konden we dus gelijk naar huis omdat mevrouw veel aan het jammeren was:(

10. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.250
    684
    113
    Ik heb gisteren uit verveling maar een boek gelezen. Wij doen ook wel wat downloaden maar die film die ik wil zien was nog niet gedownload dus ja helaas.

@marvb hoe is de nacht gegaan met 2 dreumessen?

@smurfjes mama wat vervelend dat hij zo overstuur was.. en dat je boos bent geworden ken ik wel. Ik heb dat ook heel snel..
    Myla was vanochtend om 10 voor 7 al wakker pffff.. ik maak me nu al zorgen om vandaag... pff ben zo bang voor weer een uurtje slaap in de middag... dan is het zo overleven he, ik baal er zo van.. ze kan dan alleen maar jammeren:(

11. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja marvb, ik ben ook wel benieuwd of ze allebei een beetje lekker geslapen hebben.

Hier hebben we hem laten liggen tot 10 uur en daarna maar uit bed gehaald. Dikke poepluier met allemaal onverteerd voedsel ( sorry... ). Misschien heeft ie toch wat onder de leden. Hijheeft dikke wallen, maar verder lijkt ie vrolijk.

Aardbei, wat vervelend dat ze niet vrolijk is. Wij hebben dat gelukkig maar heel af en toe, maar ik kan me voorstellen dat het je er ongelofelijk van baalt. Keertje 2 keer naar bed doen is geen optie? Die van ons pikt dat ook niet hoor, maarsoms leg ik hem gewoon weg. Dan slaapt ie niet, maar hij rust allicht een beetje uit alleen op zijn kamertje...

12. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.250
    684
    113
    Heeft tie tot 10 uur geslapen dan smurfjes mama? komt waarschijnlijk omdat tie zo laat sliep?

Me meisje ligt nu net op bed.. pff ik hoop echt dat ze het langer als 1 uur vol houdt:(
    2 keer slapen vertikt ze gewoon. Vorige week heb ik haar nog eind van de middag op bed gelegd toen ze ook zo kort had geslapen..ze is dan stik moe maar ja slapen ho maar.. ik denk dat het nu in haar ritme zit, 1 keer slapen.. ze is wel erg ritme gevoelig.. net als mama helaas;)

13. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.250
    684
    113
    Ik heb net eens zitten zoeken, maar het slechte slapen is echt de 17 maanden sprong wat een drama, heel de dag is ze niet te genieten.. en natuurlijk ontzettend moe door het niet slapen... de meeste hier zijn jonger als 17 maanden he?

14. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.250
    684
    113
    @ongeduldje en lionne jullie dreumessen zijn al ouder als 17 maanden, was die sprong bij jullie ook zo heftig?

15. Ongeduldje31

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Kan me hier niet zo'n heftig sprongetje herinneren, toen wel eens dat hij s nachts ineens huilend wakker werd en echt wakker was. Maar dat is maar 2x voorgekomen.
    Maar over het algemeen heb ik best een slaapkopje hij ligt altijd tussen 7 en half 8 op bed tot de volgende ochtend 7 uur. S middags ook vaak gewoon 2 uur slapen (hij lijkt op mama die houd ook van slapen :D)

16. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.620
    1.158
    113
    pff wat vervelend en slopend als je kleine niet wil slapen.. snap dat je dan een keer bos word hoor!:(
    misschien dat ie last van had van zn poepie dan?

pff aardbei wat vervelend zeg... t gaat maar niet over bij jullie...word er ook niet gezelliger op zo ofwel... vandaag langer geslapen?
    je raakt in zo'n circeltje en word er zelf ook stik chaggie van...:(

hier eigenlijk wat dat betreft geen klagen (ff afkloppen) vaak s avonds in bed wel ff huilen maar snel daarna stil. denk dat het meer een kwestie van proberen is of stukje verlatingsangs ofzo...
    meneer is nou 15.5 maand dus ik ga vast iedere dag op tijd naar bed, ff slaap sparen voordat wij aan de 17 maanden zijn...;)

vandaag heeft ie maar een uurtje geslapen in de auto dus ben benieuwd hoe het straks gaat;)

en marvb lekker kunnen uitslapen? hier ook wel eens een logeetje, kindje van vrienden maar die is vaak al om half 7 wakker... pff veel te vroeg. duurt de dag zo lang vind ik altijd:)

ik vroeg me eigenlijk iets af...
    hier komen de tanden altijd precies tegelijk aan beide kanten in zn mond. is dat altijd zo?

17. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.250
    684
    113
    Ze heeft vanmiddag 1,5 geslapen tot half 2. ze werd niet huilend wakker dus dan is ze wel gewoon uitgeslapen denk ik.. ze was in iedergeval vrolijk :)

Hoe is het bij jou verder gegaan nicole? was tie nog gezellig verder?

Wij zijn vanmiddag naar me vriend zijn ouders geweest en het stinkt daar altijd zo naar rook, bah bah. Zijn moeder rookt (niet als we binnen zijn hoor maar ja van te voren toen wij kwamen dus wel) nu stinken wij dus ook zo naar de rook, ruik mezelf heel de tijd!
    Mijn vader rookt ook, maar daar is het echt niet zo erg!

Nu je het zegt komen de kiezen van me dochter wel tegelijk, maar bij haar tanden was dat niet het geval, gewoon tandje voor tandje! wel apart nicole, misschien gewoon toeval;)

Wat eten jullie vanavond? ben soms zo inspiratieloos haha. wij doen makkelijk. Afbakbroodjes met mozzarella, pesto en tomaat uit de oven! Weet alleen nog niet goed wat ik myla moet geven... ik twijfel tussen een potje of gewoon net als wij lastig!!

18. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Wij eten bonen, aardappels, hamburger en appelmoes.

19. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kippenvleugeltjes uit de oven, chinese kool met aardappelen!

20. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @nicole, hier komen de tandjes en kiesjes zo'n beetje met z'n 4en tegelijkertijd. gelukkig heeft ie er niet superveel last van.

hier staan bruine bonen op het menu! lekker met groente en kruiden. kleine man eet zich hier altijd helemaal vol van!

Deel Deze Pagina