Mama Nynke en Mama Lillibit!!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door lillibit, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Hoi Danielle,

Sorry dat ik even niet heb gereageerd.
    Nu ook even snel een berichtje, want ik ga zo mijn tas in pakken om dit weekend weg te gaan met mijn vriendinnen.
    Met Meije gaat het super! Ze drinkt heel goed en slaapt super!
    Hoop dat bij jullie ook alles goed is en dat jullie een fijn pinksterweekend hebben!

Groetjes

2. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Owww, je gaat een weekend weg met vriendinnen? Ben benieuwd wat jullie gaan doen! En dat zonder Meije? heb je dar al zin in? Of ze blijft natuurlijk lekker bij je vent he, dat scheelt vast een hoop! :D

Nou, heel fijn weekend (al zal je dit vast pas daarna lezen;)) en hoor wel hoe het geweest is!

Ik heb dit weekend morgen eerst visite, zondag een BBQ-feestje, en verder zien we nog wel!

Heb mijn teen zo hard gestoten, dat hij zwaar gekneusd (enhopelijk niet gebroken) is.... kan geeneens schoenen aan! Dus grote stukken lopen zit er niet in dit weekend!!!!

Tot gauw!!!!!

Groetjes

3. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Hoi hoi,

Ik was even benieuwd hoe je weekend was geweest met je vriendinnen en het het voelde, zo gescheiden van je meisje!

Ons weekend was gezellig en natuurlijk weer veel te kort.. zoals altijd hahaha!
    Gelukkig gaat het met mijn teentje wee goed, lopen lukt wel weer!

Hoe is het met meije? Wanneer krijgt ze weer prikjes? Jip de 25e pas weer....
    Sinds het weekend kan hij opeens omrollen!:$ Niet meer alleen laten liggen dus hahaha!

Is hetdaar ook zulk slecht weer? Hier echt vies weer, bah!
    Ik hoop eigenlijk dat het nog even droog wordt, moet naar de stad, maar heb geen zin om door dit weer te gaan... maarja,.... de hele dag binnen vind ik ook geen optie! :(

Groetjes!!

4. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Hoi hoi,

Daar was ik weer!
    Wat een drukte.. Ben maandag avond thuis gekomen van mijn vriendinnenweekend en gister was ik jarig..
    Maar goed. Ik heb een heerlijk weekend gehad, en moet zeggen dat ik Meije niet enorm gemist heb. Het ging dan ook heel goed met Jos thuis. Pas toen ik weer thuis kwam en haar in mijn armen had voelde ik dat ik haar gemist had!!

Oh Jip kan al omrollen! Tot op zijn zij neem ik aan? Meije is nu erg bezig haar benen in de lucht te gooien en hierdoor valt ze ook wel eens om zeg maar. Maar nog niet echt tot op haar zij.
    Meije krijgt morgen haar prikjes alweer. Deze keer gaat Jos een keer mee. Weet hij ook hoe het op het consultatiebureau is.

En aankomend weekend gaan we met mijn schoonouders ergens in een huisje zitten. Spannend, ben benieuwd hoe ze slaapt in het campingbedje en niet thuis is.

Het weekend erna gaat ze voor het eerst bij mijn moeder logeren. Ook erg spannend allemaal. En 8 juli gaan we 2 weken naar Terschelling. Erg veel drukte in het vooruitzicht. Maar wel allemaal leuke dingen!

Hier is het ook prut weer. Moet ook nog naar de winkels, maar kan gelukkig de auto van mijn vriendin (buurvrouw) lenen.

Groetjes

5. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Haai!!!

Heb je een leuk weekend gehad? heb je nog weat aan vaderdag gedaan?
    Jip had op het kdv een mooie boekenlegger geknutseld, heel schattig....met zijn voerafdsrukjes erop! Verder heb ik hem laten verven op papier.... daar een fotocvollage van hem op gemaakt en die ingelijst... heel leuk geworden! En ik heb een voorleesboek gekocht, beertje Pippeloentje. Heb hier een nieuwe traditie ingevoerd, nl dat het vader- of moederdagcadeau iets moet zijn wat kind en ouder samen kunnen doen! Dus in dit geval is dat nog niet veel, vandaar een boek, maar straks kan je denke aan iets wat je kan bouwen, dagje samen uit, noem maar op! Dat vind ik leuker dan zomaar een cadeautje kopen, vaak weet je toch niet wat je wil......

Maar goed.... nog gefekliciteerd met je verjaardag!!! Heb je een leuke dag gehad en ben je lekker verwend?

Wat fijn dat het weekend zo goed gegaan is! Wij zouden afgelopen zaterdag voor het eerst een hele dag weg zijn, uitje van het werk van Dirk, maar dat is door het slechte weer niet doorgegaan!

Let maar op, Meije rolt zich nu ook zo om! Zo begon het bij Jip ook! :p
    Jip is snotjeverkouden... heel zielig! En vies dat hij de neusspray vindt! Hij kijkt me aan alsof ik hem iets aandoe
    :)

Was wqel waardeloos weer het weekend he? En veel beter wordt het niet van de week.......:(

6. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Hoi Danielle,

Wij hebben een erg gezellig weekend gehad. En bijna de hele zaterdag middag buiten gezeten! Heerlijk!
    Meije heeft zich voorbeeldig gedragen! Alleen maar gelachen en niet gehuild! (Ja, als ze naar bed ging..)

Jip heeft leuke dingetjes voor zijn vader gemaakt!! Schattig!!
    Wij hebben niet echt iets aan vaderdag gedaan. Ik heb Jos namens Meije een kaart gestuurd, verder niks. Vind het nu ook nog niet nodig, leuker als ze later dingetjes voor Jos in elkaar knutselt.
    (ik heb ook niks gekregen met moederdag)

Gaat het goed op het KDV? Jij al zicht op een andere baan? Wanneer gaan jullie precies op vakantie? Wij 8 juli al! Schiet op!!

Wat sneu dat Jip verkouden is! Hopen dat het snel over gaat! Gebruik je dan ook een pipetje om de snot uit zijn neus te zuigen?

Meije was weer enorm stoer met de prikjes! Nog minder gehuild als de vorige keer! Heb wel gemerkt dat ze dus niet zonder de bakerdoeken kan slapen! Mocht ze niet gebruiken 24 uur na de prikjes, en dat hebben we geweten! Nu ligt ze weer heerlijk in de doeken te slapen!

Ik denk dat ik haar deze week ook in haar ledikant ga laten slapen dan kan de wieg weer naar een ander nichtje dat nu zwanger is. Scheelt ons weer wat bukken en ruimte. Jip nog steeds bij jullie op de kamer?

Ben je al aan het nadenken over het eerste hapje? En geef je nog steeds een laatste voeding om 23 uur?
    Ik geef Meije 5x 200, daarvan drinkt ze vaak 2 flessen helemaal leeg!

Groetjes!

7. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Wow, zaterdag de hele dag buiten gezeten?? dan hadden julie ander weer dan hier!!

Jip is nog steeds verkouden...pipetje helpt niet... geef hem neusspray, maar ook dat geeft nog weinig resultaat. :(

Jip heeft vandaag weer prikjes gehad! Erg goed gegaan, maar even gehuild, maar net was het wel schreeuwen! Mijn vriend is nu ff met hem een rondje om, kijken of hij rustig wordt, dus vandaar ff gauw dit bericht... zal me zo weer op hem moeten storten. Jip woog nu 6700 gr en is 66 cm, nog steeds bovengemiddeld.

Ja, ik geef de laatste voeding rond 23.00. Heb dit besproken met de kinderarts vandaag, omdat ik om mij heen wel hoorde dat ik hem hier niet meer voor wakker moest maken, maar de kinderarts zei dat zolang hij deze fles ook opeet... dit gewoon mag blijven gebeuren, dan heeft hij dit nodig, gezien zijn lengte en groei. Dus we gaan gewoon weer vrolijk door! Ik geef 2x 150/5 en 3x180/6, en dat eet ie meestal wel op.

Lekker, jij gaat al bijna op vakantie, heerlijk!!!
    Wij moeten nog even wachten, we gaan de 22e. Ik ga Jip denk ik vanaf 4 maanden wel langzaam laten wennen aan een fruithapje, jij?

Slaapt Meije al in haar ledikantje? Ik moet Jip ook echt naar zijn kamertje doen, Dirk wil dit ook heel graag... maar...ikke nog niet!! :) Vind het nog veel te gezellig, zo samen!

Nou, ben benieuwd of hij vannacht nog ziek gaat worden, ik geef hem zo bij voorbaat een zetpil, slaapt hij vast wat beter op!

Jij bent weer aan zet! ;)

Groetjes!!

8. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Hoi Danielle,

Hier mijn zet!
    Gatsie dat Jip nog steeds verkouden is. Hadden ze daar op het consultatiebureau nog tips voor?
    Alles goed gegaan vannacht? Of heeft Jip nog last gekregen van de prikken.
    Wat is het al een flinke kerel zeg! Meije was op 17 juni 5950 gram en 64 cm. Ze zit dan ook op het gemiddelde met gewicht en ver boven het gemiddelde met lengte.

Ja, wij geven om 23 uur ook nog steeds een fles en heel vaak drinkt ze deze leeg. Dus die kan er helaas nog niet af..
    Ik ga maandag weer in kleine stukjes mijn oude voeding geven. Dit is om te kijken of de klachten gelijk terug komen. Zo ja, dan is het bewezen koemelkallergie. En krijg ik een machtiging voor de zorgverzekering en word de voeding volledig vergoedt.

Ik zit er net over te denken om haar volgende week naar haar ledikant te verhuizen.... Kan zijn dat ik dat ook nog wel 3 keer uitstel.. ahahha.. Maar komt wel.

Word je 's nachts niet erg vaak wakker van Jip? En word hij niet wakker van jullie?

Ik ga zo richting Heemstede met een vriendin (de buurvrouw). Gaan een heerlijk dagje wellness doen!! Zin in!!!

De bal ligt weer bij jou!! :cool:

Groetjes

9. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Haai!!!

Wat een weer he? is het bij jullie ook zo benauwd? Hier begint het al donker te worden...verwacht echt slecht weer zo!

Hoe was je dagje wellness? Ben heel benieuwd?
    En ligt Meije inmiddels in haar eigen bedje? Ja, wij worden soms wel wakker van Jip. Dirk wil hem dan ook naar zijn eigen kamer, maar dat betekent dat ik er elke keer uitkan om bv de speen in zijn mond te stoppen. Nu kan ik dat nog vanuit bed doen en dat vind ik wel zo makkelijk! :)

En ben je weer met je eigen voeding begonnen?

Nou, jip is dus doodziek geweest het weekend, bijna 40 graden koorts! Ik denk nog van de prikken! Het arme jong wel echt heel zielig en ik voelde me ontzettend hulpeloos! Heb jij al een keer gehad dat Meije ziek was? Echt vreselijk vond ik het!
    Maar die nacht heeft hij goed geslapen en zondag was het dan ook helemaal over, echt bizar!!!
    Toen zijn we lekker een dagje naar Utrecht geweest, naar mijn zus en de kleine!

Vandaag is Jipje weer naar het kdv en eigenlijk moet ik mijn huis doen...maar vind het echt zooo veel te heet!!! :(

10. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Hoi Danielle,

Heb eindelijk ff tijd om te reageren..
    Druk druk...
    Heb deze week weer mijn oude voeding moeten geven. Maar gister was het al wel duidelijk dat het echt koemelkallergie is.
    Dus nu krijgen we een machtiging om de voeding volledig vergoedt te krijgen.

Och wat sneu dat Jip zo ziek is geweest. Meije is nog niet ziek geweest.. En lijkt me inderdaad vreselijk!

Meije ligt inderdaad al in haar ledikant. En gaat helemaal prima! We waren ook altijd aan het inbakeren en dat ben ik ook al aan het afbouwen. 's nachts slaapt ze al in haar slaapzak en nu ook de andere slaapjes langzaam in de slaapzak proberen en gaat eigenlijk prima! Is ook wel fijn anders moet de gastouder haar straks ook gaan inbakeren. En doe het toch liever zelf...

Ik ben me al rustig aan het voorbereiden op de vakantie.. Wat een enorme lading spullen moet je dan mee!

Hoop dat bij jullie alles goed gaat!

Tot snel!

Groetjes

11. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Zo, daar ben ik weer!

Hier ook drukke dagen achter de rug!
    Heb een gezellig weekend gehad, we hadden een tapas-straat-avond georganiseerd: alle buren die meededen moesten 2 a 3 tapas hapjes maken en meebrengen! Lekker tot diep in de nacht buiten gezeten, geborreld en hapjes gegeten, errug gezellig!

En jou weekend?

Meije ligt dus in haar eiegn bedje? Mis je haar niet op de slaapkamer?
    Doet Meije zich ook al omdraaien?
    Jip is daar dus heel dsruk mee, en ligt nu opeens half opzijn zij, half op zijn buikje in bed..... goed in de gaten houden dus!

Ja, we een gezeul he, op vakantie met kind? Raak al gestresst van het idee dat ik straks moet gaan pakken (over een paar weken dan he?;)) Pfff, heb ik toch al zo'n hekel aan, en dan nu ook nog vor een kind hahaha!

Hier in Rhenen is het nu Rijnweek: een week lang festival, buiten bij de Rijn. Dat is hier denk ik 500 meter vandaan, het podium! Helaas moet je dit jaar kaarten kopen, normaal is het altijd vrij toegankelijk. Wel jammer, tis nl precies in het rondje wat we s avonds lopen en er komen heel wat grote namen: 3j's Nick en Simon, Jan Smit, de toppers, Kane, Waylon, Jacqueline (krezip), glennis Grace etc etc. Vind echt lang niet alles leuk, maarja, tis praktisch in je achtertuin hihi! Maar goed, nu dus kaarten, dus dit jaar nergens heen, haha!

Wanneer ging je nou ook alweer op vakantie?

Groetjes!!

12. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Hoi Danielle,

Wat leuk een tapas straat avond! Hebben jullie een leuke buurt?

Meije ligt inderdaad in haar eigen bedje, maar daarvoor lag ze ook al op haar eigen kamer hoor! Alleen hadden we de wieg in haar kamer gezet.
    En moet zeggen dat ik haar echt niet mis! Kan nu zelf veel beter slapen!

Meije is 1x op haar zij gedraaid maar daar is het tot nu toe bij gebleven.. Gelukkig want als ze in bakerdoeken ligt moet ze niet op haar buik draaien!
    Wat goed van Jip! Al half op de buik!

Wij gaan vrijdag ochtend op vakantie! Dus ik ga me nu maar eens even met inpakken bezig houden!
    Als ik je niet meer spreek, fijne weken!

Ben bij de dietiste geweest en we mogen ondanks de koemelkeiwitallergie gewoon met groente en fruit beginnen! Joepie! Heb ik wel zin in. Ga jij ook al met groente en fruit beginnen?
    EN geef je al rijstebloem? En nog steeds een laatste voeding!

Groetjes!

13. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Geewf jij nu al rijstebloem dan? Mag dat niet pas bij vier maanden? En wanneer ga je precies starten met de groente en fruit?
    Ik wil daar ook mee starten met vier maanden, niet wachten tot 6 maanden!

Maar goed.... ik zag je verhaal... moet eigenlijk even opschieten, maar wil je even een hele fijne vakantie toenwensen!!!
    Wij gaan de 21e, overlappen we elkaar nu of niet?
    Maar goed, dan weet je, als ik er straks ff niet ben, dat ik ook op vakantie ben!!

EEN HELE FIJNE VAKANTIE!!!!!!

Groetjes Daan!

14. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Enne oja...... onze buurt is geweldig! We organiseren dit soort dingen een paar keer per jaar! We doen mee aan de burendag in september (dan krijg je een buts geld van de gemeente: subsidie!), een nieuwjaarsborrel met stamppottenbuffet, nu dan die tapas avond! Wonen hier vnl jonge stellen met kids in de leeftijd van 0 tot 7 jaar, errug gezellig!

15. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Hoi Danielle,

Dan overlappen onze vakanties elkaar inderdaad! Wij komen de 23ste weer terug. Dan wens ik jullie bij deze ook een hele fijne vakantie toe!
    Ik ga weer verder met inpakken!!! Pffff..

Groetjes

Deel Deze Pagina