Vandaag leek het bij ons beter te gaan. Hij heeft wel nog weer gepoept vanacht, maar dat ging gepaard met wat gebabbel. Ik hoorde hem rond 4 uur kletsen, ongeveer 5 minuutjes, toen wat gekreun en daarna was het stil. Vanochtend was ie in diepe diepe slaap dus dat peopen heeft ie snachts gedaan zonder huilen, heerlijk. Hij was ook ontzettend goed gemutst vanavond, eten was gezellig, ik denk dat het de goede kant op gaat. Drinken doet ie nog steeds nauwelijks, maar hij eet goed en daar zit ook wel vocht in. Ik heb lekker gewerkt vandaag. Ik vind het echt een leuk bedrijf en iedereen is echt ontzettend aardig en voel me aardig thuis in de groep. Er zit 1 man tussen die zich denk ik ietwat bedreigd voelt en hij is dus ontzettend negatief, maar dat is de eerste van de tientallen mannen die ik daar ontmoet heb, dus dat kan ik nog wel aan . Wat een gedoe marvb, die nachten. Ik hoop voor je dat het vanacht beter gaat. Ik hoop dat bij ons de stijgende lijn ook doorzet, want ik had ook wel een beetje gehad. Ben nu lekker aan het koken voor morgen. Als je beidden 32 uur werkt moet je toch wat creatiever zijn met maaltijden. Ook die kindervoedsel cursus triggert me wel om weer wat uit te proberen. Afwisselend dieet is toch wel erg belangrijk. Ik heb trouwens ook geleerd dat vlees toch echt belangrijk is voor die kleintjes. Luuk houdt er niet zo van en gaf het gewoon minder, want dacht dat ie dat wel uit ander voedsel kon halen. Dat kan ook wel, maar dan moet je echt je best doen met noten en spul en dat kan ie natuurlijk weer niet kauwen. Dus ik ben nu toch maar wat vaker weer vlees aan het proberen. Dit was echt nieuw voor mij... Wij wonen niet in een hofje maar aan een klein doodlopend straatje, onze auto kan nog wel voor de deur. Er zijn toch ook wel hofjes waar de auto wel voor de deur kan of is dat dan officieel geen hofje? Nou, moet even de kool afgieten!
Nou sinds 3 nachten heeft de mini hier een hekel om te gaan slapen, lief en vrolijk spelen tot we hem in bed leggen dan is t huilen met dikke tranen.. Als we dan op de kamer komen is t goed, maar zodra hij weer in bed ligt hetzelfde drama.. Nu al de derde avond op rij.. Zucht zijn we niet gewend...
ohh ongelukje, dit hebben wij een week of 2 geleden gehad.... echt niet leuk, en hij werd toen ook s nachts veel wakker en sliep heel licht... hopelijk is t bij jullie ook met een paar dagen weer over... nou smurfjesmama is ie er dan nu eindelijk doorheen? hier gaat t vlees juist als eerste op als ie de kans krijgt... fijn dat je t goed na je zin hebt! toch altijd spannend bij een nieuwe baan! pff pittig hoor nu nog koken. maar jullie werken beide in de zorg toch? zijn julie dan toch pas laat afgewerkt? want als je vroeg begint ben je ook om een uur of 3-4 afgewerkt? mn vriend moet ff flink zuchten van mij.. is zn brood aan het smeren voor morgen vroeg. we hadden plakjes kaas, dus ik had er 1/4 deel vanaf gesneden voor een halve boterham voor guus, kijkt ie mij aan, meen je dat nou zegt ie... haha dus ik uitleggen, jaa zegt ie ik eet altijd gewoon de rest zelf op! hop daar gaat dus weer een plak kaas zo zn mond in toch gek dat je dan een buikje krijgt he haha
Fijn nicole dat het wennen op het kdv zo goed ging! Wat slopen marvb bij jullie vannacht. Dat stil zijn en na een kwartier weer huilen herken ik wel.. Dat was hier ook het geval toen ze die nachtangsten had, omdat wij haar toen niet goed genoeg wakker maakte ging ze dus na een kwartier weer zo overstuur huilen.. was mees wel goed wakker? Knap hoor smurfjes mama nu nog aan het koken, ik vind het ook altijd lastig wat we moeten eten als we allebei gewerkt hebben, meestal toch wel iets makkelijks met roerbakgroente of zo haha. Ben je nu dan al voor de hele week aan het koken? aahh ook al ongeduldje, het is wat he dat slapen! hopelijk is het snel weer over, niet leuk Hier eet myla ook het vlees als eerste maar de rest wilt ze dan dus niet meer.. wij geven dus het vlees dus maar apart, voor ons zelf dus ook want als ze het bij ons ziet wilt ze dat andere ook niet meer.. Hier weer een dagje gewerkt, beetje saai vandaag.. morgen weer een dagje! en dan donderdag en vrijdag weer.. pf 4 dagen zie er zo tegenop he vrijdag is gelukkig me vriend thuis dus myla hoeft niet extra weg! Oh ja nog over het cb.. testje viel wel mee hoor er stonden wel blokjes op tafel en daar ging myla al gelijk een torentje van bouwen haha! en ze is inderdaad een licht meisje.. schrok wel even want ze zit nu op de -2 lijn met der gewicht (voorheen altijd -1) maar ja het was niet zorgwekkend en gewoon goed. Je kan het er niet in proppen zei ze, erg aardige vrouw haha is wel eens anders op het cb! Wij zijn zelf verder ook niet groot dus ja niet zo gek dan vond die vrouw! hoeveel boterhammen eten jullie kindjes? Myla krijgt als ontbijt 1 boterham en als lunch ook.. wil nu gaan proberen of ze 1,5 wilt.. wie weet lust ze dat ook nog wel!
hier wisselend aardbei, soms 1 met moeite, soms moet ik na 2 boterhammen zeggen dat t wel genoeg is... meestal 1 s morgens en 1.5 s middags. hoe doen jullie altijd in bad? hier in t grote bad, maar ik kleed hem eerst uit op zn commode, dan in de wikkeldoek naar badkamer en na t bad weer in de wikkeldoek en naar zn kamer aankleden. maar de wikkeldoek word te klein dus was wel benieuwd hoe jullie dat doen... vind aankleden in de badkamer niet handig op de grond ofzo...
Wij hebben nu nog geen bad dus ze gaat nog in der babybadje, die zet ik in de douchecabine. Wij kleden haar uit op de commode en laten der luier nog aan. Dan badje vol laten lopen, myla loopt wat in de badkamer (dan gaat ze de was uit de wasmand halen in de wasmachine doen haha, die staat bij ons in de badkamer) als ze uit bad komt doe ik der altijd eerst even afdrogen in de badkamer, zij staat dan gewoon en dan doe ik de handdoek over haar heen en gaan we naar haar kamer en doe ik haar verder daar afdrogen! op de commode
Hier ook een echte vleesman! We doen nu dan ook met een prakkie pas het vlees op tafel zetten als hij de helft van zijn bordje leeg heeft... anders hoeft hij namelijk echt niets anders meer dan vlees... Ik weet niet of het dan ook hofjes zijn Maar het hofje die ik bedoel is in elk geval een blokhuizen met in het midden een speelterrein. De voordeuren zitten in het hofje (dus grenzend aan het speelterrein) en de achtertuin/deur dus aan de andere kant.. maar bij dit hofje ligt daar dan water.... Soort van Kasteelachtig iets dus. Ik denk dat we er toch een keer in elk geval gaan kijken.. je moet t denk ik gezien hebben om het gevoel te krijgen van wel of niet... Hij was volgens mij wel goed wakker aardbei, de ene keer stond hij in zijn bed en een andere keer zat hij recht op.. ik denk dat hij met zijn knuffel aan het spelen was en die er uit gooide telkens en toen hem wilde zoeken maar dus niet kon vinden, aangezien die uit zijn bedje was gevallen..... maar zodra ik hem dus weer terug legde was t ook gewoon goed.. vreemd, want normaal gaat ie dan wel huilen bijv. Hij slaapt de laatste weken ook 3 uur p.d., soms zelfs ietsje langer (normaal 2 a 2,5) en gaat later naar bed.. ik wacht vannacht nog een keer af anders moeten we denk ik de keuze maken; of nog later naar bed (want super moe was hij nu eigenlijk nog niet...) of wakker maken na 2,5 uur.. dat later naar bed zal wellicht beter zijn voor mijn nachtrust (hoop dan dat ie niet of maar 1x komt ofzo, daardoor)... maar de avond vanaf 20.00uur min. voor jezelf.. heb ik eigenlijk ook wel nodig.. Mees heeft een tijdje 2 boterhammen s morgens en 2 a 3 s middags gegeten, toen at hij het avondeten nog minimaal. Nu is hij echt een avond eter geworden en gaat het brood er niet echt goed in. S morgens soms maar 2 stukjes of helemaal niet... een enkele keer 2/3 boterhammen, maar aan een hele komt hij niet meer. s middags nu meestal 1 soms bijna 2.... Fruit eet hij daar en tegen wel super graag ineens. Hij vroeg er vandaag nog 2x extra om. Dus vanmiddag nog extra peer gegeten en vanavond nog een paar stukjes appel. Hoe geven jullie het brood? Hier laat met tandjes dus nog zonder korsten. Hij heeft 2 tandjes onder en boven komt er nu ook 1 goed door... (met nog vele doorkomende tanden maar dat kun je nu nog geen tanden/kiezen noemen...) dus wilde vandaag met korst proberen.. maar als ik hem dan dubbel doe en dan ga snijden in kleine stukjes (hij eet met zijn handjes meestal, dus enkel is daarmee niet echt een optie, dan zou hij met vork moeten gaan eten..) maar dan heb je sommige sneetjes bijna alleen maar korst.... Ik vind maandag altijd een saaie avond betreft de tv.....
thnx! guus bibbert atlijd helemaal als ie uit bad komt dus wil em altijd zo snel mogelijk aankleden. maar misschien eerst ff met de handdoek afdrogen en dan naar zn kamer toe. haha handig zo'n washulpje... guus gaat altijd op de grond voor de wasmachine zitten als ik em aanzet, gaat ie rustig 5-10 minuten zitten kijken hahaha
Ik douche meestal met hem en dan komt me man met een wikkeldoek aanzetten om hem mee te nemen.. en snel naar de slaapkamer om om te kleden. Ik kleed hem wel bijna altijd uit in de badkamer, ook als ik hem in het babybadje zet. Ik kleed hem dan gewoon staand uit en zet hem in bad of neem hem onder de douche. Met uit het badje halen doe ik zelf altijd een wikkeldoek en dan nog een handdoek er bij zodat hij helemaal ingepakt is!
Hmm als myla nachtangsten heeft staat ze ook altijd in bed, maar ja kan natuurlijk ook gewoon iets anders zijn! Hoop voor je dat het vannacht beter ga! Mij lijkt zo'n hofje wel gezellig hoor, gewoon lekker gaan kijken! Myla krijgt der boterham gewoon op der bordje in stukjes, ze eet dan verder zelf. Ze krijgt eigenlijk al wel een tijdje met korstjes maar ze heeft ook al wel wat tanden en paar kiesjes. Myla propt soms wel heel erg en dan gaat ze dus weer kokhalzen.. toch schrik ik altijd nog als ze dat doet vanochtend dus ook weer.. ik op der rug kloppen maar het kwam niet, opeens keek ze zo raar ik denk neeeee.. maar opeens kwam het pfff kreeg het al zo benauwd Lekker rustig dan nicole als tie voor de wasmachine gaat zitten hihi myla gaat ook altijd wel kijken en het liefst weer op die knopjes drukken maar dat mag natuurlijk niet
Wij geven sochtends nog pap, met een lepel en dat voeren we dan, lekker makkelijk. Smiddags eet ie 1 boterham en dat duurt echt zo lang... We geven wel met korstjes, dat vindt ie verder prima. Op het moment krijgt ie er een vork bij, dat is reuze interessant, maar bij het prikken heeft hij wel hulp nodig. Voor een wikkeldoek gebruik ik van die supersized hydrofielluiers. Deze zijn volgens mij een dikke meter bij een meter (misschien zelfs 120 cm), daar kan je ook je reuze dreumes lekker in wikkelen. Het babybadje hebben wij in het grote bad staan en zo kunnen we snel een badje maken en ook makkelijk wegspoelen. Hij gaat elke dag in bad, want een vast ritueel is bij hem erg belangrijk. Heb trouwens niet voor de hele week gekookt hoor. Op maandag eten we iets makkelijks, roerbak groente inderdaad of macaroni, vandaag stamppot rauwe andijvie. Op dinsdag een ovenschotel die ik op maandagavond al maak. Op woensdag ben ik vrij dus dan gewoon iets waar ik zin in heb. Donderdag kliekje van woensdag of weer makkelijk. Vrijdag is soepdag, komt nog uit de tijd dat luuk slecht at en soep wel heerlijk vond. Nu is het een beetje een gezinnetjes ding Haha marvb, zoals jij het vlees achterhoudt totdat de rest op is doen wij met komkommer. Als we komkommer hebben moet dat echt wachten totdat ie iets anders gegeten heeft ander eet ie enkel zo een halve tot hele komkommer op, gek kind...
haha heel eet schema... pff ik bedenk nu meestal pas iets als guus in bed ligt en als ik nergens zin in heb ga ik na zn slaapje nog ff na de winkel toe.. maarja dat is volgende week dus ook afgelopen als ik weer moet gaan werken. t babybadje hebben wij maar gebruikt tot de 3 maanden, toen ff tummytub tot 6 maanden en toen in t grote bad in zon bad ring /zit ding... en nu dus los in bad vanaf 9 maanden ofzo... guus gaat trouwens maar 2 x in de week ofzo in bad... aardbei dat proppen gebeurt hier ook. en dan kijkt ie mij al aan van jaa dat mag eigenlijk niet en da haalt ie alles weer uit zn mond om dan wel stukje voor stukje te gaan eten... en de laatste 2 stukjes moeten er altijd tegelijk in, want dan isie trots dat zn bordje leeg is haha
[QUOTE en de laatste 2 stukjes moeten er altijd tegelijk in, want dan isie trots dat zn bordje leeg is haha[/QUOTE] haha, lekkerding! Hier is ie ook gek op komkommer smurfjesmama, net als zijn moeder
Heerlijk dat forum zoveel herkenning haha Hier s ochtends Brinta lekker makkelijk soms een boterham ligt eraan, s middags 2 boterhammen we hebben wel een broodmonster Ook eerst t vlees dat is t lekkerst denk ik.. Ohnee dat is t toetje. Onze wasmachine staat in de bijkeuken, maar als hij de kans krijgt laadt hij hem wel in en drukt op de knopjes uiteraard.. Ergens iets instoppen en uithalen dat is ook wel een leuk spelletje Nou ik ga naar mijn bed slaap lekker
Geven jullie ook een toetje trouwens? en wat geven jullie als toetje? Ik geef gewoon vla of iets wat wij als toetje eten.. hier op het forum was een topic gestart over vla dat dat zo ontzettend slecht is... maar ja ik eet als toetje altijd al vla van kinds af aan.. is dat dan zo slecht?? Hier gaat ze ook elke avond in bad! zit ook in haar ritme wij gaan zelf ook elke dag dus ja zij dus automatisch ook
Fieke krijgt Griekse yoghurt als toetje. Vindt ze heerlijk. Fieke eet s ochtend een kom Brinta. Tussen de middag twee boterhammen. En s avonds zo'n 300 gram warm eten. Ze lust alles, behalve zuurkool. Soms nog een toetje. Eten voor deze week ligt al gesneden en wel in de vriezer, klaar om in de slowcooker gemikt te worden. Vanavond tortilla's ben benieuwd.
who complimenten lionne! wat goed van je! wij eten eigenlijk nooit een toetje, soms een ijsje guus krijgt wel altijd volle yoghurt als toetje. uit zo'n oefen bekertje met neus uitsparing. vind ie ook heerlijk! griekse yoghurt is eigenlijk nog beter toch? kun je dat ook drinken of is dat echt te dik? aardbei was jij ook iedere avond dan je haren? ik stijl mn haren altijd met de stijltang en was mn haren om de dag, maar de 2e dag zit het altijd een beetje verrot zeg maar... vanmorgen boodschappen gedaan, nou lekker relaxen haha vanmiddag ook niks meer... nou ff al you need is love terug kijken van zaterdag haha
Hier ook griekse yoghurt als toetje. Is inderdaad te dik om.te kunnen drinken. De yoghurt in die beker deed ik eerst ook! vaak tussen de middag in.de periode dat we demiddag fles er af hadden gehaald. Hier verder moe van me werk gekomen!
Hier als toetje meestal iets van yoghurt, maar niet altijd ligt eraan hoe het uitkomt. Hier is slapen nog steeds drama.. Echt weet niet wat er is, is niet alleen s avonds maar overdag ook. Gisteren heb ik hem in eerste instantie uit zijn bed gehaald. Toen was alles goed, terug in bed gelegd weer huilen.. En volhouden. Nou toen even doorbijten voor papa en mama toen sliep hij na een kwartier. Nu ook alweer 10 min aan t huilen en ik wil zo graag naar boven maar weet niet of het uitdagen is.. Lastig.. Hmm hij is nu stil... Hopen dat t stil blijft