"Mama moet dat doen!"

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door esje91, 30 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esje91

esje91 Actief lid

7 apr 2015
    178
    7
    18
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

Ik heb een zoontje van 3 en zolang ik me kan herinneren is het altijd "mama" geweest. Nu zei iedereen altijd " ja is een fase" nou fase.. ik vraag me af of het ooit overgaat haha. Aankleden, tanden poetsen, na bed brengen, in de auto zetten het maakt niet uit het is altijd mama. Hier geven we natuurlijk niet altijd aan toe kan ook niet, ik heb vaker avonddiensten dus dan is het gewoon papa hoe dan ook.. maar goed dan is het ook geen probleem want hij weet gewoon dat ik er niet ben.. maar ook als papa vraagt na een dag werken " hey vriend krijg k een knuffel?" Dan is het antwoord : nee!! Maar mama wel.. :D
    Herkenbaar voor sommige??

Groetjes

2. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ja ons zoontje heeft die fase nu. Als ik er niet ben is het prima maar anders moet ik alles doen. Hij wordt in het najaar 3. Hij neemt ook meer van mij aan en luistert beter naar mij. Overigens geen probleem als ik er niet ben nee. Ik ben nu hoogzwanger dus helemaal nu heeft hij soms gewoon pech en doet papa het. Dan maar drama.

Bij ons is dit overigens niet altijd zo geweest. Het is ook niet omdat de een vaker thuis is dan de ander ofzo want wij werken beide hetzelfde aantal uren etc. Geen idee dus waarom maar wel herkenbaar nu.

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Onze dochter (5 inmiddels) is niet zo heftig. Maar wel alles mama. Als ik bijv op bed lig met haar broertje komt zij mij gewoon wakker maken voor eten. Terwijl papa in de woonkamer is. Geen fase, altijd zo geweest

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Herkenbaar, van mijn dochter. Ik ga hier wel dubbel en dik tegenin. Vooral door mijn man te bevoordelen. Als we leuke dingen gaan doen, mag hij dat altijd aankondigen. Hij stelt altijd voor om een snoepje te eten, of een ijsje te halen. Op de iPad 'mag' alleen van papa, nooit als ik haar in bed stop. En héél af en toe zet hij haar autostoel voorin de auto, dat vindt ze geweldig. Vraagt ze daarna of dat bij mij ook eens kan, dan antwoord ik dat dat alleen bij papa mag.

Dat werkt wel. Ze is steeds minder gefocust op mij. Gelukkig maar.

Marchella en tuc vinden dit leuk.
  5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Het is wel dat ik meer"moet" doen en meer kusjes en knuffels krijg. Sinds ongeveer 2.5 dat papa ook meer mag doen en sinds zijn 3de verjaardag dat papa ookmeer wordt geroepen

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Hier is dat al 5 jaar zo, dus het is niet echt een fase te noemen. Mijn dochtertje had dat ook, maar dat is bijgetrokken, dus ga er vanuit dat dat nu ook wel gaat gebeuren.

7. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Trekt later wel bij, zo tegen de tijd dat ze naar school gaan hier. Ik heb drie dochters en een zoon. Ze hebben altijd borstvoeding gehad en ik heb ze veel gedragen dus ook logisch dat ze wat meer bij mij hangen. Maar zogauw ze naar school gaan komt papa meer in beeld en zogauw papa ze ook in slaap kan krijgen iets jonger dan al wel. Nu is papa bij de meiden echt de koning. Als ik weg ben dansen de muizen op tafel zeg maar. Muziek aan, dansen, computerspelletjes, een ritje in de "snelle" auto. Hij gaat nu ook 1 op 1 iets leuks met ze doen. Naar de stad op het terras wat drinken. Dit vinden ze fantastisch. Ik doe ook wel leuke dingen met ze, maar die zijn wat burgerlijker haha

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden heeft een voorkeur voor zijn papa. Geen fase hier. Altijd al zo geweest.

9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier wisselt het (bijna 4) . Als ze ziek is moet ik iig alles doen.

10. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Mijn dochter, nu anderhalf, is erg gefocust op oma (mijn moeder woont bij mij in en past op als ik werk). Als ze valt wil ze direct door oma opgepakt worden, oma krijgt het vorkje als we gaan eten, etc. Af en toe steekt het me wel een beetje maar ik probeer in m'n hoofd te houden dat het een fase is.

11. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    Hier gaat het ook zo bij de oudste bij alles in huis. We gaan er niet altijd in mee, het verschilt per situatie. Zodra papa de deur uit gaat en hij mag mee dan gaat het wel goed. Hij gaat zonder problemen met zijn vader dingen doen buiten de deur (boodschappen, kapper, maakt niet uit wat).

12. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Hier duurt die fase al 10 jaar en bij alle 3 de kinderen... Hun eerste woordje was 'mama' en ook daarna was het mama voor en mama na. Of ik nu minder werkte of juist meer, het heeft geen enkel verschil gemaakt. Vaak geniet ik ervan, maar ik vind het eerlijk gezegd ook wel eens vermoeiend dat er door iedereen zo aan me getrokken wordt.

13. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Hier trekt ze meestal meer naar mij toe. Als ze is gevallen bv wil ze door mij getroost worden en noet door papa. Maar goed qua dingen doen heeft ze soms gewoon pech, Papa moet ook tandenpoetsen of dr naar bed brengen.

14. fafa

fafa Niet meer actief

Hier ook. Sta ik onder de douche, lopen ze telkens de badkamer binnen "mamaaahhh...?" Hallo, je vader is ook ergens in huis. Vraag het hem even zeg! :rolleyes::D

Maar omdat ik fulltime thuis ben is hun eerste "reflex" natuurlijk om naar mij te komen.

Marchella vindt dit leuk.
  15. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ach, mama's zijn gewoon magisch.
    Mijn dochter (12 jaar) doet het nog. Vandaag was ik boodschappen doen, kreeg ik een appje "mama mag ik zwemmen met *vriendin*"?.
    Dus ik app terug dat ze maar even naar huis moet gaan om het aan papa te vragen.
    Appt ze terug dat ze thuis is en (nota bene!) naast papa op de bank zit, maar dat ze het zo makkelijk vindt om het aan mij te vragen. Via de app. Terwijl papa naast haar zit!
    Zucht...

Marchella, dreumesje en Hopsatee vinden dit leuk.
  16. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Hier ook heel herkenbaar. Zoontje is bijna drie en ook echt een mama's kindje. We brengen hem om de beurt naar bed, maar als het papa zijn beurt is, dan doet hij bijna altijd moeilijk. Alles moet mama doen, erg vermoeiend en ook zeker niet leuk voor mijn vriend. Hopelijk komt er snel een eind aan deze fase, al verwacht ik het nog niet.

17. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Onze dochter is precies zo..
    Ik kan ook haast niet douchen zonder dat ze ook komt kijken. Altijd bij mij op schoot, lekker knuffelen en spelen met de poppen.

Papa mag alles 'een ander keertje' doen. Nu mama.

Maar ook wij proberen daar niet in mee te gaan, en ik ga bewust geregeld een aantal uurtjes weg in het weekend zodat hij ook alleen met haar is, dan vindt ze alles prima. Doordeweeks is ze 2 dagen met mij thuis en en direct na het kdv ook. Dus het is ook niet zo gek.

Deel Deze Pagina