ohh kapotte broeken heel herkenbaar! heb er dus straks bij het opruimen 3 in de prullenbak gegooid! vind het zo zonde! nu ik jou stukje van gespannen lees, denk ik jaa dat heb ik ook wel wel... wil alles helemaal goed geregeld hebben, liefst al weken van te voren. eerst leefde ik echt bij de dag, maar toen kon dat ook natuurlijk. ik heb t met name als t dus met de kleine te maken heeft, volgende week oefenen op t nieuwe kdv waar hij naar toe gaat, ik heb 1 hele a4 uitgetypt over hoe mn kind in elkaar zit dus je bent echt niet de enige hoor! we krijgen samen rimpels en grijze haren van t piekeren en nadenken ik kruip mn mandje in!
Ja, mijn moeder is weer thuis. Gaat best goed. Nu is het wel lastig gestopt te blijven met roken. Gelukkig hier nog geen kapotte broeken, ook al kruipt ze op haar knietjes.
Goedemiddag allemaal! Hier nog geen last gehad van kapotte broeken, leggings, maillots etc! waar ik wel veel last van had was zwarte knieen door het kruipen.. pff myla kroop precies midden in de zomer.. en als ze dan een witte legging aan had kreeg ik het er bijna niet uit! op het kdv kreeg ze dus ook echt kleren aan waarbij het niet zo erg was.. want vandaar kwam ze soms helemaal zwart thuis! Ik heb goede ervaringen bij de h&m, ik shop best vaak online. Wat ik alleen wel slecht vind bij de h&m is dat die levertijd soms zo lang is.. jeetje! Ik betaal bij de h&m eigenlijk altijd achteraf.. vind ik wel makkelijk, even snel wat bestellen Ga toevallig straks ook weer even shoppen bij happybee.nl zag wat dingen in de uitverkoop van noppies altijd wel leuk! verder koop ik niet veel merk hoor, maar in de uitverkoop soms wel! Jullie nog doen vandaag? Ik heb vanochtend met myla de grote boodschappen gedaan en ga straks na der slaapje naar een vriendin op visite! eens naar der buikje kijken want ze is in april uitgerekend!
Mag ik hier ook mee schrijven? Dochter is van eind september 2012 en nu dus 16 maanden. En een gezellige dreumes (op zijn tijd, niet altijd). Kapotte broeken geen last van. Zelfs niet die van de Zeeman of de Wibra! Wel worden ze valer door het kruipen. Gelukkig kruipt ze niet zo veel meer als anders. Lopen is nu véél leuker
Hier zijn die kapotte broeken gekomen nadat hij op zijn knieën ging lopen... en dat stappen zet helaas nog niet echt door... op zich maakt me dat niet zo uit.. maar het zou me wel een hoop broeken schelen. Hij kan het best, dat heeft hij maandag laten zien.. maar hij lijkt het niet te durven of in elk geval niet boeiend genoeg te vinden Op zijn knieen gaat ook prima en kan die ook gewoon dingen in zijn handjes houden natuurlijk... Ik heb die gespannenheid ook voornamelijk met de kleine.. en echt om dingen dat ik denk.. gut, maak je daar nou niet zo druk om. Maar ik denk dat ik ook hele a4tjes vol zou gaan schrijven als hij naar de kdv zou gaan.. me man begon er gisteren ineens over... nou.. ik kreeg direct het er helemaal warm van... maar dit met name door het slapen hoor.. ik denk dat hij daar niet zou slapen omdat hij toen hij klein was (hij is nu zoooo groot) moeite had met inslapen en hij nu wel snel wakker is van geluiden... Hier wilde hij vanmiddag stukje brood van mij, ik had er tonijnsalade op, zouden ze dat eigenlijk al mogen? Hij vond het namelijk wel erg lekker Wij hebben vanmorgen even vuilnisbuiten gebracht en zijn wezen schommelen. Verder heb ik t huis even onderhanden genomen en ligt hij nu waarschijnlijk voor 2 a 3 uur lekker te knorren. Ik zit te twijfelen of we daarna nog even naar de supermarkt gaan, want we hebben geen chips meer voor vanavond... maar eigenlijk heb ik helemaal geen zin om er weer uit te gaan.., dus ik denk dat het een rustig middagje wordt. Straks nog even half uurtje werken, dan heb ik die 4 uur thuis er ook weer op zitten! Heb jij nu nog een weekje vrij Nicol? Voor je begint in de winkel? Leuke plannen gemaakt voor komende week?!
Thanks dames Tonijnsalade mag gewoon hoor. In princiepe mogen ze (bijna) alles eten. Alleen zou ik wel oppassen met taartaar, filet american, biefstuk etc. Maar weet niet zeker of ze dat nou wel of niet mogen. Dat over slapen op de kinderopvang is herkenbaar. Dochter slaapt ook slecht op kinderdagverblijf. Altijd zo geweest. Woensdag heeft ze zelfs niet geslapen. Het is te onrustig op de één of andere manier. Maar er zijn ook wel dagen dat ze gewoon 2 uur 's middags slaapt, iets wat ze thuis ook doet. Hoe laat gaan jullie dreumessen 's avonds naar bed en hoe laat worden ze dan weer wakker de volgende morgen? Dochterlief is gesloopt om 18:45 uur. Althans, lijkt het... Om 18:50 uur ligt ze dus al in bed, maar de laatste tijd gaat ze eerst nog even zitten spelen in bed en lijkt dan ook echt niet meer moe te zijn. Geloof dat de oudste van mij (nu 3 jaar) dat ook had rond deze leeftijd, maar die ging rond 19:15 uur naar bed (gaat nu nog rond die tijd naar bed). 's morgens wordt ze rond 7 uur/half 8 weer wakker normaal gesproken. Laatste tijd is dat echter om 6 uur al...
Oh die gespannenheid heb ik zeker ook last van. Ik ben van al een stress en ritme persoon en met myla is dat nu wel wat erger geworden. Maak me veel zorgen om haar. Moet wel zeggen dat ik me meer zorgen maakte toen ze nog baby was als nu.. toen was het zo lukt het wel met het slapen, zijn we op tijd terug etc.. maar ja nu zijn het weer andere dingen natuurlijk! Gelukkig kan ik het op me werk wel een beetje los laten.. Mijn dochter gaat ook rond die tijd naar bed koningsgezin. OOk omdat ze dus helemaal afgebrand is. Myla slaapt overdag niet veel en is dus in de avond al heel moe. Ze is nu wel vroeg wakker 7 uur was het.. voor haar vroeg want normaal was het 8 uur. Op zich is 7 uur wel een normale tijd maar dan duurt de ochtend nog langer voor haar... ze slaapt nog maar 1 keer. Hoelang en hoevaak slaapt jou dochter koningsvlinder? Hier nog een vraagje. Myla slaapt thuis dus maar 1,5 uur. Maar bij mijn moeder dus altijd meer. Gisteren sliep ze van kwart over 12 tot half 4.. ik wis niet wat ik hoorde.. Ik pieker me helemaal suf hoe het kan.. hebben jullie misschien een idee?
welkom! hmm aardbei, fijn dat myla goed heeft geslapen maar slaapt ze bij oma standaard lange dan thuis? raar! hier slaapt ie standaard heel slecht bij oma! hij is dan oververmoeid waardoor hij niet lang genoeg slaapt. Guus gaat rond 7 uur s avonds naar bed tot een uurtje of 8 s morgens, en dan overdag van 12 tot 2 ongeveer nog. ik heb idd volgende week nog vrij en dan begin ik die week erop met werken. eigenlijk niet zoveel gepland hoor... behalve mn ventje heel veel knuffels en kusjes geven want wat zal ik em missen dan hoor! pff... maar voor hem wel goed om ook eens zonder mama ergens te spelen! dat had hij natuurlijk nooit voorheen toen hij bij mij op het kdv zat. marvb, wou je man de kleine ook na een kdv gaan doen? ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat ie daar veel meer leert en leuker heeft dan bij oma of thuis ofzo. het contact met andere kinderen is toch wel heel belangrijk hoor, maar wel ontzettend duur! pff ik hoop dat nu Guus goed loopt we de tijd van kapotte broeken ook gehad hebben.. hij houd niks meer over zo joh.. morgen nieuwe buggy kopen voor hem en meteen de stad in ff shoppen hopelijk kunnen we wat vinden voor hem. hij begint ook echt uit zn truien te groeien weer... ik ben vanmorgen bij een vriendin wezen kletsen, daar boterhammetje mee gegeten en guus dus in de auto in slaap gevallen en nu ligt ie dus in bed, te kletsen en beetje te mopperen... een kwartiertje slapen is dus echt niet genoeg dus hopen dat hij zo toch nog ff gaat slapen anders word t nog een lange dag... wat eten jullie vanavond... mn inspiratie is op! word tijd dat ik aan t werk kan, kan mn vriend weer koken
Ja ze slaapt eigenlijk altijd langer als thuis bij oma.. vind het ook vreemd! Toch slaapt guus ook niet zo heel lang overdag, maar 2 uurtjes? Lekker nog een weekje vrij! en dan begint het werkende leven weer... ik moet nu de aankomende 2 weken 4 dagen werken, help!!! wordt zwaar hahaha, ben niets gewend Morgen gaat myla logeren bij me ouders! wij gaan lekker naar een hotel in zeeland! eerst gaan we meubel shoppen en dan savonds uit eten en zondag ochtend ontbijt! en zondag badkamer shoppen haha! drukke planning maar wel leuk! heb er zin in! Ik vind ook dat een kdv erg goed is voor een kindje.. daarom gaat ze daar ook 1 dag in de week naar toe. 2 dagen zou ik ook wel goed vinden maar is zo duur idd! en bij mijn moeder zijn er op dinsdag nog andere kindjes (schoolkinderen) mijn moeder is oppasmoeder dus ja genoeg kindjes voor Myla! Op donderdag is ze altijd alleen met me moeder ook wel fijn Oh dat is weinig geslapen idd. ik hoop voor je dat guus nog gaat slapen.. dat is dus bij elk kindje zo.. als myla nog maar 10 min slaap in de auto vind ze het wel weer goed geweest. ik probeer haar dan ook altijd wakker te houden als ze toch wilt gaan slapen eind van de ochtend.. Ik eet vanavond verse tagiatella met een kant en klare pasta saus. met gehakt, courgette, champignons en bos uitje! gewoon simpel hoor!
Nou mijn man wil met mij ruilen van dag... dat ik woensdag ga werken en hij dan papadag heeft ipv dinsdag.. maar ik zie dat niet zo zitten omdat ik dan woensdag en donderdag werk en vaak ook woensdagavond zaalvoetbal heb... zie ik hem dus 2 dagen achter elkaar niet en in de avond hem dan ook misschien maar een uurtje of half uurtje.... dus toen opperde die dat. Maar bij oma zijn zijn 2 neefjes (16 maanden en bijna 3) dus hij heeft het daar enorm naar zijn zin! En komt daar wel aan zijn trekken qua spelen. Ik ben wel van plan om hem straks naar peuterspeelzaal te doen, want hij geniet er wel altijd ontzettend van, spelen met andere kindjes! Hier ging hij altijd tegen kwart voor zeven naar bed. Maar sinds 1,5 week slaapt hij 3 uur in de middag ipv 2 a 2,5 dus nu is hij dan nog niet moe. Hij gaat nu tussen half 8 en 8 uur naar bed. Maar zou nog langer kunnen opblijven.. heb dat liever alleen zelf niet want ben zo gewend aan een avondje voor ons samen, omdat hij dus altijd voor 19.00 uur op bed lag. Hoewel hij s avonds vaak wel echt heel zoet speelt alleen... dus eigenlijk heb je er ook geen hinder van. Hij slaapt s nachts nog niet door maar gaat sinds een week wel steeds beter. Hij heeft een paar nachten gehad zoals afgelopen nacht.. hij werd s avonds 1x wakker en toen om kwart voor 1 en toen pas weer om kwart over 6! en heeft hij uiteindelijk tot half 9!! geslapen, heerlijk. Mama ook uitgerust Kwam denk omdat hij gisteren bij oma is geweest en daar slaapt hij maar 1,5 uur.. echt niet langer... zo gek. Enige wat ik kan bedenken dat hij daar meer lawaai hoort en iets smaller bed heeft. (oma zei dat toen hij wakker was t hele bed in zijn wang stond) Heeft Myla misschien bij oma juist een wat ruimer bed en dat ze daardoor beter slaapt daar? Of daar juist stiller... of houdt oma haar langer op (door dat ze daar meer afleiding heeft) en slaapt ze daardoor langer? Ik vind dat ook altijd zo 'vervelend' als hij in de auto in slaap valt en dan maar kort slaapt.. ik krijg hem dan eigenlijk bijna nooit weer in slaap daarna. Een enkele keer kan ik hem nog halfslapend in bed leggen, maar dan was hij ook wel echt uitgeput! Daarom doe ik dat bijv. ook nooit op woensdagen, omdat hij die dag erna ook al kort slaapt bij oma... Wij eten vanavond broodje shoarma We hebben nog kipfilet en verder weinig.. dus had dat bedacht met wat komkommer en groente erdoor... Voor M.ees maak ik denk ik nog wat aardappels met sperziebonen die ik expres over had gehouden van een ander recept deze week.. ga ik hem dat eerst geven en mag hij daarna met ons lekker mee eten... gisterenavond namelijk ook al wat minder goed gegeten... patat!
aardbei, is het voor myla dan bij oma ook niet vermoeiender dan thuis? dat ze daardoor meer slaapt? hier is oma namelijk vermoeiender dan het kdv! oma zit er de hele dag bovenop en is geen 2 minuten stil, alleen slaapt guus er juist slechter omdat hij dan zo vermoeid is en ik denk dat oma regelmatig gaat kijken, en daar word hij dan ook weer wakker van natuurlijk... en bij oma is alleen zn neefje, die is 4 maanden jonger dus daar speelt ie nog niet echt mee... ik denk dat wij vanavond weer een keer pannenkoeken eten... lang geleden! haha lekker ragout erbij marvb, tsja lastig idd maar ik zou het ook niet zo leuk vinden als ik de kleine 2 dagen niet zou zien... fijn dat t slapen langzaam aan wel beter gaat nu! guus ligt nog steeds in bed te kletsen, begint nu wat stiller te worden haha dus laat em nog maar ff liggen
Ik mag wel roepen, myla slaapt al 2,5 uur haha!! praat vanavond weer even mee want ga me even klaar maken want als ze wakker is gaan we weg
Misschien dat het bij oma stiller is? Meer indrukken, dus meer moe (al kunnen sommige kinderen juist daardoor niet slapen. Hier met mijn 2 kids geen last van gelukkig). Dochter slaapt overdag 1 keertje. Meestal 2,5 uur. Soms meer, soms minder... Rond 12:30 gaat ze naar bed en komt er rond 15:00 uur uit. Haal haar altijd uiterlijk 15:30 uur uit bed, anders is het een kriem om haar 's avonds naar bed te brengen, ook al is het 19:45 uur. De avond is voor papa en mama, net wat marvb zegt. Al is het een ander verhaal natuurlijk bij een nachtmerrie, ziek zijn, overstuur. Dan gaat één van ons er natuurlijk heen. Voor de niet werkenden, hadden jullie vrij/vakantie/werkloos? Ik heb wat gemist natuurlijk en was het een bewuste keuze om niet te werken? In de auto slaapt ze niet veel. Moet echt heel wat gebeuren, wil ze in de auto slapen. Zelfs na een ochtendje Ballorig slaapt ze niet in de auto, terwijl ze wel extreem druk is geweest met rond 'rennen' etc. 'Vroegguh' toen ze wel sliep in de auto, kon ik haar ook niet makkelijk meer in bed leggen als ze in de auto heeft geslapen. Powernap? Heel vervelend dat in de auto slapen. Geen idee wat wij eten. Iets wat vriendlief kookt. Geloof dat hij iets Thais gaat maken. Voor de kids heeft hij gewoon aardappels, groente, vlees gehaald. Wat hij heeft gehaald schijnt nogal pittig te zijn en dat doen we de kinderen niet aan. Al mogen ze het wel hebben...
ohh wat lekker koningsgezin, ben je nu lekker thuis en je man kookt straks? ik zit nu bijna 2 maanden werkeloos thuis en ben dus iedere dag kok en huishoudelijk medewerkster begin per 1 febr met een nieuwe baan, en dan is mn vriend dus eerder thuis dus moet hij weer koken haha ohh aardbei ze leert t wel! en hier is t na 1 uur en een kwartier kletsen in bed ook eindelijk stil op de babyfoon hij heeft het opgegeven!! haha ohh en je bent een brabander of niet, Guus kan "houdoe" zeggen wou gisteren niet zwaaien en dag zeggen toen we de winkel uitgingen en nu dus al hele tijd houdoe aan het roepen
Bofkont ben ik he? Meestal als ik thuis ben kook ik hoor. Maar de oppas is ziek. Normaal werk ik op vrijdag. Aha, vandaar. Wel lekker dat je dan weer aan het werk kan/mag! Zal wennen zijn. Hoeveel dagen ga je werken? Nee, ben geen Brabander. Kom officieel gezien van de Veluwe en woon nu in Nieuwegein (Utrecht). Gaan misschien verkassen naar Brabant (Fijnaart), maar afhankelijk wat vriendliefs nieuwe werk nou precies wilt. Hem houden waar hij nu zit (Oud-Beijerland) of wij emigreren naar Duitsland (wel voor hetzelfde bedrijf). 2 verschillende kanten dus. Kan alle kanten op met ons Haha, toch maar wel opgegeven? En dan mag hij er zo weer uit zeker? Tja jongen, had je maar eerder moeten slapen
Welkom koningsgezin Woehoe Nicole een houdoe kind! Goed bezig! Die van ons zegtnog bar weinig hij kan nu papa, mama, aaien, ja, nee, uit, klaar, hallo en zijn naam als ie zin heeft.. Maarhij begrijpt wel alles wat ik zeg (alleen doet ie daar niks mee) Hier gaat hij niet naar t kinderdagverblijf alleen oma's als hij dalijk 2 is wel naar de peuterspeelzaal. Hij heeft wel genoeg kindjes om mee te spelen dus hij is gelukkig wel heel sociaal, geeft al zijn speelgoed en krentjes aan andere kindjes. Hier wel een slaapkopje hij zou s ochtends nog best kunnen slapen maar meestal hou ik hem wakker.. Dan slaapt ie s middags nog 2.5 uur ongeveer S avonds tussen 7 en half 8 naar bed..meestal meer richting 7 uur S ochtens rond 7 uur weer wakker.. Of eerder als wij opstaan
haha ja ja ongeduldje, toch wel een belangrijk woord toch? niks leuker als tegen een niet brabander houdoe zeggen en dan zeker uit de mond van een 1 jarige nee nu mag ie blijven slapen tot ie zelf weer wakker word hoor! ik vind het opzich niet erg nu thuis te zitten maar moet idd niet te lang duren, iedereen aan het werk in mn omgeving dus je wereldje word wel klein. blij dat ik dan een kleintje heb dan hou je je dagritme nog tenminste anders sliep ik iedere dag tot 11 uur ofzo tsja uitslapen zit er straks ook niet meer in maar hoef pas laat te beginnen dus nooit vroeg op... das dan weer t voordeel met in een winkel werken hm koningsgezin, spannende tijd dan voor jullie ofniet? wanneer krijg je duidelijkheid? je heb dalijk t hele land gezien! ik ga de "houdoe streek" niet uit! hihi
Hee, tijdje niet geschreven, net even snel bijgelezen. We hebben een zware weel achter de rug. Luuk terroriseert de boel nog steeds snachts, daar komt bij dat ie aan de diarree is en dus snachts wakker wordt van een poepluier. Net een luier 3 uur aan gehad en er zat niks geen plas in. Net wel soep gegeten, dus we kijken het nog even aan. We zijn helemaal kapot . Welkom koningsgezin! Ikwerk 32 uur en mijn man ook. Ik heb wel net een maand zonder werkgezeten (bewust) en het is voor de kleine ontzettend wennen dat ie weer naar het kippenhok wat gastouder heet toe moet. Daarom slaapt ie ook ontzettend slecht de afgelopen 3 weken en nu dus ook nog ziek. Ongeduldje,ik denk ook dat de peuterspeelzaal ook wel voldoende is hoor. Ik vond gastouder wel fijn omdat het gewoon net wat huiselijker is of zo. Nou, wij duiken zo maar weer het bed in, elk uurtje is meegenomen. Ik zal morgen wel weer wat meer meedoen. Kan wel wat vertellen over mijn werk, ik vind het echt heel leuken het wordt steeds leuker!